Fläktlös Strix Vega 56 (med fixade thermal pads)

Permalänk
Medlem

Fläktlös Strix Vega 56 (med fixade thermal pads)

Säljer nu mitt Vega 56 som är köpt i andra hand. Fysiskt kvitto från webbhallen finns vid intresse (lär dock vara värdelöst då kortet inte är komplett).
Den har inte OC'ats, endast undervoltad.

Jag har plockat av fläktarna och shrouden och kört med 2st 120x25 fläktar i mitt ITX chassi för bättre kylning och ljudbild. Tyvärr finns inte fläktarna och shrouden kvar så kortet säljs utan fläktar som ett DIY projekt!

Dessutom har jag bytt ut thermal pads då denna modell av Vega 56 saknar full täckning av alla komponenter. Läs mer här: https://imgur.com/a/B2KQCY0
Utöver den fixen så har jag lagt på TG Kryonaut på die.

Bud sker endast i kommentarstråden och börjar på 1400kr. Budstopp på måndag 08:00.

Förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill, när jag vill.

Läs hela annonsen här

Visa signatur
Permalänk

Hur ser Tempen ut? Har du testat helt utan fläktarna? Kan tänka mig mer spel som assassin creed som är mer cpu baserade spel gör det inte direkt varmt på GPUn.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Kan du lägga upp en bild?

Permalänk
Medlem

Kör mitt 1080ti utan shroud och orginalfläktar för jag störde mig något vansinnigt på ljudnivån. Har hängt på ett par Noctua NF-A12x15 med buntband på kylflänsen istället och jag spelar i stort sett ljudlöst. Rekommenderas!

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare. Kan inte du lägga upp en bild på hur kylflänsen ser ut så jag kan göra en bedömning på hur väl det går att fästa fläktar? Har en kollega som kan vara intresserad.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

@djdennistm: Nej. Har inte för avsikt att bränna GPUn så jag har aldrig gett mig på det
@flovv , @Alumax : Laddar upp ett foto efter lunchen. Tills vidare finns det gott om bilder i imgur-albumet jag länkat till!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av trattgunnar:

@djdennistm: Nej. Har inte för avsikt att bränna GPUn så jag har aldrig gett mig på det
@flovv , @Alumax : Laddar upp ett foto efter lunchen. Tills vidare finns det gott om bilder i imgur-albumet jag länkat till!

Sorry, jag kollade inte tillräckligt noga och kopplade inte ihop att det faktiskt var ett likadant kort i albumet. Jag behöver inga ytterligare bilder. Jag kollar med kollegan helt enkelt. Tack!

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Börjar budgivningen med 1400 + frakt

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Här är iallafall ett bevis på att kortet är i min ägo: https://imgur.com/KWgZ9T0
Vill ni ha fler bilder så säg till.

Värt att notera är att det sitter små små flärpar som sticker upp som kan vara lite i vägen när man ger sig på att montera fläktar. Jag har inte gjort något åt dem men dem är lätta att manipulera med rätt verktyg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1500+frakt

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

2000kr+frakt

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Jag ber vänligast att den som vinner skriver sin adress i PM till mig så kan jag ordna med frakt imorgon bitti då jag ska veckohandla.

Visa signatur