Vilket är det bästa Battlefield-spelet?

Permalänk
Medlem

1.Battlefield 2
2. Battlefield Bad Company 2/Battlefield Heroes.
3.Battlefield 3
4.Battlefield 1942
5.Battlefield Vietnam/Battlefield Hardline
6.Battlefield 2142

Är ju så det ser ut för mig bland mina favoriter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

1. Battlefield Bad Company 2
2. Battlefield 3
3. Battlefield 2

Botten på min topp lista är Battlefield 4.

Vad är det som gör att Battlefield 4 ligger så långt ner samtidigt som Battlefield 3 ligger så högt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vad är det som gör att Battlefield 4 ligger så långt ner samtidigt som Battlefield 3 ligger så högt?

Lanseringen av Battlefield 4 var katastrofalt dåligt. Det var fullt med buggar och spelet kraschade till skrivbordet ofta. Jag tyckte inte om designen på banorna. Sen dess har jag aldrig köpt ett nytt EA spel.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 för mig. Det var riktigt roligt.
Innan jag köpte spelet så lyckades jag göra en fuling haha

Jag tog regnyckeln från demot och använde den till fullversionen. Det funkade

Men som sagt, jag köpte det rätt fort

Det var 2005, vi räknar det till ungdomens synder.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Battlefield 2, by far. Framförallt klanlir i Up-North och vad nu den andra ligan hette (SAAW?), fantastiskt roliga minnen. Och public-lir på servrar utan unlocks. Från BF3 och framåt var det alldeles för mycket fokus på tempo och att låsa upp coola sikten, jag har varit för gammal för den saken sen den dagen jag föddes, tycker verkligen att det är helt ointressant. 1942-epoken var tyvärr innan jag kom in i spelens värld på allvar, så det flög lite under radarn för egen del. Provade BF3 och BF4, fastnade aldrig för något. Känslan av precision och att varje skott faktiskt betyder något i BF2 var underbart. Ordning och reda framför kaos och häftiga explosioner. Ja, jag är en bakåtsträvande gubbe på 30 år.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd

BFV, ser fram emot nästa BF spel 2021.

Hoppas verkligen det inte är mer WW/WWII skit dock.
Så trött att spela som grottmänniskor.

Modernt eller framtid!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill se ett medeltida Battlefield.
Det kulle kännas som lite nytänk. Kännas som nått nytt. Alla Battlefield som finns är ju likadana om man tänker efter.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machiavellian:

BFV, ser fram emot nästa BF spel 2021.

Hoppas verkligen det inte är mer WW/WWII skit dock.
Så trött att spela som grottmänniskor.

Modernt eller framtid!

Har dock aldrig varit lika kul att spela recon som det är i BFV. Man kan säga vad man vill om den politiska agendan och att spelet saknar content men gunplay har nog aldrig känts så bra. Dock tveksamt att man ens kan kalla det för WW2 med tanke på hur historiskt fel allting är...

Skrivet av Tenchi:

Jag vill se ett medeltida Battlefield.
Det kulle kännas som lite nytänk. Kännas som nått nytt. Alla Battlefield som finns är ju likadana om man tänker efter.

Varför? Skulle ju inte fungera alls med spelarbasen om man plötsligt släppte sitt eget Mordhau. Visst att alla BF-spel är first person shooters men hur de fungerar är tillräckligt olika för att det ska vara kul att spela nya titlar.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Valde 1942 men tycker nog Battlefield 2 och 3 var lika roliga också.
Sen har det gått utför mer eller mindre.
Bad company spelade jag mycket på xbox360 men 2an "missade" jag pga andra saker tog upp i mitt liv då.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

1942 var sjukt bra men spelade bara SP biten i princip, 2 var riktigt bra, 2142 hann jag precis komma in i innan Gamespy dog...

Vad är det i BC2 som var så bra? Köpte det men hade nog inte inte ens en veckas speltid på det under sin tid...
På tok för små banor och inget märkvärdigt överlag? Jag hade gått in dock med förväntingarna på att man kunde plana ut (Förstöra) allt i hela banan med pansarvagnar men så blev det icke, tror det dödade intresset för spelet inne i mig...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@Niivpzi: tror det var mest ett helt okej spel mellan BF2 och BF3 som hade bra tempo och inte helt platta banor.
Sen var det rätt många som gick över från CoD till BC2 på den tiden.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Avstängd

Jag avgudade BC2 när det släpptes men idag? Usch, vidrigt!

Jag anser utan tvekan att BFV har den bästa kontrollupplevelse för soldat, fordon, flygplan.

Snabb och rapp respons oavsett vad man gör.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niivpzi:

1942 var sjukt bra men spelade bara SP biten i princip, 2 var riktigt bra, 2142 hann jag precis komma in i innan Gamespy dog...

Vad är det i BC2 som var så bra? Köpte det men hade nog inte inte ens en veckas speltid på det under sin tid...
På tok för små banor och inget märkvärdigt överlag? Jag hade gått in dock med förväntingarna på att man kunde plana ut (Förstöra) allt i hela banan med pansarvagnar men så blev det icke, tror det dödade intresset för spelet inne i mig...

Jag har spelat BC2 sen betan och kom lätt över 400 timmar på ca 1-2 månader, jag tror jag spelare samma karta i över 250 timmar.
Det är mycket vackert spel, fösta BF som går att ta sönder så mycket i spelet, bra vapen samt fordon.

För mig så var spelet så vackert och jag älskar alla fordon dom är underbara att köra och flyga, och jag la massa C4 på helikopter på nosen och sen så flyger jag mot målet och hoppar ur och sen spränger skiten var skitkul, jag la även C4 under lådor som jag flyttare och sen la C4 sen la tillbaka lådan och sen så gömmer jag mig och sen så tycker jag av när någon kommer, ibland så springer dom efter mig och då springer jag in i något hus lägger C4 och sen springer ut och sen vänta på dom och innan dom kommer ut ur huser så spränger jag skiten.

På dom mindre kartor så spring jag runt med M95 med 4X zoom fan vad alla bliv sura på mig, jag la även C4 under tanken och sen så hoppar jag in så att alla i map skulle höra mig sen så springer jag ut och gömmer mig sen så går någon in i tanken och så spränger jag skiten.

Sen är det kul att många visar så storrespekt när man har kommit upp Level 50 skoja till det lite och joina server för noobs och körde skiten ur dom.

Och allt var på Svenska med, när BF3 kom så tog dom bort nästan allt som har med spelet att göra, jag spelare det men tyckte inte det så ju jätteskoj den var sämre än BF2, och att man måste starta spelet via Origin gör att spelet sug.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Antingen 2 eller 3!

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Modigt att ha med BF: Hardline. Spelet som alla ville glömma, även EA/DICE

Tycker faktiskt inte Hardline var så dåligt. Friheten att köpa vapen och sikten som passade en själv istället för att det var förutbestämt - sen idén gillade jag. Tyckte faktiskt också att dels banorna var riktigt väl genomtänkta. Singel player kampanjen gillade jag också. Jag tycker i ärlighetens namn att BF Hardline inte fått den creed som spelet egentligen förtjänar.

Finns fortfarande servrar man kan lira på (lirade senast förra veckan) men det är synd att det är så få som fortfarande lirar detta spel...

Permalänk
Skrivet av superegg:

Jag har spelat BC2 sen betan och kom lätt över 400 timmar på ca 1-2 månader, jag tror jag spelare samma karta i över 250 timmar.
Det är mycket vackert spel, fösta BF som går att ta sönder så mycket i spelet, bra vapen samt fordon.

För mig så var spelet så vackert och jag älskar alla fordon dom är underbara att köra och flyga, och jag la massa C4 på helikopter på nosen och sen så flyger jag mot målet och hoppar ur och sen spränger skiten var skitkul, jag la även C4 under lådor som jag flyttare och sen la C4 sen la tillbaka lådan och sen så gömmer jag mig och sen så tycker jag av när någon kommer, ibland så springer dom efter mig och då springer jag in i något hus lägger C4 och sen springer ut och sen vänta på dom och innan dom kommer ut ur huser så spränger jag skiten.

På dom mindre kartor så spring jag runt med M95 med 4X zoom fan vad alla bliv sura på mig, jag la även C4 under tanken och sen så hoppar jag in så att alla i map skulle höra mig sen så springer jag ut och gömmer mig sen så går någon in i tanken och så spränger jag skiten.

Sen är det kul att många visar så storrespekt när man har kommit upp Level 50 skoja till det lite och joina server för noobs och körde skiten ur dom.

Och allt var på Svenska med, när BF3 kom så tog dom bort nästan allt som har med spelet att göra, jag spelare det men tyckte inte det så ju jätteskoj den var sämre än BF2, och att man måste starta spelet via Origin gör att spelet sug.

Själv tyckte jag BF 3 var ett av de bästa uppdateringarna som kom (nya BF). Vad har du emot Origin om man får fråga?

Permalänk
Skrivet av Machiavellian:

Jag avgudade BC2 när det släpptes men idag? Usch, vidrigt!

Jag anser utan tvekan att BFV har den bästa kontrollupplevelse för soldat, fordon, flygplan.

Snabb och rapp respons oavsett vad man gör.

Håller helt med det. Idag spelar jag i stort sett uteslutande BF 1 och BF V! Grafiken är därtill helt fantastisk i dessa spel. Det är verkligen en underbar spelupplevelse.

Permalänk
Avstängd

BF2 special forces, som inte finns med, annars BF3 med expansioner.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Vad är det som gör att Battlefield 4 ligger så långt ner samtidigt som Battlefield 3 ligger så högt?

Det tycker jag också är märkligt faktiskt! Har massvis av timmar spelade på BF 3 men tror jag lirat ännu fler timmar på BF 4 (600 timmar kanske). Tycker BF 4 var en fantastisk uppdatering från BF 3. Båda dessa spel är riktigt fantastiska spel på alla sätt tycker jag. Fantastisk grafik för sin tid, bra ljudeffekter, roliga banor, spellägen, uplåsningssysstem/belöningssystem etc!

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

BF2 special forces, som inte finns med, annars BF3 med expansioner.

Just det! BF 2 Special Forces kom jag ihåg! Engelska insatsstyrkan kunde man typ vara. Nya fordon, vapen. Jag gillade också den expansionen...

BF 2142 gillade jag dock inte särskilt mycket...

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Satt och spelade lite Battlefield 4 idag och måste säga att det var riktigt trevligt att komma tillbaka till

Det kan jag tänka mig. Jag köpte en extra stor hårddisk till datorn så jag kunde ha kvar alla installerade spel såsom alla BF, COD o.s.v. Brukar köra lite nostalgitrippar ibland, vilket faktiskt är riktigt härligt.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ahlen:

Sen i BF3 var vi ett gäng på 8 personer som spelade tillsammans, vann det mesta när man var så många.

Hur gjorde ni för att spela i samma lag?

Vi kunde sitta hur länge som helst och bara försöka hamna i samma lag när vi var 2–3 personer, och när vi väl lyckades blev någon ändå bara autoteambalanserad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Hur gjorde ni för att spela i samma lag?

Det undrar jag också? Antar att ni måste varit två squads a 4 i varje... Men som föregående talare frågade: hur lyckades ni hanna i samma lag varje gång?

Permalänk
Medlem

Det som jag personligen haft mest roligt med är Bad Company 1 för kampanjen (varför kom du aldrig till PC?! ) samt Bad Company 2 för online läget.

Sedan finns det ju mera objektiva saker som 1942 som var en revolution i FPS världen, 2 som finslipade det, 3 som gav ett jätteskutt framåt i grafik och ljud.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

Själv tyckte jag BF 3 var ett av de bästa uppdateringarna som kom (nya BF). Vad har du emot Origin om man får fråga?

Dom tog ju bort att man inte kan vara leder som kunde släppa ner bomber samt ammo box.

När dom börja med att ha spelen på Origin så tog bort mycket, bland annat meny i spelet, svenska språket, sälja tomma DVD fodral med en skit key.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

BF2 helt klart. Men det var mest för att jag spelade clanbase ladder med Hexagon e-Sport då. Riktigt skoj.

typo
Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd

BF2 och BF:BC2.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av superegg:

Dom tog ju bort att man inte kan vara leder som kunde släppa ner bomber samt ammo box.

När dom börja med att ha spelen på Origin så tog bort mycket, bland annat meny i spelet, svenska språket, sälja tomma DVD fodral med en skit key.

Det där kan jag faktiskt helt sakna och det har du helt rätt i det där med att vara Commander. Iofs kan man vara Squad leader på BF 3 och 4 också men då kan man i stort sett bara ge order om vilket objekt man ska anfalla eller försvara.

Var annorlunda på BF 2 tiden när man kunde beordra artilleri, supply box etc det håller jag med om!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

Det där kan jag faktiskt helt sakna och det har du helt rätt i det där med att vara Commander. Iofs kan man vara Squad leader på BF 3 och 4 också men då kan man i stort sett bara ge order om vilket objekt man ska anfalla eller försvara.

Var annorlunda på BF 2 tiden när man kunde beordra artilleri, supply box etc det håller jag med om!

BF2142 hade det med.

Tror dom tog bort det efter BF2142 oklart varför.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Haft fantastiskt många roliga timmar i BF3.