Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk
Medlem

@Viktorph: Vill du ha den för 3600 då? Det är väl bara att säga upp hos Telenor och få slutfaktura? Jag gjorde det igår för SE som skulle bli ca 3800 inkl en månad abonnemang men har inte fått slutfakturan än så vågar inte ta ut något i förskott. Har fått telefonen iaf.

Permalänk

Jag och sambon avbeställde igår då vi inte orkade driva på om frågan då vi har mycket annat på g, annars hade vi stått på oss då ingånget avtal gäller enligt mig.

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

@Viktorph: Vill du ha den för 3600 då? Det är väl bara att säga upp hos Telenor och få slutfaktura? Jag gjorde det igår för SE som skulle bli ca 3800 inkl en månad abonnemang men har inte fått slutfakturan än så vågar inte ta ut något i förskott. Har fått telefonen iaf.

Njae, jag tycker inte det är värt 4100 kr. Men jag tog ut den så jag skulle kunna göra en ARN-anmälan.

Har dock fått flera olika köpare på 5000 kr så det lutar åt att jag drygar ut studentkassan lite genom att sälja den istället.

Men jag väntar på slutgiltigt svar från Felgiganten. De kanske påstår att jag ska betala över 8000 som de skrev tidigare idag. Har över en vecka på mig att bestämma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Du hittar det under "Mina fakturor". Det stämmer, 49kr från pappersfaktura ingår i totalkostnaden. Jag ska dock endast betala 199kr för abonnemang + telefon enligt det avtal jag fick av killen på telenor. Ska ringa dem på måndag och se så att det blir rättat.

Blev felet rättat? Fortfarande inte startat tjänsten ännu så kan ej se min än. Tänker så att dem är villiga att lösa ifall jag får problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Blev felet rättat? Fortfarande inte startat tjänsten ännu så kan ej se min än. Tänker så att dem är villiga att lösa ifall jag får problem

Japp De rättade till så att det blev totalt 199kr för telefon + abonnemang och tog till dessutom bort kostnaden för pappersfakturan också!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fick ett kvitto där månadskostnaden var 150 istället för 80kr för telefonen. Tycker även det är konstigt att de lät hela ordern gå igenom utan att bekräfta beställningen.. deras chatt kunde inte hjälpa i ärendet till utan hänvisade till mobil@giganten.se. Får se om Elgiganten svarar på mitt mail om detta.

Att kontakta Telenor var dock en luddig historia, ringde in i förrgår för att höra vad slutfakturan går på, 3600kr fick jag till svar då trots att jag sa att det inte kan stämma gentemot mitt avtal, då hänvisade de bara tillbaka till Elgiganten. Och någon större förändring på priset om jag skulle flytta över från nuvarande operatör var det inte fråga om. Kunde få 50kr rabatt så jag sa att jag skulle tänka på saken. 299kr/mån för telefon + abonnemang, njae för min del alltså.

Ringde in igår och ville begära avslut på allt, då ville personen inte hjälpa mig per telefon för att jag ringde från annat nummer (detta var dock inget problem första gången??) utan hänvisade till deras chatt, döm till min förvåning om inte dom på chatten sa att man måste ringa in.. Anyhow, fick ändå hjälp via chatten att avsluta allt, 3450kr skulle allt landa på enligt dom. Får se när fakturan kommer.

Hela den här fadäsen är ju bara konstig, Elgiganten vet inte vad dom håller på med och Telenor är luddiga, och där står man mitt emellan och bara undrar vad tusan som försiggår.

Ja just. Anmält Elgiganten till KO och överväger en ARN-anmälan också. Så här kan de fan inte få fortsätta kränga grejer, ***bort/mod***

§1.2 /Kent, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

"...så önskar jag innerligt att Coronakrisen sätter firman ur spel."

Herre jesus, du sparar verkligen inte på krutet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Herre jesus, du sparar verkligen inte på krutet

Dom har skött sig så jävla illa i flera år så varför skulle jag önska att en så oseriös aktör fanns kvar på marknaden och tog kunder från de som iaf vill behålla sina kunder?

EDIT: Nog fan är jag dum som ändå fortsätter handla från dom ja. Jag hoppas ju alltid att företagen förbättrar sig men nu börjar jag dra öronen åt mig, med åldern kommer väl även ökad visdom eller hur man brukar säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Ja just. Anmält Elgiganten till KO och överväger en ARN-anmälan också. Så här kan de fan inte få fortsätta kränga grejer, gör dom det så önskar jag innerligt att Coronakrisen sätter firman ur spel.

Hoppas inte jag, tycker Elgiganten är perfekt.
Bra med butik som har massa saker framme och pilla på.
Köper man på nätet kan man lämna retur i butik osv.

Om du hatar kedjan får du väl helt enkelt sluta köpa där.
Jag kommer fortsätta handla där.

Men lycka till med din anmälan

Permalänk
Medlem

KO-anmälan gjord här med.

Permalänk
Avstängd

Jag respekterar alla ni som driver och genomför anmälningar på det sketna elektronikföretaget.
Samma sak hände mig, säljare och kassörska motsäger sig varandra, och jag blir bortlovad en produkt som skulle inhandlas dagen därpå, men de nämnde ingenting om att produkten prishöjs med 100 procent dagen efter. "Vi såg det inte komma." "Vi kan inte göra något tyvärr, vi har inte koll på prishöjningar." - Elgiganten "Kundservice."

Permalänk

Trodde ni det skulle gå och köpa telefoner som är värda 8000kr för 3000kr =)?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Trodde ni det skulle gå och köpa telefoner som är värda 8000kr för 3000kr =)?

Ja, och det har flera lyckats med. Vart vill du komma med din kommentar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som fått slutfaktura, hur lång tid tog det innan den kom på posten?

Permalänk
Skrivet av RedbullF1:

Trodde ni det skulle gå och köpa telefoner som är värda 8000kr för 3000kr =)?

Ja, har de skrivit ett pris och det priset står även i bekräftelsemejlet så bör det ju stämma tänker jag åtminstone? Även om det är orimligt lågt pris. Jag har beställt både den här telefonen samt min förra till såna här extrema priser. Så nog går det Du får vara snabb nästa vända, det brukar korrigeras inom några dagar så det gäller att bestämma sig snabbt om man vill beställa eller ej.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Ni som fått slutfaktura, hur lång tid tog det innan den kom på posten?

Den skulle komma i juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Den skulle komma i juni.

Aha, till mig sa han 1-2 dagar. Jag vågar inte öppna förpackningen innan jag vet att det verkligen blir 3800, operatörer är ju samhällets största charlataner, men vänta till juni vore inte roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Aha, till mig sa han 1-2 dagar. Jag vågar inte öppna förpackningen innan jag vet att det verkligen blir 3800, operatörer är ju samhällets största charlataner, men vänta till juni vore inte roligt.

Nu kom visst våra fakturor. Så två veckor efter uppsägning av abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Trodde ni det skulle gå och köpa telefoner som är värda 8000kr för 3000kr =)?

Är det så knasigt?
Jag köpte en iPhone SE med totalkosntad på 2171 kronor, normalt kostar den 5500 kronor.

Under black friday sålde de ut Xbox One All Digital Edition för 990 kronor.

Den säljs idag som billigast för 2490 kronor enligt prisjakt.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5113816

Det är en kampanj i liknande "kaliber".

Jag hade förstått om de hade sålt den för 550 kronor eller dylikt.

Men nu är telefonen levererad och jag köpte den för 3 veckor sedan. När ska elgiganten kontakta mig och säga att ett fel har begåtts?

Permalänk
Medlem

Fick ett nytt märkligt svar idag av Garret:

Hej muSashi,

Då det råder om ett tryckfel så kompenserar vi inte i dessa ärenden. Min rekommendation till dig är att vända dig till Arn för att bestrida vårt beslut.

Ber om ursäkt för detta och ha en fortsatt trevlig helg!

Med vänlig hälsning / Kind regards

Garret
Elgiganten Kundcenter

Elgiganten kompenserar alltså inte kunder om det har blivit tryckfel från deras sida, tidigare sa dom att det istället handla om en bugg, hur ska dom ha det?

Han vill alltså att jag hellre vänder mig till ARN än att ge någon form av kompensation för deras fel, väldigt konstig inställning.
Problemet är bara att det tar cirka 6 månader att få ett utlåtande av ARN, och abonnemanget aktiveras inom 3 månader..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Nu kom visst våra fakturor. Så två veckor efter uppsägning av abonnemang.

Vad landade slutnotan på om man får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Fick ett nytt märkligt svar idag av Garret:

Hej muSashi,

Då det råder om ett tryckfel så kompenserar vi inte i dessa ärenden. Min rekommendation till dig är att vända dig till Arn för att bestrida vårt beslut.

Ber om ursäkt för detta och ha en fortsatt trevlig helg!

Med vänlig hälsning / Kind regards

Garret
Elgiganten Kundcenter

Elgiganten kompenserar alltså inte kunder om det har blivit tryckfel från deras sida, tidigare sa dom att det istället handla om en bugg, hur ska dom ha det?

Han vill alltså att jag hellre vänder mig till ARN än att ge någon form av kompensation för deras fel, väldigt konstig inställning.
Problemet är bara att det tar cirka 6 månader att få ett utlåtande av ARN, och abonnemanget aktiveras inom 3 månader..

fElgiganten är arroganta och kaxiga! Dem misstänker att nästan ingen som kommer att anmäla dem. Ända sätt att "bestraffa" dem att sluta köpa från dem så enkelt. Jag köper ganska mycket elektronik men kommer att hålla mig till Inet och Netonnet.

Permalänk

Behövde du avsluta något abonemang då? Jag kan idag köpa en S20 för "4000ktr" på Comviq. Dock finns ett abonemang att tänka på.

Skrivet av PlogarN97:

Är det så knasigt?
Jag köpte en iPhone SE med totalkosntad på 2171 kronor, normalt kostar den 5500 kronor.

Under black friday sålde de ut Xbox One All Digital Edition för 990 kronor.

Den säljs idag som billigast för 2490 kronor enligt prisjakt.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5113816

Det är en kampanj i liknande "kaliber".

Jag hade förstått om de hade sålt den för 550 kronor eller dylikt.

Men nu är telefonen levererad och jag köpte den för 3 veckor sedan. När ska elgiganten kontakta mig och säga att ett fel har begåtts?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

for what its worth;
köpte en iphone SE 128G med telenor 8, sade upp igår utan att ens försöka argumentera, slutfaktura på 4080 (170;- x24) för telefon och en månads abonnemangsavgift, så totalt 4349;-

nästan 2000 spänn billigare än att köpa telefonen löst, är det elgiganten som pröjsar mellanskillnaden här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Vad landade slutnotan på om man får fråga?

251:- Elgiganten
3892:- Telenor
4143:- Totalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Trodde ni det skulle gå och köpa telefoner som är värda 8000kr för 3000kr =)?

Fick den till och med för 2300kr. 3600kr gick för alla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Fick den till och med för 2300kr. 3600kr gick för alla.

Hur fick du det för 2300?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Hur fick du det för 2300?

Förhandling. Elgiganten har inga "manualer" för detta (vilket märks då de anger olika anledningar hit och dit) och beroende på vilken kundtjänst/vem man talar med så kan de ge dig bättre deal.

Jag orkade inte tjafsa så mycket (jag är nöjd med min P20 Pro köpt för ~2500 förra året genom Telenor på samma sätt), så nöjde mig med att säga något i stil med att: "om ni nu har haft fel i systemet vilket tvingat mig att sitta både i er och Telenors köer till kundtjänst och prata, förklara och förmedla mellan er så får ni kompensera mig. Jag är i övrigt nöjd Elgiganten-kund, vilket ni kan se i min köphistorik. Min starka åsikt är att ett presentkort hos er är det absolut minsta ni kan erbjuda en återkommande kund som mig i det här läget."

Han bad mig vänta någon minut (jag chattade, så han sprang nog och frågade sin överordnade) och återkom och sa att de kunde ge 200 kronor i butikskredit. Jag kontrade med att han nog kan dubbla detta om han värdesätter mig som kund. Han bad mig vänta ytterligare någon minut, varpå han kom tillbaka och sa att de säger upp abonnemanget, att jag inte behöver hämta ut telefonen utan ska låta den gå i retur samt att jag får 400 kronor i butikskredit. När telefonen gått i retur till dem betalar de även tillbaka de 251 kronor jag betalade vid beställningstillfället.

Det går oftare än man tror att pruta eller förhandla i vilken butik som helst om man pratar med rätt person. Jag har köpt allt från skor, till sängar och möbler, hos Kjell & CO till kläder med villkor till min fördel (pris, gratis saker på köpet). Det gäller bara att våga. Många gånger får man såklart ett nej men det är ju inte mer med det liksom.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av aMp:

Förhandling. Elgiganten har inga "manualer" för detta (vilket märks då de anger olika anledningar hit och dit) och beroende på vilken kundtjänst/vem man talar med så kan de ge dig bättre deal.

Jag orkade inte tjafsa så mycket (jag är nöjd med min P20 Pro köpt för ~2500 förra året genom Telenor på samma sätt), så nöjde mig med att säga något i stil med att: "om ni nu har haft fel i systemet vilket tvingat mig att sitta både i er och Telenors köer till kundtjänst och prata, förklara och förmedla mellan er så får ni kompensera mig. Jag är i övrigt nöjd Elgiganten-kund, vilket ni kan se i min köphistorik. Min starka åsikt är att ett presentkort hos er är det absolut minsta ni kan erbjuda en återkommande kund som mig i det här läget."

Han bad mig vänta någon minut (jag chattade, så han sprang nog och frågade sin överordnade) och återkom och sa att de kunde ge 200 kronor i butikskredit. Jag kontrade med att han nog kan dubbla detta om han värdesätter mig som kund. Han bad mig vänta ytterligare någon minut, varpå han kom tillbaka och sa att de säger upp abonnemanget, att jag inte behöver hämta ut telefonen utan ska låta den gå i retur samt att jag får 400 kronor i butikskredit. När telefonen gått i retur till dem betalar de även tillbaka de 251 kronor jag betalade vid beställningstillfället.

Det går oftare än man tror att pruta eller förhandla i vilken butik som helst om man pratar med rätt person. Jag har köpt allt från skor, till sängar och möbler, hos Kjell & CO till kläder med villkor till min fördel (pris, gratis saker på köpet). Det gäller bara att våga. Många gånger får man såklart ett nej men det är ju inte mer med det liksom.

Så du fick aldrig telefonen för 2300?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

@SupakmeGusta: du pratar med flera personer. Hett tips titta på användarnamnet det underlättar!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.