veckans mest udda fråga, har du importerat din kärlek?

Permalänk
Skrivet av EmilH:

@backspace: Jo, på grund av rådande öl-virus så kan hon inte komma hit Vi har daglig kontakt. Hon har skrivit långa mejl varje dag som jag har svarat på, jag räknade faktisk efter häromdagen. Vi är snart uppe i 130 mejl, dvs över 60 mejl var. varje mejl hon skriver är nästan ett A4 långt. Så det är snart en hel bok. Ännu har jag inte hittat en endaste liten detalj eller tråd som inte hänger ihop. Vid det här laget hade hon nog gjort lite misstag och avslöjat sig om det varit en falsk person. Det blir lite för mycket att hålla ordning på efter så lång tid. Jag har också hennes telefonnummer och har pratat med henne på telefon. Jag har läst på en hel del och några typiska varningstecken är tydligen att de inte vill ge ut telefonnumret ( av förklarliga skäl ) och de har onormalt bra engelska. Jag har pratat med henne på telefon och hon har obefintlig engelska.
Så just nu väntar vi på att gränserna skall öppnas så att vi kan träffas. Sedan tar vi det där ifrån.

Trevlig valborg

Emil

Det glädjer mig att höra. Sicket äventyr det måste kännas som!

Permalänk
Skrivet av EmilH:

@backspace: Jo, på grund av rådande öl-virus så kan hon inte komma hit Vi har daglig kontakt. Hon har skrivit långa mejl varje dag som jag har svarat på, jag räknade faktisk efter häromdagen. Vi är snart uppe i 130 mejl, dvs över 60 mejl var. varje mejl hon skriver är nästan ett A4 långt. Så det är snart en hel bok. Ännu har jag inte hittat en endaste liten detalj eller tråd som inte hänger ihop. Vid det här laget hade hon nog gjort lite misstag och avslöjat sig om det varit en falsk person. Det blir lite för mycket att hålla ordning på efter så lång tid. Jag har också hennes telefonnummer och har pratat med henne på telefon. Jag har läst på en hel del och några typiska varningstecken är tydligen att de inte vill ge ut telefonnumret ( av förklarliga skäl ) och de har onormalt bra engelska. Jag har pratat med henne på telefon och hon har obefintlig engelska.
Så just nu väntar vi på att gränserna skall öppnas så att vi kan träffas. Sedan tar vi det där ifrån.

Trevlig valborg

Emil

Det låter jättetrevligt och jag hoppas på det bästa! Jag själv tillhör de skeptiska emot alla förhållanden oavsett vad det nu är för något, men man måste våga chansa. Där jag funderar på att kolla i andra länder när jag får tid.
Jag tycker de inhemska ska överkomplicera allt och hela värden måste blandas in.

Permalänk
Medlem

@Birdperson: Ja, det är okänt territorium för mig

Permalänk
Medlem

Om du inte har en chans på en svensk tjej i samma liga, så har du nog inte det på en rysk tjej heller, om det inte är något annat hon är ute efter... Just saying.

Edit: ALLA i din närhet kommer tänka importfru.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

@lillaankan_i_dammen: Du har helt rätt, det finns inget förhållande som är enkelt, oavsett vilket land man kommer ifrån så är det en kompromiss att leva tillsammans med en annan människa. Kommer hon dessutom från ett annat land så kräver det ännu mer. Men i slutändan så är hur bra man fungerar tillsammans med individen som avgör hur förhållandet blir.
Jag försöker ha en nykter positiv inställning hela situationen. Ingen kan spå framtiden, man får göra det bästa av nuet. Att som vissa här på forumet misstro allt och alla ligger mig inte för. Trots allt är de flesta människor snälla och ärliga. hade det inte varit så så hade jorden varit en ganska förfärlig plats.
Jag tror det kan bli hur fint som helst, tills motsatsen är bevisad. Fick förresten ett godnatt sms precis, som jag för övrigt får varje kväll och morgon :).

Med önskan om en fridsam helg till er alla

Permalänk

Jag önskar dig lycka till!
Är känslorna kvar när coronakrisen lugnar sig så borde det ju gå bra tänker jag.

Permalänk
Medlem

Skål för alla sköna ryskor! Bodde där ett tag och har många fina minnen & vänner. Ingen förkroppsligar vissa mänskliga drag lika underbart som den rätta ryssen. Lycka till!

Och så lite Shevtsjuk på det, aldrig fel

https://www.youtube.com/watch?v=xaukZVuFORM

Permalänk
Medlem

Sen vill inte vi i Sverige ibland se andra sidan av myntet. Förutom att de ofta är unga och snygga, så är det så att gubbarna kan behandla dem på ett sätt som de aldrig någonsin skulle kunna göra med en svensk tjej och många män lockas av det. Givetvis så går tjejerna med på det frivilligt, men vissa söker inte riktigt kärlek utan en tjänare with benefits och männen ska känna att de har makten. Observera nästa gång ni har en gammal gubbe med en thailändska framför er i kassakön. Hon lägger upp alla varorna på bandet, men sen när det ska betalas, så är det ALLTID gubben som tar fram sin plånbok och betalar, medan hon packar varorna i kassen..detta är ingen tillfällighet, han kunde lätt ordnat ett konto åt henne eller i alla fall gett henne sin pinkod, då han ändå inte gör någon nytta mer än kör kundvagnen..en sån sak tror man finns bara hos vissa invandraregrupper, men så är det inte riktigt.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

@backspace: Jo, på grund av rådande öl-virus så kan hon inte komma hit Vi har daglig kontakt. Hon har skrivit långa mejl varje dag som jag har svarat på, jag räknade faktisk efter häromdagen. Vi är snart uppe i 130 mejl, dvs över 60 mejl var. varje mejl hon skriver är nästan ett A4 långt. Så det är snart en hel bok. Ännu har jag inte hittat en endaste liten detalj eller tråd som inte hänger ihop. Vid det här laget hade hon nog gjort lite misstag och avslöjat sig om det varit en falsk person. Det blir lite för mycket att hålla ordning på efter så lång tid. Jag har också hennes telefonnummer och har pratat med henne på telefon. Jag har läst på en hel del och några typiska varningstecken är tydligen att de inte vill ge ut telefonnumret ( av förklarliga skäl ) och de har onormalt bra engelska. Jag har pratat med henne på telefon och hon har obefintlig engelska.
Så just nu väntar vi på att gränserna skall öppnas så att vi kan träffas. Sedan tar vi det där ifrån.

Trevlig valborg

Emil

Vore väldigt kul om det kunde bli en fin kärlekssaga av detta, värdigt ett reportage på första sidan i sweclockers men var försiktig så du inte blir blåst
Om hon har "obefintlig engelska" var det då rysk-engelska från hennes sida eller var det på det stadiet att det bara var skönt att höra varandras röster?

Kul att du håller oss uppdaterade för oss nyfikna! Oavsett om det går bra eller dåligt med detta så får du lycka till!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Sen vill inte vi i Sverige ibland se andra sidan av myntet. Förutom att de ofta är unga och snygga, så är det så att gubbarna kan behandla dem på ett sätt som de aldrig någonsin skulle kunna göra med en svensk tjej och många män lockas av det. Givetvis så går tjejerna med på det frivilligt, men vissa söker inte riktigt kärlek utan en tjänare with benefits och männen ska känna att de har makten. Observera nästa gång ni har en gammal gubbe med en thailändska framför er i kassakön. Hon lägger upp alla varorna på bandet, men sen när det ska betalas, så är det ALLTID gubben som tar fram sin plånbok och betalar, medan hon packar varorna i kassen..detta är ingen tillfällighet, han kunde lätt ordnat ett konto åt henne eller i alla fall gett henne sin pinkod, då han ändå inte gör någon nytta mer än kör kundvagnen..en sån sak tror man finns bara hos vissa invandraregrupper, men så är det inte riktigt.

Till skillnad från svenska fruntimmer som gladeligen finansierar gubben sin.
Sanningen är den att få en kvinna kommer behålla en ekonomisk börda.

Permalänk
Medlem

Förra tjejen var amerikanska, bodde tillsammans i Sverige i 5 år typ.
Nuvarande tjejen är från Slovakien, men bor för tillfället i Tjeckien.
Knepigt det där med internationella förhållanden ibland, särskilt nu i coronatider.

Så har gått igenom processen från migverket tidigare. Känns ju ibland som att det vore lättare om man hade hittat sin drömtjej här istället

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

Förra tjejen var amerikanska, bodde tillsammans i Sverige i 5 år typ.
Nuvarande tjejen är från Slovakien, men bor för tillfället i Tjeckien.
Knepigt det där med internationella förhållanden ibland, särskilt nu i coronatider.

Så har gått igenom processen från migverket tidigare. Känns ju ibland som att det vore lättare om man hade hittat sin drömtjej här istället

Enig med dig, men jag har gett upp att försöka styra mitt liv. Det blir i alla fall aldrig som jag tänkt mig i alla fall.

Så jag tänkte följa med strömmen och se vart den leder mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackA:

Skål för alla sköna ryskor! Bodde där ett tag och har många fina minnen & vänner. Ingen förkroppsligar vissa mänskliga drag lika underbart som den rätta ryssen. Lycka till!

Och så lite Shevtsjuk på det, aldrig fel

https://www.youtube.com/watch?v=xaukZVuFORM

Trevligt :). Jag har bara träffat en enda ryska, hon var trevlig, men hon stack från han direkt när hon fått sitt PUT. Vilket faktiskt inte var konstigt alls för de var totalt olika, om hon så hade kommit från samma gata som han så hade det aldrig hållt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vore väldigt kul om det kunde bli en fin kärlekssaga av detta, värdigt ett reportage på första sidan i sweclockers men var försiktig så du inte blir blåst
Om hon har "obefintlig engelska" var det då rysk-engelska från hennes sida eller var det på det stadiet att det bara var skönt att höra varandras röster?

Kul att du håller oss uppdaterade för oss nyfikna! Oavsett om det går bra eller dåligt med detta så får du lycka till!

På stadiet, bara skönt att höra hennes röst, som för övrigt var väldigt behaglig. Hon kunde i stort sett ingen engelska. Så den dagen hon kommer hit blir det nog många skratt när google translate jobbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av twisted_cain:

Jag önskar dig lycka till!
Är känslorna kvar när coronakrisen lugnar sig så borde det ju gå bra tänker jag.

Tackar jag citerar Enya: Only time will tell....

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackA:

Skål för alla sköna ryskor! Bodde där ett tag och har många fina minnen & vänner. Ingen förkroppsligar vissa mänskliga drag lika underbart som den rätta ryssen. Lycka till!

Och så lite Shevtsjuk på det, aldrig fel

https://www.youtube.com/watch?v=xaukZVuFORM

Berätta gärna lite mer om dina erfarenheter med ryskor, vore kul att höra. Jag vet i stort ingenting om de. Jag har någon slags fördom om att de kanske är lite mer hetlevrade än svenska tjejer. Men jag vet egentligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Berätta gärna lite mer om dina erfarenheter med ryskor, vore kul att höra. Jag vet i stort ingenting om de. Jag har någon slags fördom om att de kanske är lite mer hetlevrade än svenska tjejer. Men jag vet egentligen inte.

Könsrollerna i Ryssland är väldigt mycket mer traditionella än i Sverige, och kvinnor vill ofta vara väldigt kvinnliga. Om du inte gjort det än så skulle du kunna fråga din tjej vad hon tycker om arbetsfördelningen hemma, vem ska leda i ett förhållande, om det är viktigt att hålla i hand, vem som ska betala när man äter ute osv.

Sen finns det alltid variation och du kan hitta allt i Ryssland - från silikonbrudar som anser att deras enda uppgift i livet är att vara förförande till lågmälda företrädare för intelligentsian med en mjuk och reflekterande framtoning.

Det vore intressant att veta vad hon tycker om Bulat Okudzhava, framför allt hans mindre kända låtar - t.ex. denna:

https://www.youtube.com/watch?v=7mvWucntJBo

Permalänk
Skrivet av EmilH:

Berätta gärna lite mer om dina erfarenheter med ryskor, vore kul att höra. Jag vet i stort ingenting om de. Jag har någon slags fördom om att de kanske är lite mer hetlevrade än svenska tjejer. Men jag vet egentligen inte.

Var inte mig du frågade men min erfarenhet kommer från en kompis av icke skidåkande ursprung som ungefär vid 30 års ålder kom med uttalandet att nu var han färdiglekt med svenska brudar och ville ha en fru.
Och ska man ha en fru så ska det vara en som beter sig som en kvinna, sköter om huset och dig och ställer upp på det som förväntas av en kvinna utan att klaga o gnälla som de Svenska tjejerna. Han visste det var en Ryska han ville ha och det var en Ryska han plockade hem.

Nu 5 år senare är de gifta, hon pratar helt ok svenska, jobbar (när hon inte är föräldraledig) och sköter 100% av jobbet i hushållet så han fick som han ville antar jag.

