Stundtals hög ping i Warzone (PS4, fiber)

Permalänk
Medlem

Stundtals hög ping i Warzone (PS4, fiber)

Tjenare,

Jag flyttade nyligen och fick då fiber på nytt. Allt fungerar finfint, men stundtals så upplever jag otroligt höga ping spikes (om man kan kalla det så) i Modern Warfare via min PS4:a. Helt plötsligt så ballar siktet ur och gubben gör mer eller mindre piruetter då spelet inte uppfattar att jag har slutat att kolla åt ett specifikt håll. Tvärskumt!

De jag spelar med spelar på PC och ingen av dessa upplever samma sak som mig. Hittar heller inget på Google/Reddit som känns allt för relevant. Så jag tänker om det kanske är jag som missar att felsöka något? Problemet kan ju absolut ligga hos spelets servrar och/eller Playstation, men jag vill ju självklart utesluta mitt egna först.

Jag har 100/10 fiber via Telenor och med tester så får jag ut ca 96/11 med 1,4 ms. Jag har testat med både standardroutern från Technicolor och nu min egna TP-Link AC1200 och jag får mer eller mindre samma resultat med båda. Jag använder kabel från Routern till mitt PS4.

Någon som upplever samma sak eller kanske kan peka ut något som jag ev kan testa?

Mvh Crazy

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@Crazy: Vågar säga med 100% sannolikhet att problemet ligger i spelet och hur deras servertilldelning funkar.

Permalänk
Medlem

Tycker Warzone laggar mycket för alla. Har varit bättre senaste veckan dock. Beror nog på att spelet blivit extremt populärt.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB