Mass Effect-trilogin i HD-utgåva inom ett år

Permalänk
Medlem

Har inga problem med det, dom får gärna fixa bättre slut alternativ till serien dock än standard 3(4) oavsett vad man gör i spelet innan.

Men, där är andra spel som jag tycker dom kunde gjort före ME serien. Som Kotor 1 & 2, hade varit riktigt nice med remake på den serien.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av candybag:

Jag vet att du tycker det men du får ju iaf två titlar med combat system du gillar, jag får bara en!

Har du kört Andromeda? Det systemet är väldigt likt det i ME1, mer fritt

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Hade nog hellre sett ett Mass Effect 4 men de är väl klara med Sheppard så det blir andromeda 2 i stället.

Skulle de släppa MEA2 skulle jag hoppa runt av glädje
Har nästan spelat tre stycken 100% rundor på det

Hade börjat att spela ME1 igen för ett tag sedan för att sedan köra igenom hela trilogin, men klarade inte att vara ifrån MEA så länge....

Hittar faktiskt inte mycket att klaga på längre i detta spel, i princip inga glitchar alls efter alla patchar, ju mera familjär jag blir med spelet ju bättre blir det.
Alla squadmates och andra karaktärer har vuxit, precis som de gjorde i de andra tre spelen när man spelade igenom det.

Combat systemet är det bästa och smidigaste jag kört tror jag, på Insanity är det bra tempo och tryck.

Jag hoppas verkligen på ett MEA2 då det finns så många frågor och så mycket mer som Bioware kan berätta i ett till spel i Andromeda galaxen...

- Vilka är Jardaan?
- Ryders mamma
- Alla andra Arks med de andra raserna
- Vem är Benefactor
- Hur dog Jien Garson egentligen?
- Mer om Kett, vem är deras ledare och vart kommer de ifrån?
- Nya raser i Andromeda
- Kul om någon från ME1 lyckas komma med på någon Ark.
- Hur intressant vore det inte om man stöter på en ras som varit under lång tid i Andromeda men som är ifrån Milky Way? Att en grupp Protheans lyckades ta sig till Andromeda...

Detta är nog ett av de mest underskattade spelen som släppts, jag älskar att de har gjort ett mer moderna ME1. För upplägget är mer som ME1 än ME2/ME3.
Mer frihet, mer rpg och många småuppdrag också

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Inaktiv

Bara de inte gör samma misstag som Squenix gjorde med FF7 remastern bara så är jag nog rätt nöjd. Röstade på alternativ ett men då delarna är så pass olika så kan jag ändå tänka mig att första Mass Effect blir mer lik 2an och 3an, men att man tar bort "ammon" från 2an och 3an.

Ser fram emot resultatet.

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett en followup till Andromeda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrisj:

Hade hellre sett en followup till Andromeda.

Mer nytt hade iofs helt klart varit att föredra med.

+1 på den!

Permalänk

Ser gärna en version som flyter på lite bättre. De erfarenheter jag haft av åtminstone ettan när jag spelat på Xbox 360 är en del hemska framerate drops stundtals.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roll spel som totalt förstördes av konsollifiering & dess begränsningar både mekaniskt i spelande & grafik. Spelade ändå (på pc) pga bra story. Hade det på Xbox 360 också 1an men stod ej ut att spela mer än 5 min på sin höjd (konsollen blev väldigt snart bara en extender.)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Har du kört Andromeda? Det systemet är väldigt likt det i ME1, mer fritt

Stridsmekaniken i Andromeda har inte mycket gemensamt med ME1, om något alls. En vidareutveckling av ME3 skulle jag mer vilja likna det med

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Absolut!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Har du kört Andromeda? Det systemet är väldigt likt det i ME1, mer fritt

Snickeliding struntsnack! Det är väl så långt ifrån ME1 man kan komma?

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Maze Thing:

Ser gärna en version som flyter på lite bättre. De erfarenheter jag haft av åtminstone ettan när jag spelat på Xbox 360 är en del hemska framerate drops stundtals.

Lira på PC så flyter de på hur fint som helst, alla tre spelen

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag tycker det är helt onödigt. Gör nya spel istället för att försöka tjäna pengar på gamla spel.

Nej, det kan vara en bra ide' speciellt om de tänkt sig göra fler Mass Effect spel.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag spelade igenom ME 1 & 2... har 3an kvar.
Nu körde jag visserligen moddade spel... så lite "fusk" var det ju, hade nog inte pallat med dom alls om jag inte moddat.
ME1 är förlegat vad gäller grafik och spelmekanik, även med mods, så det skulle jag gärna se en "remaster" på. ME2 funkade väl aningen bättre men kanske dags att snygga till även det.

ME3 vet jag inte om man behöver ge sig på... det lilla jag kört tyckte jag var ok, även det med mods dock.

Det skulle dock inte få mig personligen att spela om spelen bara för det kommer en remaster/remake.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Ni some hellre vill ha nytt kan jag försäkra om att en remaster tar väldigt lite resurser gemtemot ett nytt spel. En remake tar la mer än en remaster dock. HAde suttit fint med remaster/remake innan nästa nya spel men isåfall hoppas jag dem remastrar för xbox series x/PS5
Fast då kanske dem tar bort elevator loading screens... hmm, ne det kan vi inte acceptera!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Det här är ett säkert sätt för EA att kolla om Mass Effect fortfarande har marknadsmässig relevans, efter PR-floppen som var Mass Effect: Andromeda. Det är dold intresseundersökning.

Faller denna remaster väl ut på säljsidan kommer vi få en ny del i serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Tycker serien är bra som det är. Bättre om de kör nått nytt spel som är bra.
Känns som många spel har blivit som filmer, bara massa remakes på gamla. Inget nytt.
Sen kan det vara kul också men Mass Effect är ju inte ens gammal, grafiken är väl inte ens så utdaterad?
Fixa nåt nytt Kotor / Mass Effect / Dragon Age liknande spel istället.
Kan vara helt nytt spel / serie där det är liknande element med val osv.

Det har aldrig funnits en period där det skapas mer ny film än nu. Det är bara att detsamma gäller för remakes och uppföljare också (dvs det görs mer av allt), och folk i allmänhet är mer intresserade av dem så de syns mer. Det är precis likadant i spelvärlden. Vill man ha något nytt så är det bara att välja i mängden.

De senaste vändorna det gjorts något nytt av BioWares serier har det dock blivit riktigt dåligt, tyvärr. Det är, av många olika anledningar, lättare sagt än gjort att bara göra något bra.

Permalänk
Skrivet av candybag:

Snickeliding struntsnack! Det är väl så långt ifrån ME1 man kan komma?

Både i ME1 och MEA så är du betydlit mer fri, när du är ute med Makon/Nomad kan du stanna till vid tjuvnäste och springa runt och skjuta/powers från längre avstånd eller köra närstrid.
Stå på en kulle med sniper mm....
Uppgraderingsystemet på vapen är väldigt likt....
Både ME1 och MEA är mer open world rpg.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Både i ME1 och MEA så är du betydlit mer fri, när du är ute med Makon/Nomad kan du stanna till vid tjuvnäste och springa runt och skjuta/powers från längre avstånd eller köra närstrid.
Stå på en kulle med sniper mm....
Uppgraderingsystemet på vapen är väldigt likt....
Både ME1 och MEA är mer open world rpg.

Ok du menar så! Ja open world har de ju gemensamt men inte mycket mer tycker jag. Uppgraderig av vapen var ju svinjobbigt i ME:A, för mycket flikar anpassat för konsol

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Ta lärdom av vad som hände med den sista delen som släpptes.
Gör aldrig om det EA

Äh... Jag och väldigt långa tycker att ME:A är ett väldigt bra spel. Det var opolerat i början och det finns vissa saker man kan anmärka på men är det ett så dåligt spel som vissa högljudda personer vill få det att verka? Inte en chans.

Skrivet av SleepstreameR:

Då föreslår jag att de gör ett nytt (bra) spel i serien istället för att försöka mjölka lätta pengar på nostalgi

Det ena utesluter inte det andra. De har nästan garanterat olika personal som arbetar med remasters och nya spel. Och om man vill att det släpps nya bra spel så borde man inte heller ha något emot att de tjänar ”lätta pengar”. Mer lättförtjänta pengar gör att de kan lägga mer på risken att göra ett bra spel.

Skrivet av candybag:

ME1 ska vi inte röra förutom uppdaterad grafik. Combat systemet är bra och behöver inget nedskalat inspel från övriga titlar i serien. Tvärtom i så fall

Jag hör till de som tycker att combatsystemet var lite för simpelt. Speciellt sista tredjedelen av spelet då kunde man ju nästan, oberoende av klass, hålla in avtryckarknappen och spatsera mot sitt mål.

Skrivet av Joke7P:

Det är EA vi pratar om, jag har inte så höga förhoppningar.

Mycket skit kan med rätta slängas på ea men man får inte glömma att de även gjort mycket bra saker. Star Wars var dessutom ett sjumilakliv åt rätt riktning och med lite tur så tar ea åt sig den positiva kritik som följde med spelet.

Skrivet av Gelantious:

Har inga problem med det, dom får gärna fixa bättre slut alternativ till serien dock än standard 3(4) oavsett vad man gör i spelet innan.

Men, där är andra spel som jag tycker dom kunde gjort före ME serien. Som Kotor 1 & 2, hade varit riktigt nice med remake på den serien.

Jag spelade ME ett par år efter trean släpptes och jag var ovetandes om all rabalder om treans slut. Jag tyckte det var ett ganska bra avslut, inte superbra men långt ifrån dåligt. Har inte riktigt förstått varför folk hatar det så mycket. Men å andra sidan förstår jag inte heller varför folk har så svårt att hantera makon.

”Ja tack” säger jag till en remake på kotor. Helst tvåan för ettan körde jag nyss igenom på ipaden.

Permalänk
Medlem

Hellre ME:A2 isf, störtdiggade stridssystemet i det.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag hör till de som tycker att combatsystemet var lite för simpelt. Speciellt sista tredjedelen av spelet då kunde man ju nästan, oberoende av klass, hålla in avtryckarknappen och spatsera mot sitt mål.

Är det terminologin som flyger över mitt huvud? Jag tänker att combat system har att göra med hur fighterna hanteras, vad man har för skills och valmöjligheter, turn-based eller realtid. Där tycker jag ME:1 är bäst, resten sämst.

Svårighetsgrad är ju en annan femma som du verkar prata om. Jag tyckte det var nice att vara OP mot slutet.

Sen är et ju serien en rejäl vattendelare; en del gillar bara ME2 till ME:A, och andra gillar bara ME1. Nästan som att jämföra Sim City med Civilization.

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

Fixa hissarna

Permalänk
Medlem

Fler levels och större mer komplicerade skilltrees. Självklart moderniserad grafik och inga laddtider/hisssekvenser

Permalänk
Medlem

Ser gärna en "Remaster" på spelen men sållar mig till de som långt föredrar ettans stridssystem så absolut inga förändringar på den fronten. Sedan finns säkerligen en hel del menyer och inventory etc som kan förbättras i ettan.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de kan peta in HDR i remastern, det gör sig alltid bra i rymd/sci-fi-miljöer. Säkert svårt att modda originalmotorn för det, men det kanske är görbart att flytta över/konvertera allt till nyaste Unreal Engine.

Lär nog köpa det oavsett hur det blir, bara för att ha allt samlat på ett ställe. Kommer fortfarande ihåg hur jobbigt det var med DLC där man var tvungen att först registrera sig hos BioWare och köpa en massa BioWare points som man sen kunde använda för att köpa DLC, även efter att de flyttade allt till Origin. Självklart matchade inte heller storlekarna på poängpaketen kostnaderna för de olika DLC:erna.

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att göra om mekaniken och hur Sheppard rör sig skulle kräva enorma mängder kodning, så jag hade inte sett det alls sannolikt att det ens skulle diskuteras. Däremot så får dom gärna uppdatera texturer så det passar dagens upplösningar, och även ljudet.

Modernisera spelet men samtidigt behålla det som det är. Den klumpiga styrningen i första och delvis andra spelet är en del av upplevelsen. Slutet i ME:III låter jag vara osagt. Det är en blandning av personlig preferens hos spelaren, och den konstnärliga sidan hos utvecklaren.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Vad jag skulle vilja se?

Jag är enkel, jag är mitt i ME2 på min sparfil så det enda jag kräver är att jag kan fortsätta på den i remastern.

Permalänk
Medlem

Jag vill se en duglig HD Remaster som visar att det fortfarande finns intresse för serien. Därefter får vi som sagt greenlight på ett nytt spel.

Permalänk
Medlem

Dem behövs inte göra re-make på, finns gott om mods, tweaks och texturer som gör dem enklare och snyggare att lira.. Det räcker.. Lägg fokus på att komma på ett spel utan microtransaktionener eller repetitiva achievements
Eller göra ett halv färdigt spel och tvinga alla köpa dlc på saker som borde ha varit med när spelet släpptes.. eller season pass. Som alla spel numera lider av.. loot chests köpa nycklar. Gör ett bra spel.. fan svårt kan det vara!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör