Halo 3 och Halo 3: ODST till PC fångas på bild

Permalänk
Melding Plague

Halo 3 och Halo 3: ODST till PC fångas på bild

Spelsamlingen The Master Chief Collection utökas med spelen Halo 3 och sidospåret Halo 3: ODST, vilka nu visas upp i bildform.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt Spelade precis klart Halo 3 Campaign igen på Xbox:en under helgen - otroligt bra spel för sin ålder!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Det är VERKLIGEN på tiden!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Musikälskare

Har aldrig spelat Halo, vilket är bästa sättet att komma in i allting?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Har aldrig spelat Halo, vilket är bästa sättet att komma in i allting?

Köp en månad Game Pass till PC och installera Master Chief Collection. Just nu är det bara Halo: Reach ("Halo 0") och Halo: Combat Evolved ("Halo 1") som finns på PC, men under året så kommer Halo 2, 3, ODST och 4 dyka upp.

De gör sig definitivt bäst i co-op, IMO. Att köra igenom kampanjerna med en polare är grymt kul. Halo: Combat Evolved har dock inte åldrats lika väl som de övriga titlarna gameplaymässigt.

Ser definitivt fram emot Halo 2 och 3, de är de bästa inslagen i serien enligt mig. Undrar fortfarande vad de kommer göra med Halo 5, vore lite weird om hela serien utom femman kommer till PC även om det är det sämsta spelet i serien. Motorn finns ju som bekant redan på PC i form av Halo 5: Forge på Microsoft Store.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

@flashen: Rekommenderar att inte starta med Reach's campaign, man får ut mer av den om man redan spelat de andra (1-3) spelen innan. Vill man bara lira multiplayer går det helt fint med Reach.

Permalänk
Medlem

bara köer ettan som kom till pc och testat de andra kort hos kompisar med xbox. Blir köp med alla delar och sedan blir det sena höst och vinternätter nere i mancave grottan...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när local multiplayer kommer att läggas till i spelserien?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

När alla spelen finns ute köper jag det. Det heter "Collection" så ska det ingå vid köpet och inte behöva vänta under ett helt år.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Köp en månad Game Pass till PC och installera Master Chief Collection. Just nu är det bara Halo: Reach ("Halo 0") och Halo: Combat Evolved ("Halo 1") som finns på PC, men under året så kommer Halo 2, 3, ODST och 4 dyka upp.

Tack för tipset! Hade glömt att Halo finns på game pass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

När alla spelen finns ute köper jag det. Det heter "Collection" så ska det ingå vid köpet och inte behöva vänta under ett helt år.

Efter att ha upplevt både släppet till Xbox och nu igen till PC så måste jag säga att den drip-feed vi får på PC faktiskt är ett mer naturligt sätt att uppleva serien, särskilt om man över huvud taget bryr sig om multiplayer. På PC så spelade alla skiten ur Reach online när det kom, sedan hoppade alla in i Halo: CE när det kom och det kommer tveklöst att bli en ny våg när Halo 2 dyker upp. Rätt kul att vara en del av det, jag får liksom uppleva alla releaser en gång till. Men jag förstår absolut att man kan vilja ha allt på en gång också.

Skrivet av swelurker:

Tack för tipset! Hade glömt att Halo finns på game pass

Any time! Game Pass är grymt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

körde halo 3 multiplayer konstant varje dag ungefär ett år vill jag minnas

Permalänk
Medlem

Halo 2 släpps nästa vecka, 12 maj!