Vad använder ni för True Wireless lurar?

Permalänk
Medlem

Sony WH-1000XM3
Bra för musik och envägskommunikation, men är helt värdelösa om du ska köra Skype eller liknande på en PC. Fungerar dock klockrent med mobil enhet.
Kan använda dom i princip en hel dag utan att bli trött eller få ont.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

samsung buds har inget att klaga på. I början kunde man få lite störningar när man gick/sprang. Men det verkar fungera bra nu.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Köpte några Anker Liberty Air när de låg på 666kr. Ville testa några billiga och slog till.
De var riktigt sugia och para med telefonen dock, var tvungen att hitta någon youtube video för att reseta dem. Sedan gick det, kanske råkade komma åt nått när jag packade packade upp dem. Så vet inte om alla får samma, men sedan har det funkar perfekt.
Plockar bara upp dem i fodralet så kopplas de automatiskt till mobilen.
Basen är väl inte superbra på dem, men de kostade ju inte så mycket heller.
De sitter bra i öronen, finns så man kan byta gummi propparna. Det stänger ut ljudet bra vilket sådana modeller gör.
Brukar väl ladda fodralet en gång i veckan beroende hur länge jag använt. Går väl att använda dem 4h innan man behöver ladda själva podsen. Har inte använt dem mer än 3h i sträck så vet inte exakt hur länge de varar
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5082127
Skulle rekommendera om man vill ha några billigare som är trådlösa. Man får ju inte direkt dubbla prestandan av några airpods t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finwë:

Sennheiser MOMENTUM True Wireless 2 har ANC, de är dock betydligt dyrare än Airpods Pro och WF-1000XM3.

Hlet missat dessa. Verkar kosta exakt lika mycket som Airpods Pro också.

Permalänk

Galaxy buds, mina första trådlösa lurar. Jag är supernöjd med dem. Använder många timmar om dagen och om jag tappar bort dem så skulle jag köpa ett par nya samma dag tror jag. Ett av mina bästa teknikköp

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

airpods gen 1
Grymt nöjd

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Första airpods. Lite missnöjd med livslängden på batterierna, snart nere på en tredjedel efter knappt tre år, men annars väldigt nöjd. Jag vill dock kunna höra lite omgivningsljud, vill man inte det är de inget vidare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

sony wh-1000xm2
Mina första "true" wireless lurar och är extremt nöjd

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Kör med dessa:
TRUENGINE2 - reser med dessa
TRUENGINE SE - tränar med dessa, grymt case = motverkar håll 100% (sten i handen knepet) ligger som en kronjuvel i handen.
https://www.soundpeatsaudio.com/

Kör även med
KZ S1 - slit och släng
https://www.linsoul.com/
Mpow T5/ M5 slit och släng
https://www.xmpow.com/

Dessa ovan skulle jag säga är bättre än 70% av vad folk kommer rekommendera och säkert även hälften så dyra.
som tex jabbra skräp och billiga sony och philips dynga.. Ska du köra typ Sony m.fl. måste du upp över 1500kr för att det ska vara relevant.

En viktig komponent i sammanhanget är såklart: EQ = Viper4Android om du rootar annars equlizer FX. Kör du iphone så finns det säker något du kan använda eller kanske redan gör,

En ny värld:
https://www.scarbir.com/truewireless

Var så god!

Ska du babbla i telefon och skiter i ljudkvalitet utanför 250 och 8000 Hz. Så är Airpods 2, 3 eller pro bäst skulle jag säga.. Men på allt annat är dem skit. Jajaa fanboys jag bryr mig inte vad ni tycker, så ni behöver inte bry er vad jag tycker heller!

Mina öron, min åsikt - Men jag hatar taskigt ljud eller något som sitter oskönt) subjektivt såklart, Sånt är livet
edit: Glömde säga det finns inga än som kan allt! Kompromiss som gäller.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Jag kör på Pamu Slide, skaffade först dem från deras indiegogo-kampanj, och kört i över ett år. Slog till på deras rea nu och köpte ett par till, samt ett mindre case som är enklare att ta med sig
I sin prisklass är de troligtvis oslagbara, men man tappar anc (om det är något man behöver)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Jabra 65t, köpte dom för superpris (1000kr) via jobbet när dom kom ut för något år sen.

Otroligt bra bas och ljud men sämre kvalitet, bytta 3 gånger på garantin och då använder jag dom enbart på gymmet typ tre gånger i veckan.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Jag körde ett par Sennheiser momentum True Wireless, de var riktigt bra, men hade problem att batteriet I både case och lurar tog slut efter 1-2 dagar då de aldrig riktigt går ner I standby.

Fick reklammerat för några veckor sen och eftersom det var ett känt fel så önskade jag uppföljarna, Momentum 2, dessa älskar jag, har haft I caset nu I flera dagar och fortfarande bra kräm.

Ljudet är enligt mig bra med.

Va, får man reklamera pga det? Mina true wireless är ju grymma men batteriet dör ju efter typ 1 dygn utan användning, helt horribelt uselt. Har sett folk klaga på internet och Sennheiser verkar ju inte kunna fixa det. Om det är skäl för reklamation skickar jag tillbaka mina.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Airpods v2 som är super för priset även om jag inte kör ios (fick dem från jobbet). Enda på Android är att man inte kan se batterinivån. Bästa range av de jag testat.

Razer Hammerhead TW... tja fick dem i present. skulle inte köpa dem för det finns så många andra minst lika bra men de fungerar bra. laddningsetuiet är sjukt plastigt.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3700x|Gigabyte X570 Elite|64GB 3200CL14|Corsair P510 480GB|Samsung 840Pro 512GB x 4 Raid 0|Asus RTX 2080 Dual OC|

Permalänk
Medlem

Jag använder Airpods Pro här med. Sjukt nöjd och använder mina till precis vad du beskriver. Kör dem även en hel del på resor när jag flyger men även när jag kör bil. MItt bästa köp 2019.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Airpods Pro, helt magiska med brusreduceringen samt transparence funktionen. Inte den tyngsta basen men har ett väldigt crisp ljud. Jag älskar dom!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk

Airpods Pro här.

Första Airpods som sitter bra (eller acceptabelt) på mig. Tryckningarna på pinnarna fungerar faktiskt oväntat bra får jag säga!

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Airpods Pro. Använder mina dagligen och är väldigt nöjd!

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Airpods Pro. Skulle aldrig kunna gå tillbaka till mina gamla Airpods 1st gen. Förstår inte hur jag kunde tycka dom var bra så länge som jag gjorde. Känner mig lite smått äcklad av mig själv.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Kör med ett par Jabra 65T men sugen på nya, kikat in Pixel Buds 2 lite.

Permalänk
Medlem

Samsung Gear Icon X 2018, fungerar riktigt bra faktiskt. Små och smidiga och håller bra batteritid.
Enda dåliga jag märkt är att dom inte registrerar mina Steg, utan det gör min mobil och klocka...
Men när jag tränar på gymmet så har jag inte mobilen eller klockan på mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

AirPods Pro. Oslagbara imo. Smidigheten, tystnaden utanför. Basen kunde haft lite mer tryck, men annars, wow.

4,5/5!

Permalänk
Medlem

Till mobilen kör jag AirPods Pro. Funkar mycket bra med iPhone, åtminstone.

Nu ska ju TS koppla sina lurar till telefonen men jag kan ändå nämna att jag testat ett antal olika in-ear lurar för att koppla till PC med väldigt dåligt resultat. Sony WF1000-XM3, Airpods Pro, Samsung Buds 2... ingen av dessa funkade. JBL:s funkade men med begränsad kvalitet på ljudet och med sämre batterilivslängd. Så jag gav upp. Nu ringer jag int till möten och kör ljudet via AirPods och bara bild på datorn.

Visa signatur

Antec P183, Asus Z170 Pro Gaming, Intel Core i7 6700K, Antec Signature 650, Intel X25-M 80 Gb SSD, Samsung F1 1 Tb HD, Asus GTX 1070 Strix, Win10 64

Permalänk
Medlem

Sonys wf-1000xm3, håller med om att både lurarna och etuiet är stora men gillar dom väldigt mycket i övrigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Är väl bara Sony och Airpods Pro som har ANC.

Huawei FreeBuds 3 har anc. Har inte provat själv dock.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag körde momentum true wireless i 1 månad, sen slutade högra luren att fungera (touchen fungerar men kommer ingen ljud, vilket är hyffsat vanligt fel på dessa tydligen). Väntar på om jag får ett par nya eller inte.

Men sedan har jag köpt Earin M-2 wireless lurar och de är riktigt trevliga. Väldigt dyra (3 000 kr) men är väldigt nöjd med dom.

Det jag gillade från momentum true wireless är dock att dem stänger ute allt ljud helt och hållet och satt så jäkla bra i mina öron. Så synd att ena luren la av.

Ljudet i dessa två är snarlika (väldigt bra ljud). Kan inte säga att det är stor skillnad där. Men är inte heller någon audiofil.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Gillar wireless bättre så kör med oneplus nya bullet z eller vad dom heter.

Permalänk
Inaktiv

Airpods Pro. Katastrof Inga kuddar passar öronen perfekt och för det mesta så funkar inte anslutningen korrekt. De står som anslutna men de jag ringer upp hör ingenting. Om de hade kostat 399 kr hade det varit rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Airpods Pro. Katastrof Inga kuddar passar öronen perfekt och för det mesta så funkar inte anslutningen korrekt. De står som anslutna men de jag ringer upp hör ingenting. Om de hade kostat 399 kr hade det varit rimligt.

Testat till annan telefon? Annars solklar reklamation/garanti

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Creative Outlier Gold är mina favo som jag använder i kombination med mina Sennheiser PXC 550. Sedan har jag några till; sabbat e12, e12 ultra och jabra elite 65t.

Permalänk

Kör Jabra Elite 65t, äger både active och icke-active. Passformen är som gjutna i mina öron och ljudet är mycket bra för att vara trådlöst. Har använt båda flitigt i ett år nu och de tuffar på hur bra som helst ännu, vilket kan jämföras med fyra par Jaybird (inte true wireless) där batteriet lade av efter ca 3 månader varenda gång. Mikrofonen är dock som andra nämnt verkligen inget att hurra för. Kommer personligen i varje fall klart att välja Jabra nästa gång jag behöver nya.