Geforce Now får stöd för Nvidia DLSS 2.0

Permalänk
Melding Plague

Geforce Now får stöd för Nvidia DLSS 2.0

Strömningstjänsten Geforce Now begåvas med DLSS 2.0-stöd och som bonus utökas spelbiblioteket med 21 nya titlar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Skönt med positiva nyheter kring geforce now för en gångs skull.

Permalänk
Medlem

Kör gratisversionen av GFN och kan helhjärtat rekommendera den om du 'bara' har en laptop eller en vanlig kontorsdator. Den största fördelen är hur oerhört tyst det är att lira även på den klenaste burken. Dessutom så sparar du massvis med utrymme på hårddisken.

Nackdelarna är dels det sämre utbudet (som är temporärt) men även en viss latens som inte lämpar sig för väldigt krävande esport-titlar. Jag tror ändå strömning är framtiden för många, kanske de flesta, spelare.

Naturligtvis kommer entusiaster som folket på hemsidor som denna alltid att föredra att ha egen hårdvara, men för den stora massan och/eller de som nöjer sig med en laptop så är strömmande tjänster guld.

Permalänk
Medlem

Har testat lite streaming-tjänster nu när det varit gratisperioder å måste säga att GFN ligger i topp med sin låga input lag, att de nästan känns som local samt bildkvaliteten är också en av de skarpaste. Då har jag dock dragit på max kvalitet på streaming-inställningen.

Permalänk
Medlem

Mer intresserad av att de säger att fler spel får DLSS 2.0, vore kul om något jag brukar spela får stöd för detta.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kunde man inte ändra på inställningar förut? Eller fanns det någon udda inkompatibilitet med att streama samtidigt med DLSS?

Permalänk
Medlem

I texten hoppar ni några gånger mellan DLSS och DLLS... Bara så att ni vet

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av jehuty:

I texten hoppar ni några gånger mellan DLSS och DLLS... Bara så att ni vet

Hoppsan! Det är nu korrigerat. Använd gärna funktionen för rättelser nästa gång, så ser vi eventuella fel snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Hoppsan! Det är nu korrigerat. Använd gärna funktionen för rättelser nästa gång, så ser vi eventuella fel snabbare

Visste inte att det fanns men gör det nästa gång.

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Mer intresserad av att de säger att fler spel får DLSS 2.0, vore kul om något jag brukar spela får stöd för detta.

Har kör med DLSS 2.0 i Control och Minecraft RTX och är riktigt imponerad. Mer spel med stöd för det vore trevligt.

Permalänk
Medlem

För er som är intresserade utav streamad gaming kan jag starkt rekommendera shadowplay!
Jag spelar dota 2 utan märkvärt inputlag, vilket är helt fantastiskt tycker jag. Jag ligger på 20 ms mot servern utan packetloss.

Visa signatur

- Huawei Matebook X PRO Signature Edition (2018)
- 32" VA. Mission SG. 2k. 165Hz

Permalänk
Medlem

Borde bli standard med något som dlss 2 i alla spel i framtiden för alla framtida grafikkort. Det är sjukt bra

Permalänk
Medlem

Så länge man inte kan logga in i butikerna direkt i GFNs gränssnitt är det en meningslös tjänst. Att behöva skriva in lösenord manuellt varje gång är värdelöst. Jag använder långa lösenord. Jag tänker inte försämra mina lösenord pga GFN. Copy-paste är ju blockerat.

Permalänk
Medlem

@jecretur: Hade samma problem. De flesta verkar använda copy-paste script till AutoHotKey. I mitt fall så kopierar jag då från Bitwarden in till GFN sessionen. Det fungerar men man hoppas ju att det kan bli smidigare i framtiden