Permalänk
Medlem

Det är väll ingen nyhet för henne eller har du tidigare dold ditt intresse?
Jag hade gjort mig av med tjejen.
Min fru är ointresserad av spel och datorer men accepterar att jag gillar det.
Visst ibland blir det kanske klagomål att jag spelat för mycket som hon uttrycker det. Men då känner jag själv också att det kanske blivigt lite mycket datortid (även fast det inte bara är spelande) och lite frugan tid.
Man måste inte vara med varandra hela tiden och man måste acceptera den andras intressen.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hade min sambo sagt så, så hade jag svarat med att Dörren står -------->Där.
Tänkter inte göra mig av med mitt intresse för att den man lever med inte gillar det.
Var gnäll om att jag satt och spelade när hon var hemma då hon inte gjorde mycket. Jag började spela mindre men sen började hon spela WoW/Guild Wars 2 så att hon kunde spela med. Så nej går att lösa på andra sätt än att kasta ut den
Är nog 5 år sen nu och då fick hon spela på min Core 2 duo med GTS 450 för att se om hon tyckte det var kul vilket det var även om det inte blir lika mycket spelande som för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar_98123:

Det svåra är att hon inte har något körkort och vi bor ca 20 km ifrån stan där de vänner hon har här på Gotland finns. Mycket av de hon gillar göra är rätt tätt kopplat med pengar, dvs shopping, äta ute osv. Det har varit svårt i samband med att vi har flyttat nyligen och sen har rätt mycket inkomst utgått för oss båda pga corona så det har blivit svårt att göra sådana mer "vardagslyx" grejer. Blir mest betala räkningar, köpa mat från affären och försöka lägga undan lite i slutet av månaden.

Men får väl ta och testa att inte spela på 2 veckor. Blir väl mest att jag blir lite rastlös och jag tycker det är rätt skönt att spela för att koppla av när man haft mycket på jobbet och vart mycket fysisk aktiv under längre tid.

20km kan hon ju lätt cykla eller kanske köpa en moped

Jag hade inte sålt den för något sånt, man behöver egentid annars går det bara inte.
Jag klarar mig själv ganska bra utan dator i 2-3 veckor men sen blir jag smått galen.

Hon borde hitta egna hobbies så att hon inte blir uttråkad bara för att du inte sitter och håller henne i handen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ni kanske inte är mogna att bo ihop? Jag och tjejen bor bara perioder ihop då och då. Jag är 36 och har faktiskt aldrig flyttat ihop med någon på heltid. Jag skulle möjligen fixa det om vi typ köpte ett stort hus tillsammans där man inte måste sitta i knät på varandra hela tiden. Dels håller jag på med musik och tappar all min inspiration om jag aldrig får vara ensam. Sen jobbar jag på att ligga topp 500 på världsrankingen i duel (quake champions). Ligger just nu på 700e plats, å det kostar mer tid än man tror att hålla sig där utan att rasa.
Tjejen min hantverkar en jävla massa och tillverkar miniatyrer. Hela hennes lägenhet på 86kvm är proppad med material så jag får inte ens plats mer än på soffan när jag är hos henne. Man behöver inte känna sig tvingad till vanligt svenssonliv bara för att man tror att alla andra lever så.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Spela när hon gått och lagt sig. Det är så vi gör, livspusslarna.

Permalänk
Medlem

Så länge du spelar måttligt och inte spelar hela kvällarna varje dag så tycker jag inte du skall varken dra ner eller sälja datorn. I förlängningen måste man nämligen ha sina hobbies för att må bra, och mår man inte bra så kommer förhållandet inte bli bra heller.

Hon måste helt enkelt hitta sina egna hobbies, något som är viktigt för henne och som du inte har något med att göra. Om hon behöver körkort för att kunna umgås med vänner hon vill träffa så får hon helt enkelt ta körkort. Då har hon en något att syssla med fram tills hon tagit kortet också.

