Microsoft visar Assassin's Creed Valhalla på Xbox Series X

Permalänk
Melding Plague

Microsoft visar Assassin's Creed Valhalla på Xbox Series X

Assassin's Creed i vikingatema är en del i uppställningen titlar som visar hur spel uppgraderas från Xbox One till Xbox Series X.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte mycket gameplay där...

Permalänk
Medlem

Hmm, inte direkt gameplay men det var ju in-game klipp från mellansekvenser däremot. Men jag klagar inte, ser trevlans ut detta och ser fram emot att få lira det i framtiden!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rSon:

Inte mycket gameplay där...

Precis vad jag tänkte också, trailers blir ju bara värre och värre

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Inte mycket gameplay där...

Håller med. Var rätt trist video. Det enda intressanta för mig var att båda två verkade fejka leenden och då påminde lite om dendär memen med painful smile, eller vad nu gubben kallades för

Edit: Hide the pain Harold var det jag tänkte på.

Jag funderar förresten på om deras val av Eivor som namn hänger ihop med engelsktalandes svårighet att säga Ivar. De säger ju typ Aiwör i Vikings och kanske blir uttalet bättre för många om de ändrar namnet?

Permalänk
Medlem

Kallas väl cinematisk trailer??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Håller med. Var rätt trist video. Det enda intressanta för mig var att båda två verkade fejka leenden och då påminde lite om dendär memen med painful smile, eller vad nu gubben kallades för

Jag funderar förresten på om deras val av Eivor som namn hänger ihop med engelsktalandes svårighet att säga Ivar. De säger ju typ Aiwör i Vikings och kanske blir uttalet bättre för många om de ändrar namnet?

Hide your pain Harold

xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Hide your pain Harold

xD

Haha, precis. Tack!

Permalänk
Medlem

Hela den där presentationen gjorde nog mer skada än nytta för Xbox, inte för att spelen såg direkt dåliga ut men det känns inte som det är vad folk förväntade sig att se när MS ska visa en ny generation.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Lite OT men det kommer även ett vikingaspel till PC under 2020. Närmare bestämt Rune II (20 år efter originalet släpptes).

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Sorry men att kalla detta för en gameplay trailer är i sig skrattretande.

Skrivet av anon201296:

Precis vad jag tänkte också, trailers blir ju bara värre och värre

Känns mer som att det är titeln det är fel på. Speltrailers har sett ut så här i över 20 år.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Sorry men att kalla detta för en gameplay trailer är i sig skrattretande.

Känns mer som att det är titeln det är fel på. Speltrailers har sett ut så här i över 20 år.

Vilket jag tycker är synd. 20 år var väl att ta i men jo, många spel släpper trailers utan gameplay för att det ser visuellt bra ut

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Lite OT men det kommer även ett vikingaspel till PC under 2020. Närmare bestämt Rune II (20 år efter originalet släpptes).

Har du glömt att det släpptes i höstas? Men tydligen var det en massa bråk mellan olika studios varav en lämnade så det kommer släppas på nytt någon gång detta år. Spelet var för övrigt en flopp.

Valhalla trailern var verkligen inte imponerande. Visa oss riktig gameplay med spelmotorn så får vi se om man blir impad. Vem minns inte Killzone 2? Inte för att jag gillar konsolspel längre, hatar dem men det är ett bra exempel på hur man ska undvika att göra förrenderade trailers som inte är i realtid i spelmotorn. Men förmodligen är de inte klara med spelet trots att det är knappt ett halvår bort.

Permalänk
Medlem

Just waiting, waiting to see horned helmets

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Eivor måste ju vara det mesigaste och töntigaste namnet de kunde komma på. Hade de ingen från norden som sa åt dem att det låter helt dumt i huvudet?

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Eivor måste ju vara det mesigaste och töntigaste namnet de kunde komma på. Hade de ingen från norden som sa åt dem att det låter helt dumt i huvudet?

Haha, kan bara hålla med! Namnet passar på syslöjdslärarinnan man hade i mellanstadiet 1994!! 😂

Permalänk
Medlem

"Microsoft visar Assassin's Creed Valhalla på Xbox Series X". Nej, de visar en reklamvideo för spelet med deras logga infogad. Det där var antagligen inte från spelet och därmed antagligen inte på Xboxen. Det är ungefär som när Huawei eller Xiaomi tar DSLR-kamera bilder "med sina mobiler" genom att säga att bilden var från mobilen.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Eivor måste ju vara det mesigaste och töntigaste namnet de kunde komma på. Hade de ingen från norden som sa åt dem att det låter helt dumt i huvudet?

Skrivet av Wiczor:

Haha, kan bara hålla med! Namnet passar på syslöjdslärarinnan man hade i mellanstadiet 1994!! 😂

Men vaddårå? Det är "historically accurate" Det är bara för oss Skandinaver som det låter töntigt. Andra folkslag tycker nog att det är autentiskt.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Eivor. Påminner om Eivør Pálsdóttir.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Ojojoj men ta det lugnt med gameplay! Strössla inte så mycket på en och samma gång... haha.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Jag har sett trailers för biofilmer med mer gameplay än detta.

Permalänk
Inaktiv

Unpopular opinion: de nya AC-spelen är astråkiga och jag saknar det linjära parkourandet. Typ som GTA, jag gillade de gamla spelen som var mer arcade, 4:an och 5:an är tråkigt realistiska. R.I.P. Ezio

Permalänk
Medlem

Eivor är väl ett vanligt nordiskt kvinnonamn? Finns över 9000 (pun not intended, är på riktigt) kvinnliga Eivor i Sverige idag

Så varför klagas det på detta vanliga nordiska namn?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Lego Master
Skrivet av anon52343:

Unpopular opinion: de nya AC-spelen är astråkiga och jag saknar det linjära parkourandet. Typ som GTA, jag gillade de gamla spelen som var mer arcade, 4:an och 5:an är tråkigt realistiska. R.I.P. Ezio

Jag är helt åt andra hållet. Fastnade aldrig för de gamla spelen, och Odyssey var det första som jag faktiskt engagerat mig i.
To each, his own.

Skrivet av talonmas:

Eivor är väl ett vanligt nordiskt kvinnonamn? Finns över 9000 (pun not intended, är på riktigt) kvinnliga Eivor i Sverige idag

Så varför klagas det på detta vanliga nordiska namn?

För att det är en kille i spelet. Well, till 50% iaf.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Den öppna världen i Odyssey var helt fantastisk och bra spelmekanik. Hoppas Valhalla blir typ som Odyssey och Ray Tracing.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Titeln på deras video är:

"Assassin’s Creed Valhalla: First Look Gameplay Trailer | Ubisoft NA"

Det är väl helt orimligt, de kallade faktiskt detta för "gameplay"? Det var ju inte en enda gång i den videon som kameran var i spelarläge. Det är ju riktigt bedrägeri, gameplay kommer absolut inte se ut sådär. Varför kallade de inte reklamen för cinematic trailer eller något som faktiskt stämde?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av talonmas:

Eivor är väl ett vanligt nordiskt kvinnonamn? Finns över 9000 (pun not intended, är på riktigt) kvinnliga Eivor i Sverige idag

Så varför klagas det på detta vanliga nordiska namn?

Ja, Eivor förkommer ju fortfarande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Men herregud vad folk hakar upp sig på Namnet.
Eivor är ett kvinnonamn idag ja, sen 1800talet. men i fornnordiskan så betydde det något annat.

Eivor is a Nordic name (Old Norse Eyvǫr).
Meaning of Eyvor
Eyvor means “luck in the spring”, “spring lucky”, “island of spring” or “defender”, “vigilant” (from Old Norse “auja” = gift/luck/fortune, or “ey” = island, in combination with “vár/vǫr” = spring, or “varr” = vigilant/cautious and “warjaʀ” = defender).

Så varför haka upp sig på en sådan bagatell.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Zyces:

Men herregud vad folk hakar upp sig på Namnet.
Eivor är ett kvinnonamn idag ja, sen 1800talet. men i fornnordiskan så betydde det något annat.

Eivor is a Nordic name (Old Norse Eyvǫr).
Meaning of Eyvor
Eyvor means “luck in the spring”, “spring lucky”, “island of spring” or “defender”, “vigilant” (from Old Norse “auja” = gift/luck/fortune, or “ey” = island, in combination with “vár/vǫr” = spring, or “varr” = vigilant/cautious and “warjaʀ” = defender).

Så varför haka upp sig på en sådan bagatell.

För det här är internet! VI MÅSTE HA NÅT ATT GNÄLLA PÅ ANNARS BÖRJAR VI ANVÄNDA HJÄRNAN TILL NÅT VETTIGT!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag har försökt gilla Assassins Creed sedan första spelet kom. Tycker det är häftigt/kul i typ 1h sen blir det enformigt..
Kommer detta vara samma?

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P