Vad använder ni för True Wireless lurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Jag kör Creative Outlier Air efter att ha sett några reviews på dom, har haft dom i ungefär ett år snart och tycker dom funkar toppen.

De har en semistor nackdel och de är att mediakontroll knapparna på sidorna går typ inte att använda. Man måste trycka in dem hårt för att något ska hända och då får man ont i öronen bara. Så använder bara mobilen för att styra dom.

Rätt så billiga i jämförelse också. Kostar ungefär 600kr om man köper från creatives egna store: https://nordic.creative.com/tws/

@Zaltrip

Också intresserad av dessa. Är dock ute efter ett par "diskreta" lurar och har hört att pluggarnas LED pulserar när man inte lyssnar på musik eller är i samtal, stämmer det? Går det att stänga av?

Permalänk
Medlem

TaoTronics SoundLiberty 79

Köpte TaoTronics SoundLiberty 79 för den ha den bästa microfonen i klassen, och ofta bättre än rena "lyssnarlurarna".
Musik är ok, bra bas och diskant, men brister i mellanregistret - det finns bättre, för mer pengar.
ca 500-600 kr.

Permalänk
Medlem

@improwise: Av nyfikenhet, på vilka punkter är den bättre?
Ljudkvalité och batteritid kan jag absolut tänka mig är en aning bättre, samt trådlöst laddningsetui.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bowman99:

Inte för att klaga på dig och din upplevelse såklart.
Men jag har ett par sådana med, och jämförelsevis i ljud till dom jag hänvisar till, är 10gånger bättre.
Jabra är sjukt mycket sämre ljud och kraft i.
Dom jag länkar till är som att ha en hemmabioanläggning på huvudet

Men alla små in ear kanske är så kassa?
Dom är ju väldigt mycket mindre.

Ingen fara, vi alla har olika öron
kan tänka mig att rätt utompåliggande kan ha bättre ljud då öppna lurar oftast har bättre. Men när jag jämförde mellan sony och galaxy buds så vann jabran med hästlängder. Har haft väldigt svårt att hitta lurar som passar mina öron och som isolerar så ljuden blir klart. Men tror jag hittat min perfekta match, med största "ploppen" så får jag otroligt bra bas och klarhet i ljudet.

Föredrar jabra framför mina Beyerdynamic Cutom one pro, vilket för mig va en ny upplevelse. och lite besvikelse samtidigt.

Dock intressant det du säger. nyfiken på att testa nu ju

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastafari:

Ingen fara, vi alla har olika öron
kan tänka mig att rätt utompåliggande kan ha bättre ljud då öppna lurar oftast har bättre. Men när jag jämförde mellan sony och galaxy buds så vann jabran med hästlängder. Har haft väldigt svårt att hitta lurar som passar mina öron och som isolerar så ljuden blir klart. Men tror jag hittat min perfekta match, med största "ploppen" så får jag otroligt bra bas och klarhet i ljudet.

Föredrar jabra framför mina Beyerdynamic Cutom one pro, vilket för mig va en ny upplevelse. och lite besvikelse samtidigt.

Dock intressant det du säger. nyfiken på att testa nu ju

Ja så är det säkert.
Och jag vet så klart att smaken är som baken, men jag var chockad över kraft, kvalitet och ”omfång”(?) i mina 66audio när jag fick hem senaste modellen.
Speciellt nice är det med passformen på öronen, dom bara hänger med utan att man behöver vara orolig för att tappa dom, samt batterilängd. När jag springer kan jag ha dom i flera veckor utan att ladda.
Jag menar 40h är ju i princip 40 träningspass.
Så om nån kan tänka sig att ha ”over ear” så är 66audio grymma.
Nu skall jag ut och träna med mina BTSpro

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Buds. Riktigt bra ljud och sitter otroligt skönt i örat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

jabra Elite Active 75t (Mouth full)

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Avstängd

jag är på jakt efter en par trådlösa med bra batteritid (1 laddning, inte totalt med fodral).
runt 1000kr?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Jabra Elite 75T, Jag både styrketränar och löptränar och tycker verkligen om ljudet, passformen och batteritiden. Haft mina i 3 månader nu.

Permalänk
Medlem

Har lirat dessa

https://www.meeaudio.com/X10

https://www.meeaudio.com/X7-RDBK/

Inga direkta superlurar om man jämför med mina Sennheiser Momentum 3 men funkar fint för gymmet båda två.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

@improwise: Av nyfikenhet, på vilka punkter är den bättre?
Ljudkvalité och batteritid kan jag absolut tänka mig är en aning bättre, samt trådlöst laddningsetui.

Typ lite eller tom mer än så bättre på alla punkter. Mindre, bättre batteritid, sitter bättre (iaf i mina öron), inte massa ständigt bråk med att dom anser sig vara urplockade ur öronen så fort man rör sig osv. Är väl typ två generationer senare än de första så det är väl egentligen inte så konstigt.

Permalänk
Medlem

IconX och två stycken Jays m-Seven

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JeanC:

IconX och två stycken Jays m-Seven

Jays m-Seven verkar vara något för mig. dock ser jag många som säger att samtalsljudet är värdelöst?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

@improwise: Check!
Ja det är ett störningsmoment med mina, att dom kan åka ur lite så att dom tappar kontakten/stänger av omgivningsljudet/mikrofonen...
vill gärna höra lite vad folk säger i bakgrunden så ganska drygt när det glappar ur när man behöv.

Visa signatur
Permalänk

Här finns mängder av recensioner av just True Wireless-lurar:

https://maxstyrka.se/category/tester/

Permalänk
Medlem

Är det någon som kör med airpods pro + android telefon? Om ja, hur är den upplevelsen??

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde_johan:

Här finns mängder av recensioner av just True Wireless-lurar:

https://maxstyrka.se/category/tester/

En svensk variant av The Tech Gigant?

Permalänk
Medlem

Jaybird Vista.

- Fungerar bra så länge man inte svettas för mycket
- Inte superbehagliga om man har dem på sig mer än två timmar.
- Mindre bra att prata i telefon med, tar upp väldigt mycket vindbrus
- Har ingen medhörning när man lyssnar på musik

-+ Skulle vilja att någon (typ Comply-foam) gjorde tips till dem som är i skumgummi istället för silikon.

+ Hyfsat små
+ Kopplar alltid upp sig som de ska
+ Batteriet håller länge
+ Går att EQa via appen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CatchMe:

@Zaltrip

Också intresserad av dessa. Är dock ute efter ett par "diskreta" lurar och har hört att pluggarnas LED pulserar när man inte lyssnar på musik eller är i samtal, stämmer det? Går det att stänga av?

Hej ja de blinkar i ett dot-dot-dot-wait-repeat mönster när man inte lyssnar på musik. Har inte stört mig så mycket, förutom en gång då jag bara ville ha i dom när jag flög utan att lyssna på något, kanske lite irriterande för min granne att behöva se mina blinkande öron. Men som tur är stängs blinkningen av efter någon minut.

En annan negativ grej jag kom på nu men jag inte heller lider av jättemycket är att de har en väldigt dålig bluetooth signal. Både mellan varandra och mobilen. Räcker med att på sig luva så kan de tappa connection mellan varandra och i min lägenhet räcker det att jag går till ett annat rum innan de börjar tappa med mobilen. Men allt annat är super med dom tycker helt klart det är värt det i prisklassen, vill man ha något bättre får man nog dubbla priset.

Permalänk

vet inte om det räknas men: Sony WH-1000XM3

Bra ljud, bekväma att ha på sig en hel arbetsdag om så behövs. Har testat använda dessa i konferens samtal och fungerar fint (sitter dock i eget rum). Har inte testat de i mer bullrig miljö som många klagar över. Men till mitt ändamål fungerar dom bra och det är en sjuk bra NC på dom tycker jag

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Medlem

https://www.scarbir.com/ Har testat över hundra stycken true wireless i blandade prisklasser ($25-$150). Själv slog jag till på budgetmodellen QCY T5 för 300 spänn.

Permalänk
Skrivet av improwise:

En svensk variant av The Tech Gigant?

De är mer inriktade på träningslurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

jag är på jakt efter en par trådlösa med bra batteritid (1 laddning, inte totalt med fodral).
runt 1000kr?

Pamu Slide kostar 90$ för hörlurar i sitt fullstora fodral (2000mah) pluss ett litet fodral som man kan bära med sig enklare i vardagen

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sweisdapro:

Pamu Slide kostar 90$ för hörlurar i sitt fullstora fodral (2000mah) pluss ett litet fodral som man kan bära med sig enklare i vardagen

Nice.

Tvekar på
Jays m-Seven
Pamu Slide
Galaxy buds

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Nice.

Tvekar på
Jays m-Seven
Pamu Slide
Galaxy buds

Alla tre är riktigt nice lurar, med sina för och nackdelar;
Både Jays och pamu har riktigt bra batteritid.
Jays har sämre mikrofon.
Galaxy budsen har bra ljud och mikrofon, men sämre batteritid

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

Kör själv JBL tune 220 true wireless

köpte via jobbet så fick dom för ett riktigt bra pris så är väldigt nöjd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sweisdapro:

Alla tre är riktigt nice lurar, med sina för och nackdelar;
Både Jays och pamu har riktigt bra batteritid.
Jays har sämre mikrofon.
Galaxy budsen har bra ljud och mikrofon, men sämre batteritid

Tack.
Tror jag kör på PaMu Slide.
Funderar dock på att köra "mini" vad jag förstår så är det bara "laddningslådan" som är mindre?
https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/Padmate-PaMu-Slide-M...

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av improwise:

En svensk variant av The Tech Gigant?

Jag visste inte vem The Tech Gigant är. Men ja, lite så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Tack.
Tror jag kör på PaMu Slide.
Funderar dock på att köra "mini" vad jag förstår så är det bara "laddningslådan" som är mindre?
https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/Padmate-PaMu-Slide-M...

Köp isåfall från padmate direkt
https://padmate-tech.com/products/pamu-slide-plus
Jag köpte som sagt ett extra par (mörkgröna) av full-size pamu slide med ett extra vitt litet laddfodral (det som ingår till minin)
https://padmate-tech.com/products/pamuslide-mini-charging-cas...
för ~90$ så man fick fri frakt
Edit: personligen tycker jag en veckas leveranstid var värt det

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Airpods Gen 2 för samtal/musik utanför gymmet.
När jag är på gymmet/springer ute kör jag med Jaybirds Vista

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED