Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Så du fick aldrig telefonen för 2300?

Jag försökte aldrig få den för 2 300. Som sagt, min P20 Pro med (snabbare fingeravtrycksavläsning) är jag nöjd med fortfarande och räcker för alla mina behov. Dessutom avled en i min nära släkt snabbt och oväntat i Covid-19 i samma veva, så jag kände att det fanns prioriteringar att göra. Och jag vill absolut INTE gå till Telenor som mobiloperatör så kan inte jobba fram an deal på det sättet.

Nu har jag inte hängt med i hela tråden - men får folk sina P30 Pro för 2 171 kronor nu? Jag tycker att min morsa behöver en ny mobil så det skulle kunna bli en fin present isf.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

@aMp: 260 kr/mån om du köper från Telenor.

Permalänk

Beklagar. Jag tror dock inte det är försent att få till en bra deal om du har telefonen kvar. Din morsa kanske kan tänka sig Telenor? Det gick att portera nummer i efterhand trots att man beställt med nytt nummer då de flesta hade ursprungsplanen att lämna tillbaka. Jag fick telefonen för 2171 under förutsättning att jag bytte till Telenor i 24mån. De matchade mitt nuvarande AB så jag var ok med den kompromissen.
80kr mob + 119kr 8GB. 199kr/mån i 24mån. Tel+AB. MTK med AB: 4800kr

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

@aMpari: 260 kr/mån om du köper från Telenor.

Skrivet av SupakmeGusta:

Beklagar. Jag tror dock inte det är försent att få till en bra deal om du har telefonen kvar. Din morsa kanske kan tänka sig Telenor? Det gick att portera nummer i efterhand trots att man beställt med nytt nummer då de flesta hade ursprungsplanen att lämna tillbaka. Jag fick telefonen för 2171 under förutsättning att jag bytte till Telenor i 24mån. De matchade mitt nuvarande AB så jag var ok med den kompromissen.
80kr mob + 119kr 8GB. 199kr/mån i 24mån. Tel+AB. MTK med AB: 4800kr

Okay. De har VoLTE/VoWiFi va? Har de något liknande som Comhem och Tele2 där man får uppgradering på en tjänst om man har 2 eller flera tjänster samlade hos dem? Har nämligen fiber via dem, och skulle vara trevligt att bli uppgraderad till 1 Gbit/s gratis enbart med premissen att jag tecknar abonnemang hos dem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Litenskit:

@SupakmeGusta: du pratar med flera personer. Hett tips titta på användarnamnet det underlättar!

Inget konstigt att man tror det är samma person om någon citerar sådär...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Okay. De har VoLTE/VoWiFi va? Har de något liknande som Comhem och Tele2 där man får uppgradering på en tjänst om man har 2 eller flera tjänster samlade hos dem? Har nämligen fiber via dem, och skulle vara trevligt att bli uppgraderad till 1 Gbit/s gratis enbart med premissen att jag tecknar abonnemang hos dem.

Då får du nog vara en sjukt bra förhandlare. Men lycka till, hör gärna av dig med hur det gick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Då får du nog vara en sjukt bra förhandlare. Men lycka till, hör gärna av dig med hur det gick

Inte speciellt skulle jag tro, Telenor är rätt kåta på att binda folk till dem och ger rätt bra erbjudanden om du kan tänka dig att stanna.
Dem erbjöd mig en bra deal på bredband när jag skulle säga upp mitt abonnemang men de kan inte erbjuda 10 000/10 000 så det fick vara.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Skrivet av aMp:

Okay. De har VoLTE/VoWiFi va? Har de något liknande som Comhem och Tele2 där man får uppgradering på en tjänst om man har 2 eller flera tjänster samlade hos dem? Har nämligen fiber via dem, och skulle vara trevligt att bli uppgraderad till 1 Gbit/s gratis enbart med premissen att jag tecknar abonnemang hos dem.

Enligt andra användare på Swedroid så ska någon ha fått rabatt på sitt bredband. Jag kör själv bara Bahnhof.
De har de funktionerna du efterfrågar samt 100GB gratis molnlagring så länge man är kund hos dom.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Inte speciellt skulle jag tro, Telenor är rätt kåta på att binda folk till dem och ger rätt bra erbjudanden om du kan tänka dig att stanna.
Dem erbjöd mig en bra deal på bredband när jag skulle säga upp mitt abonnemang men de kan inte erbjuda 10 000/10 000 så det fick vara.

Jag är av helt annan uppfattning, jag kunde få 50kr rabatt på abonnemanget på nuvarande deal. Ingen höjdardeal egentligen, dvs 299kr/mån för mobil + abonnemang. Men med tanke på att deras dotterbolag Vimla erbjuder lägre priser så borde det väl rent teoretiskt även gå hos Telenor?

