Intervju: "NUKEGREEN" löser problem med 3D-skrivare och skaparglädje

Permalänk
Melding Plague

Intervju: "NUKEGREEN" löser problem med 3D-skrivare och skaparglädje

I galleriet visar medlemmen "NUKEGREEN" flitigt projekt, som innefattar allt från resväskor till kylning av forskningsutrustning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul intervju! Sett samtliga av dina gallerier @nukegreen men inte satt ihop dem till en person faktiskt. 😊

Ser gärna fler sådana här intervjuer av medlemmar! 👍

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

La faktiskt en beställning på en Creality ender-3 v2 igår

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av slusk:

La faktiskt en beställning på en Creality ender-3 v2 igår

Jag köpte mig en Ender 3 Pro förra veckan. Jäklar va kul det är. Redan skrivit ut en nyckel för min Synology NAS som jag tappat bort samt en av demo-katterna. Just nu skrivs en hållare ut för 2 iPads som ska in hos min dotter.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk

Väldigt intressant läsning och imponerande bedrifter!

När jag läser "Just do it!" kan jag dock inte komma att tänka på annat än denna gamla scen från år 2007, där en kille just säger "Just do it!" till nördarna, att det är dags att "sluta vara nörd". Haha, den associationen har varit inbränd i skallen på mig sen dess.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Jag köpte mig en Ender 3 Pro förra veckan. Jäklar va kul det är. Redan skrivit ut en nyckel för min Synology NAS som jag tappat bort samt en av demo-katterna. Just nu skrivs en hållare ut för 2 iPads som ska in hos min dotter.

Har haft min Ender 3 pro sen i höstas, bästa köpet på länge

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

@sweisdapro: Ooh, kollade precis in den! Kanske en sådan som får bli nästa investering!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk

MS Röj: Du ska hitta alla minor och rensa tomma rutorna.
Börja med att klicka och hoppas på det bästa. Siffrorna som dyker upp är antalet minor som siffran har kontakt med.
Markera en mina med högerklick och det blir en liten flagga.
Har du markerat en mina kan du trycka med både höger och vänster musknapp samtidigt på en siffra för att rensa alla de säkra rutorna.

Permalänk
Medlem

Oj vad jag läste det där namnet fel nu på morgonkvisten haha

Permalänk
Medlem

3D-skrivare är ett fantastiskt verktyg att ha hemma, och det behöver inte kosta en arm och ett ben för en skrivare som skriver ut fina utskrifter. Köpte mig en CR-10 2017, och en MK3S för ganska så exakt ett år sedan, och det dröjer inte länge innan man märker hur mycket man kan skriva ut själv i stället för att köpa i butik. Man fick också en anledning till att lära sig CAD, och Fusion 360, som är gratis för privatbruk, är förjävla lätt att komma igång med.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Oj vad jag läste det där namnet fel nu på morgonkvisten haha

Haha faktiskt samma sak här. Inte helt ok...

Permalänk
Medlem

@heddan:

Haha och det intressanta nu är om vi fick samma, det är på tok för grovt att skriva här

men N-ordet ihop med K**en fick jag det till av någon jäkligt konstig anledning, hänt två gånger nu och blev lika paff. Min hjärna måste ha smällt av ordentligt som kunde få det till det ordet haha