Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Netflix: Despicable Me 1 & 2; favoriter i repris

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Hedersmedlem

Richard Jewell

"American security guard Richard Jewell saves many lives from an exploding bomb at the 1996 Olympics, but is vilified by journalists and the press who falsely reported that he was a terrorist."

Regisserad av ingen mindre än Clint Eastwood. Ett riktigt dramatiskt mästerverk om en hånad, medelålders, missförstådd, överviktig och terroristanklagad kuf med en dröm att jobba som lagens långa arm. Självklart fortfarande boendes hemma hos sin gamla sydstatsmamma.

Jag ger den hela 9 av 10 rörbomber!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Såg en mycket trevlig Japansk film på Netflix häromkvällen, 37 sekunder. Välspelat och engagerande drama om en ung cp-skadad kvinnas längtan efter oberoende och sexualitet (m.m).

https://www.imdb.com/title/tt6156138/

Jag ger den 37 sekunder av 0,6167 minuter!

Permalänk
Medlem

The Gentlemen

En film av Guy Ritchie och den här gången lyckades han riktigt bra. Inte riktigt samma klass som Snatch och Lock Stock men inte långt ifrån. Glatt överraskad efter flera filmer som inte alls varit i samma klass. Några riktigt bra skådespelare är med och lyfter filmen en hel del.

Gillar man Guy Ritchie så gillar man nog The Gentlemen, mer än så behövs nog inte sägas.

Aniara
Det här är nog den film som kommer överraska mig mest detta år. En svensk sci-fi som är riktigt bra. Hur ofta händer det? Inte bara är den bra för att vara en svensk film utan det står sig riktigt bra även internationellt sett. Hur den här filmen endast fått 6,2/10 på imdb medans rent skräp får betyligt mer än så är för mig häpnadsväckande. En av ett fåtal filmer där mitt personliga betyg är högre än IMDB:s.

Det här är inte pang-pang i häftiga rymdskepp på exotiska planeter. Det är en historia om människor och vår obetydliga plats i universumet. I vanlig ordning är skådespelarinsatserna inte i absoluta toppklass, det är en svensk film trots allt, men för det mesta håller det en skaplig nivå. Det filmen vinner på är storyn och originaliteten. Den här filmen kändes fräsch, det var inte en avdankad story man sett tio gånger tidigare. Vet att vissa hade svårt med slutet, jag älskade det.

Om jag hade fått önska en sak så vore det att filmen istället skulle vara en miniserie, den förtjänar fler timmar på skärmen. Vissa saker hände lite väl hastigt vilket både är tråkigt men samtidigt förståeligt med tanke på att det är en film. Kanske var det också lite av meningen.

Och ja, det finns lite konstiga plot holes men de kan man glatt strunta i

En trailer som inte spoilrar alltför mycket (men i sann traileranda så spoilras det litegrann) - https://www.youtube.com/watch?v=3MIlE9R00ik

Och slutligen; snacka om en snygg poster!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

The Gentlemen

En film av Guy Ritchie och den här gången lyckades han riktigt bra. Inte riktigt samma klass som Snatch och Lock Stock men inte långt ifrån. Glatt överraskad efter flera filmer som inte alls varit i samma klass. Några riktigt bra skådespelare är med och lyfter filmen en hel del.

Gillar man Guy Ritchie så gillar man nog The Gentlemen, mer än så behövs nog inte sägas.

Aniara
Det här är nog den film som kommer överraska mig mest detta år. En svensk sci-fi som är riktigt bra. Hur ofta händer det? Inte bara är den bra för att vara en svensk film utan det står sig riktigt bra även internationellt sett. Hur den här filmen endast fått 6,2/10 på imdb medans rent skräp får betyligt mer än så är för mig häpnadsväckande. En av ett fåtal filmer där mitt personliga betyg är högre än IMDB:s.

