Feedback på SweClockers nästa musmatta

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Feedback på SweClockers nästa musmatta

Det börjat bli dags för en ny musmatta och jag har suttit och pillat lite på designen. Tänkte att det vore roligt att använda Hardware Dreams fast då svartvitt för att göra det lite mer unikt. Säg gärna vad ni tycker om den just nu, trots att den inte är helt färdigställd än. T.ex vilket hörn det ska står "SweClockers"?

OBS inte slutgiltiga trycket.

Samtidigt skulle jag gärna vilja veta hur många som skulle tänka sig förboka mattan för att veta intresset, om det ens är värt att producera. Pris är inte satt ännu men eftersom den är mindre än den förra och enklare så kommer den även bli billigare, dvs under 500 kr åtminstone.

Permalänk
Medlem

Nåt sånt här skulle jag anse vara snyggast

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Har inte ens öppnat den förra jag köpte än så skulle nog inte köpa en till redan.
En 6mm tjock custom QCK Heavy eller liknande hade jag köpt iaf.

Permalänk
Medlem

Gör något som verkligen sticker ut så är åtminstone jag intresserad, den där ser ut som vilken matta som helst i princip.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte förhandsboka, fast bara pga jag köpte en av de breda ni gjorde och jag behöver bara en musmatta

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mitt största problem med den som finns/fanns är att den är för tunn. Skulle också vilja se något närmare 6mm.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det vore snyggast om man kunde väva in själva loggan i bilden. Dvs inte sätta den i ett hörn utan använd istället liknande färg och stil till loggan och väv in den i bilden på ett diskret sätt.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Faulisto:

Gör något som verkligen sticker ut så är åtminstone jag intresserad, den där ser ut som vilken matta som helst i princip.

Jag skulle säga att den här är ganska unik, men min åsikt är nog lite vinklad också. Har du något förslag/önskemål på motiv som sticker ut?

Skrivet av Penguin:

Mitt största problem med den som finns/fanns är att den är för tunn. Skulle också vilja se något närmare 6mm.

Tjockleken kan vi nog öka, men vill inte lova något heller.

Skrivet av Elektron:

Personligen tycker jag att det vore snyggast om man kunde väva in själva loggan i bilden. Dvs inte sätta den i ett hörn utan använd istället liknande färg och stil till loggan och väv in den i bilden på ett diskret sätt.

@Gurt föreslog det också och håller med om att det skulle vara snyggt. Frågan är om det går att göra utan att behöva göra om allt från grunden. Ska se vad som är möjligt

Permalänk
Medlem

Kan de va två av denna typ av musmatta en utan swec logga och en med? Jag gillar den utan loggan, ser mer clean ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
99:e percentilen

Den ser väldigt liten ut på bilden – bara 25 cm bred typ.

För referens ligger på mitt skrivbord en Razer Goliathus Speed som mäter in på 900 × 400 mm.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Musikälskare

Använder inte tygmusmatta utan plats, snyggt motiv men det borde förminskas så det inte ligger så nära kanterna

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag hade lätt förhandsbokat om den gjordes i en variant som är av hårdplast, tänk SteelSeries 4HD storlek mindre.

Off-topic: Vad hände med den typen av plast och kvalitet på musmattor? Insåg företagen att det var en dålig affärsidé p.g.a. att de höll längre(/för evigt)?

On-topic igen, förslag: Lägg till Swec-gubben i ett hörn, kanske nedre vänster hörn

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Alling:

Den ser väldigt liten ut på bilden – bara 25 cm bred typ.

För referens ligger på mitt skrivbord en Razer Goliathus Speed som mäter in på 900 × 400 mm.

Mattan kommer bli en Large så ungefär 460x400mm.

Skrivet av flashen:

Använder inte tygmusmatta utan plats, snyggt motiv men det borde förminskas så det inte ligger så nära kanterna

Angående motivet, tänkte du på något speciellt eller att det helt enkelt ser snyggare ut så?

Skrivet av µiCro:

Jag hade lätt förhandsbokat om den gjordes i en variant som är av hårdplast, tänk SteelSeries 4HD storlek mindre.

Off-topic: Vad hände med den typen av plast och kvalitet på musmattor? Insåg företagen att det var en dålig affärsidé p.g.a. att de höll längre(/för evigt)?

On-topic igen, förslag: Lägg till Swec-gubben i ett hörn, kanske nedre vänster hörn

Tror det mer handlar om att majoriteten inte gillar platsmattor, bland annat jag. Men vem vet, det kanske kommer tillbaka snart.

Ja, vore trevligt att få in gubben på något vettigt sätt.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte den var riktigt nice, jag hade lugnt kunnat köra en sådan matta på jobbet! (har en större hemma)

Permalänk
Medlem

Lite diskret nere till höger eller vänster.
Det är ändå motivet som är hjälten som jag ser det.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Kenneth:

Angående motivet, tänkte du på något speciellt eller att det helt enkelt ser snyggare ut så?

Personligen tycker jag det är snyggare när det är lite mer padding runt om annars väldigt fin!
Om man ska tänka på ett annat motiv så kanske ett som fyller ut musmattan mer så det inte är dött utrymme, bara funderar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Kenneth:

Mattan kommer bli en Large så ungefär 460x400mm.

