Val av antivirus 2018 (och -19 samt 20)

Permalänk
Medlem

Hmm svårt om man ska skapa en ny tråd eller svarar på denna så jag tar det senare alterantivet.
Har skaffat mig en ny burk och tänkte antingen gå tillbaka till Kaspersky Internet Security gratis versionen eller ta något annat gratis men vilken då??

Permalänk
Medlem

Varför inte använda Microsofts Windows Defender tillsammans med gratisversionen av Malwarebytes? Tycker det fungerar alldeles utmärkt.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Varför inte använda Microsofts Windows Defender tillsammans med gratisversionen av Malwarebytes? Tycker det fungerar alldeles utmärkt.

Ska man använda Malwarebytes känns det som om man säljer hela sin själ och sitt liv. De skriver ju rakt ut att deras mjukvara har koll på allt, och har rätt att skicka tillbaks all möjlig data till företaget för analys. Jag inser styrkan i att få snabb spridning av identifierade hot och mer avancerad analys, men för min del tar det emot enormt att gå med på deras användarvillkor.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Varför inte använda Microsofts Windows Defender tillsammans med gratisversionen av Malwarebytes? Tycker det fungerar alldeles utmärkt.

Är ju ett sätt men vill gärna ha lite alternativ. Windows Defender vet jag inte ens om den är bra längre, var bra förr men nu vet jag inte.

/Update
Bitdefender har fått bra betyg och finns en gratis version så jag ska testa den

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Är ju ett sätt men vill gärna ha lite alternativ. Windows Defender vet jag inte ens om den är bra längre, var bra förr men nu vet jag inte.

Det är tvärtom. Windows Defender var dåligt förr, men är mer eller mindre bättre i dag.

Förr ville inte ens AV-TEST och AV-Comparatives testa Windows Defender, trots Microsofts tjat. Båda företagen (eller endast AV-TEST) la senare till Windows Defender som en grundbas, men det testades inte fullt ut. Nu för tiden är antivirustjänsten (det är inget program i den bemärkelsen, då det är inbakat i Windows 10) tillräckligt bra för att kunna testas och jämföras med tredjepartsprogram.

Trend Micro och Panda fick sämre resultat mot sabotageprogram när man är offline, under det senaste testet hos AV-Comparatives (mars 2020), än vad Windows Defender fick. Trend Micro är sämst i jämförelse av de tre.

Om man ska gå helblint på det senaste testet hos AV-TEST (februari 2020), så är Kaspersky, Avira, F-Secure, Norton 360 och VIPRE bättre än vad Windows Defender är. Personligen litar jag mer på AV-Comparatives test. Deras test ser mer verklighetstrogen ut.

Skrivet av TheCazz:

Bitdefender har fått bra betyg och finns en gratis version så jag ska testa den

Även Kaspersky finns som gratisvariant Länk: kaspersky.com/free-antivirus

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag har använt AVG i nästan ett år. Jag letar efter det bästa antivirusskyddet för Windows 10 2020. Gratis och betald. Jag vet att de flesta av dessa är bra säkerhetspraxis. Jag gillade Eset mest. Jag föredrar verkligen något som använder så få resurser. Jag var redo att göra jämförelsen mellan Mcafee och Avast och kunde gå med någon av dem eftersom de använder mindre resurser och har bra funktioner

Permalänk
Inaktiv

Webroot kör jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philz:

Jag har använt AVG i nästan ett år. Jag letar efter det bästa antivirusskyddet för Windows 10 2020. Gratis och betald. Jag vet att de flesta av dessa är bra säkerhetspraxis. Jag gillade Eset mest. Jag föredrar verkligen något som använder så få resurser. Jag var redo att göra jämförelsen mellan Mcafee och Avast och kunde gå med någon av dem eftersom de använder mindre resurser och har bra funktioner

Jag har tidigare använt Avast, men kör Eset NOD32 nu sen ett år, det känns som en uppgradering i upplevelsen. Kanske främst för att jag inte fått så många falska larm med Eset.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Bitdefender dom senaste 3 åren samt kör det på alla burkar här hemma.

Visa signatur

En trött jäkel.