Permalänk
Medlem

@Zipparn: Ja, Magnusen till Renault känns inte helt omöjligt. Hört Janne Blomqvist snacka om att de borde ta tillbaka Hulkenberg, men personligen ser jag gärna Magnusen ta steget. Jag tror att dansken har riktigt bra fart i sig om han får rätt material, inte för att jag tror att han kommer få det i Renault egentligen... men det får väl anses vara ett steg upp från Haas.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag tror Grosjean är väldigt sugen på Renault-sitsen, tyvärr tror jag inte att... well... någon är så värst sugen på Grosjean
Har för mig att det var rätt mycket problem i garaget för Magnussen när han var i Renault. Kan vara att han inte är så sugen på att återuppleva det igen.

Permalänk
Skrivet av Cadtekniker:

@FlytPojken: Tror inte det blir en S3 drive to survive.
om racingen startar igen kommer media och kamerateam hållas till ett minimum.
Absolut inget netflixteam som får springa runt i garagen

Absolut stor sannolikhet. Dock är det ju en grym marknadsföring som kan "rädda" sporten och locka fler fans. Så jag håller med, tror ej men fan vad grymt det hade blivit om man fått till det.

Permalänk
Medlem

Jag tror absolut att det kommer att bli en Drive to Survive s3. Dock inte för säsongen 2020, men kanske för säsongen 2021

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Jag kan lugnt säga att Drive to survive fick mig hooked på Formel 1. Jag har alltid ansett att F1 är en totalt hjärndöd sport. Hur kul är det att titta på bilar som kör i cirklar liksom😄

Sen råkade jag se dokumentären om Ayrton Senna På Netflix (kände igen hans namn från spelet Lotus till Amiga 500 som jag lirade en hel del som ung). Tyckte det var lite kul med racingscenerna. Sen såg jag Drive to survive och plöjde igenom bägge säsongerna på kort tid.

Nu har jag sett repriserna på alla race från 2019 och snart 2018 och tycker det är hur kul som helst😃, tack Netflix 😊

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk

Jag tycker att de tre byten som skedde i veckan inte var förvånande... Att Ferrari var missnöjda med Vettel är lätt att förstå, Riccardo är för gammal och därmed för sugen på att försöka spöa Leclerc så Sainz känns självklar. Lika självklart att Riccardo tar ett litet steg upp från Renault till Mclaren.

Däremot känns det osäkert vem som får platsen hos Renault. Jag tror inte på Alonso eller Vettel, dom lär vilja ha en bättre bil och kan inte sitta i 2-3 år och hoppas. Magnussen, Gasly, Hülkenberg och kanske Grosjean känns som rimliga kandidater, särskilt eftersom Gasly och Grosjean är (någorlunda) franska. Magnusson och Grosjean har dock visat på svagheter vad gäller teamwork.

Personligen hoppas jag på Gasly. Jag tror att hans framtid i Red Bull är körd, och jag tycker också att Hülkenberg har fått nog med tid i F1. Renault får ett heltfranskt team, och sparar en slant jämfört med Hülkenberg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Jag kan lugnt säga att Drive to survive fick mig hooked på Formel 1. Jag har alltid ansett att F1 är en totalt hjärndöd sport. Hur kul är det att titta på bilar som kör i cirklar liksom😄

Sen råkade jag se dokumentären om Ayrton Senna På Netflix (kände igen hans namn från spelet Lotus till Amiga 500 som jag lirade en hel del som ung). Tyckte det var lite kul med racingscenerna. Sen såg jag Drive to survive och plöjde igenom bägge säsongerna på kort tid.

Nu har jag sett repriserna på alla race från 2019 och snart 2018 och tycker det är hur kul som helst😃, tack Netflix 😊

Formula 1 gjorde ett riktigt bra jobb att teama ihop med Netflix för den serien. Gillar den skarpt, är inne på S2 nu.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Formula 1 gjorde ett riktigt bra jobb att teama ihop med Netflix för den serien. Gillar den skarpt, är inne på S2 nu.

Håller helt med! S02 var kanon! Jag är ingen film/serie människa men den serien älskade jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag tror Grosjean är väldigt sugen på Renault-sitsen, tyvärr tror jag inte att... well... någon är så värst sugen på Grosjean
Har för mig att det var rätt mycket problem i garaget för Magnussen när han var i Renault. Kan vara att han inte är så sugen på att återuppleva det igen.

Renault har en fransk förare nu så jag tror inte dom är lika sugna på Grosjean längre ...
vill se Alo i den sitsen 🙌

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk

Om några minuter börjar helgens NASCAR-lopp. En liten tröst i dessa tider!

Permalänk
Medlem

2006 RedBull refueling software

Permalänk
Medlem

Formula 1 kommer introducera grafik med bilstatistik under loppen.
https://www.autosport.com/f1/news/150114/f1-to-introduce-new-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Applikation med hiskeligt GUI rullande på Windows 2000? Verkar ju kanon.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av izzie:

MY EYES!!

10 dagar kvar tills första träningen! Längtar verkligen tills det är race igen!

Permalänk
Medlem

Autosport har en video som ger en del info om hur tävlingarna kommer hanteras nu inför helgens första race.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Fulci:

Autosport har en video som ger en del info om hur tävlingarna kommer hanteras nu inför helgens första race.

https://www.youtube.com/watch?v=L-0LLWv0NCM&feature=emb_title

Kommer bli väldigt annorlunda men är fortfarande väldigt taggad på F1 igen!

Permalänk
Medlem

Tack för videon Fulci, så rackarns taggad för helgens race. Ska bli intressant att följa live.

Är det någon som vet hur mycket har tillverkarna fått bygga och designa under uppehållet? Tänkte om det har varit bannlyst eller om de kommer med helt nya bilar jämfört med testet i vintras/våras.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av SvanteP:

Tack för videon Fulci, så rackarns taggad för helgens race. Ska bli intressant att följa live.

Är det någon som vet hur mycket har tillverkarna fått bygga och designa under uppehållet? Tänkte om det har varit bannlyst eller om de kommer med helt nya bilar jämfört med testet i vintras/våras.

Jag vet att några team kommer med ett par uppdateringar så uppenbarligen har dom fått jobba lite under uppehållet men tror ingen kommer med en helt ny bil direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag vet att några team kommer med ett par uppdateringar så uppenbarligen har dom fått jobba lite under uppehållet men tror ingen kommer med en helt ny bil direkt.

De har haft "sommarstängt" under om jag minns rätt en månad under mars/april för att sedan inte ha den obligatoriska stängningen i sommar.

Med andra ord har det funnits tid att utveckla sina bilar.

Permalänk
Medlem

Vart kan man följa loppet på söndag live nånstans? Mitt gamla F1 intresse har blossat upp igen

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disparu:

Vart kan man följa loppet på söndag live nånstans? Mitt gamla F1 intresse har blossat upp igen

Tack.

ViaPlay sköter det hela ganska bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

ViaPlay sköter det hela ganska bra.

Tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disparu:

Vart kan man följa loppet på söndag live nånstans? Mitt gamla F1 intresse har blossat upp igen

Tack.

F1TV är billigare, men Viaplay sänder också Indycar vilket kan vara av intresse.

Permalänk
Medlem

Viaplay sport kostar 400kr i månaden. De har en massa annan sport som kostar i det paketet. Är man bara intresserad av F1 är F1TV betydligt billigare med €110 per år.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

IT HAS BEGUN! Börjar med regn såklart....

Permalänk
Medlem

Det går ju också att köra månadsvis med F1TV paketet Pro för €14. För egen del känns det lite skrallt med underhållning på Viaplay just nu, för den där pengen på 400pix för sportpaketet.
När slutspelet NHL kickar igång så o/ o/

Signar och testar nog F1TV Pro imorrn i en månad. F.ö. äntligen vettig SPORT PÅ BURKEN!

Permalänk
Medlem

Är det några kommentatorer på F1TV? Kan man inte se repriser förrän efter 2 dagar eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deo:

Är det några kommentatorer på F1TV? Kan man inte se repriser förrän efter 2 dagar eller?

F1TV kör ljudet från SKY F1 med Martin Brundle och David Croft, exkl lite intervjuer och när Anthony Davidsson kör sina analyser. Under de sektionerna får man bara ljud från banans kameror, personligen tycker jag helt klart att det är värt det. F1TV funkar även mycket bättre nu än vad det gjorde i början förra året, eller ja det funkade bra i slutet av förra året.

Förra året kunde jag se repriserna direkt efter att ordinarie sändning var klar.

// Svante

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Det var kul att F1 startade igång igen, i ungefär 30 minuter... Mercedes ohotat 1a och 2a som vanligt senaste jävla 6 åren.. Börjar bli så jävla tråkigt.

Permalänk
Medlem

Fick bli en prenumeration på F1TV när viaplay inte ville ha mina pengar, saknar de svenska kommentatorerna lite men för den pengen är det ju okay.

RIP Ferrari, känns som de kommer vara den nya 3:an eller 4:an de närmaste åren.