NetOnNet sen återbetalning, 2020-03-04

Permalänk
Medlem

NetOnNet sen återbetalning, 2020-03-04

2020-02-22
Köpte jag en Apple Watch

2020-02-28
Hämtade ut och insåg det var fel på klockan (lila rand nederst i displayen)
Tog kontakt med chatten för fraktsedel, skickades in som öppet köp

2020-03-04
Inskickad till verkstad för att undersöka produkten?

2020-03-11
"Ser att du har lagt in det som öppetköp, men då du har skrivit att produkten är defekt så har våra tekniker tagit det som en service. Men vi har kontaktat våra tekniker för att kolla läget om detta. Vi kommer att återkomma till dig så fort vi har fått svar ifrån dem."

2020-03-17
"Din produkt är nu klar på verkstaden och kommer inom kort att levereras tillbaka till dig.
Detaljer och eventuella kostnader för ditt ärende kan ses i Serviceinfo."
03-18
"Vi har fått svar ifrån våra tekniker att de har skickat tillbaka produkten till dig. Men har frågat dem om att ta den i retur till oss och sedan häva köpet. Vi kommer att återkomma till dig så fort vi har fått svar ifrån dem."
03-20
"Vi har nu begärt en retur på produkten som var tillbakaskickad till dig. Våra tekniker kommer att slå en retur på detta och häva köpet, så fort dem har mottagit produkten igen. Bör ske måndag eller tisdag. Är det så att du har fler frågor eller funderingar så är du välkommen åter."

2020-03-30
"Ser att våra tekniker ska ha mottagit produkten i retur 24 mars, men ingen retur slagen. Har därför kontaktat våra tekniker för att kolla närmare.
Vi kommer att återkomma till dig så fort vi har fått svar ifrån dem."

2020-04-01
Har nu fått ett paket från NetOnNet, kontaktar dem åter igen.

"Det stämmer och det är därför vi har kontaktat våra tekniker på nytt. Paketet har begärt tillbaka till oss och vi kommer att slå retur på paketet så fort det kommer åter. Blev en miss sist på förra kollinumret, då teknikerna som tog emot paketet i retur inte visste att köpet skulle hävas. Trodde du inte hade hämtat ut det. Men detta ska vara helt löst nu."

Frågar när jag kommer få en återbetalning på beloppet (Swish)

"Ja precis, hela beloppet kommer att återbetalas till dig. Ledtiden på en återbetalning är 3-10 arbetsdagar.
Är det så att du har fler frågor så är du välkommen åter."

2020-04-25
Mailar att jag fortfarande inte fått tillbaka pengar.

2020-04-30
Inget svar från NetOnNet, anmäler till ARN och meddelar NetOnNet om det.

2020-05-07
Chattar med dem ännu en gång.
Nu är det ekonomi avdelningen som är sena.
Säger det kommer ta några dagar till... Berättar att jag har väntat sen 1 Mars för få mina pengar tillbaka och sades då det skulle ta 3-10 dagar detta var i 2020-04-01. Klockan köptes 2020-02-28, kom in till er den 20-03-04.

Kompensationen. 2020-05-07
Jag har nu tagit en till titt på ärendet och det är som sagt väldigt tråkigt att tekniken strulat så att ni inte fått eran återbetalning på så länge.
Jag kommer skicka dig ett presentkort på 250 kronor för allt strul.

Är så förbannad på detta, 250:- ?
Ett jävla skämt.
Skulle man som konsument varit sent med en betalning på flera veckor så skulle man fått påminnelse sedan inkasso.
Men ett företag mot kund, skicka ett presentkort på en struntsumma för plåster på såren..

Skulle vilja ha hjälp med vad man kan begära?
Tex räkna ut med ränta, påminnelse avgifter etc. Borde bli mer än dessa 250:- dem erbjuder..

Hur ska jag gå vidare med detta? Är det någon ide att gå vidare?

Har inte tagit emot presentkortet än..
Och fortfarande inte fått tillbaka beloppet.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Du har iaf fått dina pengar,
lärdomen av det här är att aldrig hänvisa till fel om du på något sätt kan utnyttja ångerrätt eller öppet köp,
skickas din pryl in till service för några rundor i deras stentumlare är du i skiten själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Du har iaf fått dina pengar,
lärdomen av det här är att aldrig hänvisa till fel om du på något sätt kan utnyttja ångerrätt eller öppet köp,
skickas din pryl in till service för några rundor i deras stentumlare är du i skiten själv.

INTE fått mina pengar än.
Hänvisat till fel? Ljuga?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

INTE fått mina pengar än.
Hänvisat till fel? Ljuga?

Det här låter väldigt konstigt. Jag funderar på om man helt enkelt skulle ha struntat i att säga att det var en "lila rand" på klockan och bara lämnat tillbaka den på öppet köp. Känns som att du som kund, fått utstå med tid på service innan de beslutar att du ska få pengar tillbaka.
3-10 arbetsdagar brukar vara helt normalt gällande pengar tillbaka men i detta fall är närmast månader.

Tiden netonnet bör ha räknat ifrån är 1/4 där de säger att produkten ska tas i retur och att pengar ska komma tillbaka. Sedan har du ändå bra tålamod som väntar till den 25/4. Sett till ärendet borde du haft pengar 11/4 tycker jag.
Jag hade sagt till netonnet att om inte pengar är tillbaka inom 3 dagar så kontaktar jag aftonbladet eller något för att se om det kan hjälpa.
Visst kan covid-19-krisen sätta käppar i hjulet med extra ledtid, men ~20 dagar är på tok för mycket från ett stort företag.
Vad säger ARN i ärendet?
Uppdatera hur det går!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det här låter väldigt konstigt. Jag funderar på om man helt enkelt skulle ha struntat i att säga att det var en "lila rand" på klockan och bara lämnat tillbaka den på öppet köp. Känns som att du som kund, fått utstå med tid på service innan de beslutar att du ska få pengar tillbaka.
I och med att du har all info skriftligt skulle jag säga att du kontaktar aftonbladet om de inte sätter tillbaka pengarna inom 3 arbetsdagar.
3-10 arbetsdagar brukar bara helt normalt gällande pengar tillbaka men i detta fall är närmast månader.

Det jag undrar är bara vart netonnet räknar ifrån. Räknar de efter service är det lite kortare tid, men ändå mycket.
Uppdatera oss i fallet för detta var väldigt märkligt.

Jag kan inte göra så. Att ljuga om en produkt som är trasig och bara lämnat in den på öppetköp. Även om det skulle vara lättast.
Känns som det skulle bli mer krångel om dem skulle hitta felet, eller?

Anser att med ärlighet kommer man längst med.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jag kan inte göra så. Att ljuga om en produkt som är trasig och bara lämnat in den på öppetköp. Även om det skulle vara lättast.
Känns som det skulle bli mer krångel om dem skulle hitta felet, eller?

Anser att med ärlighet kommer man längst med.

Du var snabb på att svara, uppdaterade mitt inlägg lite
Öppet köpt är ändå öppet köp. Även om en produkt är DOA är det inte kundens fel. Den skulle inte gått till service på din bekostnad...
Men som sagt, vad säger ARN?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Du har iaf fått dina pengar,
lärdomen av det här är att aldrig hänvisa till fel om du på något sätt kan utnyttja ångerrätt eller öppet köp,
skickas din pryl in till service för några rundor i deras stentumlare är du i skiten själv.

Sådär säger man inte, dessutom är det du säger fel

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Om du nu trots allt har fått dina pengar OCH 250:- presentkort (som jag tycker är väldigt generöst) så är väl det hela löst nu och allt gott. Jag själv har nyss dustat med Adlibris om en bok de inte kunde leverera på 3.5 veckor, fick 50:- i presentkort och avdragen frakt. Räcker inte långt ...

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Uppdatering, fick ett SMS.

Hej
Det här var inte kul att läsa igenom!
Jag får verkligen beklaga besväret ifrån våra sida och att det strulat med leveranserna. Jag ser att du är i kontakt med min kollega på kundtjänsten och jag har tillsammans med han kollat med våran ansvariga som ska återkomma inom till oss inom kort gällande kompensationen och vad vi kan göra för dig.
Jag är jätte ledsen för det som har hänt men jag kommer att återkomma inom kort när vi fått återkoppling! 🙂

Det här var ett mycket bättre svar från deras sida. Och denna ggn svarade dem snabbt.
Nu när jag skrev om ARN, Tidning etc..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Nyfiken på hur det går, själv har jag bra upplevelser av netonnet men då besöker jag oftast en butik för mina inköp och problem.
Inte behövt få något lagat ännu heller så hoppas dom löser det här fint annars kommer det nog påverka min åsikt.

Permalänk
Medlem

Det här är skälet till att jag så ofta det bara går handlar på faktura, då är det ”bara” att bestrida fakturan istället, så slipper man själv ligga ute med stålarna.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att 250 är en rätt så bra kompensation!

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Avstängd

Är det inte på gränsen till bedrägeri att skicka tillbaka en vara man till fullo vet är defekt genom öppet köp?

Det drabbar nästa kund som vill spara in några kronor och litar på att produkten inte är defekt.

Usch på er som skickar problemen på andra istället :(.

Skrivet av AxxT:

Uppdatering, fick ett SMS.

Beklagar enormt att du har fått gått igenom detta men jag måste säga att du är en grym person och massvis med respekt för att du är ärlig :).

Hoppas du återfår dina pengar snart!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Machiavellian:

Är det inte på gränsen till bedrägeri att skicka tillbaka en vara man till fullo vet är defekt genom öppet köp?

Det drabbar nästa kund som vill spara in några kronor och litar på att produkten inte är defekt.

Usch på er som skickar problemen på andra istället :(.

Beklagar enormt att du har fått gått igenom detta men jag måste säga att du är en grym person och massvis med respekt för att du är ärlig :).

Hoppas du återfår dina pengar snart!

Har själv varit ansvarig för butik med data, komponenter, mobiler etc.
Så vet jag hur jag vill bli bemöt av en kund. Så är alltid trevlig/ärlig mot säljare, kund service etc. Kommer längst då tycker jag.
Är inte den som skäller, skriker, hotar om en produkt/service är sen, eller om det tar lite längre tid att få tillbaka pengar.
Men detta är nog det värsta jag varit med om på länge. Beter mig inte som en idiot till kund för det.
Fortsätter att ha en dialog, med en viss vass ton men inte så jag blir otrevlig.

Helt emot vad din far är.. Han är en sådan kund som skäller på alla om något går snett.. Så gör helt emot vad han gör.
Har alltid gått bra i slutändan.

Men som sagt denna gången behövde jag verkligen skriva av mig samt berätta om denna upplevelsen.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag håller inte med kommentarerna som tycker att du ska vara nöjd med 250 kr kompensation. Jag menar, hade det varit för mycket begärt att dubbla det till åtminstone 500 kronor? Jag måste anta att situationer likt dessa inte händer alltför ofta och att när det väl händer så vill man se så bra ut som möjligt. Nej, jag tycker du har rätt att vara irriterad. Hoppas Netonnet tar lärdom av detta.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Om du nu trots allt har fått dina pengar OCH 250:- presentkort (som jag tycker är väldigt generöst) så är väl det hela löst nu och allt gott. Jag själv har nyss dustat med Adlibris om en bok de inte kunde leverera på 3.5 veckor, fick 50:- i presentkort och avdragen frakt. Räcker inte långt ...

Vilken tråd har du och dom andra som sagt samma sak läst?
TS har INTE fått några pengar tillbaks alls ej heller presentkortet.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Uppdatering.

"Hej igen!
Självklart, vi ska se över detta och jag hoppas verkligen vi kan komma till en lösning som känns bra för dig! Jag nu kikat med våran kundombudsman och det absolut högsta jag fick tillåtelse att erbjuda är ett presentkort på 500kr så högre än så kommer jag tyvärr inte kunna erbjuda.
Jag förstår att när man tar ett ärende vidare som du gör så är man grymt missnöjd med den hjälp man fått och så ska det naturligtvis inte vara. En av våra värderingar när det kommer till alla typer av kundkontakter är att lösa kund vid första kontakt och det tycker jag att vi misslyckats med i det här fallet vilket byggt upp till där vi är idag. Så jag får återigen beklaga att vi i detta fallet misslyckats med detta och konsekvensen till det har blivit en missnöjd kund.
Med det sagt har jag förståelse för hur du känner och respekterar det. Jag hoppas däremot att du kan godta våran förlåtelse och att det kan kännas okej med det här presentkortet på 500kr. Så har du allt rätt att fortsätta gå vidare med ärendet men då hoppas jag iallafall att du fått en ärlig förklaring och förlåtelse från våran sida! 🙂
Hör gärna av dig igen!"
__________________________________________________________________________________

Jag är nöjd nu. Äntligen fick man er riktigt ursäkt! Samt att dem höjde beloppet. Och pengarna är tillbaka.
Men det viktiga var en ordentlig ursäkt från deras sida.
Handlar en del hos NetOnNet och aldrig haft detta bekymmer tidigare. Alltid var hjälpsamma, men denna gången tappade dem bollen ordentligt..
Men är nöjd med det jag fått nu.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB