Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Kom över ett trevligare set med fälgar nu när våren hägrade. Helhetsintrycket av bilen lyftes verkligen i min mening 🙌! https://i.imgur.com/4oME6IP.jpg

Vad är det för bil och hur stora är fälgarna?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Vad är det för bil och hur stora är fälgarna?

Det lär vara en Scirocco.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

Vad är det för bil och hur stora är fälgarna?

Det är mycket riktigt som Dreijer säger en Scirocco 😊! Är 20" med 245 30 20 dimension på däcken!

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Blev ett nyköp förra veckan, blev en volvo v60 r-design t4, mycket nöjd Blev givetvis polering omgående av den med och lackskydd Färgen gör sig inte riktigt rätt på bild dock..

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Har ingen sommarbil, men min åretruntbil är en Passat SC DSG6 190hk 2015

(Det är solen på huven som lyser o inte en fet repa haha)

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Har ingen sommarbil, men min åretruntbil är en Passat SC DSG6 190hk 2015

(Det är solen på huven som lyser o inte en fet repa haha)

https://i.imgur.com/pB7W82i.jpg

En lyktstolpe som speglas i huven va?

Vad är det för färg på bilen egentligen? Svårt att se i just det där ljuset. Tänkte gissa på "Shiraz Red"... men ser aningen för ljus ut ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

En lyktstolpe som speglas i huven va?

Vad är det för färg på bilen egentligen? Svårt att se i just det där ljuset. Tänkte gissa på "Shiraz Red"... men ser aningen för ljus ut ändå.

Kan mycket väl vara en stolpe. Nu när du säger det ser man konturerna.

Färgen heter Crimson Red
Lite bättre på färgen

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av solomon:

Kan mycket väl vara en stolpe. Nu när du säger det ser man konturerna.

Färgen heter Crimson Red
Lite bättre på färgen

https://i.imgur.com/yKGeWGr.jpg

Fin och ovanlig färg på bilen! Kul med något annat än alla dessa svarta, vita och gråa bilar.

Själv är jag inne på min andra svarta bil på raken, men det är fan sista. Det krävs så fruktansvärt lite för att den ska se skitig ut igen.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Fin och ovanlig färg på bilen! Kul med något annat än alla dessa svarta, vita och gråa bilar.

Själv är jag inne på min andra svarta bil på raken, men det är fan sista. Det krävs så fruktansvärt lite för att den ska se skitig ut igen.

Vitt, svart eller grått är så tråkigt. Men kostar ju inget extra vid nybeställning. Tycker inte riktigt det är värt den extra kostnaden för endast färgen. Tråkigt att det ska kosta så mycket.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Galvanizer:

Vitt, svart eller grått är så tråkigt. Men kostar ju inget extra vid nybeställning. Tycker inte riktigt det är värt den extra kostnaden för endast färgen. Tråkigt att det ska kosta så mycket.

Jodå, jag förstår varför det är så - men det är ändå för jäkla tråkigt!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Fin och ovanlig färg på bilen! Kul med något annat än alla dessa svarta, vita och gråa bilar.

Själv är jag inne på min andra svarta bil på raken, men det är fan sista. Det krävs så fruktansvärt lite för att den ska se skitig ut igen.

Älskar färgen! Tyvärr tar det inte länge förens den ser skitig ut heller.. hjälper inte direkt att jag bor på landet efter en grusväg heller

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Plockade hem en sån häringa att ersätta vår praktiska A6:a och roliga TT med.
En Mercedes CLA 220 Shooting Brake -2020

Lika många hästar som A6:an men betydligt lättare och full av roliga bling bling finesser.
Jag hade lovat mig själv att nästa bil inte skulle vara svart, men nu blev det en lagerbil så då fanns det inte så mycket att välja på.
Hade kunnat få en grå, men då var det bara en 200 och antalet hästar skulle sjunkit till oacceptabla nivåer

Toning av rutor är inbokad men det är flera veckor bort

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

@zlim: Finns det någon logisk förklaring till deras val av modellnamnet shooting brake?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

@zlim: Finns det någon logisk förklaring till deras val av modellnamnet shooting brake?

The shooting brake, which began in England in the 1890s, was a wagon (more specifically a type of wagonette) designed to transport hunting spoils, gun racks and ammunition on shooting trips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amd Athlon Xp:

The shooting brake, which began in England in the 1890s, was a wagon (more specifically a type of wagonette) designed to transport hunting spoils, gun racks and ammunition on shooting trips.

Låter ju mer som användningsområdet för en skåpbil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

@zlim: Finns det någon logisk förklaring till deras val av modellnamnet shooting brake?

Utöver ordets ursprung så är det för att det är en kombi med sluttande tak där bak. Lite som en halvkombi fast kombi. 6/8-kombi.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

@zlim: Finns det någon logisk förklaring till deras val av modellnamnet shooting brake?

Jag frågade säljaren, som frågade sina kollegor, och ingen kunde förklara riktigt vart det kom ifrån.
Så det verkar vara lite av ett "nån tyckte det lät jävligt coolt?"

Eller så är det någon av de förklaring som getts ovan, men Mercedessäljarna i Sundsvall kunde inte ge någon förklaring i alla fall.

