Iphone X dog plötsligt, Vad är felet?

Permalänk
Medlem

Iphone X dog plötsligt, Vad är felet?

Hej Sweclockers!
Jag äger en iphone x 256 gb som helt plötsligt började bete sig lite konstigt t.ex: vibrera i tid och otid och att faceid misslyckades ibland.

Sen efter en stund stängde den av sig själv, och ville därefter inte starta mer och den enda reaktionen jag kan få ur den, är att mobilen vibrerar ibland när man rör på knappen som stänger av ringsignalen.

Då till själva frågan, vad tror ni det är för något som är fel? Batteri, hårdvara, skärm o.s.v? (Vill vet aom det är värt att lämna in den på lagning eller inte

Har redan testat att ladda både wireless och vanligt laddning+ forced restart.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Iphone X startar inte, vad är felet?

Hej Sweclockers!
Jag äger en iphone x 256 gb som helt plötsligt började bete sig lite konstigt t.ex: vibrera i tid och otid och att faceid misslyckades ibland.

Sen efter en stund stängde den av sig själv, och ville därefter inte starta mer och den enda reaktionen jag kan få ur den, är att mobilen vibrerar ibland när man rör på knappen som stänger av ringsignalen.

Då till själva frågan, vad tror ni det är för något som är fel? Batteri, hårdvara, skärm o.s.v? (Vill vet aom det är värt att lämna in den på lagning eller inte

Har redan testat att ladda både wireless och vanligt laddning+ forced restart.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt svar.
Men här får du bäst svar på dessa frågor r:
https://getsupport.apple.com/?caller=home&PRKEYS=

Apples support har varit väldigt bra de gånger jag kontaktat dem.
Det bästa är ju såklart om du har nära till någon Apple butik. Då kan du få kostnadsförslag snabbt också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ciper13: Stoppar pekfingret i munnen, håller upp det i vinden och får....tyvärr ingen feeling om vad det är.
Ärligt, det kan vara precis vad som helst av det du nämnt och dom enda som kan svara säkert är en verkstad.
Lämna in den till Apple och få en offert, vet dock inte vad dom tar för en felsökning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciper13:

Hej Sweclockers!
Jag äger en iphone x 256 gb som helt plötsligt började bete sig lite konstigt t.ex: vibrera i tid och otid och att faceid misslyckades ibland.

Sen efter en stund stängde den av sig själv, och ville därefter inte starta mer och den enda reaktionen jag kan få ur den, är att mobilen vibrerar ibland när man rör på knappen som stänger av ringsignalen.

Då till själva frågan, vad tror ni det är för något som är fel? Batteri, hårdvara, skärm o.s.v? (Vill vet aom det är värt att lämna in den på lagning eller inte

Har redan testat att ladda både wireless och vanligt laddning+ forced restart.

Tack på förhand!

Som tidigare talare så rekommenderar jag dig att lämna in den för felsökning, så att de kan göra en ordentlig diagnos på telefonen. Rekommenderar starkt att du vänder dig till LOP som är en auktoriserad Appleverkstad som har riktigt snabb hanteringstid, såklart lite beroende på hur svårt det är att luska ut vad felet beror på. Deras hemsida: https://lop.se/ . Kostnadsförslaget kostar 500 SEK och du kan alltid kontakta din hemförsäkring och se hur stor summa de täcker mot självrisk.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@ciper13: jag har sammanfogat två trådar. Notera att det inte är okej att skapa flera trådar om samma ämne.

Lycka till med mobilen.

/DavidtheDoom, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Min bästa gissning är dessvärre att telefonen är fuktskadad. Som tidigare nämnts är väll det bästa att skapa ett garantiärende och låta Apple utröna orsaken, men är det fuktskada så täcker inte garantin det.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Omöjligt att säga vad det är för något. Om det inte går att starta den i återställningsläget är det troligtvis ett rätt allvarligt fel iaf. Lämna in den. Man får alltid ett kostnadsförslag.

Permalänk
Medlem

Skulle inte gå till Lop, välj Macforum eller dylikt istället. Lop verkar bara utgå från Apples egna verktyg och vägrar konsekvent att testa något annat. Och även om Lop skulle få fram fel som inte är inom Apples diagnostikverktyg så vägrar de reparera om felet inte syns i diagnostikverktyget.

Permalänk
Medlem

Med den felbeskrivningen så blir det en utbytesenhet, om du lämnar in telefonen hos Apple eller en auktoriserad verkstad. Om det inte räcker med en mjukvaruåterställning förstås.

Kolla med ditt försäkringsbolag om exempelvis din hemförsäkring täcker detta. Har inga dagsfärska siffror gällande pris, men skulle tippa på ca 4500kr.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Låter ju som att den fortfarande är igång om den vibrerar när du stänger av ljudet, har du provat att force restarta den? (tryck volym upp, volym ned, sen håll inne power knappen i 10-20 sekunder)

Annars är det bara att knalla in till apple butiken eller att höra av sig till dem, aldrig varit några problem för mig när det varit något, tror jag fått ny telefon två gånger utan att ens bli ifrågasatt.

Lärde mig att gå direkt till apple efter mitt haveri med halebops serviceföretag där jag fick tillbaka telefonen orörd med motiveringen att den "funkar" och en faktura på 700kr. Dagen efter gick jag till Apple och hade någon dag senare en helt ny telefon vilket jag påpekade för första företaget. Fick som svar "den funkade hos oss, du måste betala undersökningsavgiften"...

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@ciper13: Om force restart inte funkar så kan du alltid prova att göra en återställning via iTunes.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.