Vad tror ni om denna skärm? [AOC CU34G2X/BK]

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna skärm? [AOC CU34G2X/BK]

Tjena! Nu när jag börjat rusta upp datorn och tillbehör igen är jag ute efter en:
21:9
3440 x 1440
144 Hz-skärm.

... För så billigt pris som möjligt. Jag är inte kräsen men vill inte ha en skärm med mycket BLB. Under 6000kr tänker jag, och då är det denna jag hittat: https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/aoc-cu34g2xbk/...

Är den prisvärd baserat på det man får? Kan man lägga till eller ta bort en tusing och få något bättre?

Tack!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem

Men vad tusan, hur jag missat den?? Stort tack!!

Permalänk
Medlem

Verkar vara en bra skärm. Men kan du få ips för liknande pris så rekommenderar jag det. Dock måste du nog tumma ner på något annat, troligen 100hz istället för 144hz som din skärm har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Verkar vara en bra skärm. Men kan du få ips för liknande pris så rekommenderar jag det. Dock måste du nog tumma ner på något annat, troligen 100hz istället för 144hz som din skärm har.

Ja precis, IPS är bättre på många sätt men inte tillräckligt för mig. Det blev en beställning på AOC:n!

Permalänk

@Chrillthebill: Jag fick hem denna igår, otroligt nöjd! Satt dock på en 6 år gammal 1080 60hz skärm, så detta var helt rätt när datorn nu bytts ut.

Gillar den extra skärmen på sidan, ger en mycket skön upplevelse och fångar en i spelet mycket bättre.
Ska testa lite fler inställningar för att optimera, men den belastade inte datorn i närheten av vad jag var rädd för att den skulle. =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarakDrazh:

@Chrillthebill: Jag fick hem denna igår, otroligt nöjd! Satt dock på en 6 år gammal 1080 60hz skärm, så detta var helt rätt när datorn nu bytts ut.

Gillar den extra skärmen på sidan, ger en mycket skön upplevelse och fångar en i spelet mycket bättre.
Ska testa lite fler inställningar för att optimera, men den belastade inte datorn i närheten av vad jag var rädd för att den skulle. =D

Gött snack! Jag får min redan idag! Kommer bli lite mer motiverad att testa roliga singleplayer spel nu med vidvinkel, brukar annars vara hardcore FPS-spel-nörd. Så, när jag ska köra Valorant blir det nog att skala ner skärmen så det blir som en 24". Taggad!!

Permalänk

@Chrillthebill: Jag brukar försöka fastna i något spel men tröttnar lite för fort och orkar inte fortsätta lira. Gillade dock COD:Warzone ordentligt då det är perfekt att köra några matcher med vänner. Bara att gå till 1440p jämfört med gamla 1080p är helt galet mycket snyggare bild. Att den täcker "nästan hela synfältet" när man lirar gör att man sugs helt in.

Ska testa en mängd gamla spel och känna hur de lirar och ser ut med både ny dator och skärm.
Kommer bli en trevlig helg! =D

Permalänk
Skrivet av Chrillthebill:

Gött snack! Jag får min redan idag! Kommer bli lite mer motiverad att testa roliga singleplayer spel nu med vidvinkel, brukar annars vara hardcore FPS-spel-nörd. Så, när jag ska köra Valorant blir det nog att skala ner skärmen så det blir som en 24". Taggad!!

Om datorn klarar så skulle jag skippa att skala ner, du ser mycket mer med hela skärmen, mitten är ju exakt som om att du hade kört normal 1440p. Upplevelsen blir mycket bättre!

Permalänk

Vad har ni för grafikkort till denna skärm ?

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av affeiorby:

Vad har ni för grafikkort till denna skärm ?

Kör med ett GTX 970.

Permalänk

@Chrillthebill: orkar kortet dra runt några större titlar eller kanske spelar du inte något ?

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av affeiorby:

@Chrillthebill: orkar kortet dra runt några större titlar eller kanske spelar du inte något ?

Om jag uppgraderar min i7 2600k tror jag allt det, problemet är att jag byggt m-itx och har stockkylare samt inga fläktar då jag väntar på allt det. När jag väl fått in kylningen blir det att klocka processorn igen för att se någon skillnad. Om inte annat blir det en liten uppgradering då 970 nog ska räcka till, för mig.