Nvidias VD bakar storverk med Ampere

@Stefflo: Jag bakade faktiskt mitt GTX 280 två gånger för länge sedan efter att det helt tappat output till skärmen, funkade ytterligare ungefär 6 månader båda gångerna för att till slut dö för evigt

Dangit!
De måste vara makalöst energieffektiva med tanke på att han har ytterjacka på sig i köket...
Jag undrar vad som hänt med skinnpajen

Skrivet av Rasmust:

@Stefflo: Jag bakade faktiskt mitt GTX 280 två gånger för länge sedan efter att det helt tappat output till skärmen, funkade ytterligare ungefär 6 månader båda gångerna för att till slut dö för evigt

Då hade du en bättre bakugn än mig
Bara att gratulera för det funkar bevisligen även om det inte är en perfekt lösning men klart bättre med sex månader extra än inget.

Vi behöver nya och mer högpresterande grafikkort snarare förr än senare - inte minst med tanke på de kommande konsolerna!

@joakim99:

Glöm inte att arbetsgivaravgiften också är en skatt som lite snyggt tas från din lön innan du hinner se den på pappret. En miljon på lönespecen är alltså ca 1.3 miljoner i lön egentligen. Får man ca 600 000 netto är det alltså mer än 50% skatt. Sedan betalar man moms (skatt) på allt man köper för pengarna.

Tror de kommer visa 3000 serien och Mafia kommer användas som en demo

Skrivet av TobbeH94:

Vi behöver nya och mer högpresterande grafikkort snarare förr än senare - inte minst med tanke på de kommande konsolerna!

Jag tycker det är bra med nya högpresterande konsoler, speciellt på CPU-sidan. Nu kommer vi få spel som utnyttjar en snabb multicore CPU betydligt bättre och med det också möjligheter till förbättrade spel. Spelen nu är anpassade för en mycket långsam CPU i PS4/XBO.

När det gäller grafiken ska PS5 ligga på 9-10 TFLOPS vilket ungefär motsvarar GTX 1080 (cirka 9 TLOPS) eller 1080 Ti (cirka 11 TLOPS). GTX 1080 är faktiskt 4 år gammalt nu.

Skrivet av Fulci:

När det gäller grafiken ska PS5 ligga på 9-10 TFLOPS vilket ungefär motsvarar GTX 1080 (cirka 9 TLOPS) eller 1080 Ti (cirka 11 TLOPS). GTX 1080 är faktiskt 4 år gammalt nu.

Upp till 10.3 RDNA2 Tflops ligger närmare 1080Ti än 1080. Troligtvis snäppet bättre (om inte minnesbandbredden sätter stopp)

Haaaaaajp! Sitter på ett GTX 1070 och är mer än sugen på att uppgradera. Är prestandaökningen helt rätt blir det 3080 eller kanske till och med ett Ti! Annars blir det nog ett 3070 eller kanske AMD!

Funderar på om man kan se detta "live" på stream eller om det bara är för registrerade användare. Information hos Nvidia är inte jätteklar.

En ny mikrofon inplanterad i ugnen skulle inte sitta fel, så man hör vad karln säger.

Skrivet av Mr_Lazy:

En ny mikrofon inplanterad i ugnen skulle inte sitta fel, så man hör vad karln säger.

Skaffa en vettig ljudlösning. Jag har då inga problem att höra.

Get amped!!

30 min kvar. Dags att preppa kaffet och lägga upp fikan.

Skrivet av Fulci:

Här är en cachad artikel som släpptes lite för tidigt om nya Ampere i DGX-A100
http://archive.is/fiMX1

hej vet nån vart man kan kolla event live?

skicka gärna länk.

Skrivet av Snedspark:

Glöm inte att arbetsgivaravgiften också är en skatt som lite snyggt tas från din lön innan du hinner se den på pappret. En miljon på lönespecen är alltså ca 1.3 miljoner i lön egentligen. Får man ca 600 000 netto är det alltså mer än 50% skatt. Sedan betalar man moms (skatt) på allt man köper för pengarna.

Självklart men detta är inget unikt för Sverige. De flesta antar jag har koll på detta och jag hoppas att det syns på lönespecifikation hos de flesta (jag har sett det på mina lönespecar de sista 15 åren i varje fall).

Skrivet av ZalZeRoz:

Man skulle isf kunna säga samma sak om varenda VD för större internationella företag, Volvo, Tesla, Intel, AMD, Microsoft, IBM etc. Inte en enda av dessa VD´s har under miljonen i årslön skulle jag tro.

Antar att du menar månadslön för dessa VD:s tjänar lätt mer än en mille om året.

Skrivet av mikaelekvall:

Antar att du menar månadslön för dessa VD:s tjänar lätt mer än en mille om året.

Enligt nätet har Jensen ungefär $5,8 miljarder i tillgångar (förmögenhet, aktier osv). Hyfsat med pengar alltså.

Skrivet av joakim99:

Självklart men detta är inget unikt för Sverige. De flesta antar jag har koll på detta och jag hoppas att det syns på lönespecifikation hos de flesta (jag har sett det på mina lönespecar de sista 15 åren i varje fall).

Nu blir det ju ganska off topic men jag har tyvärr aldrig sett arbetsgivaravgifterna på mina lönespecifikationer :/ Jag är också ganska säker på att de allra flesta inte har koll på vad arbetsgivaravgifter är och hur stora de är, men det är min egna känsla.

Skrivet av Mocka:

Vad för problem?

Vad är poängen med att ha en keynote om man inte visar upp något nytt? Känns inte direkt som att det finns något de skulle kunna säga om dagens generation som kommer få folk att köpa mer av den. Så du tror inte Big Navi kommer att släppas?

Problemet är att jag köper så otroligt mycket svindyra komponenter till min dator och spelar typ farming simulator och Two Point Hospital... Har aldrig ens hört fläktarna på mitt 2080Ti men givetvis kommer jag köpa ett 3080Ti för en halv månadslön så fort det släpps. Det är ett problem. Efter som ett typ ett 1060 skulle räcka och kostar 10% av mitt kort.

Jag hitta inte att denna var postad här någonstans tidigare men detta var ju lite coolt för den som är intresserad