Söker bra co-op spel

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av 9_4:

World war Z är gratis på Epic games store nu. Det är byggt för 4p co-op, så bra läge att testa.

Slår ett slag för den med. 3e person Z-shooter där man levlar olika karaktärer och utrustning. Körs alltid som 4pers team, även när man kör solo. Så coop 1-4 personer med AI som sköter resten av teamet.

Det är horder, verkligen HORDER av springande måltavlor.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Många som gett finfina exempel så jag slänger ut något lite udda.

Ghost recon Wildlands alt. Breakpoint är superkul att lira ihop med andra. Bara de man lirar med är på samma våglängd så att säga så någon inte gillar att gå guns blazing och någon annan vill smyga och förbli helt oupptäckt. Spelen tillåter båda och man kan tackla problem/uppdrag lite som man vill. Slår man av HUD-element och ökar svårighetsgraden blir inlevelsen grym tycker jag. Vi kör utan minimap tex, så en spelare får vara kartläsare när vi ska ngn stans med bil osv.

Jag och några polare har haft grymt kul när vi planerat bästa sätt att slutföra uppdrag och rensa baser utan att bli upptäckta. Vi är RPar lite som så att beroende på miljö byter vi färg på kamouflage osv. Förstärker inlevelsen ytterligare lite tycker vi, speciellt ihop med att många UI/HUD grejer är avstängda

The Division 2 är också ett trevligt spel att lira ihop flera st tycker jag. Det är i grunden gjort för att liras flera spelare i grupp. The Division 1 är också coolt förstås men är inget med det spelet som är bättre än tvåan tycker jag. Annorlunda miljöer förstås om man vill testa. New York på vintern i ettan och Washington på sommaren i tvåan.

Båda spelen kan man vara upp till 4 spelare i en grupp.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

Renegade Ops är ett underskattat spel. Typ twin-stick-shooter men man kör bil runt olika kartor. Gordon Freeman finns som upplåsbar karaktär. Svenskutvecklat också. En fin grej i mina ögon är att det stöder split-screen även på PC vilket inte är så vanligt. Man kan också sätta på dynamisk split-screen, vilket rekommenderas. Finns på Steam förstås.

https://www.gamespot.com/reviews/renegade-ops-review/1900-633...

Permalänk
Medlem

Risk of Rain 2

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Är personligen ett fan av Dead Island och Dead Island: Riptide. Två schyssta lir man kan vara upp till 4 spelare på. Det är lite äldre spel, men dom håller upp. Speciellt nu när det finns en Definitive edition på steam.

Permalänk
Medlem

Anno 1404, om man inte har bråttom.

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att Children of Morta är jävligt skoj lira med någon. Nu körde jag det endast själv då jag inte hade någon att lira med. Men ett jäkligt roligt spel!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Om man har laddat ned denna så är det gratis för alltid?

Som alltid (eller oftast ja)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Unrailed! är ett kul coop/party spel
Risk of Rain 2

Om ni gillar att bygga grejer är Stormworks kul att köra coop.

Permalänk
Avstängd

Serious Sam!

Permalänk
Medlem

The Division2

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Division 2, var tänkt att jag skulle börja spela det med min bror.
Men han har inte ens loggat in..

Så söker du en för coop så finns jag här

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Payday 2

Serious sam

Vermintide 2

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk

Left4Dead är utan tvekan det roligaste co-op i min mening!

Permalänk
Medlem

Även fast du nämnde att det blir mycket FPS/BR så är det nya Call of Duty - Modern Warfare väldigt kul att spela med vänner, finns oändligt med customization på vapen samt att det är gratis.

Permalänk
Medlem

@Merran: W00t?! Är det gratis?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

World War Z

Shoot em up, tonvis av zombies.. Co-op men du behöver nog internet

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Arma 3 kan vara roligt för co-op. Men inte värt att köpa om det är BARA för co-op

Permalänk
Medlem

Human Fall Flat, hemskt roligt

Permalänk
Medlem

Slår också ett slag för Dead Island och Dying Light. Gillar också Killing Floor 2.

Permalänk

Rayman Legends och Borderlands som tidigare har skrivit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av niille123:

Rayman Legends och Borderlands som tidigare har skrivit!

Rayman Legends ä verkligen kul i co-op, kört massor med sonen

Permalänk
Inaktiv

Overcooked/Overcooked 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Tjo

Jag söker efter lite bra co-op spel till pc. Ingen speciell genre, allt är av intresse. 3 eller fler spelare är väl enda "kravet". Det blir alltid att man hamnar i vanliga fps/br multiplayer spel, så vore kul att lira något annat.

Hoppas ni kan komma med lite bra förslag.

Vill slå ett slag för borderlands 3. det är som diablo 3 i first-person-läge. gillar det skarpt med all humor som finns
Visserligen ett fps-spel men inte likt något annat fps som jag spelat. Störtskönt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Till röst på Borderlands 2. Roligast i serien även om 3an är rätt bra med. Spela som Krieg! Roligaste karaktären, riktigt skruvad.

Permalänk
Medlem

World War Z är kul faktiskt! eller Left For Dead 2 är också fort riktigt kul.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Här är mina absoluta favoriter i Co-op mode där man kan göra uppdrag tillsammans.

Strategi: Age of Empires II, Anno 1800
FPS: COD Modern Warfare, Battlefield 5 arms co-op
3rd Person: Gears of War serien, Resident evil 7, Division 2
Fighting: Brawalla, Mortal Kombat X
Arcade: Sonic All-stars transoformed (PC svar på Mario kart), Pummel Party (Förbättrad mario party till pc), overcooked serien