Ska se om det går bättre nu då jag även letar bredband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Jag är av helt annan uppfattning, jag kunde få 50kr rabatt på abonnemanget på nuvarande deal. Ingen höjdardeal egentligen, dvs 299kr/mån för mobil + abonnemang. Men med tanke på att deras dotterbolag Vimla erbjuder lägre priser så borde det väl rent teoretiskt även gå hos Telenor?

Ska se om det går bättre nu då jag även letar bredband.

Jag fick ner min månadskostnad på detta från 269:- i månaden till 169:- i månaden + 80 för mobilen samt att de erbjöd bra pris på bredband, dock saknar de riktigt snabba alternativ "tyvärr" då jag är nöjd med Bahnhof.
Man måste bara ringa avdelningen som jobbar med uppsägningar så får man de bästa rabatterna.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Jag är av helt annan uppfattning, jag kunde få 50kr rabatt på abonnemanget på nuvarande deal. Ingen höjdardeal egentligen, dvs 299kr/mån för mobil + abonnemang. Men med tanke på att deras dotterbolag Vimla erbjuder lägre priser så borde det väl rent teoretiskt även gå hos Telenor?

Ska se om det går bättre nu då jag även letar bredband.

Mm samma här, pratade med uppsägningsavdelningen och de kunde bara ge 50:- rabatt/mån så det fick vara. Vimla student för 89:-/mån blir snabbt billigare i längden även fast man då inte tar del av rabatten på telefonen.

Permalänk
Medlem

Fick inte heller något vettigt erbjudande. Betalar 90 kr hos Vimla för 6 gb, de kunde erbjuda 120 kr för 6 gb, kändes inte värt det då Telenors 6 gb-abb inte sparas i en pott. Bra att ha den bufferten på sommaren.

Permalänk
Medlem

Jag löste allt genom att sälja telefonen på blocket och tjäna några hundralappar. Idag ringde jag Telenor och sade upp abonnemanget. Slutfakturan skulle komma nästa månad sade han. Det slutade på 3600 + 269 + 251 för allt. För övrigt väldigt trevlig kille hos Telenor som sa att Elgiganten hade tabbat sig rejält och att han ville ta tag i det här problemet (då det var skapat ett eskalerat ärende hos dem) men jag sa att det var lönlöst och bad honom avsluta ärendet helt och hållet. Han frågade dessutom om han kunde erbjuda något som kompensation gällande abonnemang (även fast han inte ens behövde det) men jag tackade nej, då jag precis hoppade över till Fello (16 GB / mån för 125:-) så jag är tveksam till att de ens kunnat matcha detta.

Kommer göra en ARN-anmälan mot Elgiganten och sedan glömma detta elände till företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag löste allt genom att sälja telefonen på blocket och tjäna några hundralappar. Idag ringde jag Telenor och sade upp abonnemanget. Slutfakturan skulle komma nästa månad sade han. Det slutade på 3600 + 269 + 251 för allt. För övrigt väldigt trevlig kille hos Telenor som sa att Elgiganten hade tabbat sig rejält och att han ville ta tag i det här problemet (då det var skapat ett eskalerat ärende hos dem) men jag sa att det var lönlöst och bad honom avsluta ärendet helt och hållet. Han frågade dessutom om han kunde erbjuda något som kompensation gällande abonnemang (även fast han inte ens behövde det) men jag tackade nej, då jag precis hoppade över till Fello (16 GB / mån för 125:-) så jag är tveksam till att de ens kunnat matcha detta.

Kommer göra en ARN-anmälan mot Elgiganten och sedan glömma detta elände till företag.

Precis som mig då. Men jag sålde ena telefonen för 5k och behåller den andra.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag detta mail från Telenor:

Hej!

Vi vill gärna att du stannar hos oss i Telenor-familjen. Ring 0200-778877 idag så tar vi fram ett erbjudande som passar just dig. Hoppas du vill ge oss en chans. Vi svarar i telefon vardagar 8-18 och du kan även chatta med oss.

Hälsningar
Telenor

Dold text

Ringde dem två gånger för att få en deal som andra av er fått här, men nu när man sagt upp abonnemanget och berättat att man bytt operatör till en annan så går det bra att erbjuda något. Pinsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Okay. De har VoLTE/VoWiFi va? Har de något liknande som Comhem och Tele2 där man får uppgradering på en tjänst om man har 2 eller flera tjänster samlade hos dem? Har nämligen fiber via dem, och skulle vara trevligt att bli uppgraderad till 1 Gbit/s gratis enbart med premissen att jag tecknar abonnemang hos dem.

Det här är var dem har.
Mycket ger mer
Samla mobil, bredband och tv hos oss så får du mer surf. Eller snabbare bredband. Eller fler tv-kanaler. Det väljer du helt själv!
https://www.telenor.se/handla/erbjudanden/telenor-kombo/

Med enbart mobil och bredband kan du få mer surf. Men du kanske kan ringa och få snabbare bredband istället.

Jag har mobil, bredband och tv nu. Så jag körde en uppgradering av bredbandet och surfpotten.

Permalänk
Medlem

@Viktorph: Jag fick också ett sånt mail. Ringde och fick vänta i 45 minuter, fick ett sämre erbjudande än jag fick när jag sa upp det. Jag tror dessa mail bara är automatiska och huruvida du får ett bra erbjudande är lika mycket slump som det var när du sa upp abonnemanget, dvs det beror helt på vilken säljare du får prata med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

@Viktorph: Jag fick också ett sånt mail. Ringde och fick vänta i 45 minuter, fick ett sämre erbjudande än jag fick när jag sa upp det. Jag tror dessa mail bara är automatiska och huruvida du får ett bra erbjudande är lika mycket slump som det var när du sa upp abonnemanget, dvs det beror helt på vilken säljare du får prata med.

Ja precis, det är nog automatiserat och ett desperat sista försök att hålla kvar kunden. Märkte också en väldig skillnad med vilken operatör man talade med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag fick ner min månadskostnad på detta från 269:- i månaden till 169:- i månaden + 80 för mobilen samt att de erbjöd bra pris på bredband, dock saknar de riktigt snabba alternativ "tyvärr" då jag är nöjd med Bahnhof.
Man måste bara ringa avdelningen som jobbar med uppsägningar så får man de bästa rabatterna.

Nu tecknade jag bredband hos dom och då ville de plötsligt erbjuda 169kr/mån för mobilabonnemanget. De förklarade att de ändå är ganska beroende av kunderna och vill inte tappa dom. Jag tackade dock nej till dealen på mobilabonnemanget och inväntar bara slutfakturan istället.

Permalänk
Medlem

jag fick 16gb surf för 119 plus telefon 80. 200 för det och sen bredband 250/250 för 330. Mitt nuvarande är 100/100 för samma pris. Sålde telefonen och tjänade 3000 eller 5000 beroende på hur man ser det. Hade vimla 18 gb för 220kr så hade ändå betalat samma. Jag är helnöjd

Permalänk
Medlem

Fick detta idag av paypal.

Total purchase amount: 251,00 SEK
Amount refunded: 1,00 SEK
Refund paid by:

Är det någon delay på de återstående 250 kr någon som vet?
Antar att 1 kr är själva telefonen.

Permalänk
Medlem

@totamish: ja jag skrev förra veckan att samma skett för mig. Mailade hello@giganten.se och fick svar från den i tråden numera ökände Garret att "Jag kan inte svara på varför din startavgift har blivit återbetald, men jag tänker att vi bjuder på den i det här fallet så slipper vi krångla till det".
Än mer märkligt är att summan som drogs och som sedan återbetalades var 235,26 kr, inte 251, vilket jag ser på min banks transaktionshistorik. Kollar jag däremot på min PayPal-historik står det 251.

edit: läste inte din text ordentligt. Du fick bara tillbaka 1 kr alltså?

Permalänk

Fick tillbaka mina 251 kronor idag genom paypals money back guarantee. Tyckte att 2 veckor var på tok för länge ner hello@giganten sa att de skulle ta 2-5 arbetsdagar...

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Fick också tillbaka mina 251 kr nu

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av totamish:

Fick detta idag av paypal.

Total purchase amount: 251,00 SEK
Amount refunded: 1,00 SEK
Refund paid by:

Är det någon delay på de återstående 250 kr någon som vet?
Antar att 1 kr är själva telefonen.

Skrivet av gylldevik:

Fick tillbaka mina 251 kronor idag genom paypals money back guarantee. Tyckte att 2 veckor var på tok för länge ner hello@giganten sa att de skulle ta 2-5 arbetsdagar...

Skrivet av jonthan:

Fick också tillbaka mina 251 kr nu

Har ni ångrat köp eller varför får ni startavgiften åter?

Permalänk
Medlem

Jag fick också bara 1kr tillbaka av den 251 som betalde.
Jag ångrade köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Har ni ångrat köp eller varför får ni startavgiften åter?

Ångrade köpet

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

@merdique: Jag testar att mejla den där mejladressen nu så får jag se om dom fixar till det annars blir det anmälan till paypal.

Permalänk
Medlem

Samma här, åberopade ångerrätten och retur. De 251 kronorna skulle jag få tillbaka så fort mobiltelefonen kommit i retur (vilket den gjorde för bra många dagar sedan). Men fick 1 krona återbetalt så saknas alltså 250 SEK. Blir till att chatta med någon trevlig knös på Elgiganten nu när de öppnar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Samma här, åberopade ångerrätten och retur. De 251 kronorna skulle jag få tillbaka så fort mobiltelefonen kommit i retur (vilket den gjorde för bra många dagar sedan). Men fick 1 krona återbetalt så saknas alltså 250 SEK. Blir till att chatta med någon trevlig knös på Elgiganten nu när de öppnar.

Fick resterande 250 kr idag har inte fått något svar på mejlet så antar att det laggar efter.