Permalänk
Medlem

@EmilH: Hej, min dam flyttade hit ifrån Argentina Dec 2018. Det var ett jävla jobb med migrations verket men i jämförelse med en annan jag känner vars dam kommer ifrån östeuropa så var det inget alls. I vårt fall var det mest det administrativa med vilka papper som skall skickas som var det stökiga för Sverige har inte en ambassad i Argentina utan agerar genom den norska ambassaden. Sedan är Argentina med i schengenavtalet vilket jag tror gjorde processen överlag enklare.

Vi hade förberett oss på att lämna ut våra chattloggar ifrån Skype, Telegram, Whatsapp samt mejl konversationer då min bekanta hade berättat att dom kommer fråga efter det. Inget av det bad dom om i vårt fall. Dom tog henne på en intervju på norska ambassaden i Argentina men dom tog aldrig kontakt med mig då enligt dom var allt i sin ordning och dom hade inga frågor gällande mig. Jag tror också att en av anledningarna till att processen för oss var enkel var att vi inte hade för bråttom med flytt. Vårt förhållande hade varit på distans i 3 år innan vi ens började ansökan för henne att få flytta hit och vi båda hade besökt varandra och varandras familj och släkt. Det fanns inga varningsklockor om att detta var ett "import av ung kvinna till äldre man som sedan misshandlar kvinnan" scenario, speciellt med tanke på att min dam bara är ett år yngre än mig.

När det gällde första besöket så ansöktes den baserat på att jag tar fullt ekonomiskt ansvar för henne då lönerna i Argentina inte tillåter vanliga arbetare att resa eller stå för sitt egna uppehälle i Sverige. Hon var lärarinna inom konst i åldrarna 6-12år och hade en heltidslön på 8000ARS i månaden(ca 1162SEK) så dom kollade min inkomst för att verifiera att jag kan täcka upp för hennes behov samt för de andra omkostnader som ett sådant besök innebär. Därefter var det inget mer än ett godkännande.

En sak dock om hon flyttar hit, så är det inte en underdrift att påstå att hon bör sätta svenska som PRIO1 att lära sig. Jag har fått en insyn i hur SFI är och det är rent kaos. Om man inte har disciplinen och motivationen till att lära sig tala/läsa/skriva så kommer man sitta där. Det är hur många som helst som bara sitter där och beter sig som clowner och inte respekterar lärare eller andra elever. Min dam läste in SFI på 7 månader, därefter hela grundskolan i svenska, engelska och matematik på 4 månader, i Januari i år började hon gymnasienivå och blir klar i December. Hon studerar ifrån 06.00 till 22.00 varje dag ibland till midnatt, helger ifrån 06.00-18.00. Det kom fram i Mars att hon inte behöver läsa matematik då skolverket hade omvandlat hennes gymnasiala betyg till motsvarande Samhällsvetenskap med inriktning Ekonomi, så nu läser hon enbart Svenska och Engelska och har nu högsta betyg i båda samt fått högsta betyg i samtliga nationella prov. Då hennes universitets utbildning till konstlärarinna i Argentina inte är giltig i Sverige(trots att den troligen är bättre än vad en konstutbildning i Sverige är) så måste hon studera vidare på universitet här i Sverige som nästa steg.

Så där har du lite information om hur det kan se ut kring en sådan sak. Hoppas det hjälper.

Permalänk
Medlem

@ZalZeRoz: Tack för ett långt och intressant inlägg. Jag är imponerad att ni klarat av hela 3 år på distans! Jag önskar er all lycka i framtiden.

Angående språket så är jag helt enig. Skulle hon flytta hit kommer jag lägga väldigt mycket vikt på språket. Det är helt avgörande om man skall komma in i samhället, få jobb och ett socialt liv utanför hemmet. Eftersom hon har obefintlig engelska så kommer hon troligtvis lära sig svenska väldigt fort.

Angående SFI så hörde jag precis det du sa, av en Rysk tjej som flyttade till Sverige. Hon läste in SFI på några månader, gick direkt på kompletterande juriststudier för att kunna utöva sitt yrke i Sverige, och fick sedan jobb.

