Ska den här bild-bannern vara här?

Permalänk
Medlem

Ska den här bild-bannern vara här?

I Firefox lägger den sig under första inläggen för mig, även i privat fönster med alla tillägg avstängda.
I Chrome-Edge lägger den sig under inlägget längst ner på sidan.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas också detta är ett misstag. Det både ser amatörmässigt ut och känns rätt störande när man läser trådar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Hedersmedlem

Hej! Det stämmer att bannern ska ligga där, fast tillfälligt. Vi genomför just nu ett kort test för att bland annat undersöka hur widgeten presterar på olika placeringar. Anledningen till att ni ser olika positioner är för att vi gör ett A/B-test för första gången. Därför är det mycket värdefullt med er feedback.

Berätta gärna mer om varför ni inte tycker om designen och på vilket sätt det stör när man läser trådar, eller ifall ni har några andra tankar och åsikter.

Permalänk
Medlem

För mig känns det lite som en reklambanner fast med mer intressant innehåll. Det blir ett oönskat avbrott. Har jag börjat läsa tråden vill jag läsa igenom den och inte helt plötsligt börja fundera på om jag valt rätt monitor eller om det finns någon bättre bland dagens fynd.

Permalänk
Inaktiv

Jag undrade detsamma. Det är så malplacerat jag trodde sidan var felläst. Trodde det var stopp på tråden.
Ni kanske ska ta och ta det lite lugnt med test och ändringar på Swec. Vi nördar uppskattar inte för mycket nytt

Permalänk
Medlem

Kanske märktes genom att jag skapade tråden, men jag tycker inte att den passar under första inlägget. Även om den enligt mig tar upp lite för mycket plats, så ser jag hellre att den ligger överst på sidan än mellan inläggen. Personligen skulle jag hellre se att den ligger på sidan någonstans eller längst ner.

Permalänk
Medlem

Usch ja, var påväg att ställa frågan själv innan jag hittade denna tråden. Ser förfärligt ut

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Som nämts så handlar det i hög grad om flöde. Läser jag en tråd från start är jag rimligen intresserad av att fortsätta läsa tråden eller svara på den.
Har tråden väckt mitt intresse (vilket den generellt har gjort då man redan valt att läsa den) är jag helt ointresserad av att få förslag på annat jag kan läsa istället och artikelbannern kommer jag se som ett störande element jag försöker ignorera så gott det går, likt reklam placerad mitt i löptext. Vill jag svara på tråden kommer jag vara än mindre intresserad av andra artiklar, då jag förutom att överväga vad jag precis läst i tråden funderar på vad jag vill få fram med mitt svar.

Kvarstår då de fall där jag tappar intresse för tråden och väljer att göra något annat, men det steget har jag antagligen tagit redan innan jag läst klart första inlägget och kommer ner till bannern, och som trogen besökare använder jag framsidan för att hitta nytt material, inte en banner med länkar till artiklar jag redan valt att läsa eller rata.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är hemsk placering.
Jag anser att en tråd är slut när det kommer stora boxar.

Såhär tycker jag är mer lämpligt.

Före/Efter

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Hej! Det stämmer att bannern ska ligga där, fast tillfälligt. Vi genomför just nu ett kort test för att bland annat undersöka hur widgeten presterar på olika placeringar. Anledningen till att ni ser olika positioner är för att vi gör ett A/B-test för första gången. Därför är det mycket värdefullt med er feedback.

Berätta gärna mer om varför ni inte tycker om designen och på vilket sätt det stör när man läser trådar, eller ifall ni har några andra tankar och åsikter.

Absolut!

Att bannern annonserar om artiklar i Sweclockers är klockrent, så långt allt bra.

Men tyvärr blir det fel om den läggs under trådstartarens första inlägg, då översikten inte blir lika enkel, samt att det känns "störande" att den är där.
Det blir alltså en slags irritation helt enkelt.

Jag tror att den ljusaste idén hittills, är att ha den där den ligger när man går till startsidan, diverse överst.

Och skall bannern prompt vara med på diverse trådar/samtliga, så lägg den ovanför trådstartarens inlägg, då har man sett den i början och kan gå vidare.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Hedersmedlem

Kanon med er feedback, tack Testet är som sagt tidsbegränsat och sedan kommer vi utvärdera och bestämma vad som händer framöver.