Permalänk
Medlem

Dålig fps med hyfsade specs

Halloj, Det så att jag har väldigt dålig fps när jag t,ex spelar csgo.. kör allt på lägsta och widescreen 4:3, ändå ligger jag runt 110-70 fps..
Har kollat alla drivrutiner, ändrat till högprestanda inställningar på Nvidia kontrollpanel. nollställt datorn. Men ingen skillnad...
Specs:Asus Z170 PRO GAMING modekort
Intel Core i5-6600K 4 cores 3.5 GHz processor
Nvidia GTX 1070 Ram: 8GB grafik kort
Corsair Force LE 240GB ssd
Seagate SkyHawk 1TB
Corsair CMU16GX4M2A2666C16 4x8GB ramminne

Mvh Didrik

Permalänk
Skrivet av Diccfors:

widescreen 4:3,

Kör du widescreen eller 4:3?
Kan det vara att du ber datorn skala grafiken till något som inte är standarduppsättningen för din skärm?

Permalänk
Medlem

@Det Otroliga Åbäket: Oj märkte nu att det inte hette widescreen.. Jag kör Normal 4:3 inne på csgo. Hmm det låter lite halvskumt.. Det borde väl inte bli något fel bara för jag väljer 4:3 på cs? när jag kör widescreen 16:9 så får jag ännu sämre fps såklart.

Permalänk
Medlem

@Diccfors: Kör gärna UserBenchmark och länka till resultatet, då kan vi i alla fall se om det är något som är uppenbart fel.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du har inte slagit på X.M.P-profilen för dina minnen i BIOS, så du kör dina DDR4-2666-minnen som DDR4-2133. Om du går in i BIOS så borde det finnas att du kan välja X.M.P.-profil direkt på första sidan, så det ska bara vara att klicka i 2666-profilen där.

Men även med det i åtanke så presterar minnena och processorn väldigt dåligt. En del av det kan förklaras av att du hade en del i bakgrunden som drog prestanda medan du körde testet, i resultatet står det att du hade 17% bakgrundsbelastning. Det kan ha varit något tillfälligt, t.ex. Windows Update, men det kan vara bra att kolla så att det inte är något som ligger och drar en massa CPU hela tiden. Det kan också vara bra att kontrollera temperaturen på processorn, t.ex. med HWMonitor.

Permalänk
Medlem

Som ovan skrev jag gissar på att din cpu går väldigt varm så du bara boostar till 3.6ghz.

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem

@perost: det vart bättre nu, ligger runt 200-250 nu istället för 100-120.
Tack för hjälpen