Det här är inte pang-pang i häftiga rymdskepp på exotiska planeter. Det är en historia om människor och vår obetydliga plats i universumet. I vanlig ordning är skådespelarinsatserna inte i absoluta toppklass, det är en svensk film trots allt, men för det mesta håller det en skaplig nivå. Det filmen vinner på är storyn och originaliteten. Den här filmen kändes fräsch, det var inte en avdankad story man sett tio gånger tidigare. Vet att vissa hade svårt med slutet, jag älskade det.

Om jag hade fått önska en sak så vore det att filmen istället skulle vara en miniserie, den förtjänar fler timmar på skärmen. Vissa saker hände lite väl hastigt vilket både är tråkigt men samtidigt förståeligt med tanke på att det är en film. Kanske var det också lite av meningen.

Och ja, det finns lite konstiga plot holes men de kan man glatt strunta i

En trailer som inte spoilrar alltför mycket (men i sann traileranda så spoilras det litegrann) - https://www.youtube.com/watch?v=3MIlE9R00ik

Och slutligen; snacka om en snygg poster!

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjUzMzk4NDMzNV5BMl5BanBnXkFtZTgwNjE5NDY1NzM@._V1_SY1000_CR0,0,674,1000_AL_.jpg

Want that poster on my wall 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

The Hunt 9/10 i betyg.

Årets hittills största överraskning. Kul att dom lyckats så väl med att driva med dagens politiska ideologier. Vill inte avslöja mer än så för dom som inte sett den än. Filmen rekommenderas varmt hursom.. Kanske inte för överkänsliga mot blodsplatter osv men mmh.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Blade Runner (1982)
Fortfarande lika bra! Allt är klockrent.
Enda som saknades var egen singelmalt eller nått, inte varit på systemet på sistone..
Blir skönare inlevelse i många scener där Deckard tar ett glas om man gör det samma själv

Permalänk
Medlem

Stuber
6/10
Förväntade mig en lågbudget aktionrökare som passar en Corona eftermiddag hemma.
Blev förvånad över hur bra den faktisk var, en riktig popcorn rulle!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Ocean's Thirteen - 7/10

Bra triologi, gillar kluriga filmer, oftast handlar dom om rån av någon anledning också

Permalänk
Skrivet av Stenudd:

Ocean's Thirteen - 7/10

Bra triologi, gillar kluriga filmer, oftast handlar dom om rån av någon anledning också

Genren heter "Heist" -eller kuppfilm. Kul genre! Rick and Morty S04E03 visar upp samtliga kvalitéer i genren, kan vara värd att kika på!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Kuppfilmer är underbara, tyvärr finns det ganska få som håller hög kvalité, men men.

Är man inte rädd för äldre filmer så finns det några juveler att sno sig (hehe):
The Sting - Underhållande film om två bedragare som ska slå på stort. Så det handlar inte om inbrott i den bemärkelsen men man får följa med i allt planerande och utförande m.m. För det mesta mycket välgjord.

Rififi
Från den tiden så männen hade hatt och kvinnorna blev örfilade. Filmen är från -55 och är förutom mycket bra även väldigt intressant att se p.g.a. de stora skillnaderna då mot nu. Själva kuppen under filmen är i mitt tycke en av de bättre som gjorts, men då krävs det att man kan tåla lite långsammare filmer. Tror den tar närmare en halvtimme och det är inte mycket action att tala om.
Jag rekommenderar den starkt! Detta trots att det finns vissa sidohistorier de kunde lämnat utanför.
Rififi känns lite som den filmen som var modern till väldigt många av de moderna heist-filmerna vi har idag. Kanske.

När man pratar om heistfilmer så måste man förstås även nämna Heat. Här är det lite mer fokus på det som är runtomkring själva kuppen (även om de förstås får mycket utrymme) men filmen är så bra att den ändå måste nämnas. Den klassiska scenen där de lämnar banken är en av de bättre actionscenerna som gjorts, mycket på grund av att det är en av få scener som jag faktiskt kan känna kaoset. Mycket beror säkert på att gevären faktiskt gör ett intryck, har du hög volym på högtalarna så låter det högt och rejält, inte som några jävla ärtbössor vilket Hollywood vill få oss tro att vapen ska låta.

Och om vi kliver ytterligare ett litet steg från de klassiska heistfilmerna har vi förstås The Usual Suspects. Den tänker jag inte ens beskriva. Har man inte sett den så ska man göra det i helgen. Punk slut. En av de bättre filmer som gjorts och som dessutom på vissa sätt blir ännu bättre andra gången man ser den.

Sen har vi filmer där de försöker bryta sig ut istället för in, även här finns det några riktigt bra filmer om man kan tänka sig att gå tillbaka ett par decennier.

Le Trou
Likt Rififi är det här en mycket bra film, om man kan klara av att det går långsamt och metodiskt. Filmens syfte är inte så mycket att framställa utbrytarna som några supergenier (likt t.ex. prison break) eller att det ska vara så mycket action att du sätter hjärtat i halsen. För att förstå vad jag menar så finns det en scen som är ca fem minuter lång där det enda man ser är hur några män turas om att hamra på sten. Varken mer eller mindre.

Papillon
Var mycket länge sedan jag såg denna men jag minns att den var väldigt bra, bättre än de flesta andra liknande filmer. Så jag antar att jag rekommenderar den också...

Edit:
Den film jag såg sist varDeath on the Nile som är baserad på boken av Agatha Christie. Bra bok och bra filmatisering av den. En klassisk deckare så gillar man sådant så gillar man nog filmen. Om man dessutom gillar britter som är lika posh som de är stöddiga och torra så blir den ännu bättre. Skrattade högt flera gånger.
Jag ger den nog en stark sjua och då är ett eller två poäng enbart pga skådespelarna som stundtals är väldigt roande (även om de inte alltid är jättebra).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Aniara
Det här är nog den film som kommer överraska mig mest detta år. En svensk sci-fi som är riktigt bra. Hur ofta händer det? Inte bara är den bra för att vara en svensk film utan det står sig riktigt bra även internationellt sett. Hur den här filmen endast fått 6,2/10 på imdb medans rent skräp får betyligt mer än så är för mig häpnadsväckande. En av ett fåtal filmer där mitt personliga betyg är högre än IMDB:s.

Det här är inte pang-pang i häftiga rymdskepp på exotiska planeter. Det är en historia om människor och vår obetydliga plats i universumet. I vanlig ordning är skådespelarinsatserna inte i absoluta toppklass, det är en svensk film trots allt, men för det mesta håller det en skaplig nivå. Det filmen vinner på är storyn och originaliteten. Den här filmen kändes fräsch, det var inte en avdankad story man sett tio gånger tidigare. Vet att vissa hade svårt med slutet, jag älskade det.

Om jag hade fått önska en sak så vore det att filmen istället skulle vara en miniserie, den förtjänar fler timmar på skärmen. Vissa saker hände lite väl hastigt vilket både är tråkigt men samtidigt förståeligt med tanke på att det är en film. Kanske var det också lite av meningen.

Och ja, det finns lite konstiga plot holes men de kan man glatt strunta i

En trailer som inte spoilrar alltför mycket (men i sann traileranda så spoilras det litegrann) - https://www.youtube.com/watch?v=3MIlE9R00ik

Och slutligen; snacka om en snygg poster!

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjUzMzk4NDMzNV5BMl5BanBnXkFtZTgwNjE5NDY1NzM@._V1_SY1000_CR0,0,674,1000_AL_.jpg

Får mardrömmar av att bara höra namnet på filmen, det beror inte på den utan när jag gick på högstadiet så hade jag drama och musik som det hette då på slutet av 80-talet. Vår lärare fick då iden att vi skulle åka på teater till grannorten och fick då se Aniara som dockteater på vers.
Det var de hemskaste och tråkigaste timmarna i mitt liv och till och med läraren tyckte det var ren skit.
Kommer tyärr inte kunna se filmen ens då den kommer riva upp nästan läkta sår i mitt hjärta😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tittade precis på Sonic.
Vet inte riktigt vad jag förväntade mig men jättebra var den då inte.
Men kul att se Jim Carrey igen.

6av10

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

The Gentlemen
Tumme upp!

Visa signatur

HTPC

Permalänk

Shaun of the dead, första filmen i "Three Flavours Cornetto trilogy". Har sett den ett par gånger förut, bra film.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Avstängd

Påbörjade att se den australiensiska filmen "Tracks" från 2013 häromnatten. Bra film men jag somnade en halvtimma från slutet.

Tuff brud som ska gå över hela den vidsträckta australiensiska kontinenten med två dromedarer.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Bumblebee
Okej film. Bättre än de senaste Transformers-filmerna men nådde aldrig upp till samma nivå som den första filmen.
4/10

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

God's Country från 1985. En TV-film av den franska regissören Louis Malle, som aldrig har svikit.
Han åker ut på en landsbygd i slutet av 1970-talet i midwest USA och intervjuar lokalbefolkningen. Ett helt vanligt liv, för en knegande amerikan i en sömnig småstad. Han återvänder sedan ca tio år senare för att se en stad i förfall, då ekonomin har gått hårt på lantbrukarna.

Mycket intressant film. Det är någonting speciellt med att se en dokumentärfilm som skildrar helt vanliga människor, i en tid som jag inte upplevt. 7/10

https://www.imdb.com/title/tt0091125/

Edit: För alla filmentusiaster som inte är så intresserade av Hollywood-rullar så rekommenderar jag https://mubi.com/showing

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Fantasy Island https://www.imdb.com/title/tt0983946/
Väldigt trevlig med twist i slutet.
Rekommenderar unrated versionen.
8av10

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

The Breakfast Club. handlar om ungdomar på 80 talet som fått kvarsittning. rätt intressant och underhållande med ett par hyfsat kända skådisar som småglin(tycker man nu).
Samma film idag hade varit otroligt tråkig, 1.5 timmar med folk som stirrar på telefonen
Atmosfären gillade jag också i den.
7 av 10

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

The Breakfast Club. handlar om ungdomar på 80 talet som fått kvarsittning. rätt intressant och underhållande med ett par hyfsat kända skådisar som småglin(tycker man nu).
Samma film idag hade varit otroligt tråkig, 1.5 timmar med folk som stirrar på telefonen
Atmosfären gillade jag också i den.
7 av 10

En av få filmer där soundtracket är så otroligt förknippat med filmen. Jag tror få kan höra låten utan att tänka på filmen och vice versa.

https://youtu.be/CdqoNKCCt7A

Har sett filmen många gånger, gillar den skarpt även om den är lite väl stereotypisk. Å andra sidan så är det just stereotyperna som är det viktiga i filmen. Jag hade däremot gärna sett lite mindre stereotypiska handlingar i filmen, lite väl förutsebar.

Det som däremot är oförsvarbart är hur de

tar den söta tjejen och gör om henne till en generisk docka.

Dold text

Alltid tråkigt när det händer och dessutom så är det raka motsatsen till vad filmen (delvis) vill förmedla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

En av få filmer där soundtracket är så otroligt förknippat med filmen. Jag tror få kan höra låten utan att tänka på filmen och vice versa.

https://youtu.be/CdqoNKCCt7A

Har sett filmen många gånger, gillar den skarpt även om den är lite väl stereotypisk. Å andra sidan så är det just stereotyperna som är det viktiga i filmen. Jag hade däremot gärna sett lite mindre stereotypiska handlingar i filmen, lite väl förutsebar.

Det som däremot är oförsvarbart är hur de

tar den söta tjejen och gör om henne till en generisk docka.

Dold text

Alltid tråkigt när det händer och dessutom så är det raka motsatsen till vad filmen (delvis) vill förmedla.

Jag tycker karaktärerna var sådär härligt 80 tals stereotypiska som de ska vara i en sån här film. en väldigt "enkel" film som kan ses av de flesta.
med dagens normer funkar den dåligt, jag som däremot är uppväxt på den tiden känner mig helt hemma. alla är så lätt kränkta och känsliga nuförtiden.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Tokyo Gore Police. - Rent mästerverk.
5/7

Permalänk

Maradona (2019)

Fotboll, camorran, kokain, och galenskap!

4/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurfersHymn:

Maradona (2019)

Fotboll, camorran, kokain, och galenskap!

4/5

Nu blåser vi snuten

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Hellboy (2019)
Fått överlag dåliga betyg men jag gillade den. Underhållande och massor med gore (även om det mesta var digitalt, gore är gore).

Permalänk

The Student 2019
https://www.imdb.com/title/tt5873672/

Filmen handlar om en högpresterande jurist student som har ett stipendium och måste ha höga betyg för att gå vidare. Han är lite arrogant av sig emot en kvinnlig lärare. Nå han får skäll hemma för att han ej hjälper sin styvfar mer. Skola gå utför och han vill ha mer tid för en övning får det ej. Motståndaren i övningen är dålig, men vinner ändå då han anses fuska genom att inte ta fram argument som är negativt för den som han skulle försvara. (etikkurs)
Lärare vill då ge honom icke godkänd och han hämnas.

Denna del av filmen bra, se denna skippa slutet.

Inget mer med slutet egentligen bara att det är exakt samma som de 5 miljoner andra filmer man har sett. Hela poängen försvinner att se filmen när det är exakt likadan. Jag gillar filmer som kommer med någon överraskning, men här inte. Som när hon slog ner honom och hon trodde han var borta, varvid nog alla vet hur detta brukar sluta

Dold text
Permalänk
Medlem

Nog en av dom bästa filmerna som finns att titta på, https://www.imdb.com/title/tt0117665/?ref_=nv_sr_srsg_0

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Avstängd

Såg på Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw och får väl ge den 4,5/10 punkterade däck och inte fan var det någon Fast and Furious fortsättning då detta var en action med någon typ av avengermonster som gick på extra krack och dessutom så var det inte mer bilar med än vilken hollywood film som helst. Man har dessutom bytt ut alla skådisar men kört vidare på namnet.

Nja säger jag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Började kika på en serie igår Ragnarök heter den. Satte på den vid 1 för att ha något att slumra till. Den såg lite b ut från trailern. Men jag fastnade rejält och såg hela serien i en sittning. 6 avsnitt än så länge, finns på Netflix. Jag tyckte att den var riktigt bra, vill ge den 9/10. Glöm inte att ställa om ljudet till norska så slipper ni dubbning. Jag tror lite att jag fasta lite extra var för att den inte var lika överdriven som kanske superhjältefilmer samt att huvudskådespelaren gör ett väldigt bra jobb och är en väldigt intressant karaktär. Kanske är det också en faktor att jag kan relatera lite till skådespelaren som gärna tänker mer än han pratar. Det som är det sämsta med serien är att nästa säsong förmodligen inte kommer förrän nästa år, vilket är rätt drygt eftersom jag vill se fortsättningen helst idag. Vart en riktigt skön känsla att helt försvinna in i serien och inte som lätt annars händer att man sneglar lite på telefonen när man blir lite uttråkad.

The Wandering Earth. Också en film jag såg på netflix. Den vart lite fräck. Zoonade ut lite i början men sen fastna jag lite bättre. Denna filmen får 6/10 av mig så ett betydligt lägre betyg. Men jag tycker ändå att den kan vara värd att se om man gillar lite scifi. Även här vart det dubbat så jag ställde om till ljudet till kinesiskt fast där tycker jag ändå att det fanns partier som kändes dubbat ändå. Lite drygt med Netflix, jag vill gärna ha odubbat oavsett vilket språk de pratar på. Iaf en framtidsfilm med en slocknande jord, där det installerar raketer på jorden och istället för att bygga ett rymdskepp och fly till nästa galax så tar det med hela jordklotet på resan. Lite häftig film ändå även om jag inte blev lika fängslad av denna som Ragnarök.