GTA5 gratis på Epic Games Store

Permalänk
Medlem

Epic games gör allt för att få använadre?

Imponerad iaf, kan ju inte direkt gå + på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucaas10:

Epic games gör allt för att få använadre?

Imponerad iaf, kan ju inte direkt gå + på detta?

Det är ett 7 år gammalt spel. Borde inte vara så dyrt för Epic att ge bort, dessutom kan det vara så att Rockstar vill öka intresset för spelet eftersom de tjänar pengar på att sälja grejer in game.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Men fan, är det nåt jävla gratissläpp som gör att hela launchern är död!?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Bästa single playern senaste 10 åren i mitt tycke. Multiplayern vägrar jag röra i. Men ha så kul alla som får uppleva single playern första gången.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av cyklonen:

Men fan, är det nåt jävla gratissläpp som gör att hela launchern är död!?

Ser inte bättre ut. Det är nog några hundra tusen som tankar spelet samtidigt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

epic fail på deras servrar dock men sjukt bra gjort av dom.. gillade singelkampanjen starkt.

Permalänk
Medlem

Här ser vi en av de stora nackdelarna med spel som är beroende av en launcher. Tyvärr finns det inte många vettiga alternativ i dag.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått ett gratis GTA och en 95 kronors rabattkupong för spel som kostar över 140... Tack

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Några A100 i epic games server hall..

Permalänk
Medlem

Nu kommer ju alla moddare att bli överlyckliga eftersom dom kan få spelet gratis .

Permalänk
Medlem

Jag har det på PS3. Köpte det vid release men gillade det inte så mycket men gratis kan man ju alltid testa PC versionen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Såja. både 10 euros presentkort och GTA V fixat. Tackar för den Epic Games.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Det är ju förstört sen länge på PC.

Ah förlåt, jag menade mer förstört.

Som tur är kampanjen rätt underhållande.

Permalänk
Medlem

Först hatade folk epic store, nu ska alla in dit samtidigt så man inte kan spela Klart Metro... folk alltså xD

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Först hatade folk epic store, nu ska alla in dit samtidigt så man inte kan spela Klart Metro... folk alltså xD

Jag har aldrig varit med om att steam inte kan luncha spel vid reor. Hela butiken är överbelastat och onåbar i många timmar men spela spel är aldrig ett problem. Jag har spelat TF2 under många reor och går in då och då och försöker refresha butiken utifall den kommit igång.
För mig som tappade allt sug på GTA-V efter att man fick vänta så länge på det på PC har inte ens ork att hämta det gratis 8 år efter lansering.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av infigo:

Jag har aldrig varit med om att steam inte kan luncha spel vid reor. Hela butiken är överbelastat och onåbar i många timmar men spela spel är aldrig ett problem. Jag har spelat TF2 under många reor och går in då och då och försöker refresha butiken utifall den kommit igång.

När de hade bättre reor några år tillbaks var det så illa ibland att du inte kunde starta spel. Bör vara ett mindre problem med senare års reor.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henkka:

Såja. både 10 euros presentkort och GTA V fixat. Tackar för den Epic Games.

Man får presentkort med? Härligt! Min jag hade som skulle användas för att köpa SnowRunner gick ut då mitt betalkort behövde bytas ut och inte kom fram i tid. Får bli att göra det köpet nu då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dagas:

Jag har det på PS3. Köpte det vid release men gillade det inte så mycket men gratis kan man ju alltid testa PC versionen.

Väl värt att spela igenom igen! Du spelade sämsta versionen då och får nu spela den bästa. First personläget är värt att testa med.

Permalänk
Medlem

Som blizzard hade sagt: "Working as intended"
Eller Nvidia: It just works!

Tack russar: cyka blyat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Först hatade folk epic store, nu ska alla in dit samtidigt så man inte kan spela Klart Metro... folk alltså xD

Jag har spelat 5min av Metro sen lessna jag -_-

Permalänk
Medlem

Kanske bara gäller vissa spel, men jag har inga problem med att starta mina Epic-spel trots att butiken kraschar/är otillgänglig för mig. Jag går bara in i installationsmappen och startar spelet.

Permalänk
Medlem

Min launcher verkar funka felfritt för mig atm, och jag kan nu installera GTA5 (har knappen men har inte testat). Får dock 403 på deras webstore, antar de stängt ner den tills de som redan har den laddat ner (eller nåt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag har aldrig varit med om att steam inte kan luncha spel vid reor. Hela butiken är överbelastat och onåbar i många timmar men spela spel är aldrig ett problem. Jag har spelat TF2 under många reor och går in då och då och försöker refresha butiken utifall den kommit igång.
För mig som tappade allt sug på GTA-V efter att man fick vänta så länge på det på PC har inte ens ork att hämta det gratis 8 år efter lansering.

Då minns du inte hur Steam var i början. Långt sämre än vad Epic Store är nu. Med tid och pengar så blir de också bättre, precis som Steam blev.

Skrivet av Ekorrism:

Jag har spelat 5min av Metro sen lessna jag -_-

Då har du missat de sista 10 årens bästa spel. Metro Exodus var skitbra. Första DLC Two Colonels var en besvikelse på typ 3 korta timmar men den andra - Sam´s Story, var riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Först hatade folk epic store, nu ska alla in dit samtidigt så man inte kan spela Klart Metro... folk alltså xD

Jag kunde starta fortnite via filhanteraren, så jag använde aldrig launchern. Kanske går med metro också, inte testat.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Man får presentkort med? Härligt! Min jag hade som skulle användas för att köpa SnowRunner gick ut då mitt betalkort behövde bytas ut och inte kom fram i tid. Får bli att göra det köpet nu då.

Som är giltigt för köp över 140 fram till första november.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Detta kommer få mig att skaffa ett konto hos epic. Har inte spelat GTA V tidigare.

Permalänk
Skrivet av Ekorrism:

https://i.imgur.com/xFTg6zq.jpg

Som blizzard hade sagt: "Working as intended"
Eller Nvidia: It just works!

Tack russar: cyka blyat!

Samma för mig, jag provar imorgon igen

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Först hatade folk epic store, nu ska alla in dit samtidigt så man inte kan spela Klart Metro... folk alltså xD

Man behöver inte gilla Epic's store, för att gilla gratis.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Någon som vet om spelet startar via Rockstars launcher som det gör på Steam?