Diablo 2 Ressurected (D2 remake?)

Permalänk
Medlem

Ha minst 1 års mellanrum mellan att släppa D4 och D2 remake. Om dom släps för nära kommer yngre generation spela D4 medans äldre spela D2 remake. Blir roligare om fler spelar ett åt gången och bättre för Blizzard ekonomi också.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Spelade tillräckligt av originalet känns det som. Blizzards senaste releaser ger mig inte någon direkt hype eller positivitet till om det skulle vara sant.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Inaktiv

hahaha helt galet

man måste vara lagom blåst om man köper detta efter starcraft/wc3 remastered fiaskot

Finns 2v2 till Starcraft remastered än? det släpptes ju bara 3 år sedan

Permalänk
Medlem

Löst rykte som jag inte tror det minsta på.
De hade hintat detta också innan då.

Permalänk
Medlem

"Vi har tappat bort källkoden" är lika sannolikt som "hunden åt upp mina läxor".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Varför skulle Blizzard vilja konkurrera med D3 vilket det kommer att göra. Hur många av er skulle inte överge D3 för en upphottad D2?
Då passar det väl bättre med ett mindre spel, och seriens första spel. Diablo

Vad spelar det för roll för Blizzard? Vi har ju redan betalt för Diablo 3.
Sedan är det ju knappast så att jag lirar Diablo 3 speciellt ofta längre, kanske mer några dagar speltid med typ 18 månader mellan spelperioderna. Det finns ju inte så mycket nytt att göra i 3an direkt.

Permalänk
Medlem

@Laars: D3 släpptes 4 år efter att det avtäcktes. Gissar att D4 är minst lika segt att utveckla, alltså tidigast release 2023. Hur som helst hinner nog de flesta tröttnat på D2 remaster innan D4 kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Blandar nog ihop det med något annat eller har kanske missat något, men var det inte till D2 de "tappat" bort koden till så att en remake i stort sett skulle vara omöjlig att genomföra? Vad har isåfall förändrats nu till innan?.

Tid. Eller så är "borttappad" menat som en hint mot att man inte vet vad koden är och man inte vill sätta en massa folk på att leta reda eller i värsta falla koda om det. Precis som Wow Classic var "Förlorad" men man lyckades ändå skriva om koden.

Skrivet av issue:

Så tråkigt att de har slut på idéer och inte längre kan göra bra spel.

Ja. Företag som Blizzard och Activision kan ju inte ha flera bollar i luften samtidigt...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Då är det Titan Quest man ska spela.
Spelet släpptes 2006 och senaste DLC'n kom 2019..

Det finns 2st expansioner
Ragnarök 2017
Atlantis 2019

Ett riktigt bra spel som håller än idag.

Steam: https://store.steampowered.com/dlc/475150/Titan_Quest_Anniver...
Wiki: https://sv.wikipedia.org/wiki/Titan_Quest

Titan Quest är väl ganska ooptimerat? För mig kunde det hacka rätt skapligt ibland

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Yes, nu kan man äntligen få ett Doombringer-svärd på första level! Bara lite mikro-transaktioner hit och dit så är det på plats!

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Yes, nu kan man äntligen få ett Doombringer-svärd på första level! Bara lite mikro-transaktioner hit och dit så är det på plats!

//LD

När detta inte ens existerar i D3 längre så tvivlar jag på att du kommer finna det i en remake av ett spel som inte hade det från första början.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

När detta inte ens existerar i D3 längre så tvivlar jag på att du kommer finna det i en remake av ett spel som inte hade det från första början.

Du är en sån där optimist du, eller hur?

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Jag gillar action rpgs. Har aldrig spelat d2. Låter som en bra kombo.

Permalänk
Medlem

Om det rör sig om ett "nytt" D2, så handlar det om en remake, eftersom all källkod till originalet har gått förlorat.

En annan intressant nyhet som jag nyss snubblade över:
https://www.icy-veins.com/forums/topic/49630-new-old-school-o...

Önskar att det här spelet av Blizzard North hade blivit verklighet, istället för det D3 som vi till sist fick..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Har den "nya" digitaliserade världen dödat fantasin att skapa något nytt? Bara massa remake this, refurbished that och nu även rekonstruktion (tack covid-19). Man bara pölsar på med re på latin fan i mig överallt! Kom igen nu! Kommer snart vara mer innovativt att leka med en pinne och ett hjul om det fortsätter så här.

Lite phantasia novus för helvete! aut mortem!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Du är en sån där optimist du, eller hur?

//LD

Nej. Är en sådan där som inser att Blizzard ibland lär sig av sina misstag. Det och att de inte kommer att applicera det i D4 samt att det inte fanns i D2 så måste man vara en kraftig pessimist för att ens tänka tanken att det skulle införas i en remaster av ett spel som inte hade denna feature från första början. För det hade ju inte varit en remaster i så fall.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag är nästan lite förvånad över att jag känner mig rätt ointresserad av detta när jag tänker på det. Inte för rädsla att remaken blir dålig utan för att jag, trots att jag spelade mycket D2 när det begav sig, känner att originalet känns rätt trött.

Det gäller nog till och med hela genren då när jag spelade PoE så tröttnade jag ändå rätt fort, trots att de fångat mycket av den befintliga poängen av genren. Visserligen tröttnade jag mycket pga att det så snabbt blev trivialt lätt att komma framåt men också för att jag märker att inget ARPG har klarat av att göra någon riktigt intressant story. Inget som gör att jag bryr mig om karaktären jag bygger upp utan den blir bara en samling skills och utrustning. Det saknas substans för mig.

Sist jag kände ett större intresse för genren var nog i Marvel Heroes. Ett spel med betydande problem pga dålig launch och därmed en dålig grund att bygga på, men de försökte åtminstone göra något med genren i form av stora raid-bossar osv. Det fanns åtminstone lite fantasi, även om det togs från andra genrer. Det hjälptes väl också i intresse av att de hade redan populära karaktärer med, men det ska inte behövas utan man bör kunna bygga upp egna karaktärer och världar och göra dem intressanta.

Tyvärr känns det som någon behöver revolutionera genren för att mitt intresse riktigt ska vakna, men det är ju mycket lättare sagt än gjort. Ladder resets känns absolut inte som vägen för mig. Det är bara ett sätt att få en att spela samma sak om och om igen med minimal insats från utvecklarna.

Eller så beror det helt enkelt enbart på mig själv och att jag utvecklat ett mer renodlat intresse för saker med djupare handling.

Det är kul att du pekar på just Marvel Heroes som ett spel du kände starkt för då David Brevik även var delaktig i detta, precis som med Diablo 1 och 2. Kanske spana in hans senaste skapelse och se om det kan vara intressant.

Permalänk
Medlem

Flera har upprepat att all källkod är borta, men det verkar inte stämma:

Citat:

Erich and Max Schaefer recalled that in the 11th hour of Diablo II's development, the entire backup of the game's source code and assets was lost. "Not just our code, but all of our assets. Irrevocably, fatally corrupted," Max Schaefer said.

"[We] finally rebuilt a lot of it through what people had at their homes," Erich Schaefer said. "I had a big chunk of it. Went home, pulled out the hard drive or whatever we did back then. Spent a few days reconstructing it, which ended up working fine, except that we lost all the history. We lost a lot of the assets, art assets. It would make it very difficult for Blizzard to do a Diablo 2 remaster because all the assets we used are pretty much gone. They'd have to make them from scratch."

Huvudproblemet verkar snarare ha varit att alla assets försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epaaj:

Det är kul att du pekar på just Marvel Heroes som ett spel du kände starkt för då David Brevik även var delaktig i detta, precis som med Diablo 1 och 2. Kanske spana in hans senaste skapelse och se om det kan vara intressant.

Ja, Brevik var en av anledningarna till att jag blev intresserad av Marvel Heroes. Jag har dock glömt att kolla upp hans verk sedan dess så det är nog en bra idé då jag inte spelar något för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Har den "nya" digitaliserade världen dödat fantasin att skapa något nytt? Bara massa remake this, refurbished that och nu även rekonstruktion (tack covid-19). Man bara pölsar på med re på latin fan i mig överallt! Kom igen nu! Kommer snart vara mer innovativt att leka med en pinne och ett hjul om det fortsätter så här.

Lite phantasia novus för helvete! aut mortem!

Man kan även se det som att vi numer har möjlighet att damma av mästerverk, aktualisera dem och avnjuta dem på nytt alternativt fortsätta njuta av dem istället för att försöka hetsa fram nyheter i onödan. Om man ser sig runt så har det var otroligt svårt att slå just D2 utan att till stor del apa av spelet för att trycka in skillnader som inte alltid förbättrar upplevelsen bara för att kunna presentera det som något nytt.

Men visst håller jag med dig om att det alltid bör finnas en balans mellan nyskapande och restaurerande. I detta fallet vill jag dock påstå att en restauration är på sin plats då det inte har skett allt för stora inovationer i genren. Så varför inte spela spelet som det var tilltänkt istället för att nöja sig med kopior?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

"Vi har tappat bort källkoden" är lika sannolikt som "hunden åt upp mina läxor".

finns många spelprojekt som har gått förlorade tyvärr. varför skulle det vara så osannolikt ?