Animerade annonser är störande.

Permalänk
Inaktiv

Animerade annonser är störande.

Stillbilder har jag inga problem med. Det kan vara stora banners eller wallpapers i bakgrunden, så länge elementen inte rör sig.

Animerad reklam blir jag dock galen på. Speciellt i en forum-miljö där man läser text och koncentrerar sig, t.ex. just nu är den en animerad banner från Halebop. Steget är då inte långt till att även börja med videos (autoplay-videos är galet irriterande, många sajter som kör med det nu).

Vad är skillnaden mellan att använda adblocker och inte göra det? Att reklamen är snyggt insydd i sidans design och icke-irriterande. Ett förslag i all välmening är ett endast hålla er till stillbilder.

Permalänk
Geeks
Grundare

Har noterat samma sak. Har kontaktat och rekommenderat Halebop att byta till statiska annonser. Kan ta ett par dagar innan eventuellt byte sker, men kan i nuläget inte garantera något utan vi gör det bästa möjliga för att det ska funka både för medlemmar och kunden. Vissa kampanjer kommer vara mer störande. Tack för feedback!

Skrivet av anon52343:

Stillbilder har jag inga problem med. Det kan vara stora banners eller wallpapers i bakgrunden, så länge elementen inte rör sig.

Animerad reklam blir jag dock galen på. Speciellt i en forum-miljö där man läser text och koncentrerar sig, t.ex. just nu är den en animerad banner från Halebop. Steget är då inte långt till att även börja med videos (autoplay-videos är galet irriterande, många sajter som kör med det nu).

Vad är skillnaden mellan att använda adblocker och inte göra det? Att reklamen är snyggt insydd i sidans design och icke-irriterande. Ett förslag i all välmening är ett endast hålla er till stillbilder.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Stillbilder har jag inga problem med. Det kan vara stora banners eller wallpapers i bakgrunden, så länge elementen inte rör sig.

Animerad reklam blir jag dock galen på. Speciellt i en forum-miljö där man läser text och koncentrerar sig, t.ex. just nu är den en animerad banner från Halebop. Steget är då inte långt till att även börja med videos (autoplay-videos är galet irriterande, många sajter som kör med det nu).

Vad är skillnaden mellan att använda adblocker och inte göra det? Att reklamen är snyggt insydd i sidans design och icke-irriterande. Ett förslag i all välmening är ett endast hålla er till stillbilder.

Det brukar gå i perioder och vissa perioder är det mer rörlig reklam.
Jag tycker att det rent allmänt blivit mer rörlig reklam i corona tider när troligtvis färre annonserar.
Jag tänker lika att jag inte störs av stillbilder men jag måste aktivera adblock eller läsvyn när det är rörliga bilder då jag inte kan läsa med rörliga bilder.