Permalänk
Bussovi_ by XHI

KebabClockers

Jotack, jag vet..jag vet...
Jag är inofficiell ambassadör för GymClockers
Men... min kärlek till kebab är mångdubbeltochtrippeltochänmeränså starkare.

Så här tänkte jag att vi kan dela med oss av våra bästa stories som har med kebab att göra, posta dagens kebab, tipsa om var den godaste kebaben finns och varför just den är så god och allt annat kebabrelaterat!

Hur tycker du att en perfekt kebabpizza ska vara?
Vilken kebab?
Hur ska botten vara?
Hur mycket sås?
osv

Jag har ett antal år bakom mig med massvis av kebab i kroppen så jag är inte inofficiell ambassadör för KebabClockers...
Jag ÄR KebabClockers! (Joina oss på Discorden där jag titt som tätt postar kebab i #random)
Finns en anledning till att jag fick en finfin keps av @uberpwnage när jag fyllde år senast

Jag minns när jag var liten och vi skulle käka kebabpizza hemma.
Pappa beställde och det var alltid lök på pizzan.
ALLTD.
Jag hatar lök!
Så det tog mig en evighet att pilla bort all lök som fanns på pizzan innan jag kunde halvt njuta av den nu svala kebabslicen.

Jag minns när jag tog min första tugga av en kebabrulle på Campino i Varberg en sen sommarnatt.
Det var den godaste kebaben som jag hade käkat tills den dagen.

Jag minns när jag gick in på pizzerian som jag var stammis på. Killen bakom disken brukade alltid bli glad och le stort när han såg mig. Men icke denna gången... han tittade knappt på mig...
Kunde det ha varit att jag dagen till ära hade snaggat mig och precis beställt en Sverigepizza (kebabpizza med skinka och pommes på)?
Polaren som jag skulle dela pizzan med viskade till mig:
"Du vet hur du ser ut och vad pizzan du precis beställde heter??"

Jag minns när jag fick smaka på min första kebabpizza i Stockholm som var så himla dålig...
Och det har inte blivit bättre de andra gångerna jag gett Stockholmskebaben nya chanser...

2019 korade jag årets godaste kebabpizza för mig personligen.
San Marino i Jönköping.
En perfekt kebabpizza för mig är när man kan slicea den, ta upp biten utan att botten viker sig och det blir en gudomlig känsla i munnen när det smakar så himla gött. Precis så var det när jag käkade denna pizzan mot slutet av år 2019.

Tomatsås, ost, kebab (jag har främst käkat gyros men nötkebab kan vara gott om inget alternativ finns) och kebabsås (inte så att det dränker pizzan men gärna mer än vanligt).
Kan toppas med härlig pommes om man är extra hungrig.
Mer än så behövs inte för mig.

Här kommer lite kebabbilder från årens lopp

Kebabpizza med bacon till. Lite extra gott!

Mvh, Bussović
Officiell ambassadör för KebabClockers

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Kan ju säga direkt att det är fel sås på alla dina bilder

Stark tomatsås och en bra vitlökssås ska det vara!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@Zippeer:
Du... passarey!
Jag är inte mycket för vitlök och särskilt inte vitlöksåssås
Kebabsås ska det vara!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Hej!

Kul initiativ/tråd.

Det där med stockholmare och kebab håller jag med om.
Sladdrig kebab av nötfärs och köttklister parat med
"starksås" som är någon form av rödsås

Att hitta pizzerior som kan göra tunn/fast botten nog att man kan skära sig en slice och lyfta upp den utan att 90% rinner av är inte lätt.

Göteborgare här, och har några favoriter i byn jag håller högt, även fast jag inte är lika välrest som dig. Ruccola i Mölndal är bra på pizzor, Barretta vid handelshögskolan/Haga-kyrkogatan har haft riktigt bra kebab, nya ägare men med lovande start.

Kalmarkebab är den jag tidigare gillat som leverantör, men det är lite varierande kvalitet, och har det sista gått upp i kryddmängd och fetthalt (dessvärre)

Skräckhistorier:
Stockholm och tjocka mjukna bottnar och sladdrig broskig nötkebab.
Beställa vitlöksås och får "mildsås" och något skumt på (som visade sig vara vitlökspulver)

Starksås+vitlökssås kör jag, mixat.

ps. såg att du la upp bild på en kebabpizza med bacon på.
Har du provat kebabtallrik med bacon?
inte alla pizzerior som blir förtjusta, men de ställen man får en redig kebabtallrik sås och sen ett gäng baconskivor över det hela för sälta. Inte fel kan jag säga.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Avstängd

@Bussović:

Du kanske borde lägga till vad det är för kebab kött, då det finns många olika?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

@Zippeer:
Du... passarey!
Jag är inte mycket för vitlök och särskilt inte vitlöksåssås
Kebabsås ska det vara!

"Kebabsås" jävla hitte på fasoner ni har där nere i södra delarna av Sverige

Speciellt GBG där dem drar fram Stadium vattenflaskan och frågar vilken sås man ska ha

Har inte läst ditt inlägg utan såg bara bilderna, Men någon nämnde något om stockholms kebab och allt jag kan säga är att stockholm är helt värdelösa på kebab...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Palmyra i Årsta. Behöver inte säga mer.

Permalänk
Medlem

Ser ut som gyros på alla dina bilder?
Kebab för mig är på nöt och gyros på fläsk
vad det gäller sås så har du helt rätt i att det inte ska vara någon äcklig stockholmssås ala tomatsås det ska vara riktigt kebabsås

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baltzar:

Palmyra i Årsta. Behöver inte säga mer.

Exakt.

Vill också tillägga att jag tycker att riktig kebab äter man med pommes, i "franska" eller ugnsbakad pita

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Gyros på de flesta jag käkat. Sällan det blivit nötkebab.
@klacko
@superegg
Uppdaterade lite i mitt inlägg

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

Jag minns när jag tog min första tugga av en kebabrulle på Campino i Varberg en sen sommarnatt.
Det var den godaste kebaben som jag hade käkat tills den dagen.

Har också ett barndomsminne från denna kedja, dock Campino i Nyköping. Skulle upp från Katrineholm till Stockholm på Derby i fotboll. Åkte med mina äldre bröder och jag var väl runt 10-11 år. Bilj*veln kokade strax utanför Södertälje och vi blev ståendes och missade matchen. Vi bestämde oss då för att efter ha fixat bilen, bränna ner till Nyköping och äta på just Campino. Jävlar vad gott det var! Därefter har jag också blivit en kebaboman. Skulle kunna äta det tveklöst varje dag!

Min favoritkebab är givetvis med NÖTKÖTT. Ska vara långa tunna bitar (inga jädra splits) som man kan mosa in i munnen. Detta ska serveras med stora mängder av "Vitsås" som den heter i Katrineholm (som fortfarande har den godaste såsen). Den smakar milt men ändå
lite lite vitlök. Sedan spelar det inte någon roll om det är med pommes, på pizzadeg eller i en rulle. Såsen i Örebro smakar skit. Smakar typ A-fil med ketchup och bostongurka. Saknar min Katrineholms-kebab!

Jävlar vad jobbigt det var att kolla in den här tråden när man är hungrig. Känns som jag skulle kunna äta upp allt innehåll på alla bilder just nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bussović:

Jotack, jag vet..jag vet...
Jag är inofficiell ambassadör för GymClockers
Men... min kärlek till kebab är mångdubbeltochtrippeltochänmeränså starkare.

Så här tänkte jag att vi kan dela med oss av våra bästa stories som har med kebab att göra, posta dagens kebab, tipsa om var den godaste kebaben finns och varför just den är så god och allt annat kebabrelaterat!

Hur tycker du att en perfekt kebabpizza ska vara?
Vilken kebab?
Hur ska botten vara?
Hur mycket sås?
osv

Jag har ett antal år bakom mig med massvis av kebab i kroppen så jag är inte inofficiell ambassadör för KebabClockers...
Jag ÄR KebabClockers! (Joina oss på Discorden där jag titt som tätt postar kebab i #random)
Finns en anledning till att jag fick en finfin keps av @uberpwnage när jag fyllde år senast
https://cdn.discordapp.com/attachments/209013502071930891/670300034633564186/IMG_20200124_171215.jpg

Jag minns när jag var liten och vi skulle käka kebabpizza hemma.
Pappa beställde och det var alltid lök på pizzan.
ALLTD.
Jag hatar lök!
Så det tog mig en evighet att pilla bort all lök som fanns på pizzan innan jag kunde halvt njuta av den nu svala kebabslicen.

Jag minns när jag tog min första tugga av en kebabrulle på Campino i Varberg en sen sommarnatt.
Det var den godaste kebaben som jag hade käkat tills den dagen.

Jag minns när jag gick in på pizzerian som jag var stammis på. Killen bakom disken brukade alltid bli glad och le stort när han såg mig. Men icke denna gången... han tittade knappt på mig...
Kunde det ha varit att jag dagen till ära hade snaggat mig och precis beställt en Sverigepizza (kebabpizza med skinka och pommes på)?
Polaren som jag skulle dela pizzan med viskade till mig:
"Du vet hur du ser ut och vad pizzan du precis beställde heter??"

Jag minns när jag fick smaka på min första kebabpizza i Stockholm som var så himla dålig...
Och det har inte blivit bättre de andra gångerna jag gett Stockholmskebaben nya chanser...

2019 korade jag årets godaste kebabpizza för mig personligen.
San Marino i Jönköping.
En perfekt kebabpizza för mig är när man kan slicea den, ta upp biten utan att botten viker sig och det blir en gudomlig känsla i munnen när det smakar så himla gött. Precis så var det när jag käkade denna pizzan mot slutet av år 2019.

Tomatsås, ost, kebab (jag har främst käkat gyros men nötkebab kan vara gott om inget alternativ finns) och kebabsås (inte så att det dränker pizzan men gärna mer än vanligt).
Kan toppas med härlig pommes om man är extra hungrig.
Mer än så behövs inte för mig.

Här kommer lite kebabbilder från årens lopp

https://i.imgur.com/jrQ17Ry.jpg

https://cdn.discordapp.com/attachments/209013502071930891/698205399618289674/IMG_20200410_174701.jpg

https://cdn.discordapp.com/attachments/209013502071930891/683000905150627854/IMG_20200228_182118.jpg

Kebabpizza med bacon till. Lite extra gott!
https://cdn.discordapp.com/attachments/209013502071930891/672841854320115722/IMG_20200131_173256.jpg

Mvh, Bussović
Officiell ambassadör för KebabClockers

Börjar typ gråta när jag ser såna bilder. Flyttade från Jönköping till Stockholm för 10 år sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

Gyros på de flesta jag käkat. Sällan det blivit nötkebab.
@klacko
@superegg
Uppdaterade lite i mitt inlägg

Då är ju tråden helt irrelevant. Gyros är ett äckligt grekiskt påhitt och inget man kan jämföra med kebab

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@erssn:
haha sluta...

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@anon193054:
Flytta tillbaka pojk!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Det värsta med kebab är Malmöiter som konstant påstår att deras kebab är bäst.

EN KEBAB SKA DET INTE VARA NÅGON J*VLA SALTGURKA PÅ

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Det värsta med kebab är Malmöiter som konstant påstår att deras kebab är bäst.

EN KEBAB SKA DET INTE VARA NÅGON J*VLA SALTGURKA PÅ

Det kanske är därför det är så våldsamt där :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkl:

Det kanske är därför det är så våldsamt där :S

Du menar för att man måste vara helt mentalt invalid om man tycker saltgurka ska vara på kebaben? helt klart en av anledningarna.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Finns nu en omröstning också!
Gyros vs Nötkebab
Fight!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Administrativ avgift

@Viktorph: Vart äter du din kebab i Örebro ?

Sen får jag slå ett hårt slag för något folk ofta inte köper, kebab i bröd . Det är alldeles underbart och den bästa formen att avnjuta kebab i!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Hur är det med kebabpizzor utanför sverige?
Jag har också märkt att vissa enbart har kebab och kebabsås på, medans andra är kebab + en jävla massa sallad och feferoni etc. Vilket är "rätt" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

Finns nu en omröstning också!
Gyros vs Nötkebab
Fight!

Att det ens är en fråga?
Gyros är INTE kebab.
Kebab är kebab, Gyros är Gyros. Två helt skilda saker!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Du menar för att man måste vara helt mentalt invalid om man tycker saltgurka ska vara på kebaben? helt klart en av anledningarna.

Jag menar att jag tror att jag skulle bli mer benägen till våld ifall jag utsattes för kebab med saltgurka på.Påståendet om "mentalt invalida" skulle jag inte ta på

Permalänk
Avstängd

Kebab ska ätas med pommes och vitsås, gärna från Paganini i Västerås. Pizza med kebab och pommes på har man också ätit ett par gånger då man bodde i Aneby, Pizzan hette också Sverige i den hålan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kebabpizza ska ha sallad på

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Bussović: Jag har kompletterat med den viktigaste frågan. Lök eller inte lök.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baltzar:

Palmyra i Årsta. Behöver inte säga mer.

Medelmåttig kebab på sin höjd. Stora portioner, i övrigt meh..

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

En kebabpizza ska ha fläskkebab på.
Dom där avlånga remsorna av nöt smakar ju fasen blaha.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@DavidtheDoom:
jag skulle precis skylla på @Nordhnet

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Jag befarar att det här är som den där Tacos tråden från nåt år sen och att vi snart kommer se vissa skriva att en kebab ska ha ansjovis, ägg och banan på