Lanseringen av Disney+ försenas i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Lanseringen av Disney+ försenas i Sverige

Disneys strömningstjänst skulle ursprungligen bli tillgänglig i Sverige till sommaren, något som nu försenas till september.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det lokal serverkapacitet som är hindret, tro? För materialet i sig finns ju redan...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Är det lokal serverkapacitet som är hindret, tro? För materialet i sig finns ju redan...

Kan det va strul med rättigheter?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Ok. Livet går vidare ändå men såg fram emot sommar"släppet". :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Åh Typiskt......

Inga avsnitt av *Nya äventyr med Nalle Puh* förrän September...

Abstinensen börjar bli farlig..........

Obs Detta är inget skämt.

största anledningen till Disney + är för mig De gamla tecknade Disney serierna i bättre kvalitet

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellscreame:

Åh Typiskt......

Inga avsnitt av *Nya äventyr med Nalle Puh* förrän September...

Abstinensen börjar bli farlig..........

Obs Detta är inget skämt.

största anledningen till Disney + är för mig De gamla tecknade Disney serierna i bättre kvalitet

Vet du om dom har Dark Wing Duck?
Kommer skaffa det oavsett och säga upp netflix men vore ju ganska många plus hos mig

Permalänk
Medlem

Jävla luffare

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Är det lokal serverkapacitet som är hindret, tro? För materialet i sig finns ju redan...

Det är säkert byråkrati som sätter käppar i hjulet. Serverkapacitet borde inte vara något större problem i vare sig Sverige eller i grannländerna.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Är det lokal serverkapacitet som är hindret, tro? För materialet i sig finns ju redan...

Kanske inte har Svensk text till allt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

"In these trying times"...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Hedersmedlem

Tråkigt att det dröjer. Hade sett fram mot att kunna titta igenom en massa klassiker i sommar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Kan det va strul med rättigheter?

Rättigheter till sitt egna IP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Rättigheter till sitt egna IP?

De har säkert licensierat rättigheter att visa deras material till olika företag Sverige.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av Hellscreame:

Åh Typiskt......

Inga avsnitt av *Nya äventyr med Nalle Puh* förrän September...

Abstinensen börjar bli farlig..........

Obs Detta är inget skämt.

största anledningen till Disney + är för mig De gamla tecknade Disney serierna i bättre kvalitet

Skrivet av ExcZist:

Vet du om dom har Dark Wing Duck?
Kommer skaffa det oavsett och säga upp netflix men vore ju ganska många plus hos mig

Väntar på en HD-remaster av detta:

Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellscreame:

Åh Typiskt......

Inga avsnitt av *Nya äventyr med Nalle Puh* förrän September...

Abstinensen börjar bli farlig..........

Obs Detta är inget skämt.

största anledningen till Disney + är för mig De gamla tecknade Disney serierna i bättre kvalitet

Du är inte ensam, tro mig!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ja Ikea har ju bumbibjörnarna om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

De har säkert licensierat rättigheter att visa deras material till olika företag Sverige.

Kanske det, ser inte hur det skulle kunna ändras på ett par månader dock. Tvivlar på att det handlar om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Rättigheter till sitt egna IP?

Ta Netflix till exempel de har mycket mer material om du surfar in med ett IP från USA än vad vi får se i Sverige.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv

Vrålkorkat att tjänsten inte släpptes redan förra året IMHO. Är ju inte som att innehållet redan är tillgängligt på annat håll. Låt kunderna som vill betala för tjänsten göra det, vad väntar idioterna på Disney på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ta Netflix till exempel de har mycket mer material om du surfar in med ett IP från USA än vad vi får se i Sverige.

Skillnaden där är att Disney har bara sitt eget material, Netflix har material från alla möjliga olika "tillverkare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vrålkorkat att tjänsten inte släpptes redan förra året IMHO. Är ju inte som att innehållet redan är tillgängligt på annat håll. Låt kunderna som vill betala för tjänsten göra det, vad väntar idioterna på Disney på?

Licensiering av rättigheter. Det kan finnas kvar tid på licenser till typ SVT, CMore, D-Play etc.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Licensiering av rättigheter. Det kan finnas kvar tid på licenser till typ SVT, CMore, D-Play etc.

Dom säger ju dock att pga Corona så försenas lanseringen. Dom visste nog när deras licenser går ut innan Corona.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Ooooff, nu börjar tålamodet tryta på riktigt... Känns så löjligt att det är igång på vissa platser men inte på andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Skillnaden där är att Disney har bara sitt eget material, Netflix har material från alla möjliga olika "tillverkare"

Har inte Disney det också typ Marvel eller har de helt köpt Marvel nu?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Översättare jobbar väl mestadels hemifrån redan som det är, vad jag vet, så på den fronten handlar det knappast om virusläget...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Dom säger ju dock att pga Corona så försenas lanseringen. Dom visste nog när deras licenser går ut innan Corona.

Vi fick dock precis Disney+ i Mars här i Storbritannien så det var inget större hinder. Tog några dagar så hade man kollat om alla disney-klassiker - hade det inte varit för att de återlanserade nytt avsnitt Mandalorian varje vecka från start (sista avsnittet säsong 1 släpptes i fredags här - trots att det kom flera månader sedan i USA) så hade jag nog sällan öppnat Disney+ igen. Hoppas på mkt mer content...

Vad jag minns så sade de samma sak här "licensing issues" varför det inte lanserades tidigare.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ykalon:

Licensiering av rättigheter. Det kan finnas kvar tid på licenser till typ SVT, CMore, D-Play etc.

Tycker det låter konstigt, de äger väl rättigheterna till typ allt som finns på tjänsterna redan, eller har de sålt rättigheter till att en viss leverantör får visa något specifikt innehåll i ett visst land eller något? Låter udda med.

Får hoppas de får igång tjänsten något tag iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag tror detta kommer vara precis som Corona prognosen. Det finns ingen prognos när allt förväntas återgå till det normala. D+ kommer när det kommer, jag tänker då inte hoppas på September efter att ha blivit besviken 2 gånger nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Kan finnas hur många anledningar som helst till att en tjänst blir försenad. Själv har jag vart nöjd med att se på Mandalorian på tjänsten. Får nog ta en titt på Nalle Puh för att se vad hypen handlar om...

Permalänk
Medlem

För er som har Revolut kan man signup sig via uk. Då Revolut korten har bank identification number från UK.

Om man inte har Revolut kan man skaffa sig deras virtuella Visa kort gratis.