Permalänk
Medlem

Vad hade hon gjort om hon var singel?

Permalänk
Medlem

Glömde en viktig sak i mitt tidigare inlägg.

Om du hade hobbyn redan innan ni träffades och det är något som är viktigt för dig så är det ju något som format dig till den person som hon började gilla från början. Slutar du med det är det ju en risk att en del av det som är du försvinner.

Permalänk
Medlem

Been there done that. Ni är inte kompatibla på introvert/extrovert-skalan. Om inte du kan få lägga tid på egna intressen utan att få dåligt samvete så kommer du bara bli olycklig över tid och hon kommer känna skuld. Hon är extrovert och livet kretsar mer kring det sociala, du är introvert och livet kresar mer kring dina hobbys.

Den dagen jag träffade en tjej som låg på samma nivå på skalan som jag och som själv hade egna intressen hon kunde greja med när jag höll på med mitt, då visste jag att jag hade hittat rätt. Detta förhållandet jämfört med mitt tidigare (som låter som ditt) är natt och dag.

Du borde fundera ordentligt på detta!

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Jag är i lite av samma sits.

Men vi har löst det så att hon jobbar helger ibland och det gör inte jag och det är speldagar för mig! Sen har jag varit ganska tydlig med att vi måste kunna ha hobbys på egna håll. Men detta självklart i en viss balans.

Jag tror att en öppen diskussion och att båda kompromissar är det bästa. Att du skulle sälja datorn tror jag inte är en bra lösning, det resulterar egentligen bara i att du kompromissar helt och ger upp din hobby. Tycker hon om dig så vill hon väl att du ska göra det du tycker är kul och då lär hon acceptera att du spelar lite 😊

Permalänk
Medlem

Bor också avsides på Gotland med tjej, men att inte ha egentid skulle förstöra förhållandet.
När du är nöjd och mår bra kan du lättare ta hand om henne och hitta på saker tillsammans. Att ge upp din hobby är inget du kommer vara nöjd med speciellt länge om alls och är ingen sund kompromiss.
Lös det så att ingen av er känner att denne har kompromissat så håller allt bättre i längden.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Hos oss är det speldagar som gäller. Funkar kanon för oss båda.
Tis,Tors,Söndag sitter jag vid datorn, och övriga dagar rör jag den inte.

Prova något liknande

Samma här!

Åtminstone innan vi skaffade barn.

Permalänk
Musikälskare

Att göra sig av med datorn är nog inte rätt väg, hon måste respektera att du spenderar tid där och en del av ett förhållande är att man kan göra olika saker, man måste inte alltid vara tillsammans och egna intressen är viktiga.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Egentid är viktig, och kompromisser är i stort sett alltid ett måste. Vad man behöver kompromissa om kan variera, men det finns alltid något, och det ligger något i att en kompromiss inte gör någon nöjd - det handlar om att minimera totala mängden missnöje.

Om du känner att datorn bara står och samlar damm för att du hellre lägger tiden på annat, ja då är det dags att sälja den innan den tappar allt värde, men om det är din främsta källa till egentid så bör du ha den kvar.

Du behöver egentid, hon behöver gemensam tid. Det är inte en helt ovanlig situation, och då måste man göra utrymme för båda. Jag hamnade i samma läge med min nuvarande partner när vi hade bott ihop ett tag och jag gick från att plugga till att arbeta. Hon var alltid hemma när jag var det; hon jobbade halvtid, hade inga nära vänner i stan, inget körkort och hade endast hemmaaktiviteter som intressen. I hennes värld jobbade jag halva hennes lediga tid, medan i min värld hade jag ingenstans att kunna gå undan.

Det ledde till en mer drastisk lösning än vad som måhända skulle behövts, nämligen att jag skaffade en egen lägenhet. Det blev dock en lösning som vi båda är lagom missnöjda med. Vi har vår egentid i veckorna, sedan ses vi på helgerna (vilket oftast innebär torsdag eftermiddag till måndag morgon) men möjligheten att säga "kom över i kväll" eller "nej, jag orkar inte idag" finns där och den raka kommunikationen tror jag alltid måste kunna finnas där utan att den andre tar illa vid sig utan att den som får "ge med sig" tar illa vid sig.

Kommunikation is the shit!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Lite kortfattat enligt min erfarenhet (efter 11års förhållande och 5år som gift):

* Förhållande är något man måste vilja själv, det innebär att man får ge och ta

* Man har naturligt mindre "egentid", men det blir desto viktigare att ta tillvara på den, främst genom bra planering, kommunikation och öppenhet om hur man känner kring den (alla är vi olika där)

* Respektera varandra och framförallt dig själv. Vissa saker kommer man behöva tulla på, men börjar man ge efter i allt för stor utsträckning för att göra den andre nöjd så blir ingen nöjd.

* Var ärlig; säg Nej (och förklara varför eller hur du känner) om du inte vill. Säg Ja när du vill och var säker på att du vill.

* Ta diskussionen även när du är trött och egentligen inte orkar; _ingenting_ blir bättre av att ge med sig/stryka saker undan mattan/undvika problem. Det är jobbigt att göra någon annan missnöjd, men det är i långa loppet ännu jobbigare att göra sig själv missnöjd.

Viktigast av allt är nog att vara öppen, riktigt öppen och ärlig. Våga berätta hur du känner om saker och ting, prata ofta helt enkelt så att det blir Vi-känsla hemma. Berätta när du tycker saker är bra likväl som dåligt Kommunikation och ärlighet (mot sig själv och partnern) är A och O

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd

Förstår mig inte på tjejer som inte kan ha en egen hobby och sen ska killen inte få göra nåt heller.

Bor man på ett ställa där körkort blir viktigt så ser man väl till att skaffa körkort? Moped och elcykel går också utmärkt.

Nej du ska inte göra dig av med datorn. Men det får ju inte bli en orimlig mängd tid som spenderas där heller. Men 2-3h några gånger i veckan kan knappast vara för mycket. Om du hade haft ett annat intressa då? Som golf? Som tar halv/heldagar istället?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Alla relationer handlar om att kompromissa i olika utsträckning. Vissa partner är mer krävande och vill ha på sitt sätt, men det är upp till dig själv att sätta gränsen för vad som är acceptabelt. Du lever bara en gång och din roll i livet är inte att bara tillgodose din partners behov utan även dina egna. Alla behöver egentid och om det innebär att kolla på din favoritserie, spela datorspel, gymma, umgås med vänner eller familj, osv. Det är upp till dig att vara tydlig med hur mycket tid du vill lägga på dig själv varje vecka. Det är inget att skämmas för eller känna skuld för. Din partner ska inte behandla dig som ett tillbehör, utan hon ska uppmuntra och se till att även dina behov tillgodoses. Acceptera inte skuldsättande beteende från din partner utan en öppen kommunikation måste finnas och viljan att nå kompromisser som både blir nöjda med och upprätthåller.

Det är väldigt lätt att släppa alla vanor och hobbys när man är nykär men du kommer inte leva i den bubblan resten av ditt liv och ge inte illusionen av att du är någon annan, utan visa dina rätta sidor och är dom inte acceptabla för din partner så är det bäst att lämna och gå vidare. Det finns mycket fisk i sjön, det gäller "bara" att hitta den rätta.

Det är viktigt att inte vara en toffel eller simp som det kallas på engelska. Det gynnar varken dig själv eller din partner. De flesta kvinnor vill ha en man som vet vad han vill och tar för sig, men även kan se till andras behov.

lycka till!

Visa signatur

Fractal Design R5 vit, i7 7700K, Noctua NH-D15, Corsair 2x16Gb 3200 MHz, Asus Strix Z270F Gaming, Corsair Force Series MP500 480Gb, EVGA Supernova G2 750W, Gigabyte Auros Extreme 1080 Ti, Asus Xonar STX Audio Card.

Permalänk
Medlem

Mest troligt hade hon ett liv innan ni träffades med intressen etc. Ni har ett liv ihop men har samtidigt separata liv. Hon behöver återuppväcka de sysslor hon gjorde när hon var singel.

Permalänk
Medlem

Har du frågat om hon skulle vara intresserad av att spela med dig? Co-op spel som t.ex. lego spelen eller "a way out" kan vara en bra början. Det krävs iof nästan en konsol för att fungera bra

Permalänk
Medlem

Din tjej har helt rätt. Visa att du är förtjänt av henne. Sälj datorn och sluta spela spel. Det är osunt att klänga sig kvar vid lek och spel bara för det är någonting man gjort i barndomen. Det finns mycket annat man kan göra om man är IT och teknikintresserad som inte är lika barnsligt och exkluderande för din tjej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Din tjej har helt rätt. Visa att du är förtjänt av henne. Sälj datorn och sluta spela spel. Det är osunt att klänga sig kvar vid lek och spel bara för det är någonting man gjort i barndomen. Det finns mycket annat man kan göra om man är IT och teknikintresserad som inte är lika barnsligt och exkluderande för din tjej

Jo den här har man ju sett ett par vänner göra. Det slutar med hon inte vill vara med dig längre. Även om det låter bra på pappret att ha en som "gör allt för en" så slutar det med att man förlorar respekten för den människan som saknar egen vilja.

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar_98123:

Det svåra är att hon inte har något körkort och vi bor ca 20 km ifrån stan där de vänner hon har här på Gotland finns. Mycket av de hon gillar göra är rätt tätt kopplat med pengar, dvs shopping, äta ute osv. Det har varit svårt i samband med att vi har flyttat nyligen och sen har rätt mycket inkomst utgått för oss båda pga corona så det har blivit svårt att göra sådana mer "vardagslyx" grejer. Blir mest betala räkningar, köpa mat från affären och försöka lägga undan lite i slutet av månaden.

Men får väl ta och testa att inte spela på 2 veckor. Blir väl mest att jag blir lite rastlös och jag tycker det är rätt skönt att spela för att koppla av när man haft mycket på jobbet och vart mycket fysisk aktiv under längre tid.

Där har ni ju något bra att göra tillsammans se till att övningsköra med henne så att hon kan ta körkortet.

Permalänk
Medlem

Min sambo hade ungefär samma tankar till en början när vi flyttade ihop för fem år sedan. I början spelade jag oftare (nästan varje dag) någon timme eller två, då jag vid den tiden spelade mycket CS, ArmA och League of Legends. Nu på senare tid har jag börjat spela WoW Classic, och där är det ett annat spelmönster. 1-3 dagar i veckan 2-4 timmar. Där ha man har mera schemalagd speltid då det är 39 andra som också ska kunna spela vid den tiden.

Vi fick barn i höstas så det har också påverkat såklart. Jag var nära på att sälja av allt och släppa datorintresset helt, men både jag och min sambo insåg att båda måste få göra det man tycker är roligt. Så jag försöker ändå avsätta några timmar i veckan till spel då det får mig att slappna av. Hon är helt okej med det, även om hon inte jublar på söndagkvällarna Jag spelar bara om vi inte har något annat inplanerat och vi bara sitter hemma. All annan övrig tid rör jag inte datorn i princip, annat än när sambon och dottern sover.

Det handlar om balans, och sånt som måste göras får ju inte bli lidanade. Din sambo verkar ju inse att hon inte vill hindra dig från att göra det du vill göra så då har du ju en chans i alla fall. Det verkar vara känsligt för många att det är just spel och datorer man vill göra på sin lediga tid. Som någon skrev verkar det vara mer accepterat att ge sig iväg o spela golf en halvdag eller göra något annat som i många fall kan ta mer tid än att spela några timmar då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Samma här!

Åtminstone innan vi skaffade barn.

Har tre barn

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

UJUJ sånt här får man lära henne TIDIGT.
Detta är min hobby och inget du bestämmer över.

Ok om man lägger all sin lediga tid på att sitta där, men på dig låter det inte alls som det.

Hon måste förstå att du trivs med detta och det borde vara nog för henne.
Men i min värld så är detta en extremt ego tjej. Va ihop med en liknande många år och räkna med ett par gråa hårstån.
Vem säger att det stannar där när du gjort dig av med den?
Sen ska hon bestämma vem du umgås med? Vart du tränar mm.

Näää sätt ner foten tidigt!

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

@oscar_98123: Då tycker jag absolut du ska behålla datorn, skulle du märka att du knappt sitter vid datorn så kan du fundera på att sälja.
Börja med att dra ner lite på spelandet och hitta en balans som fungera för båda.
Vet själv att det Inte alltid är lätt att hitta tid till att spela, jag har löst det med att spela sånt som är går lätt att "stänga" av samt inte kräver långa spelomgångar. Spelar en del assasins creed, wot, cs som exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

@oscar_98123: Byt sambo...
Skämt åsido, det handlar om kommunikation. Det ena behöver inte utesluta det andra. Du kommer bli frustrerad om du inte får spela för det är din så kallade egentid. När man ung som ni är så brukar det alltid vara nån som är mer klängig än den andra - det ordnar upp sig! Men se till att ni gör saker tillsammans men se också till att ni har egentid. Hitta en balans mellan det ni gör, du kanske inte ska spela från att du kommer hem från skolan eller jobbet tills det är gryning (om du nu gör det) och kanske undvik de här tidskrävande spelen som WoW och liknande.

This! ^

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Din tjej har helt rätt. Visa att du är förtjänt av henne. Sälj datorn och sluta spela spel. Det är osunt att klänga sig kvar vid lek och spel bara för det är någonting man gjort i barndomen. Det finns mycket annat man kan göra om man är IT och teknikintresserad som inte är lika barnsligt och exkluderande för din tjej

Ojoj vad jag verkligen inte håller med dig... Alltså varenda resonemang i ditt inlägg luktar, jag hoppas verkligen du trollar nu...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ojoj vad jag verkligen inte håller med dig... Alltså varenda resonemang i ditt inlägg luktar, jag hoppas verkligen du trollar nu...

Absolut inte! Ditt svar är exakt vad jag förväntade mig att se från många här på forumet. Din fejkade upprördhet och kränkthet är exakt förutsägbar.
Jag kommer att skriva en tråd som gå in på djupet i detta ämne och problem med vuxna män som vill göra självutnämnt nörderi till ett slags sammanhang och emblem att bära. Så håll utkik! Jag kan lova att du kommer att se vad jag menar när du tar del av hela resonemanget när jag fått en chans att lägga ut det. Det hör dock inte till denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Din tjej har helt rätt. Visa att du är förtjänt av henne. Sälj datorn och sluta spela spel. Det är osunt att klänga sig kvar vid lek och spel bara för det är någonting man gjort i barndomen. Det finns mycket annat man kan göra om man är IT och teknikintresserad som inte är lika barnsligt och exkluderande för din tjej

Visa att man förtjänat?Vad har det med kärlek att göra? Låter ju som en tävling i en Arena.. Då kan ju alla tjejer göra sig av med sina intressen med LOL.
Sa det till min sambo och hon skrattar åt det, kan man inte acceptera att båda är olika och har intressen som kanske den andra inte gillar så ska man inte vara ihop. Ska hälsa det till mina föräldrar med båda är runt 50 och båda spelar.
Och pappa har intresse av motorbåtar medans mamma har katter och katt utställningar.