Aha! Bra storlek för de flesta, tror jag!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med musmattan ni säljer nu.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Jag är nöjd med musmattan ni säljer nu.

Sweclockers säljer ingen musmatta för närvarande.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Hade inte märkt att ni slutat sälja den gamla musmattan. Hade planerat att plocka upp en sådan i sommar ):

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Sweclockers säljer ingen musmatta för närvarande.

Jag menar den de sålde med sweclockers.com logotypen på.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Inaktiv

Förhandsboka? Glöm det! Skippa text samt gör den xxl.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som efterfrågar en "riktigt musmatta" i form utav ~120x60cm?

Jag täcker nästan hela skrivbordet med musmattan, har tangentbord, skärm osv på den. Otroligt bekvämt speciellt när man brukar trådlösa möss.

Annars ang. designen:
Ser väl ok ut, men jag får ingen direkt "wow"-faktor om jag ska vara ärlig. Jag har för närvarande denna och är nöjd, förutom att den skulle kunna vara någon millimeter tjockare.

Jag hade föredragit att involvera nya Mr. Sweclockers. Jag kan föreställa mig honom i nedre vänstra hörnet i "lagom" storlek (5-7cm kanske..?) och till höger om gubben texten "Sweclockers.com" längs nederkant fram tills mitten av musmattan kanske.

Ett alternativ är att spegelvända Mr. Sweclockers och ha i nedre högra hörnet med texten Sweclockers.com till vänster om gubben, men jag antar att det inte passar in i er branding riktigt. Jag kan förstå att det kanske känns lite tråkigt att placera maskot och text i hörn och längs kanter, men jag tror att det skulle utgöra en bra och multifunktionell bas, där man sedan kan arbeta med olika motiv i mitten.

I det utkast som visas upp känns det väldigt "svart och vitt" (no shit, tänker jag för mig själv), men skulle det inte gå att arbeta med lite gradienter kanske?

Oavsett storlek så köper jag nog för att rama in och ha på väggen så länge det inte blir en riktigt stor rackare som jag kan ha på skrivbordet. Det ska till med en riktigt, riktigt ful variant för att jag inte skall köpa hehe.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Vill också se en XXL! Hade också tänkt köpa den förra men det blev aldrig av!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Jag hade lätt förhandsbokat om den gjordes i en variant som är av hårdplast, tänk SteelSeries 4HD storlek mindre.

Off-topic: Vad hände med den typen av plast och kvalitet på musmattor? Insåg företagen att det var en dålig affärsidé p.g.a. att de höll längre(/för evigt)?

On-topic igen, förslag: Lägg till Swec-gubben i ett hörn, kanske nedre vänster hörn

Höll längre? I min mening är det helt tvärt om. Jag nötte mig igenom säkert 10 olika plastmattor genom åren. Slet på hyperglides, musmattans yta och på plånboken! Klarade mig knappt ett halvår på en plastmatta men då spelade jag väldigt mycket back in the days också. Nu kan jag köra samma musmatta 1-2 år och det är länge för att vara jag!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag skulle förboka en utan att veta mer men jag skulle helt klart kunna köpa en om den höll måttet! Är otroligt nöjd med min GP1 large från Xtrfy då jag gillar lite "snabbare" tygmattor.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

@shirre Har haft min kombo SteelSeries 4HD och Logitech G400 sedan september 2014 och inga har tecken på hårt slitage, kan inte uttala mig om andra plastmattor och muspads

Permalänk
Medlem

Jag köper gärna ett par mattor när ni kan erbjuda:
- diskret Sweclockerslogga (som på webben) i nedre högra hörnet
- XXL-storlek såsom exempelvis Steelseries XXL

Den ni har är för liten och motivet allmänt och plottrigt. Sorry

Permalänk
Medlem
Skrivet av abc80piggyback:

Jag köper gärna ett par mattor när ni kan erbjuda:
- diskret Sweclockerslogga (som på webben) i nedre högra hörnet
- XXL-storlek såsom exempelvis Steelseries XXL

Den ni har är för liten och motivet allmänt och plottrigt. Sorry

QcK var bra på sin tid när de nosade sig in på marknaden, men nu senaste åren så är det tyvärr ganska kassa enligt mig. Jag vet att det är en smaksak, men jag har säkert 10 musmattor just nu, och då ligger QcK XXL på jumbo-plats med Roccat Kanga. Kompisar som varit här och prövat har tyckt liknande, utan att jag påverkat det på förhand. När QcK är helt ny är den rätt ok, men redan efter någon vecka tycker jag den tappar den där sista lilla precisionen som man vill ha. Hade Kangan varit större hade den varit bättre, men den har miniatyrmått så det blir något mitt i mellan en vanlig stor musmatta och en XXL-variant. Köpt den enbart då den gick för 99 kr på Webhallen någon gång när jag skulle handla andra saker där.

Jag har inte testat Logitechs musmattor och det är något jag verkligen vill göra. Har nästan bara hört gott om dem. Det blir antagligen nästan köp om jag inte testat en Nitro Concept-matta i 120x60cm size.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro