Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk

Stöder BFV SLI? Någon som kör med den setupen?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Kunde inte starta spelet efter senaste updaten. Drygt och behöva installera om när de tar 15h att ladda hem. Men nu är de gjort och spelet startar igen. Har dessutom sparat installations filerna till nästa gång.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Hade igång Battlefield 1 i helgen för att prova hur TAA fungerar där, och det fungerar helt felfritt och så som man förväntar sig. Det går till och med stänga av helt i direkt i spelet utan några fulfix.

Att Battlefield 5 enbart har Low och High att välja på är riktigt dåligt då båda är dåliga på olika sätt.

Low skapar som jag nämnt tidigare en hel del glitchar i grafiken som flimmer i buskage och annan vegetation, har blivit värre den senaste tiden.

High ger en allmänt oskarp bild och allt ser typ ut att vara målat med pastellfärg.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Allmänt känns spelet bra nu tycker jag, nött på rätt bra i kapitel 6 och är snart rank 33. Trivs bra med alla möjliga vapen. De skulle ta bort flygplanen eller kraftigt balansera om dem dock för det är extreeeeemt irriterande just nu. Ofta jag och polarna slåss som satan för en flagga, vinner efter mycket om och men, skrattar glatt åt att vi överkom oddsen och BOOOOOM! Hela gruppen stryker med pga en bomb ingen av oss fick minsta förvarning att den var på G eliminerar hela gruppen. Visst, det är väl "realistiskt". Men det är extremt jävla tråkigt. Han i luften är det väl ännu en quad kill, inget speciellt att bli Uppspelt över...Bara åka bort och ladda nästa nuke och göra det igen.

Vi på backen verkar dessutom jävligt lätta att se av någon anledning. Är 3D spotting aktivt för flygplan eller vad är grejen? Sjukt irriterande iaf. Hardcore med FF och inget sånt alls vore fint. Får de jobba lite för att bomba bra mål, se sig för lite. Just nu går det liksom inte gömma sig för flygplanen känns det som. Visst, man kan dedikera sig till att störa och skjuta ner dem....men då kan man ju inte göra ett skit mot stridsvagnar på håll och man har liksom inte tid att stirra upp i luften hela tiden när prickalyttar o dylikt kan sitta var som helst...

Näe, till nästa BF får DICE fan fixa luften eller bara ta väck dem ur spelet. De har sedan BF3 men främst sedan BF4 vart sjukt jävla irriterande bara. I BF1 kändes de mindre planen okej iaf. De var långsamma och en ensam Support kunde göra allvarlig skada om de kom för nära plus att granaterna de släppte kunde man ibland slinka undan faktiskt. Snipers med K bullets kunde sabba motorn medan de störtdök mot målet också och då tar de sig inte ur manövern utan störtdyker rätt ner i backen ibland osv.

I BF5 då? Tillbaka till BF4-stilen där man får dedikera sig åt AA om det ska bli något gjort. Glömma allt annat och då kan man egentligen bara hålla dem borta. Sällan man på riktigt kan utgöra ett hot, och det stör mig som fan. Vi är bara enkla byten åt dem bara, förutom det har de ingen interaktion med oss på marken. Så näe, detta får de se över på allvar tycker jag.

Vill ju att BF ska ha combined arms men frustrationen flygplanen orsakar i BF5 har nått nya höjder (höhö) och jag vill allvarligt talat bara få bort dem ur spelet just nu. Vill inte se skiten längre. Lägg in dem som ambience istället om de inte bemödar sig balansera saker bättre, dogfights blåser förbi och lite sånt för de bitarna ger fortfarande gåshud. Man slåss på marken och sen BF109 swishar förbi med en Spitfire hack i häl liksom, grymt som fan så man vill ju ha dem där. Bara synd att luften är så frånkopplad marken.

Skrivet av 220volt:

Hade igång Battlefield 1 i helgen för att prova hur TAA fungerar där, och det fungerar helt felfritt och så som man förväntar sig. Det går till och med stänga av helt i direkt i spelet utan några fulfix.

Att Battlefield 5 enbart har Low och High att välja på är riktigt dåligt då båda är dåliga på olika sätt.

Low skapar som jag nämnt tidigare en hel del glitchar i grafiken som flimmer i buskage och annan vegetation, har blivit värre den senaste tiden.

High ger en allmänt oskarp bild och allt ser typ ut att vara målat med pastellfärg.

Hej, testade det du nämnde men märker inget konstigt. Jag kör TAA High så är väl därför om du enbart stöter på det med low.

Har testat TAA low tidigare just pga grötigheten men det blev värre med TAA low upplevde jag iaf. Minns dock inget flimmer men var några sekunder bara när jag jämförde high med low för några veckor sedan.

Bytte lite fram och tillbaka pga TAA som alla vet gör ju spelet grötigt. Tänkte att low kanske gjorde det bättre men jag tyckte spelet blev skarpare med high, vilket är rimligt egentligen, så jag lämnade det där. Iaf i 1080p som jag lirar i men testade bara fram och tillbaka lite snabbt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på ett tag men skönt att dom patchar vapnen iaf, men jag har egentligen gett upp spelet helt. Det var ju flygmassaker från dag ett då man hade tur om man tog sig ur spawn utan att dö och sen blev konstant bombad genom hela rundorna, med en air truce ofta igång så att plan sköt inte på varandra. Och sen spelade man de nya kartorna i typ oktober november och då har man plan som strafar en från omlopsbana med kanoner med massiv splash damage och skjuter på röda prickar.

Permalänk
Medlem

Rea på fusk eller vad är det idag?
4 olika servrar, 1-4 stycken på 140/0 i KD på vardera.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Någon som hade problem med att servrarna stängde ner mitt i en match? Hände mig ett par gånger igår...

Ska hoppa in och köra lite nu, får se om jag stöter på några härliga fuskare eller andra problem

Edit: Halvvägs in i första matchen så stannade allt bara upp och blev disconnected, tabbar ur och ser att Origin påstår att jag är offline trots att mitt internet fungera prima...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Rea på fusk eller vad är det idag?
4 olika servrar, 1-4 stycken på 140/0 i KD på vardera.

Spelet är på väg utför nu. Warzone kommer döda det som är kvar av det här spelet. DICE har säkert släppt in mer och mer folk från ASIEN för att kunna befolka sina servers vilket också får med sig mer fuskare då det är mer utbrett där. Sen skapar det ostabila servers pga. höga pings vilket gör spelet ännue mer pest än vad det är. Jag kör BF4 och det känns riktigt gött, när jag tröttnar finns BF1 installerat som en alternativ.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag har börjat köra nyligt. Ganska roligt och skön omväxling från Pubg.

Mest kört conquest och breakthrough (osäker på skillnaderna) några gånger och det är kul.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Hej

Hej alla BVF spelare!

Spelar på en ASUS laptop med Geforce 2070 kort och tycker man blir dödad omvartannat, i ryggen, till höger, till vänster, snett bakifrån, uppifrån osv etc, det finns liksom ingen hejd på kalaset. Loggade in och startade upp mot en server...så fort jag kom in på en map så blev jag dödad direkt. Sju gånger på raken, hade ingen chans att värja mig öht. Ska det vara så? Hela tiden? Och jag är en erfaren spelare sen många år tillbaka, brukar ligga typ topp 5 på servrarna normalt sett i BF-serien, men inte i BFV. Fienden är överallt och man ser dem oftast inte. Pang! och man är död från ingenstans.

Märker att det är klart annorlunda att spela på laptop mot stationär, men va tusan ska det vara så här svårt??! Nån som känner igen sig eller kan någon förklara varför jag upplever att fienden är "överallt"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillzing:

Hej alla BVF spelare!

Spelar på en ASUS laptop med Geforce 2070 kort och tycker man blir dödad omvartannat, i ryggen, till höger, till vänster, snett bakifrån, uppifrån osv etc, det finns liksom ingen hejd på kalaset. Loggade in och startade upp mot en server...så fort jag kom in på en map så blev jag dödad direkt. Sju gånger på raken, hade ingen chans att värja mig öht. Ska det vara så? Hela tiden? Och jag är en erfaren spelare sen många år tillbaka, brukar ligga typ topp 5 på servrarna normalt sett i BF-serien, men inte i BFV. Fienden är överallt och man ser dem oftast inte. Pang! och man är död från ingenstans.

Märker att det är klart annorlunda att spela på laptop mot stationär, men va tusan ska det vara så här svårt??! Nån som känner igen sig eller kan någon förklara varför jag upplever att fienden är "överallt"?