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim:

Plockade hem en sån häringa att ersätta vår praktiska A6:a och roliga TT med.
En Mercedes CLA 220 Shooting Brake -2020

Lika många hästar som A6:an men betydligt lättare och full av roliga bling bling finesser.
Jag hade lovat mig själv att nästa bil inte skulle vara svart, men nu blev det en lagerbil så då fanns det inte så mycket att välja på.
Hade kunnat få en grå, men då var det bara en 200 och antalet hästar skulle sjunkit till oacceptabla nivåer

Toning av rutor är inbokad men det är flera veckor bort

https://i.imgur.com/TAahPhf.jpg

Väldigt trevlig bil! Gissar att det är samma infotainment-system (MBUX) som i A-klassen? Gillar det skarpt i min A200. Enda nackdelen är att Apple Carplay inte är fullskärm... Men MBUX funkar bra i 99% av fallen!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zlim:

Jag frågade säljaren, som frågade sina kollegor, och ingen kunde förklara riktigt vart det kom ifrån.
Så det verkar vara lite av ett "nån tyckte det lät jävligt coolt?"

Eller så är det någon av de förklaring som getts ovan, men Mercedessäljarna i Sundsvall kunde inte ge någon förklaring i alla fall.

Den svenska termen är Kombikupé. Det är en av de klassiska typerna även om definitionen och användningen är lite flytande. Enligt en gammal bilbok jag har är det: Två eller fyr-dörrarsmodell, med stor lastlucka baktill och med kupémodellens sluttande bakre taklinje. Exemplet är en tidig Saab 900 tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Väldigt trevlig bil! Gissar att det är samma infotainment-system (MBUX) som i A-klassen? Gillar det skarpt i min A200. Enda nackdelen är att Apple Carplay inte är fullskärm... Men MBUX funkar bra i 99% av fallen!

Det är det, var det som gjorde att frun inte kunde acceptera en begagnad som jag först var intresserad av. Har inte provat koppla in telefon för android auto än, men ska ta tag i det snart

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

En trevlig uppgradering från den gamla förfallna Renaulten.
V90 T4 2019

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim:

Det är det, var det som gjorde att frun inte kunde acceptera en begagnad som jag först var intresserad av. Har inte provat koppla in telefon för android auto än, men ska ta tag i det snart

Om du inte köpt mjukvaruuppgraderingen för Android Auto ännu, se till att du snabbt provar när du väl köpt det. Man kan ångra köpet inom en vecka eller vad det är.

Jag borde ha testat inom den perioden, inte riktigt värt det tyvärr.

Ser ut såhär på stora skärmen i A-klassen. Så det ser ut som att det är anpassat till lilla skärmen och inte uppdaterat med stora skärmen.. Har tyvärr inte haft möjlighet att prova android auto men gissar att det är samma skit där.

Sen var en stor sellingpoint med nya A-klass att det skulle vara trådlös Apple Carplay.. Men det har inte dykt upp ännu.

hehe, ser nu att bilden blev tagen 13:37, 100% en slump faktiskt!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@Zajin:

Vilken utrustningsnivå har du ? (alltså momentum,inscription osv)

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

@Zajin:

Vilken utrustningsnivå har du ? (alltså momentum,inscription osv)

Momentum SE med teknikpaket

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Om du inte köpt mjukvaruuppgraderingen för Android Auto ännu, se till att du snabbt provar när du väl köpt det. Man kan ångra köpet inom en vecka eller vad det är.

Jag borde ha testat inom den perioden, inte riktigt värt det tyvärr.

Ser ut såhär på stora skärmen i A-klassen. Så det ser ut som att det är anpassat till lilla skärmen och inte uppdaterat med stora skärmen.. Har tyvärr inte haft möjlighet att prova android auto men gissar att det är samma skit där.

Sen var en stor sellingpoint med nya A-klass att det skulle vara trådlös Apple Carplay.. Men det har inte dykt upp ännu.

https://i.imgur.com/1jhITf1.jpg

hehe, ser nu att bilden blev tagen 13:37, 100% en slump faktiskt!

Hade inte ens koll på att jag var tvungen att köpa en mjukvaruuppgradering för det!
Får kolla upp det där innan man tar nåt beslut då, tack för varningen!

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

Samsung XM3, hämtad i fredags. Parkeringen... får väl skyllas på bilen som stod bredvid tidigare 😀

Permalänk
Föredetting
Skrivet av waegogin:

Samsung XM3, hämtad i fredags. Parkeringen... får väl skyllas på bilen som stod bredvid tidigare 😀

https://i.ibb.co/VDXn2sF/20200516-162750.jpg

Du vinner tävlingen "mest exotisk Renault på SweClockers" utan tvekan.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Inte min bil på bilderna men har en likadan. Dock ser min mycket sunkigare ut med smuts rost och lagningar. Går dock perfekt i motor och växellåda samt drar mindre än 1 liter olja per 1000 mil. Köpte nyss bättre begagnade bakdörrar och bagagelucka till den som ska fixas med och omlackeras i sommar. Har själv haft bilen i 17 år och den har varit i trafik i 28 år drygt. Kommer att köra med den så långe tills det blir oskäligt att försöka få den godkänd vid besiktningen mer vilket kan betyda allt från några månader till några år till. Saker som måste fixas så småningom de närmsta åren är nya stötdämpare bak, ny vindruta samt kamremsbyte.

http://www.kimsu.fi/fi/ToyotaCarina6.html

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Sommarsulor på ! 275 - 19" bidde en en liten vårtvätt med .

Samt Hojen uthämtat från vinterlagring.. nu.. är sommaren välkommen !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Du vinner tävlingen "mest exotisk Renault på SweClockers" utan tvekan.

Ja så kan det vara, har aldrig kört en "riktig" renault så kan inte säga om det är stora skillnader. Nöjd hittills efter ~40 mil, mycket teknologi och helt OK drag i motorn.