Permalänk

RTX 3000 > Corona : /

Är det någon här som har läst något om försening av releasen av 3000-korten med anledning av Coronapandemin? Rent logiskt så borde det väl röra sig om en försening på några månader?

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Medlem

@Grafikante: Corona effekten börjar redan avta och bör ha avtagit närmare launch är min gissning. Mycket kommer vara ikapp in mot sommaren igen, Kina är uppe och rullar så det som sinkar ner nu är backlog (alla buffertlager har tömts medans fabrikerna stod stilla) och containerleveranser (inte lika många båtar lämnar landet, har medfört till kösystem för att få med sin leverans med båt)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Hedersmedlem

Fast vad jag vet så har det ju inte kommit något datum för releasen än, så om det blir försenat är ytterst svårt att säga.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Pliind:

@Grafikante: Corona effekten börjar redan avta och bör ha avtagit närmare launch är min gissning. Mycket kommer vara ikapp in mot sommaren igen, Kina är uppe och rullar så det som sinkar ner nu är backlog (alla buffertlager har tömts medans fabrikerna stod stilla) och containerleveranser (inte lika många båtar lämnar landet, har medfört till kösystem för att få med sin leverans med båt)

Vi får hålla tummarna för att du har rätt om det förstnämnda

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Fast vad jag vet så har det ju inte kommit något datum för releasen än, så om det blir försenat är ytterst svårt att säga.

I sommar talades det ju om även om det inte uppgavs något specifikt datum.

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Medlem

Det är ju bara rykten att det kommer augusti-september någonstans. RDNA2 lär väl komma först i alla fall.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Även om virusets lamslagning av industrier har lugnat sig, så är världen bara i själva början på vad som verkar bli en rätt hård lågkonjunktur. Det finns säkert folk med koll på marknads- och ekonomimekanismer som kan det här bättre än jag, men man gör nog klokt i att komma ihåg att själva viruset och sjukdomen i sig för med sig ett hård slag mot ekonomin - inte minst i USA, som ju är Nvidias egen bakgård.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk

Hade jo inte varit fel med 3080Ti till sommaren men risken är nog inte stor.