Battlestation.se - Hederlig eller falsk butik?

Permalänk
Medlem

Battlestation.se - Hederlig eller falsk butik?

Det verkar ha poppat upp en ny butik på Prisjakt-listan som heter Battlestation AB med webbadressen www.battlestation.se, men när man går in på sidan så får man SSL/TLS certifikatfel och till slut står det "Not found".

Kan någon bekräfta om den är hederlig eller ifall det är en falsk sajt?

Hur ser sidan ut ens?
Jag har provat Edge, IE, Chrome, Brave, Opera, Safari och ingen kan öppna hemsidan.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miska:

ingen kan öppna hemsidan.

Då blir det svårt att bedöma.
Kanske nytt uppstart som inte kommit igång ännu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Det verkar ha poppat upp en ny butik på Prisjakt-listan som heter Battlestation AB med webbadressen www.battlestation.se, men när man går in på sidan så får man SSL/TLS certifikatfel och till slut står det "Not found".

Kan någon bekräfta om den är hederlig eller ifall det är en falsk sajt?

Hur ser sidan ut ens?
Jag har provat Edge, IE, Chrome, Brave, Opera, Safari och ingen kan öppna hemsidan.

Jag får upp att den inte ens är säker att besöka.

"Anslutningen är inte privat
En angripare kan försöka stjäla dina uppgifter från www.battlestation.se (t.ex. lösenord, meddelanden eller kreditkortsuppgifter). Läs mer
NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID"

Gissar på att de inte orkar pröjsa SSL?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Domänen är registrerad av Mighty AB som ägs av Rikard Kling. Verkar som att det har existerat ett företag med namnet Battlestation AB som nu heter Flair Collective AB. Samma person äger även Mighty Group som sägs ha bland annat Telia, Mekonomen, Stockholm Stad, etc som kunder. I grunden framstår det alltså som ett seriöst företag.

Med det sagt så finns där väl alltid en risk med nystartade företag och butiker. Rikard ska ha varit involverad i 17 st företag enligt Alla Bolag. Oklart vad det betyder i praktiken. Krävs pluskonto för att se vilka det är. Ger mig alltid lite dåliga vibbar när företag byter namn.

SSL går att få gratis så tvivlar på att det är en kostnadsfråga som crew seven skriver. Större sannolikhet att de missat att uppdatera den, att de håller på att flytta sajten (ligger nere nu) eller att projektet är nedlagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

SSL går att få gratis så tvivlar på att det är en kostnadsfråga som crew seven skriver. Större sannolikhet att de missat att uppdatera den, att de håller på att flytta sajten (ligger nere nu) eller att projektet är nedlagt.

Certifikatet är för *.netlify.com vilket är "bygg din egna websida snabbt och enkel"-tjänst.

Permalänk
Medlem

Jag fick "Varning: Möjlig säkerhetsrisk framöver" när jag skulle gå in där

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Det är nog bara lite strul med SSL-certifikatet (helg nu också..). Vänta några dagar och se om det fungerar då. Det är inte det flyter på direkt utan problem. Även om man använder "bygg din egna websida snabb och enkelt" hehe. Jag vet att misshosting.se var tvungna att hjälpa mig manuellt då det hade blivit något fel på deras ände, vid just en sådan tjänst.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag fick "Varning: Möjlig säkerhetsrisk framöver" när jag skulle gå in där

Ja, det är så det fungerar nuförtiden liksom. Alla behöver inte bekräfta samma sak om och om igen.

Medan de inte har fått ordning på sitt certifikat ge inga känsliga uppgifter (kortnummer, cvc-kod, namn, adress osv) till sidan. För att komma in på den trycker du bara enligt detta så är du inne (dock är sidan helt tom, så finns inget att se):

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Tittar man på prisjakt så finns det 10-stjärniga betyg från 2020-03-17. Så butiken måste ju ha varit igång tidigare, eller så är det bara trollrecensioner för boosta betyget. Kan ju hända webbutiken byter plattform och det strular. Prisjakt finns det omdöme som påpekar att sidan inte varit igång på en vecka.

Bara invänta och se. Hade ju varit bättre att man åtminstone lägger upp någon text med orsaken till att sidan är nere. VD'n äger ju bolag som jobbar med att skapa webbsidor så bör ju va tämligen enkelt att publicera sådan info till nya besökare.