Ny till BF5? Du kan nog inte banorna än och då blir det så här tror jag. Spelet har funnits ute i 1,5 år dessutom. Tidigare BF spel har du säkert lirat sedan de var nya kanske och då slapp du denna tröskel du står inför nu. TTK är snabb i BF5 så det är väldigt lätt att bli tagen på sängen.

Många som spelar känner liksom till vartenda skrymsle och vrå nu. De vet hur matcher brukar se ut, matcher får ofta ett Flow. Vissa flaggor blir det hård strid om och andra mindre osv så beroende på spelstil vet folk var de ska röra sig och inte, de känner sitt vapen osv. Det är mycket sånt som spelar in tror jag.

Sen kan det ju vara så att du sitter för långt ifrån skärmen om du lirar direkt på laptopen eller ngt så du har svårt att se? BF5 innehåller mindre hjälpmedel för att peka ut var fienden gömmer sig än tidigare titlar. Går inte trycka på Q och få en fin triangel att sikta på längre liksom. Så det gäller att ha ögonen med sig och sen som sagt lära sig banorna. I alla fall för att se folk på lite håll. Sen när man vet var prickskyttar brukar trivas tex vet man när och var man kan springa helt öppet och när och var man springer hukad (går sprinta hukad i BF5, glöm inte det!) i ett dike för skydd osv

Mitt tips till dig är att spela försiktigt. Håll dig borta från områden där du ser att många lagmedlemmar är och försök slåss runt flaggor där det är lite färre fiender. Notera också hur lagmedlemmar rör sig och vart de skjuter osv.

Vapen som är tänkta för lite avstånd är nog en bra idé så du slipper vara så nära all action innan du har fått lite koll. Så tex Semi-autos i assaultklassen. Tänk också hela tiden på vilka vinklar du exponerar dig för, minimera vilka områden du kan bli skjuten från helt enkelt, så slipper du bli överraskad av plötsliga kulsvärmar utan du vet på ett ungefär var de kommer ifrån i förväg. Blir lättare att se fienden innan de ser dig då om du inte måste vara orolig över 360 grader utan kanske en kon på 45 grader eller något bara.

I vanliga fall gör du nog sistnämnda omedvetet om du brukar placera dig högt. Sämre spelare spelar typiskt inte på detta sätt. Men nu är du nollställd och det glöms lätt bort då. Allt känns som kaos bara. Men man börjar se mönstren efter ett tag och då kan man börja öka tempot och vara mer aggressiv om man vill för man vet på ett ungefär var hoten är utan att se dem med tiden. Man stannar och scannar av med bra skydd åt hållen det finns fara åt och sen kutar man vidare. Stannar och scannar av igen när man vet att fara kan finnas. Osv

TL:DR är nog att du inte lärt dig banorna än, men alla andra har stenkoll på dem.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Efter att ha börjat spela lite igen:
* Skönt att det är lite mindre luftslakt.
* Dom kanske måste göra något åt medic klassen, den är för bra med nästan instant self heals och "melt guns".
* Dom kan skrota alla anti-tank vapen, dom har ju tweakat ner dom till Bf1 nivå, så dom är värdelösa. Man behöver ju en hel flock med asssaults för att ta ner en tank nu.
* Aimboots, en del....man undrar ju hur många som bara kör med radar och wallhack?

Edit: Man undrar ju om hela poängen med tanks är att farma infanteri i sinne eftersom dom har WWIII pansar nivå mot WWII anti-tank vapen, tills dom i sin tur blir farmade av flygplan? Och vad har dom gjort med minorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ny till BF5? Du kan nog inte banorna än och då blir det så här tror jag. Spelet har funnits ute i 1,5 år dessutom. Tidigare BF spel har du säkert lirat sedan de var nya kanske och då slapp du denna tröskel du står inför nu. TTK är snabb i BF5 så det är väldigt lätt att bli tagen på sängen.

Många som spelar känner liksom till vartenda skrymsle och vrå nu. De vet hur matcher brukar se ut, matcher får ofta ett Flow. Vissa flaggor blir det hård strid om och andra mindre osv så beroende på spelstil vet folk var de ska röra sig och inte, de känner sitt vapen osv. Det är mycket sånt som spelar in tror jag.

Sen kan det ju vara så att du sitter för långt ifrån skärmen om du lirar direkt på laptopen eller ngt så du har svårt att se? BF5 innehåller mindre hjälpmedel för att peka ut var fienden gömmer sig än tidigare titlar. Går inte trycka på Q och få en fin triangel att sikta på längre liksom. Så det gäller att ha ögonen med sig och sen som sagt lära sig banorna. I alla fall för att se folk på lite håll. Sen när man vet var prickskyttar brukar trivas tex vet man när och var man kan springa helt öppet och när och var man springer hukad (går sprinta hukad i BF5, glöm inte det!) i ett dike för skydd osv

Mitt tips till dig är att spela försiktigt. Håll dig borta från områden där du ser att många lagmedlemmar är och försök slåss runt flaggor där det är lite färre fiender. Notera också hur lagmedlemmar rör sig och vart de skjuter osv.

Vapen som är tänkta för lite avstånd är nog en bra idé så du slipper vara så nära all action innan du har fått lite koll. Så tex Semi-autos i assaultklassen. Tänk också hela tiden på vilka vinklar du exponerar dig för, minimera vilka områden du kan bli skjuten från helt enkelt, så slipper du bli överraskad av plötsliga kulsvärmar utan du vet på ett ungefär var de kommer ifrån i förväg. Blir lättare att se fienden innan de ser dig då om du inte måste vara orolig över 360 grader utan kanske en kon på 45 grader eller något bara.

I vanliga fall gör du nog sistnämnda omedvetet om du brukar placera dig högt. Sämre spelare spelar typiskt inte på detta sätt. Men nu är du nollställd och det glöms lätt bort då. Allt känns som kaos bara. Men man börjar se mönstren efter ett tag och då kan man börja öka tempot och vara mer aggressiv om man vill för man vet på ett ungefär var hoten är utan att se dem med tiden. Man stannar och scannar av med bra skydd åt hållen det finns fara åt och sen kutar man vidare. Stannar och scannar av igen när man vet att fara kan finnas. Osv

TL:DR är nog att du inte lärt dig banorna än, men alla andra har stenkoll på dem.

Tack för feedback!! Ja jag är helt ny med BFV faktiskt, har inte uppgraderat med ny speldator förens nyligen. Tycker BFV är bra mycket svårare än tex BF3 eller någon annan i BF serien. Rätt ovant att torska i varenda duell känns det som. Spelarna rör sig snabbare på nått sätt. Ett tag funderade jag på om det berodde på en för slö dator jag köpt, men den har som sagt ett 2070 kort och 9gen i7 processor.

Funderade även om det hade med att jag kör över wifi (100/100 mbit), men jag kanske anar att en del har riggar som kostar det dubbla mot vad jag har. Vissa youtubers springer ju i "åttor" och dödar massor hur enkelt som helst. Men som du säger så kan jag ju inte banorna så bra än och många har väl spelat detta i 1.5 år så jag får väl träna lite mer. Jag håller med om att man ser fienden rätt dåligt, iaf jag gör det. Inte van med det. Men ska bli kul när man börjar lära sig lite så man hänger med i svängarna framöver! Blir lite extra peppad med ditt inlägg, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Jag har totalt tröttnat på BF5 just nu, finns inget som lockar och det verkar inte som att vi får se något nytt innehåll på länge. Nuvarande ToW med massa tier-skip är ju bara löjligt, speciellt när man redan låst upp allt som finns.

Jaja, en bit över 1000 timmar fick man ut av spelet iaf 😎

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Jag har totalt tröttnat på BF5 just nu, finns inget som lockar och det verkar inte som att vi får se något nytt innehåll på länge. Nuvarande ToW med massa tier-skip är ju bara löjligt, speciellt när man redan låst upp allt som finns.

Jaja, en bit över 1000 timmar fick man ut av spelet iaf 😎

Ännu en gång håller jag med dig , jag har också helt tappat suget på detta spel!
Fuskare som inte döljer att dom fuskar , flygplans ess som är helt oövervinnerliga.
Kör just nu MW Warzone i brist på annat.
Får hoppas att DICE nån gång kan fixa ett bra antifusk program i nått nytt spel.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Ännu en gång håller jag med dig , jag har också helt tappat suget på detta spel!
Fuskare som inte döljer att dom fuskar , flygplans ess som är helt oövervinnerliga.
Kör just nu MW Warzone i brist på annat.
Får hoppas att DICE nån gång kan fixa ett bra antifusk program i nått nytt spel.

Jag har också kört en del Warzone men har inte riktigt fastnat för det, är inget större fan av battle royal.

Är det 2021 nästa Battlefield ska släppas? Får hoppas att Dice verkligen tar den tid som behövs för att göra ett "färdigt" spel, så att det inte blir samma sak som med BF5.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Har dice någonsin släppt ett färdigt bf spel?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Ännu en gång håller jag med dig , jag har också helt tappat suget på detta spel!
Fuskare som inte döljer att dom fuskar , flygplans ess som är helt oövervinnerliga.
Kör just nu MW Warzone i brist på annat.
Får hoppas att DICE nån gång kan fixa ett bra antifusk program i nått nytt spel.

Skrivet av 220volt:

Jag har också kört en del Warzone men har inte riktigt fastnat för det, är inget större fan av battle royal.

Är det 2021 nästa Battlefield ska släppas? Får hoppas att Dice verkligen tar den tid som behövs för att göra ett "färdigt" spel, så att det inte blir samma sak som med BF5.

Medan ni väntar testa BF1 eller BF4 fortfarande många som spelar.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Hade en super kväll igår i BF5! Flygplanen störde inte nämnvärt. Dog bara några ggr av dem och oftast överlevde någon av polarna så de kunde hjälpa alla upp igen. Inga hackers tror jag vi stötte på eller hade med oss heller, var rätt lungt i chatten. Många jämna matcher osv. Det är en del av det.

Men det stora var att min fokus och aim var så jävla on point. Allt bara flöt på extremt fint. Körde medic med Tromboncino och Model 27 revolvern som backup. Bästa matchen tror jag var på en på Twisted Steel, 33-4 lyckades jag med där. Var t.om med och tryckte från E till B ett tag. Extremt ovanligt för mig att ens vara där men det bara blev så. Plinka huvuden på löpande band

Hade en riktigt kul match på Mercury också. Typ liknande stats men det stora var att vi låg under rätt stort. Så vi bestämde att det är dags att hjälpa till vid C för det går inte annars. Vi undviker den cappen som pesten men nu var vi tvungna.

Satan vad bra det gick, allvarligt talat var det till stor del min och brorsans förtjänst anser jag. Vi sprang runt som tokar och gav rökridåer och revivade folk på löpande band så fienden fick liksom aldrig föste där uppe för vi ingen försvann ju. Vi var inte många runt C så laget fick ju pga det fotfäste vid övriga caps medan vi krigade som aldrig förr vid C. Ja jävlar vad intensivt. Började fundera på hur nära tresiffrig mängd revives jag var efter den rundan (kanske går att se i statsen efter men glömde det). xD

Hade flera liknande matcher men det var två av de bästa.

Misaki upplåst nu också så nu ska vi lira en del till så övriga i mitt gäng låser upp henne innan vi förmodligen tar en paus från BF5 tills lite nytt är på G till spelet mest sannolikt. Vad och när det nu blir vet vi ju inte än men gissar efter sommaren.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Börjar själv ge upp hoppet om Battlefield, jag spelade aldrig så mycket battlefield som jag gjorde med 1942,Vietnam,BF2,2142,BC2 och BF3. Jag tycker att BF4 var skräp när det kom för inget funkade och kartorna är skräp samt att spelet kunde varit en expansion till 3an istället. BF H var kul ett par månader sen tröttnade man, BF1 var faktist roligare än både BF4,H och 5 ihop och spelas fortfarande till och från medans BF5 tycker jag är som BF4, Skit kartor och är två spel som inte borde existerat..
Spelar spelet ändå pga att vänner spelar spelen och blir lite roligare men jag tycker att det ska vara mycket fordon, mer plan /helikoptrar i luften. Gärna mer CHAOS och inte en massa run and gun som i cod. Battlefield liknar mer och mer Call of Duty än Battlefield för varje spel som släpps.. BF4 hade en del öppna kartor men tyckte fortfarande att det var för lite Battlefield och så blir man ut sparkad från servrarna om man har för hög K/D Ratio och så måste man byta server och spela kasst för att sänka sin k/d. Har inte mött några direkta spelare i BF5 jag kan kalla för fuskare men spelet för övrigt är kasst. Dom får gärna släppa ett modernt battlefield men jag tycker att spel stilen ska vara som dom gamla även om BF3 och BF4 är rätt lika så är det inte alls samma sak englit mig.. Tycker samma sak om Cod, MW2019 är grymt bra nu när Cod 4 kartorna finns men för övrigt så är det inte alls lika kul som Cod4. Men är ju vad jag tycker och dagens Battlefield och Cod är inget jag gärna spelar flera dagar eller en hel helg friviligt.
Tycker helt enkelt att spelen var roligare att spela då och spelar dom fortfarande och tycker samma sak men inget varar för evigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Medan ni väntar testa BF1 eller BF4 fortfarande många som spelar.

Lirade faktiskt lite BF4 för några dagar sedan och det håller måttet än idag

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Vad jag inte förstår är hur folk fortfarande hävdar att tanks är svaga i Bf V, dom kör ju runt lite som de vill till dom hittar en annan tank eller ett flygplan. Man kanske ska fråga sig hur tanks, som kanske inte borde vara på banor som Destruction, kan köra omkring lite som de vill, och det är en bana med extremt mycket skydd för infanteri.

Det borde i princip vara omöjligt att lalla runt med en tank där....men eftersom infanteri gör JÄTTEDÅLIG skada nu kan dom farma i princip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Vad jag inte förstår är hur folk fortfarande hävdar att tanks är svaga i Bf V, dom kör ju runt lite som de vill till dom hittar en annan tank eller ett flygplan. Man kanske ska fråga sig hur tanks, som kanske inte borde vara på banor som Destruction, kan köra omkring lite som de vill, och det är en bana med extremt mycket skydd för infanteri.

Det borde i princip vara omöjligt att lalla runt med en tank där....men eftersom infanteri gör JÄTTEDÅLIG skada nu kan dom farma i princip.

Ja, exakt. Tanks tål lite väl mycket nu. DICE skulle behöva se över balansen lite där. Kan köpa att rakt i fronten och fronten med lite vinkel suger. Men det är väl en knepig balansgång det där antar jag. Speciellt tigrar och Churchills så sega som de, med all rätt, är.

Men skott rätt i sidan och även rätt upp i röven tycker jag gör lite för lite just nu.

Ta bort 3e persons vyn vore fint också. Gör det för enkelt för dem att se runt sig. Vi andra tvingas lira 1a person. Så kan gott tanks göra det också. Detsamma gäller flygplan. Väck med 3e person.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Har ganska nyligen börjat spela igen och kikade lite i settings.
Ser att jag kör på DX11, vet att de fungerade bättre när spelet va nytt, men hur är de nu? DX11 eller DX12? Framför, vilken ger högst fps?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Har ganska nyligen börjat spela igen och kikade lite i settings.
Ser att jag kör på DX11, vet att de fungerade bättre när spelet va nytt, men hur är de nu? DX11 eller DX12? Framför, vilken ger högst fps?

För mig fungerar DX11 mycket bättre och ger högre fps, och framförallt ingen stutter som det blir med DX12.

Men detta verkar variera kraftigt beroende på vilken hårdvara man har.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Jag vill verkligen gilla det, tycker att gunplay känns riktigt bra stundvis men spelet är faktiskt skitdåligt. Det är så fyllt med buggar precis överallt singleplayer, multiplayer och alla mina vapen som ska vara "available next round" sedan 5 levlar tillbaka. Jag vet inte om jag bryr mig så mycket om den historiska träffsäkerheten i just BFV då jag har väldigt svårt att ta spelet på allvar. Känns dessutom som att DICE/EA fullständigt negligerar spelet och redan flyttat vidare. Har jobbat upp dryga 100 timmar speltid nu under coronakrisen men börjar känna mig väldigt mätt nu, kartorna börjar kännas repetitiva och spelet är verkligen inte färdigt, tråkigt.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Sen är det ju som vanligt AA, man vet att AA suger om man avfyrar några skott, och sen ser planen svänga mot en eftersom de vet att AA suger så hårt så att dom bara kan ta en bunt flak och spränga den.

Permalänk
Medlem

Battlefield 5's framtid är avslutad.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Får blåsa liv i BFV tråden igen!

För än så länge glöder BFV!

https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/202719/this-w...

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Håller med! Ett fantastiskt spel! Vad heter du på Origin? Så att jag kan adda dig....