GTA5 gratis på Epic Games Store

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Gjorde som vanligt. Claimade även till ungarnas konton. De kommer ha en kul backlog när åldern är inne

Jag gör samma sak. Claimade på mitt konto även fast jag har GTAV sedan länge på Steam. Fokuserar på deras bibliotek nu.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Avstängd

Tog GTA V och köpte Control med kupongen. Installerade Control och det gick bra segt så jag lät den stå på några timmar och till slut var det nere. GTA har jag redan installerat så egentligen har jag ju inget behov av denna gratislicens. Har köpt det spelet tre gånger på PS3, PC och XBone vilket nästan är rekord för min del, men man vet aldrig vilka plattformar som går under någon gång i framtiden. Rekordet innehas av Vice City som jag har på PS2, XB (original), PC och Android.

Skrivet av jnsson:

Vart ser man kupongen man får från Epic? Jag kan inte hitta vart man ser den

Den kommer automatiskt i kundvagnen när du ska betala. Går säkert att se på andra sätt.

Permalänk
Medlem

Om det är gratis så borde det väl byta namn till Grand Auto V?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vart ser man kupongen man får från Epic? Jag kan inte hitta vart man ser den

Saxat från OP:

Skrivet av Raphaei:

Det följer även med en rabattkupong som går ut 1:a Nov -20, som ger 95kr rabatt på spel som kostar 140kr och uppåt (klicka på ditt nick nere till vänster i launchern och välj Coupons/Kuponger[?]). Den heter MEGA Sale Coupon. (försökte länka till källa, men 403-errors)

Permalänk
Medlem

Tankar mitt nu Har alltid velat ha spelet men alltid varit snål! Sjukt nice

Permalänk
Medlem

Gick igenom köpet nu, gratis är gott!

Men var laddar man ned spelet sen?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Jag hade det inte förut och inget annat av Rockstar. När man väl laddat ner GTA V och installerat behövde man ladda ner och regga sig på Rockstar Social. Jag höll på bli tokig på deras Captcha. Klickade och klickade och klickade på den där bussen, brandposten och rödljuset. Trodde aldrig det skulle sluta.

Permalänk

Kommer jag kunna spela på en Ideapad 320s eller för kasst grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

Kommer jag kunna spela på en Ideapad 320s eller för kasst grafikkort?

https://youtu.be/OBYOL6xURs0?t=161

Verkar fungera runt 50fps om du drar ner grafiken till potatis nivå, så det lär fungera helt ok!

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Om det är gratis så borde det väl byta namn till Grand Auto V?

Snarare Grand "Free" Auto V

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Man får liksom komma ihåg att Epic Game Store har inte funnits lika länge som Steam... men dom försöker iaf att utveckla plattformen och ge Steam en välbehövligt konkurrans..

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Skrivet av H00D:

Jag hade det inte förut och inget annat av Rockstar. När man väl laddat ner GTA V och installerat behövde man ladda ner och regga sig på Rockstar Social. Jag höll på bli tokig på deras Captcha. Klickade och klickade och klickade på den där bussen, brandposten och rödljuset. Trodde aldrig det skulle sluta.

I feel ya! Och nu kan jag inte ens logga in på social club 🤮

Permalänk
Medlem

Oh tur jag såg detta nu, lätt ett av det bästa spel som någonsin gjorts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H00D:

Jag hade det inte förut och inget annat av Rockstar. När man väl laddat ner GTA V och installerat behövde man ladda ner och regga sig på Rockstar Social. Jag höll på bli tokig på deras Captcha. Klickade och klickade och klickade på den där bussen, brandposten och rödljuset. Trodde aldrig det skulle sluta.

Jag hade samma problem. Problemet för mig var grammatiken. "Click on buses", så ser jag en bild på en buss. Ska jag markera eller inte? "Click on firehydrants" ah okej, jag ser EN, ska jag klicka eller inte? Tog typ en kvart av från mitt perspektiv slumpmässigt klickande för att utbilda googles AI. Vet inte hur jag ska känna. Samma situation med "cross walks". Finns en ruta med EN cross walk, att klicka eller inte klicka, det är frågan.

Aja, tippat har man förr.

Permalänk
Medlem

@Raphaei: Fast nu krånglar du ju till det lite onödigt mycket

När det står att man ska trycka på rutorna med brandposten så ska man förstås trycka på alla rutor där hela eller delar av en brandpost är med. Fungerar i nästintill alla fall för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Bra sätt att få Anno 1800 för 200 spänn.

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk

Kul med gratis! Att det dessutom är ett gammalt spel gör att min dator klarar det i höga inställningar. Trevligt!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Spelfiler anges vara 94GB. Tankar nu ned till 32MB/s

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Vart får man kupongen?

@Thomas: Hittar ingen kupong.. köpte spelet.

Permalänk
Medlem

Är det någon som överhuvudtaget kommit in på online det senaste dygnet?
Fattar inte hur de tänkte här, servrarna är extremt sega som det är och det gjorde knappast saken bättre.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Alrik:

@Thomas: Hittar ingen kupong.. köpte spelet.

Första posten.
(klicka på ditt nick nere till vänster i launchern och välj Coupons/Kuponger[?]). Den heter MEGA Sale Coupon.
#18424661

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag tog det, men kommer nog aldrig spela det. GTA är inte min grej

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Är det någon som överhuvudtaget kommit in på online det senaste dygnet?
Fattar inte hur de tänkte här, servrarna är extremt sega som det är och det gjorde knappast saken bättre.

online har alltid funkat dåligt alla år jag kan inte tänka mig vilken huvudvärk man måste få nu av alla disconects/lagg osv... jag slutade med online dels för att alla dödar en utan anledning när man gör sin grej :/

Permalänk

Sjukt kul att alla fornite kids gör så att alla andra kan få någon tillbacks

Som detta med gta 5 och nya unreal engine 5

Permalänk
Medlem

Om man redan har GTA i Rockstar Social Club va händer då?

Och vad är grejen att Epic Games ger bort så mycket spel just nu, vad är haken?

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Jag gör samma sak. Claimade på mitt konto även fast jag har GTAV sedan länge på Steam. Fokuserar på deras bibliotek nu.

Du borde ju kunna länka epic och rockstar fast du har steam?
Har ju spelet på steam och rockstar launcher så jag kan ju välja om jag vill installera via steam eller rockstar endast

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Om man redan har GTA i Rockstar Social Club va händer då?

Och vad är grejen att Epic Games ger bort så mycket spel just nu, vad är haken?

Haken är nog att dom får fler användare så dom betalar väl rockstar för nycklarna.
Borde gå kan jag tycka då jag själv har köpt gta 5 två gånger på steam och rockstar launcher så jag kan ju starta via båda launchers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Är det någon som överhuvudtaget kommit in på online det senaste dygnet?
Fattar inte hur de tänkte här, servrarna är extremt sega som det är och det gjorde knappast saken bättre.

Alla sitter väl och ska försöka modda skiten ur det efter att spelarna blev bannade och såg väl ett tillfälle nu när spelet är gratis

Permalänk
Medlem

hmm, har spelat och haft skitkul med spelet, men nu får jag bara timeout errors när jag ska starta
Rockstars svarta ruta med symbolen där det åker en blixt syns bara och därefter timeout
Någon mer som haft problem med att starta spelet?

edit:
kom nu in, men kan inte spela spelat för det går inte att logga in på "social club" antar att det är någon form av överbelastning.
spelar endast single player, så tycker inte det borde vara något problem direkt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Finns det nåt sätt att flytta bonusen på 1 mille till mitt nuvarande konto?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR