Windows 10 visar två språk på samma gång.

Permalänk
Medlem

Windows 10 visar två språk på samma gång.

Hej.

Jag bytte språk på Windows 10. Från svenska till engelska.

Nu visar den två språk åt gången på vissa ställen. Framförallt vid sök.

Se bild:

Någon som vet hur man fixar detta?

Permalänk
Avstängd

Avinstallera det Engelska språkpaketet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Machiavellian: Men jag vill ha det på engelska. Så jag avinstallerade det svenska. Men jag ser svenska ändå.

Permalänk
Avstängd

@outbox: Har du startat om?

Permalänk
Medlem

@snajk: Japp, det har jag. Har kört SCF / SCANNOW och CHKDSK. Funkade ändå inte.
Får kanske nöja mig så som det är.

Permalänk
Medlem

@outbox:
Om du går hit "Settings -> Time & Language -> Language" vad står det att Windows display language är?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av outbox:

@snajk: Japp, det har jag. Har kört SCF / SCANNOW och CHKDSK. Funkade ändå inte.
Får kanske nöja mig så som det är.

Segt segt. I värsta fall kan det ju funka att installera om hela Windows och köra på engelska direkt.

Jag har lyckats byta språk utan problem ett par gånger men det är inte alltid det går så lätt. Jag fick en japan utlånad till mitt team från vårt moderföretag på jobbet och snåla som mitt företag är så gav de honom en begagnad dator med Windows på svenska och det tog flera dagar för supporten att få ordning på det. Vi har massvis av andra utlänningar som jobbar hos oss och de får alltid engelskt Windows och nya datorer, vet inte varför de snålade så i detta fallet. Speciellt då killen ju jobbar på vårt moderföretag och rapporterar direkt till chefens chefs chef typ.

Permalänk
Medlem

Jag tror att i Sök är det genvägar som finns kvar eftersom Windows installerades på svenska. Om du vill ha rent engelska får du nog göra en ominstallation av Windows.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut i mina inställningar. Jag har Windows 10 Pro Engelsk UK versionen och dessutom Svenska språkpaketet installerat. Jag har inte TS problem med blandat språk.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"