Nvidias VD bakar storverk med Ampere

Nvidias VD bakar storverk med Ampere

Inför morgondagens tillställning GTC 2020 visar Nvidias VD Jensen Huang att företaget gör storbak med grafikarkitekturen Ampere.

Läs hela artikeln här

Jag bakade mitt HD7970 för många år sen som fått artefakter men inte fan blev det snabbare eller bättre efter det. Kom ut lika illa som det åkte in och fick kastas på återvinningen istället. Ett trevligt kort förövrigt.

Jag blir helt klart besviken om vi inte får lite info om 3000-serien. Efter att ha "härdat ut" med mitt 980ti i flera år är det dags att fläska på med något ordentligt inför Cyberpunk 2077.

De gjorde säkert kortet exakt i lagom ugnsstorlek just med det här PR-stuntet i åtanke.

(Spelar intromusiken till X-files)

Kan bara föreställa mig hur Gordon Ramsay skriker att den är rå i mitten.

ONT: Jag ser framemot hur Ampere kommer vara energimässigt jämfört med Turing.

vissa dagar är jag sjukt taggad på att skaffa ett 3080 kort när de kommer... andra dagar är det mer "äh vafan, mitt 1080 gör allt jag behöver"... men klart det skulle vara QL med en ny serie - håller tummarna för att de inte gått helt bananas med prissättningen

// Lazze

@Vzano: Where is the lamb sauce!

Aja mäktiga grejer iaf!

Hoppas på både 3080TI och Rdna2 släpps snarast.

Ganska kul video och inte allt för lång.

När ska Nvidia visa upp konsumentgrafikkort om inte i morgon?

Mest intresserad av kommande Quadro serien till min beräkningdator.

Var fan är skinnjackan?

Skrivet av dlq84:

Var fan är skinnjackan?

Eller hur. Väst? Vad fan är det här? Jag är i alla fall kränkt.

Skrivet av emilakered:

Han bakar kort nu och inte skinn(paj) =P

Det känns som att 3000-serien är vad 2000-serien borde ha varit. Kan bli intressant att se vad dom presenterar för information om det tas upp i morgon.

Skrivet av Jonny Myran:

Jag blir helt klart besviken om vi inte får lite info om 3000-serien. Efter att ha "härdat ut" med mitt 980ti i flera år är det dags att fläska på med något ordentligt inför Cyberpunk 2077.

Mitt 1080Ti gick sönder, får härda ut med 1660 Super under tiden. Det märkliga är att det presterar nästan exakt som 980Ti. Faktiskt förvånande smooth framerate, misstänker att det är för att det har äkta async compute vilket inte 1080Ti har.

Skrivet av ggalaxyy:

När ska Nvidia visa upp konsumentgrafikkort om inte i morgon?

Pja, förra generationens kort visades upp den tjugonde augusti. Tror inte att vi får höra mycket om konsumentgrafikkort imorgon (även om jag gärna skulle ha fel).

Känns ju inte som att det går särskillt dåligt för honom rent ekonomiskt sett till hans hus... Skvallrar kanske också lite om Nvidias marginaler de tagit ut på sina GPU:er.

Jag trodde ugnsbakning mer var något man gjorde på trasiga grafikkort?

Skrivet av Vzano:

Kan bara föreställa mig hur Gordon Ramsay skriker att den är rå i mitten.

ONT: Jag ser framemot hur Ampere kommer vara energimässigt jämfört med Turing.

Äsch, aldrig fel med en kärna av RÅ beräkningskraft

Tror faktiskt inte att 3000 serien kommer att visas upp . Menar varför skulle dom göra det 7nm är en dyrare tillverkningskostnad och än så länge har AMD inget som kan mäta sig med dom högsta korten . Jag vet att mest köper runt 2-4 k men kids som vill ha grafikkort tänker inte så om värsta kortet 2080 ti är bäst så betyder det att 1650 är nästan lika bra .

Skrivet av beejac:

Känns ju inte som att det går särskillt dåligt för honom rent ekonomiskt sett till hans hus... Skvallrar kanske också lite om Nvidias marginaler de tagit ut på sina GPU:er.

Man skulle isf kunna säga samma sak om varenda VD för större internationella företag, Volvo, Tesla, Intel, AMD, Microsoft, IBM etc. Inte en enda av dessa VD´s har under miljonen i årslön skulle jag tro.

Skrivet av emilakered:

Koreansk MC väst. Han är bara prospect än så länge. Då får det bli dunväst.

Skrivet av Jonny Myran:

Det kommer vi inte få, men däremot kan man säkert extrapolera information om de visar upp Professional serien. Enligt nyheten tidigare från Nvidia nämns det. Nuvarande Quadro RTX (Turing) använder TU102/104 kretsarna till exempel.
https://nvidianews.nvidia.com/news/nvidia-announces-gtc-2020-...

Så om de visar ett Quadro RTX med "GA102" eller vad den nu kommer heta får man en hel del information där.

Senast redigerat 2020-05-13 09:36: Förtydligade lite

Köpte 2080Ti i september förra året men eftersom jag har allvarliga problem så kan jag inte vänta på att lägga nävarna på ett 3080Ti. Hoppas innerligt på mer info imorrn!

Skrivet av ZalZeRoz:

Man skulle isf kunna säga samma sak om varenda VD för större internationella företag, Volvo, Tesla, Intel, AMD, Microsoft, IBM etc. Inte en enda av dessa VD´s har under miljonen i årslön skulle jag tro.

Jag skulle säga betydligt mer än detta... 1 miljon i årslön är ingen anmärkningsvärd hög lön inom många branscher.

Skrivet av JockeSw:

Köpte 2080Ti i september förra året men eftersom jag har allvarliga problem så kan jag inte vänta på att lägga nävarna på ett 3080Ti. Hoppas innerligt på mer info imorrn!

Vad för problem?

Skrivet av ottoblom:

Tror faktiskt inte att 3000 serien kommer att visas upp . Menar varför skulle dom göra det 7nm är en dyrare tillverkningskostnad och än så länge har AMD inget som kan mäta sig med dom högsta korten . Jag vet att mest köper runt 2-4 k men kids som vill ha grafikkort tänker inte så om värsta kortet 2080 ti är bäst så betyder det att 1650 är nästan lika bra .

Vad är poängen med att ha en keynote om man inte visar upp något nytt? Känns inte direkt som att det finns något de skulle kunna säga om dagens generation som kommer få folk att köpa mer av den. Så du tror inte Big Navi kommer att släppas?

Vet han inte att man inte ska baka grafikkort i sin vanliga köksugn?

Jag är taggaaaaaaaaaaaaaadddddddddd

Väntar med spänning på en till video med det jättestora moderkortet som grafikkortet ska sitta på =D.