Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Finns det folk som spelar RDR Online fortfarande? Jag spelar mest själv men vore roligt om det finns andra SweCsers att lira med.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anemic:

Finns det folk som spelar RDR Online fortfarande? Jag spelar mest själv men vore roligt om det finns andra SweCsers att lira med.

Jag tycker tyvärr onlineläget sög då det verkligen kräver att du är en grupp för att ens ha en chans att hinna med allt. Då jag spelar så sällan så känns jag inte som den perfekta medlemmen i en sån grupp.
Jag är mer en singelplayerkille och hade gärna sett en fortsättning på storyläget där man byggt upp sin egen verksamhet mer med möjlighet att bygga fler hus och liknande bredvid sin gård.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag tycker tyvärr onlineläget sög då det verkligen kräver att du är en grupp för att ens ha en chans att hinna med allt. Då jag spelar så sällan så känns jag inte som den perfekta medlemmen i en sån grupp.
Jag är mer en singelplayerkille och hade gärna sett en fortsättning på storyläget där man byggt upp sin egen verksamhet mer med möjlighet att bygga fler hus och liknande bredvid sin gård.

För mig har det gått bra att spela singel. Lvl 30 med alla rollerna upplåsta, men hade varit mycket roligare om det är fler att lira med.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anemic:

För mig har det gått bra att spela singel. Lvl 30 med alla rollerna upplåsta, men hade varit mycket roligare om det är fler att lira med.

Är imponerad, höll på få spunk av allt ridande och då har jag bara hembränningen och skinnberedningen öppen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är imponerad, höll på få spunk av allt ridande och då har jag bara hembränningen och skinnberedningen öppen.

Ja, det är lite drygt innan en får en bra häst som kan spurta länge men en kan ju sitta o njuta av spelet eller surfa lite under tiden spelet rider själv.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anemic:

Ja, det är lite drygt innan en får en bra häst som kan spurta länge men en kan ju sitta o njuta av spelet eller surfa lite under tiden spelet rider själv.

Har svårt att surfa samtidigt som jag spelar då jag endast har en skärm och när man dessutom kör multiplayer så kommer alltid någon idiot och ska skjuta på en.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Finns det folk som spelar RDR Online fortfarande? Jag spelar mest själv men vore roligt om det finns andra SweCsers att lira med.

Jag lirar lite då och då. Tror jag är level 110 eller något sådant. Alla roller level 20 (förutom Bounty hunter där jag bara gjort någon enstaka bounty). I stort sett alltid spelat själv jag också.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordinho:

Jag lirar lite då och då. Tror jag är level 110 eller något sådant. Alla roller level 20 (förutom Bounty hunter där jag bara gjort någon enstaka bounty). I stort sett alltid spelat själv jag också.

Kanske trist för dig att spela med någon som är på lvl 35?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordinho:

Jag lirar lite då och då. Tror jag är level 110 eller något sådant. Alla roller level 20 (förutom Bounty hunter där jag bara gjort någon enstaka bounty). I stort sett alltid spelat själv jag också.

Jag brukar spela lite, lvl 160 nånting. Skicka ditt ingame nick så kan vi lira lite.

Permalänk
Medlem

Ni som lirar på PC - hur fungerar förstapersons-läget?

Jag köpte ett PS4 enkom för att lira RDR2 på releasedagen. Brände väl igenom hela äventyret på 25-30 timmar någonstans kanske. La ifrån mig kontrollen och konstaterade att det var ett trevligt äventyr, men att min immersion går åt helvete när allt ska gå i 30 fps och jag är låst till en handkontroll.

Funderar på att köpa det till PC så här i karantänstider. Då kanske främst för att uppleva hela kalaset i förstaperson-läge - om det är något att ha. Är det massa styggelser som mouse smoothing eller acceleration som inte går att stänga av?

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Kanske trist för dig att spela med någon som är på lvl 35?

Skrivet av LemurenSwe:

Jag brukar spela lite, lvl 160 nånting. Skicka ditt ingame nick så kan vi lira lite.

Spelar inte så mycket längre, går mest in och gör några dailys för att hålla igång min streak, men jag nickar Nordinho89 hos Rockstar. Så lägg till så kan vi säkert lira någon dag!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

Jag har spelet till PC och upplever lagg i spelets story efter en stund. Jag har läst om att de kan bero på om man tabbar in och ur spelet, det låter dock ganska långsökt tycker jag.
jag har 16 gb Ram (3200 ghz) ryzen 3600 och ett rx 5700 gpu. Jag tror att de borde räcka för att kunna köpa high settings på, men nåt skumt är det. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Till er som har XBOX-versionen:

Har ett enda achievement kvar som gäckar mig: All's Fair, där man skall sabotera ett annat posse's uppdrag online. Problemet är att det bara går för free roam och ingen gör den typen av uppdrag längre.

Om någon annan har XBOX-versionen av RDR2 och är i samma sits kan vi kanske hjälpas åt att boosta denna?

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet ifall RDR1 kommer till PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

Någon som vet ifall RDR1 kommer till PC?

Högst osannorlikt.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon321431:

Någon som vet ifall RDR1 kommer till PC?

Skrivet av BrutalSwede:

Högst osannorlikt.

Och om det skulle komma så gissar jag på att det blir en del av någon sorts remake-paket med andra spel (gta 3, bully etc)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av coffe09:

Jag har spelet till PC och upplever lagg i spelets story efter en stund. Jag har läst om att de kan bero på om man tabbar in och ur spelet, det låter dock ganska långsökt tycker jag.
jag har 16 gb Ram (3200 ghz) ryzen 3600 och ett rx 5700 gpu. Jag tror att de borde räcka för att kunna köpa high settings på, men nåt skumt är det. Någon som vet?

Köpte spelet för en vecka sedan och kör på Ultra läge och jag har inte upplevt några bekymmer ännu, flyter på bra.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag på steams lilla rea. Väntat nog länge nu tyckte jag och ville komma in i storyn.

Det är ju för fan 108gb nedladdning... haha jag som tänkte ta några öl till och sen dra igång men får nog bli imorgon i nyktert tillstånd istället.

Nåja, den som väntar på något gott!

Förresten, några speciella inställningar man ska tänka på med grafiken för att få så bra prestanda/grafik som möjligt? Tips tas tacksamt emot.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av anon301768:

Köpte spelet för en vecka sedan och kör på Ultra läge och jag har inte upplevt några bekymmer ännu, flyter på bra.

Vad har du för hårdvara. Körde oxå Ultra men tyckte inte det flöt på något bra med runt 72 fps. Mycket förstördes nog att jag körde FC5 ND parallellt med 50 fps mer. Ändrade till gick High och landade då på runt 90.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Vad har du för hårdvara. Körde oxå Ultra men tyckte inte det flöt på något bra med runt 72 fps. Mycket förstördes nog att jag körde FC5 ND parallellt med 50 fps mer. Ändrade till gick High och landade då på runt 90.

Vad har din dator för specs?

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Vad har din dator för specs?

Sign.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Shit!

Hur tror du spelet kommer fungera på min dator? i7 4790k, GeForce GTX 1070 8 GB... 16 GB DDR 2 RAM 1600 MHZ

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Shit!

Hur tror du spelet kommer fungera på min dator? i7 4790k, GeForce GTX 1070 8 GB... 16 GB DDR 2 RAM 1600 MHZ

Bara test. Börja på medium då det är CPU krävande.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Bara test. Börja på medium då det är CPU krävande.

Ska snart skaffa en 27 tums 2560x1440p skärm 144hz... Tror du spelet kan vara spelbart på en sådan skärm med mina specs?

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985:

Nu har jag visserligen ett 2070 Super kort men jag spelade med ett 1080Ti (Jag vet inte samma sak) MEN jag har samma processor och minnen som dig. Det finns väldigt bra guide på Hardware unboxed som går igenom de olika grafik inställningarn som gör väldigt mycket nytta, stänger av de effekter som knappt behövs/märks osv osv. Kolla in den guiden ochj jag tror du kommer få ut tillräckligt bra och tillfredställande grafikprestanda.

Harwdare unboxed PART 1
Hardware unboxed PART 2

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Ska snart skaffa en 27 tums 2560x1440p skärm 144hz... Tror du spelet kan vara spelbart på en sådan skärm med mina specs?

Kör oxå 1440. Jag tyckte inte spelet var njutbart i 70fps men det var förmodligen för jag parallellt körde ett spel med 120 fps. Testa ställ allt på high och se hur det känns.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@Soldierofwar1985:

Nu har jag visserligen ett 2070 Super kort men jag spelade med ett 1080Ti (Jag vet inte samma sak) MEN jag har samma processor och minnen som dig. Det finns väldigt bra guide på Hardware unboxed som går igenom de olika grafik inställningarn som gör väldigt mycket nytta, stänger av de effekter som knappt behövs/märks osv osv. Kolla in den guiden ochj jag tror du kommer få ut tillräckligt bra och tillfredställande grafikprestanda.

Harwdare unboxed PART 1
Hardware unboxed PART 2

Gör dessa inställningar, och räcker inte det så använder du resolution scale tills du får ett bra flyt.
Har visserligen en bättre processor än dig, dock 3440x1440 skärm men har också ett 1070

Fungerade kanon med viss justering av resolution scale.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Shit!

Hur tror du spelet kommer fungera på min dator? i7 4790k, GeForce GTX 1070 8 GB... 16 GB DDR 2 RAM 1600 MHZ

Jag spelade igenom det med samma hårdvara på min UHD TV (med lägre render res såklart), dippade i princip aldrig under 50fps och för det mesta över 60, funka ypperligt. Finns bra guider på nätet för att optimera inställningarna. Det är inte så tungdrivet, bara att grafik presetsen är horibla och att det krävs en del för att köra på max.

Permalänk

Är stor fan av Kingdom Come Deliverance, tror ni att det här spelet kan vara ett bra spel att lira efter att jag avklarat KCD?

Permalänk
Skrivet av Henkezd:

Gör dessa inställningar, och räcker inte det så använder du resolution scale tills du får ett bra flyt.
Har visserligen en bättre processor än dig, dock 3440x1440 skärm men har också ett 1070

Fungerade kanon med viss justering av resolution scale.

Tror du min i7 4790k kommer fixa RDR2 med ett GTX 1070?