Permalänk
Medlem

Välja ny iphone?

Min gamla iphone 5 har gett upp och jag behöver en ny iphone. Android är inte ett alternativ. Det fanns ju en tid när valet av iphone innebar att man köpte den senaste och sen var det klart. Nu finns det lite för många alternativ tyvärr.

Dom jag har funderat på:
XS Max, stor skärm som gör det lättare att ersätta ipaden.
SE 2020, i princip minsta telefonen jag kan använda med en hand. Även billigast. Dock så saknar den fysisk knapp och bara har en löjlig låtsas touch-id knapp.
XR, lagom kompromiss av skärmstorlek och smidig i fickan. Finns även i roligare färger.

Alla har ju glasbaksida vilket har sina fördelar och nackdelar. Jag uppskattar en bra kamera, men alla kameror presterar egentligen fullt tillräckligt för mig.
XR och XS max kan man hitta för okej pris refurbished. SE2020 är ju ny som gäller. Dock så kan jag hitta den för 300kr/mån i 24mån inklusive abonnemang. 11 och 11 pro känns kort och gott för dyra för mig, det ger inget mervärde.

Vad tycker ni att jag ska välja?

Permalänk
Medlem

Jag har XR sedan nån månad då jag bytte tjänstebil och ville ha Apple Carplay. Är nöjd, har haft android sedan min senaste iPhone som var en iPhone 4 och gillar egentligen android bättre. Något jag dock uppskattar mycket med XR är batteritiden, lätt 48h vid normal användning

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Jag har XR sedan nån månad då jag bytte tjänstebil och ville ha Apple Carplay. Är nöjd, har haft android sedan min senaste iPhone som var en iPhone 4 och gillar egentligen android bättre. Något jag dock uppskattar mycket med XR är batteritiden, lätt 48h vid normal användning

Det är en av huvudanledningarna till att jag började fundera på XR. Batteritiden är enormt mycket bättre på XR jämfört med tex SE.

Permalänk
Medlem

XR är ett bra val, har själv en 11 i dagsläget men har även känt på XR. Trevlig pjäs med väldigt fin batteritid som nämndes ovan.

Permalänk
Medlem

11 har väl bättre batteritid än XR? Kanske värt att kolla på den.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

XR känns väldigt lyxig för det priset.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det blir en XR trots allt. Jag provade att känna på alla i affär och kände mig lite missnöjd över känslan på touchid(jämfört med fysisk knapp och touchid), och XR är ju bara aningen större än SE, fast med betydligt större skärm.

Skrivet av Spelaspel:

11 har väl bättre batteritid än XR? Kanske värt att kolla på den.

Batteritiden är marginellt bättre, inte nog för att motivera det högre priset för mig. Skillnaden mellan SE och XR är desto större när det gäller batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Ser ut som att det blir en XR trots allt. Jag provade att känna på alla i affär och kände mig lite missnöjd över känslan på touchid(jämfört med fysisk knapp och touchid), och XR är ju bara aningen större än SE, fast med betydligt större skärm.

Batteritiden är marginellt bättre, inte nog för att motivera det högre priset för mig. Skillnaden mellan SE och XR är desto större när det gäller batteritid.

Ja och sedan har ju XR face ID som fungerar extremt bra.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Skulle valt en xs, samma processor men bättre skärm för samma pris som Xr

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Beror på hur ofta du uppdaterar mobil. xs ifall du vill ha mobilen i tre och ett half år. Annars borde du kolla på något senare t.ex 11, 11 pro se för att få uppdateringarna i ca 5 år.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods