Remaster av Tony Hawk's Pro Skater kommer i september

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Remaster av Tony Hawk's Pro Skater kommer i september

Det finns få spelserier som ligger mig som varmt om hjärtat som Tony Hawk's Pro Skater, då detta var spel som rullade sjukt varmt på min PSX/PS2 under tonåren. Serien har ju dock varit på dekis de senaste åren, dels med en misslyckad remaster i form av Tony Hawk's Pro Skater HD men även den brinnande soptunnan Tony Hawk's Pro Skater 5 som ingen ens bör röra med en tång.

Precis när jag trodde att det inte skulle bli några fler spel i serien utannonserade Activision och hökmannen himself att det blir en helt ny remaster senare i höst som buntar ihop både Tony Hawk's Pro Skater 1 och 2!

Tillbaka i spelet är alla klassiska skateboardare från den eran (Bob Burnquist, Rodney Mullen, Rune Glifberg etc.) ihop med de ikoniska skatebanorna från de första två spelen. Man har tydligen även lyckats licensiera nästan all musik som var med i de första spelen (ja, Superman med Goldfinger är med), vilket enligt mig är otroligt viktigt.

Bakom utvecklingen står Vicarious Visions som tidigare utfört remasters av Crash Bandicoot-trilogin samt portningen av Destiny 2 till PC. Därtill har de portat flertalet Tony Hawk-titlar till portabla plattformar, däribland det briljanta Tony Hawk's Pro Skater 2 till Game Boy Advanced.

På menyn står i vilket fall som helst kraftigt uppdaterad grafik (upp till 4K UHD med HDR), multiplayer och en editor för att skapa egna banor. Vicarious Visions ska tydligen ha fått tillgång till Neversofts ursprungliga källkod och därför kunnat porta över rörelsemekaniken från originalen till remastern, vilket förhoppningsvis innebär att känslan i kontrollerna sitter bra ännu en gång.

Spelet släpps den 4 september till Playstation 4, Xbox One och inte minst PC (via Epic Games Store). Jag är så otroligt taggad på denna remaster och hoppas att den lever upp till förväntningarna! Har ni andra någon kärlek för Tony Hawk-serien och hur känner ni inför denna remaster?

Permalänk
Föredetting

Spelar faktiskt fortfarande THPS2 på PC mellan varven. Givet att testa en remaster i höst.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Nu vill jag se en remake på Dave Mirra Freestyle BMX också! Man har dödat fler timmar än man vill erkänna i dom två spelen..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag spelar fortfarande 1'an från och till via emulator eller på andra sätt...
Detta spel ligger mig extremt varmt om hjärtat, och är definitivt något jag kommer köpa

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Testpilot

Detta är bara bra nyheter!

Nu var jag inte ett super fan av just Tony Hawk själv, men hoppas på en komersiell succé ändå - Detta med anledning att jag vill se samma behandling av SSX-serien, speciellt SSX-Tricky från PS2/GameCube

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Blir att köpa när det kommer ut

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Med glädjetårar i ögat över denna nyhet blir det nu att återinskaffa en PS4 och låta PC-shooters svalna lite.. Bästa spelnyheten att lägga i Black Friday inköpskorgen ever!

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Kul, jag spelade dock knappt 1-2an då jag endast hade N64 fram till Playstation 2 släpptes.
Lirade lite Proskater 1 och 2 hos en del vänner men mitt stora dyk in Tony Hawk-serien var Tony Hawk 4. Fantastiskt spel med sjukt bra musik.
En annekdot är att Tony Hawk 4 är typ det enda TV-spel min bror någonsin spelat då han älskade Skateboard men hatar TV-spel.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de gör samma sak med 4an. Kör det fortfarande rätt mycket på första Xbox och gamecube.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hatat allt som heter konsoler men kan ju vara värt att köpa en bara för detta.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på vad som var dealen med brinnande soptunnan? Väldigt svår att bemästra?

Permalänk
Inaktiv

Blir ett köp för mig till PC, ser grymt lovande ut! Spelade THPS 2,3 och 4 på tiden det begav sig. Har länge önskat mig ett släpp på GOG men detta blir nog bra det med.

Edit: Hade lätt dubbeldippat med spelet till Switch men verkar inte som utvecklarna är intresserade tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Fantastiskt! Nu vill jag se en remake på Dave Mirra Freestyle BMX också! Man har dödat fler timmar än man vill erkänna i dom två spelen..

Gravity Games Bike Street Vert Dirt, spelade jag så sjukt många timmar. Vad jag kommer ihåg var det ett grymt spel ^^

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som tänkte "Va? Så där fult var det väl inte...?" när man såg gameplay från orginalet? Sjukt ändå hur man minns gamla spel som så mycket bättre rent grafiskt än vad de är. Samma med äldre filmer som har specialeffekter som är datoranimerade, man kan verkligen förstöra ett fint minne genom att se om en film :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Väldigt trevligt. Dock saknar jag remasters av senare spel i serien, alltså 3 och 4 främst men jag hade också rätt kul med Underground-delarna även om det var lite väl mycket Jackass över dem. Jag har redan spelat rätt mycket av ettan och tvåan i HD-delen som kom för ett antal år sedan, och de kändes ärligt talat lite föråldrade i bandesignen och så.

Permalänk
Inaktiv

Fantastiskt. 2:an gick varmt på min PC. Ett av favoritspelen back in the days.

Permalänk
Medlem

Finns ju redan en HD-remaster på dessa, visserligen inte 4K men ändå.

2:an är favoriten i serien, resten var som fast & furious, mer av samma fast sämre.

Har sagt det förut men... För många remakes/remasters under senaste tiden, behövs något nytt och fräscht.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en remaster på Matt Hoffmans pro bmx 2. Väldigt många timmar man lagt ner på det i yngre dagar

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GuuFi:

Finns ju redan en HD-remaster på dessa, visserligen inte 4K men ändå.

2:an är favoriten i serien, resten var som fast & furious, mer av samma fast sämre.

Har sagt det förut men... För många remakes/remasters under senaste tiden, behövs något nytt och fräscht.

Hur står sig denna idag? Den fick brutalt hård kritik när den kom då det iallafall då var ett dåligt spel. Var bra sugen själv på den då men skippade dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur står sig denna idag? Den fick brutalt hård kritik när den kom då det iallafall då var ett dåligt spel. Var bra sugen själv på den då men skippade dessvärre.

Vet ej, har inte kvar min Xbox längre, men det var väl samma fast snyggare.

Det många glömmer är att THPS inte var så smidigt och bra som man minns, kommer antagligen bli väldigt tydligt i denna version också om de inte byggt om hela fysikmotorn och andra uppgraderingar.

Gissar själv på att det helt enkelt kommer kännas gammalt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GuuFi:

Vet ej, har inte kvar min Xbox längre, men det var väl samma fast snyggare.

Det många glömmer är att THPS inte var så smidigt och bra som man minns, kommer antagligen bli väldigt tydligt i denna version också om de inte byggt om hela fysikmotorn och andra uppgraderingar.

Gissar själv på att det helt enkelt kommer kännas gammalt

Det kan jag definitivt tänka mig.

Jag har petat på THPS2 via emulation under åren men har alltid föredragit PC-versionen. Men har man inte spelat dessa spel sedan de kom ut för runt 20 år sedan så kan det nog bli en smärre shock. Hänt väldigt mycket under alla desssa år, trailern som visar en snutt av PS1-versionen bör vara rätt talande med iallafall grafiskt. PC-versionen såg redan då mycket bättre ut, likaså Dreamcast-versionen även om den inte var i klass med PC vid tidpunkten.

Permalänk
Medlem

Det jag gillade med Tony Hawk spelen var att de var bland de första vad jag vet som hade spelmoment medan spelet laddade tyngre matcher medan exempelvis Fifa endast visade laguppställningar på den tiden

Permalänk
Avstängd

Venice beach baby! Fan va schysst! THPS2 var ett av de bästa spelen till Dreamcast!

Permalänk
Medlem

Jaaaa!!! Hade ingen aning om att det släpps till PC också! Är verkligen inget fan av konsol så detta gjorde min dag! Nu återstår bara att skaffa en vettig gamepad

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Givet köp.

Permalänk
Avstängd

Haha. Nej, THPS betyder ingenting för mig. Minns att jag lånade en PS ett tag av nån bekant i tonåren och spelade lite och tyckte det var skoj men det är allt.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk

Insta-buy, men... undrar hur man upplever kontrollerna idag. Tycker jag är det mest knepiga med sådana här släpp, att man inser att hur man använder kontroller har ändrats.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande THPS2X och THPS4 på Xbox både nu och då.
Kommer troligen inte köpa då det släpps på Epic Games Store - Windows only.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag hoppas de gör samma sak med 4an. Kör det fortfarande rätt mycket på första Xbox och gamecube.

Jaa, ge oss 4:an!!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats lägga en pre-order. Lät kul att få förspela Warehouse. Blir lätt ett köp detta spelat galet mycket av 2an och en hel del av första.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB