Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niille123:

Tycker att de väntar alldeles för länge med release till nästa spel. Det var väldigt länge sedan Super Mario Odyssey släpptes nu tex...

Ryktas om remasters av tidigare Mario titlar till Switch, men fortfarande rykten. Hade gärna sett något mer, nytt, i Mario väg. Odyssey var riktigt kul. Uppföljare till Zelda: Breath of the Wild är på gång och övriga av Nintendos egna titlar har redan släppts i relativ närtid, den största titeln borde rimligtvis vara Animal Crossing: New Horizon som släpptes för ungefär en månad sedan.

Andrapart och tredjepart släpper ständigt titlar med, men jag antar att du mest syftade på Nintendos egna titlar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niille123:

Tycker att de väntar alldeles för länge med release till nästa spel. Det var väldigt länge sedan Super Mario Odyssey släpptes nu tex...

Ja, det har inte direct varit mycket till nintendo directs senaste tiden heller. Tror det skulle presenteras mycket under E3 som inte blir av nu, men nintendo kör väl egen direct antar jag. Ryktena säger ju remasters av mario 64, sunshine och första galaxy. Sen släpper de fortfarande lite, animal crossing kom för en månad sen och Xenoblades remaster om en månad. Men nja detta med Mario och Zelda har väl varit lite slött, får hoppas på spel till hösten!

Någon som aktivt spelar Animal Crossing? Funderat på det men vet ej ännu. Har en del att spela igenom redan, men sjukt hur bra recensioner det har fått och det är dessutom slutsålt överallt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Ja, det har inte direct varit mycket till nintendo directs senaste tiden heller. Tror det skulle presenteras mycket under E3 som inte blir av nu, men nintendo kör väl egen direct antar jag. Ryktena säger ju remasters av mario 64, sunshine och första galaxy. Sen släpper de fortfarande lite, animal crossing kom för en månad sen och Xenoblades remaster om en månad. Men nja detta med Mario och Zelda har väl varit lite slött, får hoppas på spel till hösten!

Någon som aktivt spelar Animal Crossing? Funderat på det men vet ej ännu. Har en del att spela igenom redan, men sjukt hur bra recensioner det har fått och det är dessutom slutsålt överallt.

Jag spelar Animal Crossing till Switch, första AC-spelet jag spelat och var lite osäker innan så köpte fysisk ifall jag ville sälja. Har spelat varje dag sedan jag fick hem spelet. Arbetsdagar blir det en stund på morgonen, innan jobbet och sedan på kvällen, efter jobbet. Då spelet följer lokal tid där man spelar så är inte allt öppet och tillgängligt på morgonen. På helgerna hoppar jag in lite under dagen och fipplar runt.

Spelet har ingen handling man följer utan är mer som någon sorts simulering där man mest stoppar in tid för att över tid utveckla och bygga fram en spelvärld i sitt tycke. Jag har väldigt varierade åskter om spelet själv, allt från att spelet är väldigt grunt till att uppleva att spelet har ett större djup än jag faktiskt kan tänka mig. Framförallt har spelet blivit någon form av uppskattad rutin, men hur länge är frågan. Snart nog kommer jag nog inte hoppa in dagligen utan kanske ett par dagar i veckan och då är nog risken att jag slutar spela. Men just nu? Lär nog spela de två närmaste veckorna iallafall, mycket beror på vart jag kommit sedan.

Även jag har drösvis med andra spel att spela men denna tar nästan all min Switch-tid för stunden. Jag har mer än en Switch och har Astral Chains i viloläge på min gamla Switch (kör mest på min Switch Lite idag och det är denna Animal Crossing spelas på) men all tid hamnar ändå i just Animal Crossing.

Jag såg nyligen en bra youtube-video som visade upp ganska bra, utifrån klippets skapare förstås, vad tjusningen med spelserien är. Länkar om jag lyckas hitta den igen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Ja, det har inte direct varit mycket till nintendo directs senaste tiden heller. Tror det skulle presenteras mycket under E3 som inte blir av nu, men nintendo kör väl egen direct antar jag. Ryktena säger ju remasters av mario 64, sunshine och första galaxy. Sen släpper de fortfarande lite, animal crossing kom för en månad sen och Xenoblades remaster om en månad. Men nja detta med Mario och Zelda har väl varit lite slött, får hoppas på spel till hösten!

Någon som aktivt spelar Animal Crossing? Funderat på det men vet ej ännu. Har en del att spela igenom redan, men sjukt hur bra recensioner det har fått och det är dessutom slutsålt överallt.

Hittade efter lite grävande i historiken. Klippet är från förra året så innan New Horizons men fungerar fortfarande rätt fint.

Nu verkligen kryllar det av Animal Crossing-videos på Youtube men iallafall detta klipp tilltalade mig och en jag gärna tipsar om.

Permalänk
Medlem

Ett tips: Neverwinter Nights 248, Planescape Torment & Icewind Dale 248 och Baldur's Gate I & II Enhanced Edition 268, så man kan köpa hela serien för under 800 kr. Kostade från början 500 kr st, har gått ned i pris så ingen supersänkning, men ett bra pris ändå. Allt hos spelbutiken, så frakten är gratis.

Permalänk
Medlem

När jag ändå var där inne så märkte jag att allt fler billiga spel har börjat med "code in box" som ej var det innan så som Gear Club, Super Chariot, Cartoon Network - Battle Crashers, Syberia, Yesterday Origins osv. De kallar det replay, ett sätt att pressa ned priserna? Eller har de inga fler "tryckta" spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorynytj:

Ett tips: Neverwinter Nights 248, Planescape Torment & Icewind Dale 248 och Baldur's Gate I & II Enhanced Edition 268, så man kan köpa hela serien för under 800 kr. Kostade från början 500 kr st, har gått ned i pris så ingen supersänkning, men ett bra pris ändå. Allt hos spelbutiken, så frakten är gratis.

Har du någon erfarenhet av Baldurs gate 2?
Jag vet att min bror älskade det när vi var små, men är det ett bra spel idag eller är det endast nostalgifaktor?

Permalänk
Medlem

@HarryBee: Jag ska fråga min bror, han äger spelet och har spelat det, jag väntade lite tills det gått ned i pris, men har för mig att han sa att han gillade det och att styrningen inte var så komplicerad som jag var rädd för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Har du någon erfarenhet av Baldurs gate 2?
Jag vet att min bror älskade det när vi var små, men är det ett bra spel idag eller är det endast nostalgifaktor?

Gillar man den typen av spel så är BG2 fortfarande ett av de bästa, det ligger fortfarande högt upp på de flesta "bäst RPG genom tiderna"-listorna. Även om det fyller 20 år om några månader så har det åldrats väl, och versionen på Switch är Enhanced Edition som fått lite smink och blivit anpassat för konsoll. Jag har inte spelar switch-versionen själv, men recensionerna jag sett verkar tycka att det fungerar bra.

Permalänk
Inaktiv

Är man intresserad av en Switch just nu kan det vara värt att lägga en beställning hos Webhallen. Jag bokade en häromdagen som jag sedan kunde hämta ut igår, efter bara ett par dagars väntan. Vet ej hur det gick till då den enligt deras lagersaldo är slut överallt, och alla andra återförsäljare har den restnoterad till andra halvan av Juni, men det kan iaf vara värt ett försök

Permalänk
Medlem

såldes ett switch på tradera för 5100kr. väntar hellre tills det fylls på.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Ja, det var därför jag skrev att jag lyckades få tag på en ny via butik. Men visst kan man vänta tills det fylls på med fler, priset i butik har väl höjts med några hundralappar sedan det blev brist. Lär väl gå ner igen när lagren fylls på.

Permalänk
Inaktiv

Är det samma problem som utomlands även i Sverige där bottar antas köpa upp allt som finns, eller allmänt bara hög försäljning?

https://www.vice.com/en_us/article/bvgqp3/nintendo-switch-che...

Permalänk
Medlem

Nytt Paper Mario spel släpps 17 juli i år!

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=FX6DTLcWUdY

Kul referens till Metroid Prime i slutet med. Kanske betyder att det är på gång någon gång också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nytt Paper Mario spel släpps 17 juli i år!

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=FX6DTLcWUdY

Kul referens till Metroid Prime i slutet med. Kanske betyder att det är på gång någon gång också

Jaaaaa
Väldigt skumt att detta dök upp ur tomma intet dock, 1st party spel brukar ju alltid announcas via Nintendo Direct

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Entash:

Nytt Paper Mario spel släpps 17 juli i år!

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=FX6DTLcWUdY

Kul referens till Metroid Prime i slutet med. Kanske betyder att det är på gång någon gång också

Såg faktiskt riktigt nice ut!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Nytt Paper Mario spel släpps 17 juli i år!

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=FX6DTLcWUdY

Kul referens till Metroid Prime i slutet med. Kanske betyder att det är på gång någon gång också

Gillar hur spelet ser ut, lite tveksam till Paper-spelen personligen så lär inte bli något köp. Det där som kom till 3DS dödade serien helt för mig.

Extremt oväntat att spelet omnämns just nu dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jaaaaa
Väldigt skumt att detta dök upp ur tomma intet dock, 1st party spel brukar ju alltid announcas via Nintendo Direct

Har hört rykten om att det inte blir några Directs de närmaste månaderna, eftersom Nintendos anställda arbetar hemifrån. Verkar tyvärr som de flesta spelen inför hösten kommer få trailers släppta precis som Paper Mario blev :/. Trist eftersom Direct är något sjukt skoj och hypat.

Permalänk
Medlem

Tips Laddstation

Hej

Har själv ingen Nintendo Switch, men jag har en liknade laddare till min PS4.

https://letsdeal.se/deal/x2eq4ky2nwb5/laddstation-for-nintend...

//Robban

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Spel till Switch verkar ha avstannat något.
Själv väntar jag på Metroid Prime 4. Då kanske även "Switch Pro" hinner dyka upp. Fram tills dess är jag nöjd med min PC och Wii U.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har beställt Satisfye Zen Grip Pro till sin switch? Verkar bara gå att beställa direkt från deras egna sida och frakten är rätt saftig. Men om någon beställt, hur lång tid tog det samt tillkom några extra tullavgifter eller dylikt? Många timmar Animal Crossing handhållet har fått mig att leta efter ett confort grip och detta från Satisfye verkar vettigt. Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

@Ochers: Jag har ingen koll på själva greppet, men Satisfye skriver på deras sida att leveranser utanför USA och Kanada skickas från Hong Kong. Så du kan räkna med 25% moms på det totala priset (inklusive fraktkostnaden) samt runt en hundralapp i administrationsavgift (varierar mellan olika fraktbolag).

Permalänk

Hej,
Min son har tappat bort sin Nintendo Switch. Jag har gått in i mitt Nintendo konto och spärrat så att inga köp kan göras ifall någon skulle hitta konsolen. Är det någon som vet om det går att spåra konsolen, alternativt se om det är någon som har loggat in i konsolen med ett annat konto?

Permalänk
Medlem

Såg nyss att de har en sjuk rabatt på eShopen på NBA 2k20 ifall någon är intresserad. Kostar 31 kr, använde lite gold points och fick det för 20 kr. Fick av någon anledning 'Legend Edition' delarna gratis så ord pris 990 kr > 31 kr. Värt att nämna dock är att spelet är på hela 41 gb så se till att ni har stort sd kort

Permalänk
Medlem

Ska köpa ytterligare ett minneskort (tänkte 256gb eller större), vilka kort kan man kika på som håller hög kvalitét och hastigheter? Har sedan tidigare ett 128gb "Nintendo Switch"-kort (det röda lilla kortet som är brandat med Nintendo), men jag antar att man kan hitta minst lika bra kort till en billigare peng som inte har Nintendos logga på sig?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

@Tartin: SanDisk Ultra och Samsung EVO/EVO+ är väldigt populära för Switch-bruk. Det finns säkert andra modeller som också fungerar alldeles utmärkt, men just dessa är väl beprövade. Själv har jag ett Samsung EVO+ 512GB i min Switch och är väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Min son önskar sig ett nintendo switch i födelsedagspresent. (Han fyller 5 år i september) Den har ju funnits ett tag på marknaden nu. Är det dumt att köpa ett nu?

Spel han önskar sig är:
Super Mario Odyssey
Yoshis Crafted World
New Super Mario Bros. U Deluxe

Något av ovanstående spel som är lättare för en 5-åring att spela?

Vore kul att spela multiplayer med honom, vilket av spelen är bäst lämpat för det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tartin:

Ska köpa ytterligare ett minneskort (tänkte 256gb eller större), vilka kort kan man kika på som håller hög kvalitét och hastigheter? Har sedan tidigare ett 128gb "Nintendo Switch"-kort (det röda lilla kortet som är brandat med Nintendo), men jag antar att man kan hitta minst lika bra kort till en billigare peng som inte har Nintendos logga på sig?

Jag kör SanDisk i mina, min Lite kör ett 128GB Nintendobrandat medans mina vanliga Switchar kör SanDisk 200GB respektive 400GB. Dessa två köptes på Amazon för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem

Hade Switch "2019" i Början av 2020. Lämnade tillbaka den. Tyckte den var klumpig i handen när man inte spelade på tvn. Beställde mig en Switch Lite idag, hoppas att den ligger bättre i handen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED