Spelbutiker firar Star Wars-dagen med reapriser

Spelbutiker firar Star Wars-dagen med reapriser

Idag firas Star Wars med tillropet "May the 4th be with you", och spelbutiker hyllar datumet med rabatterade speltitlar.

Läs hela artikeln här

May the 4th be with you

Att "fira" Star Wars.

Handla köpa handla köpa

Nu åkte Battlefront II samt Fallen order ner i biblioteket:)

Skrivet av ludnell:

Att "fira" Star Wars.

Handla köpa handla köpa

May the fork be with you Disney = sell out

Billigast Fallen Order för pc tycks vara på Humble bundle, 50% rabatt (56% om du har Humble Choice), vilket gör det väldigt lockande att slå till på ett köp.

1977 och inte 79 ska det dock vara! 😁

Dom Star Wars spel som är värda att skaffa har jag gjort för länge länge sen. Det finns en del guldkorn som släpptes innan 10-talet men efter det har det mest varit skräp.

Köpte Jedi Knight: Jedi Academy häromdagen, egentligen helt orelaterat till may the 4, för att spela med några polare, men fan vad kul det är! Finns massa mods jag aldrig upptäckt tidigare. Satte upp en server, PM:a om du vill lira!

Originalfilmerna och det följande utökade universumets böcker har jag haft enorm behållning av under min uppväxt. Allt utöver det är dött för mig. Möjligen med undantag för Rouge One.

Edit: Och många av spelen så klart - med fokus på X-Wing och TIE-figher spelen.

Tog Battlefront ll för 100kr. Kändes ok

Må kvasten vara med er!

Jag var intresserad av Fallen Order men jag fick kalla fötter när jag såg karaktärerna. Det känns som om att det är inriktat mot 10-14-åringar.

Det var på tiden att månadens rea kom, det hann gå 4 dagar!

"May the fourth" är bara en ordvits ...
Den riktiga Star Wars-dagen för mig är den 25:e.

Skrivet av ajn:

1977 och inte 79 ska det dock vara! 😁

Någon kanske blandade ihop det med Alien som är den stora sci fi-filmen som kom 1979.

En remaster på TIE-fighter serien hade varit en våt dröm.
Eller egentligen alla Lucasarts spel.

Fattar inte att folk fortfarande orkar föra så mycket liv om Star Wars. För mig dog det 1999.

Starwars går aldrig ut tiden varken film el spelmässigt, sett allt sedan 1977

Det ursprungliga Battlefront II är en klassiker som håller än idag

Skrivet av Niolator:

Jag var intresserad av Fallen Order men jag fick kalla fötter när jag såg karaktärerna. Det känns som om att det är inriktat mot 10-14-åringar.

Jag har spelat igenom det (30-åring) och uppskattade det enormt. Svårighetsgraderna är svåra och storyn är bra! Ibland blir det lite upprepande men så är det med de flesta spel. Att leta Secrets och kistor är beroendeframkallande