Nvidias VD bakar storverk med Ampere

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Jag bakade faktiskt mitt GTX 280 två gånger för länge sedan efter att det helt tappat output till skärmen, funkade ytterligare ungefär 6 månader båda gångerna för att till slut dö för evigt

Visa signatur

Coolermaster Centurion 5, AMD Athlon 64 3000+ 2.0Ghz, 2 GB DDR400, Abit NF8 Moderkort, Radeon X700, Chieftek 430W, 2x160GB HDD 7200RPM, Asus Xonar D1 ljudkort, Windows XP. SOCKET 754.

Permalänk
Medlem

Dangit!
De måste vara makalöst energieffektiva med tanke på att han har ytterjacka på sig i köket...
Jag undrar vad som hänt med skinnpajen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmust:

@Stefflo: Jag bakade faktiskt mitt GTX 280 två gånger för länge sedan efter att det helt tappat output till skärmen, funkade ytterligare ungefär 6 månader båda gångerna för att till slut dö för evigt

Då hade du en bättre bakugn än mig
Bara att gratulera för det funkar bevisligen även om det inte är en perfekt lösning men klart bättre med sex månader extra än inget.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Vi behöver nya och mer högpresterande grafikkort snarare förr än senare - inte minst med tanke på de kommande konsolerna!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk

@joakim99:

Glöm inte att arbetsgivaravgiften också är en skatt som lite snyggt tas från din lön innan du hinner se den på pappret. En miljon på lönespecen är alltså ca 1.3 miljoner i lön egentligen. Får man ca 600 000 netto är det alltså mer än 50% skatt. Sedan betalar man moms (skatt) på allt man köper för pengarna.

Permalänk

Tror de kommer visa 3000 serien och Mafia kommer användas som en demo

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Vi behöver nya och mer högpresterande grafikkort snarare förr än senare - inte minst med tanke på de kommande konsolerna!

Jag tycker det är bra med nya högpresterande konsoler, speciellt på CPU-sidan. Nu kommer vi få spel som utnyttjar en snabb multicore CPU betydligt bättre och med det också möjligheter till förbättrade spel. Spelen nu är anpassade för en mycket långsam CPU i PS4/XBO.

När det gäller grafiken ska PS5 ligga på 9-10 TFLOPS vilket ungefär motsvarar GTX 1080 (cirka 9 TLOPS) eller 1080 Ti (cirka 11 TLOPS). GTX 1080 är faktiskt 4 år gammalt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

När det gäller grafiken ska PS5 ligga på 9-10 TFLOPS vilket ungefär motsvarar GTX 1080 (cirka 9 TLOPS) eller 1080 Ti (cirka 11 TLOPS). GTX 1080 är faktiskt 4 år gammalt nu.

Upp till 10.3 RDNA2 Tflops ligger närmare 1080Ti än 1080. Troligtvis snäppet bättre (om inte minnesbandbredden sätter stopp)

Permalänk
Medlem

Haaaaaajp! Sitter på ett GTX 1070 och är mer än sugen på att uppgradera. Är prestandaökningen helt rätt blir det 3080 eller kanske till och med ett Ti! Annars blir det nog ett 3070 eller kanske AMD!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem

Funderar på om man kan se detta "live" på stream eller om det bara är för registrerade användare. Information hos Nvidia är inte jätteklar.

Permalänk
Medlem

En ny mikrofon inplanterad i ugnen skulle inte sitta fel, så man hör vad karln säger.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

En ny mikrofon inplanterad i ugnen skulle inte sitta fel, så man hör vad karln säger.

Skaffa en vettig ljudlösning. Jag har då inga problem att höra.

Permalänk
Medlem

Get amped!!

30 min kvar. Dags att preppa kaffet och lägga upp fikan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Här är en cachad artikel som släpptes lite för tidigt om nya Ampere i DGX-A100
http://archive.is/fiMX1

Permalänk
Medlem

hej vet nån vart man kan kolla event live?

skicka gärna länk.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snedspark:

Glöm inte att arbetsgivaravgiften också är en skatt som lite snyggt tas från din lön innan du hinner se den på pappret. En miljon på lönespecen är alltså ca 1.3 miljoner i lön egentligen. Får man ca 600 000 netto är det alltså mer än 50% skatt. Sedan betalar man moms (skatt) på allt man köper för pengarna.

Självklart men detta är inget unikt för Sverige. De flesta antar jag har koll på detta och jag hoppas att det syns på lönespecifikation hos de flesta (jag har sett det på mina lönespecar de sista 15 åren i varje fall).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Man skulle isf kunna säga samma sak om varenda VD för större internationella företag, Volvo, Tesla, Intel, AMD, Microsoft, IBM etc. Inte en enda av dessa VD´s har under miljonen i årslön skulle jag tro.

Antar att du menar månadslön för dessa VD:s tjänar lätt mer än en mille om året.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Antar att du menar månadslön för dessa VD:s tjänar lätt mer än en mille om året.

Enligt nätet har Jensen ungefär $5,8 miljarder i tillgångar (förmögenhet, aktier osv). Hyfsat med pengar alltså.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Självklart men detta är inget unikt för Sverige. De flesta antar jag har koll på detta och jag hoppas att det syns på lönespecifikation hos de flesta (jag har sett det på mina lönespecar de sista 15 åren i varje fall).

Nu blir det ju ganska off topic men jag har tyvärr aldrig sett arbetsgivaravgifterna på mina lönespecifikationer :/ Jag är också ganska säker på att de allra flesta inte har koll på vad arbetsgivaravgifter är och hur stora de är, men det är min egna känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad för problem?

Vad är poängen med att ha en keynote om man inte visar upp något nytt? Känns inte direkt som att det finns något de skulle kunna säga om dagens generation som kommer få folk att köpa mer av den. Så du tror inte Big Navi kommer att släppas?

Problemet är att jag köper så otroligt mycket svindyra komponenter till min dator och spelar typ farming simulator och Two Point Hospital... Har aldrig ens hört fläktarna på mitt 2080Ti men givetvis kommer jag köpa ett 3080Ti för en halv månadslön så fort det släpps. Det är ett problem. Efter som ett typ ett 1060 skulle räcka och kostar 10% av mitt kort.

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Jag hitta inte att denna var postad här någonstans tidigare men detta var ju lite coolt för den som är intresserad