GTA5 gratis på Epic Games Store

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag har aldrig varit med om att steam inte kan luncha spel vid reor. Hela butiken är överbelastat och onåbar i många timmar men spela spel är aldrig ett problem. Jag har spelat TF2 under många reor och går in då och då och försöker refresha butiken utifall den kommit igång.
För mig som tappade allt sug på GTA-V efter att man fick vänta så länge på det på PC har inte ens ork att hämta det gratis 8 år efter lansering.

Epic har aldrig strulat för mig, kunnat logga in och spela samt alla mina spelfiler har synkat fint. Med tanke på hur länge steam har funnits (2003 har jag för mig?) så borde det vara den mest stabila klienten.

Vad gäller GTA har jag inte kört sen 2:an kom då de andra spelen ej tilltalat mig. Men kul för de som inte kört 5:an ännu och väntat på ett köp, fick spara en slant

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag kunde starta fortnite via filhanteraren, så jag använde aldrig launchern. Kanske går med metro också, inte testat.

Tack för tipset, ska prova!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

Tack russar: cyka blyat!

Det är polska.

Permalänk
Medlem

Så, då har man den i sitt bibliotek.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag får denna fina bild när jag trycker på Get.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Lyckas ta mig in på launchern nu flera gånger, men går ej att hämta spelet.

Visa signatur

Dreamt i was king, woke up, still king.

Permalänk
Medlem

Hur kan sidan krascha?! Har inte alla 2-3 exemplar redan av spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Här ser vi en av de stora nackdelarna med spel som är beroende av en launcher. Tyvärr finns det inte många vettiga alternativ i dag.

Problemet är att så många försöker få access samtidigt just nu. Det är lugnt efter någon dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Hur kan sidan krascha?! Har inte alla 2-3 exemplar redan av spelet?

Fuskarna vill ha fler konton.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ario_Nuke:

Problemet är att så många försöker få access samtidigt just nu. Det är lugnt efter någon dag.

Tror han menar att de som inte tänker skaffa GTA också påverkas och kan inne spela de avstå andra spelen som finns

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Gick ju smidigt det där men nu ligger det i library,
Nu ska jag bara försöka lägga vantarna på Just Cause 4 också

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Jag började installera och den var ganska stabilt på ~60Mb/s (bit, inte byte), afkade lite och är nu nere på ~18Mb/s. Gjorde det mest av nyfikenhet (varför ens låta folk ladda ner när övriga services inte fungerar), har avbrutit installationen nu trots att jag kom till hela 4%.

Rapportera gärna i tråden när allt fungerar som det ska så jag kan uppdatera OP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är polska.

fasiken! Nästan rätt då xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Jag började installera och den var ganska stabilt på ~60Mb/s (bit, inte byte), afkade lite och är nu nere på ~18Mb/s. Gjorde det mest av nyfikenhet (varför ens låta folk ladda ner när övriga services inte fungerar), har avbrutit installationen nu trots att jag kom till hela 4%.

Rapportera gärna i tråden när allt fungerar som det ska så jag kan uppdatera OP.

Gissar att nedladdningsservrarna inte "hör ihop" med butiken osv. Är nog bara ett ordentligt tryck för att så många vill ha spelet. Själv äger jag redan spelet, men vem säger nej till ett gratis spel?

Permalänk
Medlem

Funkar fin fint för mig. Laddade ner den och kan redan spela

Permalänk

Samma för mig, inga konstigheter alls. Det gick flytande

Visa signatur

Intel Core i7 9700K - Corsair Hydro H100i PRO RGB
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - HyperX 32GB 3200MHz CL16
RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC
Corsair Force MP510B 960GB + BarraCuda Desktop 3TB
Corsair Carbide 275R Svart

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, har jag det på fler ställen

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Gick ju smidigt det där men nu ligger det i library,
Nu ska jag bara försöka lägga vantarna på Just Cause 4 också

Osis där, tror Just Cause 4 var gratis för ett par veckor sedan eller så på just Epic

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

GTA V är 7 år gammalt i år... helt sanslöst vad fort tiden går.

Minns jag spelade igenom det veckan efter lanseringen. Men inte tusan trodde jag det var så länge sedan.

Permalänk
Medlem

De har en fin rea också och 95kr kupong. Köper man något så får man också en ny 95kr kupong

Permalänk
Medlem

Jag var först polack, fick ett meddelande på tyska och sen blev jag spanjor.

Radolov har blivit Mr. Worldwide!

Permalänk

Hade inte änns launchern, och fick bara "forbidden error" när jag gick till www.epicgames.com, så efter 30 min tröttnade jag.

Lyckades dock få hem launchern (utan errors) via UT's sajt, som verkar redirecta korrekt:
https://www.epicgames.com/unrealtournament/download
Skapade konto i launchern, och la beställningen, och fick kvittot precis

Stort tack för tipset om gratis AAA spel!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

Mitt GTA V gick fint att få i launchern men jag ser det inte i mitt library. Blir det så för fler? Kanske pga någon belastning på servrarna. Det står "owned" när jag går in på det men om jag klickar på ikonen så dyker mitt library upp och spelet finns inte där.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Jag har IV men inte V, sen innan, så det var ju lägligt. Gick bra att köpa för 0Kr, står "Owned" i butiken och jag har fått kvitto. Men det finns inte i mitt bibliotek ännu, kommer antar jag, nice

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Tror att det har börjat lätta lite nu när fler och fler till slut fått sina spel och inte spammar F5 längre.

Permalänk
Inaktiv

Control och Satisfactory får fina priser med rea + rabatt, om någon letar något mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Någon som vet om spelet startar via Rockstars launcher som det gör på Steam?

Spelet startar garanterat via rockstar launcher som det gör via steam.
Är ju så dom ändrade det till att man måste ha det för att spela GTA 5 och RDR2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Control och Satisfactory får fina priser med rea + rabatt, om någon letar något mer.

Bra idé, tipsade mina polare som inte har Satisfactory ännu. Multiplayer lär bli riktigt kul, speciellt om CSS implementerar stöd för VR.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!! 🧡

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raphaei:

Bra idé, tipsade mina polare som inte har Satisfactory ännu. Multiplayer lär bli riktigt kul, speciellt om CSS implementerar stöd för VR.

Satisfactory i MP borde kunna bli riktigt skoj! Och VR-stöd vill jag gärna se med.