Vad använder ni för True Wireless lurar?

Permalänk
Moderator
Testpilot

Har ett par MDR-1000X. Gillar dom skarpt men kvalitén lämnar en del övrigt att önska. T.ex. har bågen spruckit på två ställen...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sweisdapro:

Testat till annan telefon? Annars solklar reklamation/garanti

Ser kuddproblemet som ett stort issue då de såklart inte har samma standard som alla andra, så de har helt enkelt blivit liggandes. Blåtandsproblematiken kommer och går, kan funka perfekt 1 månad, sen strula jättemycket för att sedan upphöra. Så tror inte det är något fel på dem. Hörlurarna kan ramla ut om jag bara är ute och går med dem, så är nog mer fel på mig än produkten

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Ser kuddproblemet som ett stort issue då de såklart inte har samma standard som alla andra, så de har helt enkelt blivit liggandes. Blåtandsproblematiken kommer och går, kan funka perfekt 1 månad, sen strula jättemycket för att sedan upphöra. Så tror inte det är något fel på dem. Hörlurarna kan ramla ut om jag bara är ute och går med dem, så är nog mer fel på mig än produkten

Förstår precis ditt kuddproblem, älskar mina egna TWS i alla avseenden, utom orginal-kuddarna (de sluter inte helt tätt alltid), och de kuddar som sluter tätt och passar på lurarna gör att de långsamt glider ut ur mina öron.
Har ett par kuddar på väg från Amazon just nu som jag hoppas ska lösa problemen

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Inaktiv

Köpte ett par Jaybird X4 för en vecka sedan, uppgraderade från föregående modell, är nöjd, bra ljud.

Permalänk
Medlem

Körde Jabra elite 65t först men hoppade på Huawei freebuds 3 vilken var bättre med fast bara ljudet. Sämre möjligheter med dom emot Jabra. Tror att ja ska köpa Jabra elite 75t istället.

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinoman:

Har ett par MDR-1000X. Gillar dom skarpt men kvalitén lämnar en del övrigt att önska. T.ex. har bågen spruckit på två ställen...

Testade dom en halvdag men bytte in dom mot ett par Jaybird istället, är på tok för varma om öronen, var sjöblöt i svett runt öronen efter en timmes promenad, bra att man kan lämna tillbaka på NetOnNet om man inte är nöjd, ljudmässigt var dom grymma men jag kan nog påstå att Jaybird X4 duger gott för mig och man slipper bli varm om öronen.

Permalänk
Medlem

Jag använder Xiaomi airdots för podcasts på kvällar/nätter. Funkar utmärkt för sina 265 kr. Skulle kanske inte haft dem som huvudlurar för musik men ja för priset är jag imponerad.

Permalänk
Medlem

Airpods pro!

@zetrri: Det blev ett par airpods pro för mig efter länge ha jämfört många modeller. Har kört med ett par samsung earbuds tidigare men överlag så är airpods pro bättre överlag. ANC är riktigt fint, även när jag är ute och cyklar hör jag inget vindbrus.

Funderade på Sonys men storleken på fodralet var ett stort (heh) minus. Har du en iPhone är airpods pro verkligen en no-brainer. Kan utan att trycka på några särskilda knappar eller menyer antingen lyssna via min apple watch eller min smartphone. Det är verkligen en fin upplevelse.

Har du en samsung och kör med en galaxy watch (hade en note 9 och galaxy watch active förra året) så fungerar samsungs earbuds liknande där men aningen mer problematiskt då samsungs smartwatch inte är lika bra som en apple watch IMO när det kommer till appar och liknande.

Sennheisers nya momentum verkar också bra och de har gjort fodralet på dem mindre än föregångaren men då de ligger i samma prisklass som airpods så lutade jag fortfarande mot airpods pro. Linus Tech Tips har gjort en video review på dem, värt att kolla upp. Han hade problem med EQn framförallt.

Om storleken på fodralet inte är så viktigt är Sonys helt klart ett bra köp, har sett dem för ca 180 euro i nederländerna vilket gör dem en bra bit billigare än ett par nya airpods pro.

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk

oneplus bullets wireless 2. Köpte dom ihop med min One +7 och är super nöjd. Batteritiden är super frotfarande köpte dom 2019-06-07

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Har använt Jabra Elite Active 75t i lite över en månad nu och är väldigt nöjd med själva produkten. Bra batteritid och ljud.

Stort minus är att dom inte går att använda med Jabra Sport Life-appen av någon anledning vilket gör att man måste använda någon annan, men har inte hittat nån app som jag tycker är lika bra, dessutom har alla sport-appar dyra subscriptions för att få tillgång till de flesta funktionerna.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Jag sitter och väntar på mina KZ S2 lurar som jag ser fram emot att testa Indiegogo
Sjukt billiga så har satt förväntningarna där efter men tror nog att ljudkvaliten kan vara rätt bra efter vad jag läst.

Permalänk
Medlem

Hur gör ni om ni bara ska plocka av dem lite snabbt för stunden om ni är på jobbet?

Jag har Jaybird X1 eller vad de heter och dem hänger jag bara över öronen eller runt nacken.
Ser folk här på jobbet med true wireless lurar och de står och fipplar med fodralet när de plockar av sig lurarna.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Bose SoundSport Free just nu. Helnöjd med det mesta förutom att man ser ut som shrek men det är ok.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetblack:

Jabra Elite 65t med andra pluggar, sådana där i någon sorts skummaterial. Helt ok faktiskt för priset jag fick dem för. Det enda negativa är att man inte kan använda vänster snäcka separat samt att de inte har brusreducering.

Känner personligen att de täcker tillräcklgit bra för att man inte ska sakna aktiv brusreducering.

Har uppgraderat till 75T Active Elite, känner dock att jag skulle kunna ha stannat kvar hos 65T Active Elite.

Båda är dock riktigt bra, de bästa jag har testat såhär långt. Då har jag nött genom Momentum Wireless, Jaybirds olika varianter, Beats Pro, Bose Soundsport Pro wireless (nästbästa i mitt tycke) etc.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Testat några olika men Airpod Pro är så jävla överlägsen allt annat...

Permalänk
Medlem

Sennheiser Momentum True Wireless 2.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Skäggig legend

Började med AirPods 2016 som höll fram till att AirPods Pro lanserades och jag köpte dessa. Bästa köpet ever.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Använder Jabra Elite 65T Active. Älskar true wireless buds och använder dem dagligen. Det jag inte gillar med dem, men som också har varit ett stort problem överlag för mig oavsett märke, är passformen. De är relativt stora och bulkiga så eftersom passformen inte är perfekt måste jag konstant trycka till dem för att de inte ska trilla ur öronen. Stört omöjligt för mig att hitta passande buds då man inte kan prova passformen innan köp eller lämna tillbaka dem efter att de varit i öronen. har även testat olika foam-plugs i varierande storlekar men samma där, vill inte stanna kvar i örat.

Nästa köp blir ett par lättare buds med mindre formfaktor för att förhoppningsvis slippa känslan av att de ska trilla ur hela tiden. Pixel buds 2 ser lovande ut men verkar vara svåra att få tag på i Sverige...

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Sony WH-1000XM3

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

Jag körde ett par Sennheiser momentum True Wireless, de var riktigt bra, men hade problem att batteriet I både case och lurar tog slut efter 1-2 dagar då de aldrig riktigt går ner I standby.

Fick reklammerat för några veckor sen och eftersom det var ett känt fel så önskade jag uppföljarna, Momentum 2, dessa älskar jag, har haft I caset nu I flera dagar och fortfarande bra kräm.

Ljudet är enligt mig bra med.

Kör också på dom och är nöjd, men har haft samma problem.
Hur länge hade du dina innan du reklamerade dom? har haft mina sen förra sommaren men kanske värt att försöka få dom utbytta?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av anon301768:

Testade dom en halvdag men bytte in dom mot ett par Jaybird istället, är på tok för varma om öronen, var sjöblöt i svett runt öronen efter en timmes promenad, bra att man kan lämna tillbaka på NetOnNet om man inte är nöjd, ljudmässigt var dom grymma men jag kan nog påstå att Jaybird X4 duger gott för mig och man slipper bli varm om öronen.

Är beredd att hålla med. Det blir väldigt varmt men kanske inte efter en timme för mig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Trodde ändå folk var mer läskunniga här, eller kanske intresserade av att hjälpa till... liknar mer och mer Sweclockers i sammarbete med familjeliv! Sony WH-1000XM3🤪🔫

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Skrivet av sdaniel1:

Trodde ändå folk var mer läskunniga här, eller kanske intresserade av att hjälpa till... liknar mer och mer Sweclockers i sammarbete med familjeliv! Sony WH-1000XM3🤪🔫

Kör Audio Technica ANC700BT
Skönare än de där Sony.
Som regel mest Bose eller Sony i trådarna. Är inget nytt.

Permalänk
Medlem

TWS Bluetooth True Wireless från kina, dom har funkat klockrent i runt ett år nu och kostade 200kr med frakt. Det enda jag kan klaga på är att den tar upp mycket backgrunds ljud när jag pratar med folk. Ljudkvaliten är utmärkt till musik och talkböcker. Den har ett 4000 mah laddnings fodral med usb utag så man kan använda den som powerbank och ladda telefonen t.e.x. Var skeptiskt över batteritiden men den verkar vara över 6timmar för mig fortfarande.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par jabra elite 75t, mycket nöjd.

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk

Creative Outlier Air

Permalänk
Medlem

Creative Outlier Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMrDolph:

Kör också på dom och är nöjd, men har haft samma problem.
Hur länge hade du dina innan du reklamerade dom? har haft mina sen förra sommaren men kanske värt att försöka få dom utbytta?

Skaffade dom 2019-01-21, dock vet jag inte riktigt om det var goodwill eller ej, men skickade in som garantiärende först, sen sa jag att jag gärna reklamerar för att jag visade upp flertalet trådar där folk sa samma, felet finns, Sennheiser verkar inte ha planer för att lösa och vipps så kommer v2 ut, så då ville jag dessa I utbyte

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

B&O BeoPlay E8 Gen 3.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Supernöjd med mina Galaxy Buds Plus! Inte för den som vill ha maxbas men då tycker jag nog inte att man ska ha in-ears över huvud taget... sjukt välbalanserade, litet nätt case och galen batteritid. Tumme upp!