Remaster av Tony Hawk's Pro Skater kommer i september

Permalänk
Medlem

Skönt och se detta. Det behövs. THPS 5 är det största skämtet jag varit med om. Ett skämt som fick en att gråta inombords. Kan bli bra, men kan hända att jag spelar om originalet istället. Bra grafik behöver inte betyda bättre.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats installera det? Epic bara står och tuggar för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Någon som lyckats installera det? Epic bara står och tuggar för mig.

Min laddar ner just nu

Permalänk
Inaktiv

Vänta, var det idag spelet släpptes!? Helgen räddad, blir att köpa och påbörja nedladdning när jag är hem på lunchen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Min laddar ner just nu

Min installerar fortfarande...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

Vänta, var det idag spelet släpptes!? Helgen räddad, blir att köpa och påbörja nedladdning när jag är hem på lunchen!

21GB att ladda ner, lär nog inte hinna klart ikväll. Men skönt att spelet äntligen släppts. Och recenseras även väl. Hade för mig att spelet släpptes typ 17 september men icke!

Permalänk
Medlem

Riktigt kul. Känns välpolerat. Även om jag inte riktigt älskar upplägget av menyer och saknar lite av möjligheterna Tony 3's skater creator. Lagt 5 timmar och har lite kvar av sp delen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Önskar att jag hade kunnat spela på launchdagen, men är ute på landet denna helg. Jaja, ser fram emot att sparka igång det på söndag. Demot gav en hel del mersmak!

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med att ladda ner det? Står bara och snurrar "Please wait..." :/

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Nu så hoppade det igång!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Så, vad tycker ni som spelat nu i helgen? Har inte hunnit med att starta upp det än, men då nätet fullkomligt exploderat av folk som prisar det så ser det lovande ut!

Permalänk
Medlem

Har inte spelat originalspelen men ett skateboard spel kändes ändå lockande, men när jag kollade på streams etc så kändes det lite för Arkadigt för att motivera ett köp.

Permalänk
Medlem

Tänkte lira det på Xboxen igår, startade det och fick direkt en notifiering att den behövde en uppdatering på drygt 23GB. Blir att spela ikväll istället.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

Så, vad tycker ni som spelat nu i helgen? Har inte hunnit med att starta upp det än, men då nätet fullkomligt exploderat av folk som prisar det så ser det lovande ut!

Min speltid blev kort, annat som tog tid i helgen. Men jag gillar det så här långt! Spelade aldrig första spelet då den aldrig kom till PC så lite nytt för mig där. 2an till 4an spelade jag brutalt mycket för att vara ointresserad av skateboard. 1+2 är en oväntat bra remaster dessutom, gillade man originalen måste man ta sig en titt.

Väl värt 320kr, hoppas jag hinner spela mer ikväll. Riktigt bra ultrawide stöd med!

Permalänk
Inaktiv

Tar upp alla versioner av de två orginalen samt nya 1+2. Sevärd som alltid!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är kul! roligt att nöta tills man klara alla uppdrag på banan. Sen är det sådan sjuk nostalgi också att spela dessa 2 spel igen!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Kan inte vara kul spela multiplayer som ny i detta spel. Själv är jag jag nog medelbra och drar kombos på 250-500K i snitt medans duktiga jag mötte drog runt 600k-1Miljon i poäng. Sett många nya som glada när dom landar 50-100k kombos.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Föredetting

Köpte det igår och insåg hur dålig koll jag hade på banorna från ettan. Känslan är i mångt och mycket helt rätt (speciellt när man stängt av mummelrappen), nu är det bara jag som är kass.

Svårighetsgraden var uppbumpad en hel del också, vilket är trevligt. Satte två heat om typ 94.1 och 92.5 i Marseille och tänkte "det där är lugnt", körde en sightseeing i sista heatet... Och slutade tävlingen som tvåa. Inte som i THPS 2 när man körde en combo, fick 94 poäng och avslutade åket för en garanterad vinst.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Köpte det igår och insåg hur dålig koll jag hade på banorna från ettan. Känslan är i mångt och mycket helt rätt (speciellt när man stängt av mummelrappen), nu är det bara jag som är kass.

Svårighetsgraden var uppbumpad en hel del också, vilket är trevligt. Satte två heat om typ 94.1 och 92.5 i Marseille och tänkte "det där är lugnt", körde en sightseeing i sista heatet... Och slutade tävlingen som tvåa. Inte som i THPS 2 när man körde en combo, fick 94 poäng och avslutade åket för en garanterad vinst.

Så mycket rap.... det om något är en punkt jag skulle vilja dra poäng ifrån faktiskt. Men i övrigt? Så bra!

Permalänk
Föredetting

Nu har jag ett klagomål, efter cirka tio timmar. Hade väntat mig att varje karaktär skulle behöva plöja igenom alla mål på varje bana, men det var visst bara att klara alla mål med en gubbe, så var man klar med det sedan. Bara att åka och samla stat points och klara challenges med andra gubbar. Har förvisso inte doppat tårna i det tredje spelläget som inte är en tour av THPS 1 eller 2.

...sedan är det rätt fånigt med Rage Against the Machine censurerat. "Turn that *tystnad* off!", liksom.

Avslutningsvis är reverts och wallplants fusk. Det fanns ju inte i tvåan.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Avslutningsvis är reverts och wallplants fusk. Det fanns ju inte i tvåan.

Du kan ju stänga av det om du vill. Ser inget problem med det förutom till online läget. Kan du inte reverts/walljump så är du totalt körd i mp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Antar att de går att spela med xbox kontroll på PC? Lär ju suga att spela med tangentbord
Nån som testat? Vet att jag körde 1:an rätt mycket och lite tvåan.
Hoppas de är samma musik som orginalen, kommer ihåg Goldfinger - Superman var fet som fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Antar att de går att spela med xbox kontroll på PC? Lär ju suga att spela med tangentbord
Nån som testat? Vet att jag körde 1:an rätt mycket och lite tvåan.
Hoppas de är samma musik som orginalen, kommer ihåg Goldfinger - Superman var fet som fan.

Jag spelar med Xbox one kontroll (USB), plug and play.

Körde originalet (2an) med tangentbord back in the day men det var svårt att gå tillbaka till.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Antar att de går att spela med xbox kontroll på PC? Lär ju suga att spela med tangentbord
Nån som testat? Vet att jag körde 1:an rätt mycket och lite tvåan.
Hoppas de är samma musik som orginalen, kommer ihåg Goldfinger - Superman var fet som fan.

Föredrar tangentbord. Min video ovan är med tangentbord.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB