Huawei P40 Pro: Fantastisk hårdvara med app-butik under uppbyggnad

Permalänk
Melding Plague

Huawei P40 Pro: Fantastisk hårdvara med app-butik under uppbyggnad

Testpiloterna konstaterar att Huawei P40 Pro levererar hårdvara i yppersta toppklass medan mjukvarubiten kräver en del kreativitet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Huawei har spenderat pengar som fasen i Europa på sidor liknande Sweclockers och Swedroid för att få folk att våga köpa deras telefoner igen. För mig spelar det ingen roll, måste ha 3,5mm + en grym DAC, så det är typ LG/Vivo som gäller för mig..

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem

Om Sony kunde kränga lurar med 3,5 mm uttag och hög IP-klass så är det absolut ingen ursäkt för att slopa det.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Varför skriver ni inte vad mobilen kostar i testet?

Sökning på prisjakt så är lägsta pris 10.850:- och vem skulle lägga dom pengarna på en mobil utan google store???

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landy:

Varför skriver ni inte vad mobilen kostar i testet?

Sökning på prisjakt så är lägsta pris 10.850:- och vem skulle lägga dom pengarna på en mobil utan google store???

Kanske någon som vill ha en av de starkaste lysande stjärnorna på telefonhimlen?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Landy:

Varför skriver ni inte vad mobilen kostar i testet?

Sökning på prisjakt så är lägsta pris 10.850:- och vem skulle lägga dom pengarna på en mobil utan google store???

Ingen av testpiloterna skrev om några särskilda synpunkter på priset, men du kan ju alltid fråga @alling, @aMp, @mrqaffe eller @albinloan om de tycker att den är värd det.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

Huawei har spenderat pengar som fasen i Europa på sidor liknande Sweclockers och Swedroid för att få folk att våga köpa deras telefoner igen. För mig spelar det ingen roll, måste ha 3,5mm + en grym DAC, så det är typ LG/Vivo som gäller för mig..

Alltså, nog för att sidor som Sweclockers och Swedroid är i behov av pengar, men det är ändå tragiskt att de flesta företagen i väst sväljer diktaturens pengar med glädje, utan att ens bry sig om var pengarna kommer ifrån.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

“Mjukvarubiten kräver en del kreativitet”. Ärligt talat, när jag läser avsnittet om ”Ett liv utan Appstore” så drar jag en helt annan slutsats än att det krävs kreativitet. Appar som saknas, frågetecken om säkerhet och blockbuster-appar som kraschar utan felmeddelanden.

Känns missvisande som sammanfattning.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Gender Bender:

Alltså, nog för att sidor som Sweclockers och Swedroid är i behov av pengar, men det är ändå tragiskt att de flesta företagen i väst sväljer diktaturens pengar med glädje, utan att ens bry sig om var pengarna kommer ifrån.

Det blir ju en politisk fråga, så den diskussionen hör ju inte riktigt hemma här eftersom denna tråd handlar om telefonen. Jag tror det finns gott om trådar där det ämnet passar bättre.

Skrivet av bubbelbabbel:

“Mjukvarubiten kräver en del kreativitet”. Ärligt talat, när jag läser avsnittet om ”Ett liv utan Appstore” så drar jag en helt annan slutsats än att det krävs kreativitet. Appar som saknas, frågetecken om säkerhet och blockbuster-appar som kraschar utan felmeddelanden.

Känns missvisande som sammanfattning.

Ett av uppdragen till testpiloterna var att undersöka just den biten och rapportera om "livet utan Google Play". Jag tycker ändå det är en rätt träffande beskrivning med tanke på att ingressen behöver sammanfatta artikeln och fyra personers samlade åsikter på endast ~120 tecken.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det blir ju en politisk fråga, så den diskussionen hör ju inte riktigt hemma här eftersom denna tråd handlar om telefonen. Jag tror det finns gott om trådar där det ämnet passar bättre.

Ett av uppdragen till testpiloterna var att undersöka just den biten och rapportera om "livet utan Google Play". Jag tycker ändå det är en rätt träffande beskrivning med tanke på att ingressen behöver sammanfatta artikeln och fyra personers samlade åsikter på endast ~120 tecken.

Full förståelse för att det är svårt att sammanfatta allt på 120 tecken, men jag upplever ingressen som direkt missvisande. ”Mjukvaran fortfarande är omogen” - så sparar ni några tecken också

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@bubbelbabbel: där handlar det en del om hur man tolkar en formulering också. När jag läser "mjukvaran kräver kreativitet" tolkar jag det som något negativt, då mjukvaran ska tjäna användaren och inte tvinga denne till kreativa lösningar. Den bästa mjukvaran är den som ger en verktygen att göra det man vill så smidigt som möjligt, och det beskriver medlemmarna att P40 Pro-mjukvaran inte gör.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av bubbelbabbel:

Full förståelse för att det är svårt att sammanfatta allt på 120 tecken, men jag upplever ingressen som direkt missvisande. ”Mjukvaran fortfarande är omogen” - så sparar ni några tecken också

Om man lusläser artikeln och testpiloternas rapporter handlar det egentligen inte om att "mjukvaran är omogen" utan att en hel del populära appar saknas. I många fall går detta att komma runt med webbtjänster och sidladdning (men inte alltid) – därav att det krävs "kreativitet". @Alling gick in på djupet där och det finns en hel del matnyttig läsning för den som är intresserad.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Kul! Men helt ärligt, vore roligare att ha Nokia, Ericsson eller något annat alternativ snälla
Men jag antar att den har inbyggt antivirus? Med tanke på att det inte finns en appstore så att säga...
BIG pass för mig iaf...

Permalänk
Medlem

Huawei P40 Pro: Fantastisk hårdvara med app-butik under uppbyggnad

Hur många känner inte igen sig i Windows Phone när man läser denna rubrik.

Microsoft lurarna var snabba, många bra lurar, de hade ett riktig bra os som grund, bra integration mot pc.
Det hade dock inte apparna.

Kommer detta sluta annorlunda eller kommer kinesiska staten ihop med kineserna Tvinga/bygga upp en större grund?
Själv tänker jag hålla mig så långt borta från detta det bara är möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Alltså, nog för att sidor som Sweclockers och Swedroid är i behov av pengar, men det är ändå tragiskt att de flesta företagen i väst sväljer diktaturens pengar med glädje, utan att ens bry sig om var pengarna kommer ifrån.

Håller fullständigt med att det är tragiskt att företag i väst skiter i vart pengarna kommer ifrån. Tycker att man ska hålla sig borta så långt som möjligt från diktaturländer och dess påverkar via sina produkter. Det räcker med den propagandan som vi redan måste stå ut med, Kinas påtvingande kan vi gott klara oss utan.
Tyvärr har jag Huawei P30 pro som jag ska byta ut snarast mot någon annan telefon. Kommer iaf aldrig mer handla direkt kinesisk telefon någonsin. Nästa blir Samsung/Ericsson/LG.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Huawei P40 Pro: Fantastisk hårdvara med app-butik under uppbyggnad

Hur många känner inte igen sig i Windows Phone när man läser denna rubrik.

Microsoft lurarna var snabba, många bra lurar, de hade ett riktig bra os som grund, bra integration mot pc.
Det hade dock inte apparna.

Kommer detta sluta annorlunda eller kommer kinesiska staten ihop med kineserna Tvinga/bygga upp en större grund?
Själv tänker jag hålla mig så långt borta från detta det bara är möjligt.

Googles Playstore är blockerad i Kina så problemet existerar överhuvudtaget inte på Huaweis största marknad. Så de lär överleva, men utan Google kan Huawei inte överleva utanför Kina
Min personliga uppfattning är att Huawei erbjuder inget överhuvudtaget som väger upp avsaknadet av Googles appar.
Att försöka sälja p40 till ockerpris (11k) är ingen bra taktik i längden, även om den kommer att sjunka som en sten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Om man lusläser artikeln och testpiloternas rapporter handlar det egentligen inte om att "mjukvaran är omogen" utan att en hel del populära appar saknas. I många fall går detta att komma runt med webbtjänster och sidladdning (men inte alltid) – därav att det krävs "kreativitet". @Alling gick in på djupet där och det finns en hel del matnyttig läsning för den som är intresserad.

Antar att det beror på vad man lägger i betydelsen att "mjukvaran är omogen". För min del är appar som inte innehåller något annat än länkar till webbsidor, behov av att "sidladda" applikationer (fortfarande utan att få full funktionalitet, till den grad att två av fyra testpiloter behövde en kompletterande telefon).

Min åsikt: även med 120 teckens begränsning i ingressen speglar inte "kräver en del kreativitet" det som står i texten.

Med det sagt, hårdvaran verkar mycket kompetent och för den som inte är beroende av någon speciell app kanske luren är ett rimligt köp för 10 000 kr. Om det har jag egentligen ingen åsikt, men jag kan inte låta bli att tycka att ingressen är alltför skönmålande. Det öppnar på ett onödigt sätt upp för att några kan ifrågasätta Sweclockers oberoende (märk väl - Sweclockers oberoende, inte testpiloternas eftersom de lyfte bristerna).

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Avstängd

Hehe, min HTC One A9, eller A9 One eller vad den nu heter, för 3,5 lax tuggar på fortfarande med några år på nacken. Vill jag fotografera eller filma har jag dedikerad billig separat kamera för det.

Det finns många fördelar med att inte ha för en kraftfull mobil - du får inte samma sug att "jaga sociala likes" eftersom din mobil ändå är för dålig för det som tur var. Och vill jag spela så har jag Switch och dator.

Man måste inte behöva försöka göra allt med ens smartphone, framförallt inte när det har gått från till något du brukade prata i (mobiltelefon) till en fullspäckad "bärbar spion".

Denna personliga kritik riktar jag mot alla smartphones, oavsett märke, som kostar mer än cirka 3,5 lax.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Barak:

Om Sony kunde kränga lurar med 3,5 mm uttag och hög IP-klass så är det absolut ingen ursäkt för att slopa det.

Jag ser det som en stor fördel på flera sätt att man tar bort hörlurskontakten, dels är det lättare att täta telefonen och dessutom så gör det ju även att man slipper ha en kabel fäst i telefonen, jag vet inte hur många kablar och kontakter som gått sönder under de år jag haft portabla ljudsystem, jag har varit med sedan walkman/freestyle lanserades på 80 talet och inget kan göra mig gladare än att inte behöva ansluta kablar.
jag har dessutom för höga krav på ljudkvalitet när jag finlyssnar på musik så jag bryr mig i princip bara om användarvänligheten på portabla saker för de kan ändå aldrig låta lika bra som en stationär anläggning i en tyst omgivningsmiljö.
Alla håller inte med mig men är man musikintresserad så bör man verkligen inte basera lyssningen på en mobil.

Skrivet av Landy:

Varför skriver ni inte vad mobilen kostar i testet?

Sökning på prisjakt så är lägsta pris 10.850:- och vem skulle lägga dom pengarna på en mobil utan google store???

Är det inte intressantare att fråga sig vem som överhuvudtaget lägger så mycket på en telefon ? Att Google play saknas är inget större problem utan det som fick mig att reagera var att vissa appar uppenbarligen kräver Googletjänster för att fungera och jag kan inte riktigt förstå varför. Jag hade gärna sett en utveckling mot mer Googlefria appar för man kan ju vara 100% säker på att Google spionerar och därför borde de som kodar göra lite mer ansträngnnigar för att göra apparna mer "neutrala"

Telefonen står sig bra mot dyrare kompaktkameror och det är egentligen underligt att man inte gör rena kameror i samma stil, dvs platta och "smarta" jag tror faktiskt att en kamera av den typen hade klarat sig bra om den sålts för 6-7 000 kr. Den hade troligen varit mer användbar och gett bättre bilder för de flesta än tex en Sony RX 100 IV. Jag hade föredragit telefonen som en ren kamera för att bilderna blir bra, den är platt och vattentät vilket gör den otroligt mycket enklare att använda (åtminstone för mig)
Dessutom så kräver kamerorna kablar och är mycket sämre på att anslutas i lanet, där ligger de efter nått ofantligt och snart är nog kompakter en helt ointressant produktkategori som de fungerar idag.
Det som jag saknade mest men samtidigt även gör mig lite kritisk till appkodarna (att det är kodat via Googletjänster) är positionerigsfunktioner. Man ska inte behöva "Googlepositionering" för att apparna ska fungera utan det borde räcka med "ren data" från GPS/Glonass/Galileo/Beidou. Så hade telefonen varit lika värd pengarna som nån annan flaggskeppslur om det är den prisklassen man vill handla i.

Skrivet av Triton242:

Huawei P40 Pro: Fantastisk hårdvara med app-butik under uppbyggnad

Hur många känner inte igen sig i Windows Phone när man läser denna rubrik.

Microsoft lurarna var snabba, många bra lurar, de hade ett riktig bra os som grund, bra integration mot pc.
Det hade dock inte apparna.

Kommer detta sluta annorlunda eller kommer kinesiska staten ihop med kineserna Tvinga/bygga upp en större grund?
Själv tänker jag hålla mig så långt borta från detta det bara är möjligt.

Win lurarna dog också för att MS inte tröck på vad de borde gjort, dvs sin "Killer application" Continuum, de hade nått otroligt intressant på gång som de inte ens försökte marknadsföra och det borde ha kunnat bli jättestort på företag och kunnat utvecklas till att ersätta nästan alla laptops som översvämmar företag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Triton242:

Huawei P40 Pro: Fantastisk hårdvara med app-butik under uppbyggnad

Hur många känner inte igen sig i Windows Phone när man läser denna rubrik.

Microsoft lurarna var snabba, många bra lurar, de hade ett riktig bra os som grund, bra integration mot pc.
Det hade dock inte apparna.

Kommer detta sluta annorlunda eller kommer kinesiska staten ihop med kineserna Tvinga/bygga upp en större grund?
Själv tänker jag hålla mig så långt borta från detta det bara är möjligt.

En stor fördel som alternativa Android-baserade telefoner utan Google Play har jämfört med Windows Phone, är att allt som är baserat på AOSP (Android Open Source Project - de delar av Android som inte är Google-specifika) har långt bättre förutsättningar att vara kompatibelt med andra AOSP-telefoner. Det är samma operativsystem och libraries i botten, det enda som saknas är Googles tjänster.

På Windows Phone så var man tvungen att utveckla appar från scratch. En betydligt brantare uppförsbacke, alltså, jämfört med att ta en befintlig Android-app, och göra den oberoende av Googles tjänster.

Jag tycker faktiskt på ett sätt att det är bra att företag börjar satsa på Android-ekosystem utan Google. Samsung har också sedan länge en strategi där de implementerar egna versioner av alla Google-tjänster, så om Google ber Samsung att dra åt helvete så kan de göra det utan att behöva börja från början.

Jag ser det som ett problem att vi har två företag, Apple och Google, som i princip styr hela mobilmarknaden på det här sättet, och jag välkomnar alternativ.

Själv kommer jag dock inte köpa Huawei i närmsta laget. Detta beror på att jag inte är någon större fan av just Huawei, och att jag inte orkar vara Early Adopter på en ny plattform igen. Jag var en av de som hade Windows Phone ett tag, t.ex, och jag orkar nog inte med en sån upplevelse till inom närtid.

Permalänk
Hedersmedlem

En väldigt tekniskt kompetent telefon med en makalös kamerauppsättning. Men ärligt talat, 11.000 kr för en telefon som knappt fungerar hjälpligt på den västerländska marknaden tack vare bristen av Play Store är helt galet.

Är det någon som vet hurvida det är möjligt för Huawei att återinföra Play Store på telefonerna om handelskriget blåses av?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktiv

En androidtelefon utan Google Service är no go för min del. Har en P30 Pro idag, men att lägga 10K på en telefon som saknar Google Service gör att telefon passar bara entusiaster på din höjd. Ska vanliga användare behöva sätta sig in 3;e parts appbutiker? Tröskeln är för hög och bra hårdvara utan mjukvara som samspelar slutar bara på ett sätt.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Landy:

Varför skriver ni inte vad mobilen kostar i testet?

Sökning på prisjakt så är lägsta pris 10.850:- och vem skulle lägga dom pengarna på en mobil utan google store???

Skrivet av Dimestam:

Ingen av testpiloterna skrev om några särskilda synpunkter på priset, men du kan ju alltid fråga @alling, @ampari, @mrqaffe eller @albinloan om de tycker att den är värd det.

Bra att du tar upp det, @Landy! Borde verkligen nämnt det på ett eller annat sätt i mitt test. Det är mer än jag vill betala för en telefon utan tydliga brister.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

En väldigt tekniskt kompetent telefon med en makalös kamerauppsättning. Men ärligt talat, 11.000 kr för en telefon som knappt fungerar hjälpligt på den västerländska marknaden tack vare bristen av Play Store är helt galet.

Är det någon som vet hurvida det är möjligt för Huawei att återinföra Play Store på telefonerna om handelskriget blåses av?

precis.. detta är inte 2010 där google market var helt nytt oavsett telefon o fattigt store utbud... ska man köpa en telefon i denna prisklass ska den fan se till att ha stöd för googles tjänster out of the box.. många spel o appar kommer dessutom knappast fungera även om man sideloadar apk filer o bara installerar.. jag fattar inte hur dom ens tänker att lansera en telefon i väst när alla är ju beroende av alla googles tjänster osv....

kanske framöver dom kan komma tillbaka o få licensen av google men för tillfället är det inget säkert kort när man köper deras telefoner..

Permalänk
Medlem

Går fetbort, precis som alla andra 3e-partslurar... Pixel är det enda relevanta.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med den, skärmen och kameran och flytet!
Den enda app som jag inte fått igång är ett spel (Archero), allt annat har jag fått att fungera på ett sätt eller annat, t.o.m. Google Maps appen konstigt nog... Så inga problem egentligen
(Enklare att göra en bedöming av telefonens funktionalitet om man äger den än inte... )

Exempel på hur jag gör i dagsläget, funkar bra, fler och fler appar dyker ju också upp med tiden

Bild 1

Bild 2

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag noterar att det är många som reagerar på avsaknaden av Google Play Store och Googles appar.

Man kan också se det som något positivt. Att Google's ekosystem utsätts för konkurrens, inte bara från Apple, utan från annat håll är ju en bra sak. Jag tror att många inte inser hur skört det är med ett jättegigantiskt bolag som styr marknaden. När det kommer till t.ex. hur Intel har dominerat CPU-marknaden så verkar de flesta på Swec vara rörande överens om att konkurrensen från AMD har varit väldigt bra och gjort att Intel nu släpper en tiokärnig processor i konsumentklassen.

Tydligen är Google fredat här. Jag fattar, jag är helt insyltad i Google's ekosystem jag också men jag kan också se problematiken med det.

Sen det här med att Huawei är en förlängd arm av Kina och deras styre är en rätt selektiv slutsats att dra. Vi sitter alla med mängder av produkter tillverkade i Kina och fler och fler som också är "designade" i Kina.

PS. Jag har inte varit med och testat telefonen och avböjde att vara med i detta testet eftersom jag inte hade tiden till det. DS.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Vilka bilder! Detta är de skarpaste och mest detaljerade bilder tagna med mobiltelefon jag sett.
Bra val av pilottestare också. Dessa verkar vara rätt användare för jobbet.
Det finns många operativsystem baserade på Linux som är på frammarsch. Kai OS används i dagsläget på enkla knapptelefoner, men jag tror mig ha läst någonstans att de ska göra versioner för pekstyrda-telefoner. Tizen ska tydligen vara ett annat som backas av Samsung och Intel. Ubuntu Touch är ett annat jag skulle vilja testa.
Vi borde välkomna konkurrensen. Jag känner personligen att jag skulle kunna tänka mig vara en tidig adopterare av ett ungt operativsystem.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av _niko_:

Går fetbort, precis som alla andra 3e-partslurar... Pixel är det enda relevanta.

Så är det tyvärr. Finns ingen annan androidtelefon med någon form av långsiktig support

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Denna telefon är knappast för gemene man att införskaffa utan en HELT fungerande play butik. Sedan att den kostar 11 k hjälper ju knappast till att locka nya kunder.