Permalänk
Medlem

Hur ska jag ha skärmarna?

Hallå!

Jag skulle behöva lite tips på hur man ska placera skärmarna.
Jag blev så mobbad över att bara ha en skärm 2020 så jag skaffade en till, men nu känns det som att jag har lite problem att få plats med dom.

Skärmarna är 27 tum IPS och bordet är ca 160cm brett och 80cm djupt

Här är dom två konfigurationerna jag testat men känner inte att jag är så nöjd med någon utav dom

Hur skulle ni göra här? Jag gillar att ha datorn på bordet av efter som det är höj och sänkbart och jag inte vill oroa mig att slita loss kablar av misstag när jag höjer bordet, och det är svårt att hänga datorn under bordet efter som det redan är en djungel av tjocka balkar, kablar, och nät som hänger där under.

Tanken slog mig att försöka sätta upp vänstra högtalaren på datorn och rikta den nedåt, och sedan på något sätt göra samma med den högra högtalaren med något sorts ställ? Men det känns också knepigt.

Nåväl, tips mottages gärna!

Permalänk
Medlem

Vad använder du skärmarna till?
Har du fått nackspärr av att ha skärmen så lågt ännu?

Angående högtalarna så skulle det bli bättre att ha dem i öronhöjd. Men stativ tar ju ganska mycket plats.

Permalänk
Medlem

Oj... jobbigt pussel att lösa!
Det första som slår mig är att det ser helt galet trångt ut. Ställ datorn på golvet och sätt dig ner. Dvs dra ut sladden till höj/sänk istället? ett annat alternativ är att skicka tillbaka skärmen och sluta lyssna på dina mobbare.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Vad använder du skärmarna till?
Har du fått nackspärr av att ha skärmen så lågt ännu?

Angående högtalarna så skulle det bli bättre att ha dem i öronhöjd. Men stativ tar ju ganska mycket plats.

Jag använder den sekundära skärmen mest till film och youtube, och den vanliga skärmen till spel och surf.

Jag har kört samma höjd på huvudskärmen i flera år, jag brukar alltid ha stolen i lägsta läget och sänka ner bordet väldigt lågt också, så kan man liksom sjunka ihop som en potatis framför datorn.

Dock så tyckte jag det var jobbigt att ha den andra skärmen ovanför, även fast jag inte behövde böja huvudet för att titta på den, så blev det jobbigt att flytta ögonen

Ja, den vänstra väggen begränsar mig när det kommer till stativ på det sättet du beskriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Oj... jobbigt pussel att lösa!
Det första som slår mig är att det ser helt galet trångt ut. Ställ datorn på golvet och sätt dig ner. Dvs dra ut sladden till höj/sänk istället? ett annat alternativ är att skicka tillbaka skärmen och sluta lyssna på dina mobbare.

Jo, spontant så lär väl datorn hamna på golvet... Att försöka hänga den under bordet känns lite risky med tanke på att det redan är så mycket som hänger under och finns knappt någon stans att "fästa" något.

Permalänk
Medlem

Skulle göra så här: flytta ner burken, kör en variant av bild #2. Men se till att ha högtalarna symmetriskt placerade, skulle bli galen på ljudet annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Skulle göra så här: flytta ner burken, kör en variant av bild #2. Men se till att ha högtalarna symmetriskt placerade, skulle bli galen på ljudet annars.

Men högra skärmen ska förbli vertikal då alltså?
Jag ska kolla på att flytta ner burken, jag behöver isåfall beställa ett par längre kablar.

Permalänk
Medlem

Du vänder datorlådan så du får sidan mot dig. Sen sätter du vänstra högtalaren på datorlådan in i hörnet. Sen ställer du skärmarna normalt bredvid varandra. Avslutar med att bygga en stapel av böckerna i bokhyllan i inre högra hörnet i samma höjd som datorlådan och på den placerar du högra högtalaren.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

@Chromatic:
Beror på hur du använder den skulle jag säga. Teoretiskt sätt gillar jag själv vertikala skärmar, men praktiskt sett är jag ovan och fixar det inte rent konkret. Men jag antar att du har den vertikalt för att du själv gillar det. Givetvis, om du (också) har praktiska bestyr att faktiskt använda skärmen "vertikalt", kör på setup #1. Jag hade flyttat ner datorn i vilket fall som helst, mer space är alltid bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Du vänder datorlådan så du får sidan mot dig. Sen sätter du vänstra högtalaren på datorlådan in i hörnet. Sen ställer du skärmarna normalt bredvid varandra. Avslutar med att bygga en stapel av böckerna i bokhyllan i inre högra hörnet i samma höjd som datorlådan och på den placerar du högra högtalaren.

That's crazy enough it might just work... Tack! Ska testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Du vänder datorlådan så du får sidan mot dig. Sen sätter du vänstra högtalaren på datorlådan in i hörnet. Sen ställer du skärmarna normalt bredvid varandra. Avslutar med att bygga en stapel av böckerna i bokhyllan i inre högra hörnet i samma höjd som datorlådan och på den placerar du högra högtalaren.

Vad tror du om den här lösningen?
Blir ju dock lite att jag sitter mer åt vänster än åt höger när jag spelar, men jag är lite döv på vänster öra så det jämnar ju ut sig xD