Batteri BTY-L77 begagnat eller nytt

Permalänk
Medlem

Batteri BTY-L77 begagnat eller nytt

Har en MSI GT72S där jag har köpt ett nytt batteri från eBay men den verkar inte vilja ladda, däremot fungerar datorn utmärkt med laddsladden i. Samma batteri sitter i en mängd olika bärbara speldatorer ex. Asus, Alienware etc.

Jag är ute efter ett fungerande begagnat eller nytt batteri som fungerar med minst 50% kapacitet kvar. Går att kolla med battery report i command prompten med kommandot powercfg /batteryreport och kommer att sparas på C:\Windows\System32 som battery-report.

Alternativt om det finns någon vänlig skäl i Stockholmstrakten där jag skulle kunna få testa deras batteri på plats, självklart tar jag mig till er.

Här är min tråd om problemet
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1590014-nytt-batteri-b...

Skriv vad ni vill ha för batteriet.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det är batteriet som är problemet? Kan det inte vara laddkretsarna i datorn, all intelligens sitter nämligen där.

Om jag var du skulle jag med en multimeter mäter upp spänningen på samtliga sex celler i batteriet. Om någon av dem avviker markant från de övriga har vi hittat felet. Om alla ligger på samma nivå och minst omkring 3 volt så skulle jag misstänka datorn.

Permalänk
Medlem

Batteriet är nytt. Kan absolut var laddkretsarna, hur kollar jag det?

Permalänk
Medlem

Jag kan ta en bild under helgen på moderkortet om det underlättar.