Hon berättade att det kryllade av nysvenskar som inte brydde sig om studierna över huvud taget. Detta var innan reglera stramades upp. Då fick man bidrag så länge man gick på SFI och det utnyttjade dessa invandrare till fullo. Hon kunde inte fatta hur vi svenskar bara godtog det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Var inte mig du frågade men min erfarenhet kommer från en kompis av icke skidåkande ursprung som ungefär vid 30 års ålder kom med uttalandet att nu var han färdiglekt med svenska brudar och ville ha en fru.
Och ska man ha en fru så ska det vara en som beter sig som en kvinna, sköter om huset och dig och ställer upp på det som förväntas av en kvinna utan att klaga o gnälla som de Svenska tjejerna. Han visste det var en Ryska han ville ha och det var en Ryska han plockade hem.

Nu 5 år senare är de gifta, hon pratar helt ok svenska, jobbar (när hon inte är föräldraledig) och sköter 100% av jobbet i hushållet så han fick som han ville antar jag.

Haha, bara de är lyckliga båda två så är väl allt frid och fröjd antar jag

Det är ju inte ett sådant förhållande jag vill ha, och inte Marina heller tror jag.

Tack för ett bra inlägg.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad från onödiga inlägg*

Inlägg som inte bidrar till TS eller en bra diskussion undanbes, tänk igenom inlägget innan det postas.

/Vzano - Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

@ZalZeRoz: Tack för ett långt och intressant inlägg. Jag är imponerad att ni klarat av hela 3 år på distans! Jag önskar er all lycka i framtiden.

Angående språket så är jag helt enig. Skulle hon flytta hit kommer jag lägga väldigt mycket vikt på språket. Det är helt avgörande om man skall komma in i samhället, få jobb och ett socialt liv utanför hemmet. Eftersom hon har obefintlig engelska så kommer hon troligtvis lära sig svenska väldigt fort.

Angående SFI så hörde jag precis det du sa, av en Rysk tjej som flyttade till Sverige. Hon läste in SFI på några månader, gick direkt på kompletterande juriststudier för att kunna utöva sitt yrke i Sverige, och fick sedan jobb.

Hon berättade att det kryllade av nysvenskar som inte brydde sig om studierna över huvud taget. Detta var innan reglera stramades upp. Då fick man bidrag så länge man gick på SFI och det utnyttjade dessa invandrare till fullo. Hon kunde inte fatta hur vi svenskar bara godtog det.

Hmm, om engelskan är obefintlig, vilket språk mailar ni på då? Eller är det google translate som gäller?
Bara nyfiken.

Permalänk

Angående svenska språket så har jag både jobbat i fabrik och teknisk. På fabriken jobbade jag med äldre finländare där vissa hade bott över 40år i sverige utan att kunna ett dugg svenska och de klarade sig hur bra som helst. De har aldrig varit arbetslösa, aldrig problem med att komma in i samhället etc. Förklaringen är enkelt det var otroligt många finländare som gjorde samma sak till samma ställe, arbetsplats etc.

Idag jobbar jag med flera tekniker som enbart kan engelska och de klarar sig hur bra som helst i samhället med precis allt.

Problemet är dock för personer som själva kommer från ett visst ställe eller att de inte är riktigt duktiga på arbetsmarknaden och engelska. Utan att klanka ner på oss som kollar på kvinnor från andra länder så är det inte ofta engelsktalande Phd utbildade kvinnor som vi spanar in. Utan personer som både kommer få det tufft på svenska arbetsmarknaden och de blir mer ensamma med deras språk.

Detta leder till en väldigt massa problem för en och det kan kosta en mycket ekonomisk förutom tidsmässigt. Jag skulle försöka kalkylera på kostnaden att kanske försörja någon som ej får bidrag m.m. Visst jag pratar pengar vilket man bör undvika. Men det är inte roligt om det slutar med att man både blir pank och singel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Angående svenska språket så har jag både jobbat i fabrik och teknisk. På fabriken jobbade jag med äldre finländare där vissa hade bott över 40år i sverige utan att kunna ett dugg svenska och de klarade sig hur bra som helst. De har aldrig varit arbetslösa, aldrig problem med att komma in i samhället etc. Förklaringen är enkelt det var otroligt många finländare som gjorde samma sak till samma ställe, arbetsplats etc.

Det du beskriver är ju ett parallellsamhälle. Självklart är det viktigt att kunna språket om man ska kunna delta i samhället fullt ut.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Idag jobbar jag med flera tekniker som enbart kan engelska och de klarar sig hur bra som helst i samhället med precis allt.

Engelska är förstås mer gångbart än andra språk, men det ersätter ju knappast svenska.

Permalänk
Medlem

Går ju inte att skriva i denna tråden eftersom mod tar bort alla inlägg som är kritiska mot din idé, vilket är underligt eftersom det du funderar på är en form av människohandel.

Men anyways... tänk med rätt kroppsdel nu. Vad tror du dina barn kommer tänka när de blir gamla nog när de förstår att sin pappa är "en sån där xxxx" som hämtar hem unga snygga tjejer från fattiga länder som han inte ens kan föra en konversation med?

Vakna upp, gör en reality check och inse att det är år 2020.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Går ju inte att skriva i denna tråden eftersom mod tar bort alla inlägg som är kritiska mot din idé, vilket är underligt eftersom det du funderar på är en form av människohandel.

Men anyways... tänk med rätt kroppsdel nu. Vad tror du dina barn kommer tänka när de blir gamla nog när de förstår att sin pappa är "en sån där xxxx" som hämtar hem unga snygga tjejer från fattiga länder som han inte ens kan föra en konversation med?

Vakna upp, gör en reality check och inse att det är år 2020.

Föreslår att du är en smula mindre kategorisk. De intitiala bevekelsegrunderna ÄR jävligt tveksamma, ja. Personligen så kan jag inte begripa hur man liksom kan ignorera eller komma "förbi" dessa bevekelsegrunder.

I den andra vågskålen så vet jag samtidigt att om man skalar bort den bakomliggande historiken, så går det att föreställa sig två människor med väldigt olika bakgrund som helt enkelt gillar varandra och varandras sällskap. Trots personliga olikheter och bakgrund. Visst går det att hävda att det är osannolikt att det är genuina känslor, men det är inte otänkbart.

Vad gäller bevekelsegrunder så är det ju alltid en nyans av grått. Alla relationer initieras av egoistiska skäl, det finns ingen som drivs utilitarism när de försöker hitta en partner. Så i den meningen så är ett förhållande alltid befläckat i någon mening av en viss typ av egoism och förhoppning om att vinna något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Föreslår att du är en smula mindre kategorisk. De intitiala bevekelsegrunderna ÄR jävligt tveksamma, ja. Personligen så kan jag inte begripa hur man liksom kan ignorera eller komma "förbi" dessa bevekelsegrunder.

I den andra vågskålen så vet jag samtidigt att om man skalar bort den bakomliggande historiken, så går det att föreställa sig två människor med väldigt olika bakgrund som helt enkelt gillar varandra och varandras sällskap. Trots personliga olikheter och bakgrund. Visst går det att hävda att det är osannolikt att det är genuina känslor, men det är inte otänkbart.

Vad gäller bevekelsegrunder så är det ju alltid en nyans av grått. Alla relationer initieras av egoistiska skäl, det finns ingen som drivs utilitarism när de försöker hitta en partner. Så i den meningen så är ett förhållande alltid befläckat i någon mening av en viss typ av egoism och förhoppning om att vinna något.

Visst finns det en teoretisk chans att det hela mynnar ut i sanna känslor från båda parter, men vägen dit är inte OK med tanke på hur kontakten etableras och ingångsvärdena som de båda parterna går in med. Tjejer som till varje pris vill komma till ett bättre samhälle och män som av en eller flera anledningar inte lyckas träffa en kvinna på hemmaplan. Hela grejen men importfruar bygger ju på beroendeställningen mellan kvinna från fattigt land som utnyttjas av förhållandevis rik västerländsk man och det är det som gör det hela till ett så fult fenomen.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Går ju inte att skriva i denna tråden eftersom mod tar bort alla inlägg som är kritiska mot din idé, vilket är underligt eftersom det du funderar på är en form av människohandel.

Men anyways... tänk med rätt kroppsdel nu. Vad tror du dina barn kommer tänka när de blir gamla nog när de förstår att sin pappa är "en sån där xxxx" som hämtar hem unga snygga tjejer från fattiga länder som han inte ens kan föra en konversation med?

Vakna upp, gör en reality check och inse att det är år 2020.

Det är verkligen en extrem anklagelse att kalla två som möts på Internet för människohandel. Herregud, skärp dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanskedet:

Det är verkligen en extrem anklagelse att kalla två som möts på Internet för människohandel. Herregud, skärp dig.

Jag har inte sagt att internetdejting är det, men importfruar vilket tråden handlar om.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB