Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Rekordmedlem

Hårboll med vårkänslor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Bildexpert

@mrqaffe: Riktigt fin kisse där.

Holger kom förbi ikväll och jag råkade ha min analoga kamera framme med några sista bilder kvar så blev att använda upp dem. Kodak Vision3 5207. Blev lite märken från framkallningen, svårt med remjet, men annars är slutresultatet hyggligt enligt mig.

Permalänk
Medlem

Roligt klipp som säkert några här inne har sett

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Varit frånvarande ett antal veckor (Coronona och annan skit) men här kommer i alla fall lite bilder på mina inneboende.

Gosiga kissarna som gillar att kampera ihop, Spock och Zelda:

Spock i mitt knä, där han ofta vistas:

Siluetter mot mina extremt skitiga fönster...

Stora kissen Kara leker med mina nya högtalarkartonger (Monitor Audio Radius 270 4st) och Spock hänger på:

Lilla Zelda som startade hela denna tråden...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

Tips på var man kan köpa motionshjul för katt som inte kostar 3000?
https://www.zooplus.se/shop/katt/kattleksaker/interaktiva_kat...

Permalänk
Inaktiv

Våra 5 katter av 7

De har 3 våningar att springa på så lite svårt att fånga på kort

Permalänk
Medlem

@anon298854:

Sorry, kunde inte låta bli

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon298854:

Våra 5 katter av 7

https://i.imgur.com/kAo15CB.jpg

De har 3 våningar att springa på så lite svårt att fånga på kort

Lite av en dröm det där för mig. Hade helt klart byggt en massa 'catwalks' genom väggar osv xD

Permalänk
Medlem

Vetenskapens värld på svtplay.se har just lagt ut ett program om katter. Gäller till 31 okt 2020.
https://www.svtplay.se/video/26588102/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-32-katternas-ursprung?start=auto

Permalänk
Medlem
Skrivet av robby:

Vetenskapens värld på svtplay.se har just lagt ut ett program om katter. Gäller till 31 okt 2020.
https://www.svtplay.se/video/26588102/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-32-katternas-ursprung?start=auto

Stort tack för det tipset!

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av robby:

Vetenskapens värld på svtplay.se har just lagt ut ett program om katter. Gäller till 31 okt 2020.
https://www.svtplay.se/video/26588102/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-32-katternas-ursprung?start=auto

Såg det precis! Ganska intressant, även om det är mycket repetition i vetenskapens värld. 😊

Permalänk
Medlem

Några bilder från senaste veckan

Zelda fem år:

Kara en ofantlig tillgång när det gäller att skräpa ner jag pratar katthår...

Imgur segar så det blir tyvärr ingen bild på Spock... Imgur vaknade till liv så här en bild på Spock:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

Lukta lite på blommorna/solcell-lampa och sen vara lite frusen och bädda ner sig

Permalänk
Medlem

hmm vad har man för katt som till nåds kan tänka sig rå köttfärs och vägrar grädde men fil och gräddfil är toppen?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oqvist:

hmm vad har man för katt som till nåds kan tänka sig rå köttfärs och vägrar grädde men fil och gräddfil är toppen?

En som uppträder naturligt ? Mjölkprodukter är inget katter är skapta för att äta, de gillar smaken men blir ofta dåliga i magen av det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

hmm vad har man för katt som till nåds kan tänka sig rå köttfärs och vägrar grädde men fil och gräddfil är toppen?

Å en av mina cats är heltokig i ...... Apelsinjuice!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

En som uppträder naturligt ? Mjölkprodukter är inget katter är skapta för att äta, de gillar smaken men blir ofta dåliga i magen av det.

Frågan är varför gräddfil och filmjölk de är ju också mjölkprodukter. Får inga mängder fördiskar frukosten i regel

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oqvist:

Frågan är varför gräddfil och filmjölk de är ju också mjölkprodukter. Får inga mängder fördiskar frukosten i regel

Bara för att det inte är lämplig föda betyder det inte att de inte kan gilla smaken, vi människor äter ju också en massa skit bara för att det är gott så länge det inte dödar oss direkt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Bara för att det inte är lämplig föda betyder det inte att de inte kan gilla smaken, vi människor äter ju också en massa skit bara för att det är gott så länge det inte dödar oss direkt.

Det lät ju som för dig att bara för att det inte är nyttigt så äter de inte

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist: Alla katter är olika. Vår gillade pannkakor och spaghetti, men rörde aldrig körtförs tex.
Mest roliga: OLW, om katten själv får välja!. Helt galen, klättrade och åt ur munnen på en om man "höll" ett chips med läpparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

En som uppträder naturligt ? Mjölkprodukter är inget katter är skapta för att äta, de gillar smaken men blir ofta dåliga i magen av det.

Finns ju mjölk för just katter om man måste ge dom nåt sånt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Mjölk innehåller laktos, som vuxna däggdjur oftast inte kan bryta ned och därför ger magproblem. Nyfödda ungar producerar enzymet laktas, som bryter ned laktosen till glukos och galaktos. Produktionen av laktas slutar när ungen slutar dia och övergår till fast föda.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Inaktiv

Så söta 😊

Permalänk
Inaktiv

Var köper man vettiga klösträd? Gärna med bra sovyta på hög höjd

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Var köper man vettiga klösträd? Gärna med bra sovyta på hög höjd

Man gör sin egna för typ 800ish av avloppsrör, rep, ekskiva, hundfilt och terassfot

Visa signatur

AMD 3600X | Gigabyte RTX 3080 Eagle OC | 16GB RAM @3000MHz | 700W | ~12Tb
Samsung C27HG70 & Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Bra idé med hemmagjord klösträd

Jag hade nått liknande innan vi tapetserade om. Jag använde en björkstam som jag lindade med grovt snöre. Den var tung. Som fot hade jag en bit kraftig planka med dubbelhäftande tejp under. Från plankan stack upp en bult som passade i ett hål i björkstammen. Klösträdet slutade vid en hylla strax under taket. Där var bra sovplats för mina två katter. Hewie:s lösning är bättre än min erkänner jag. Största problemet var att katterna rev sönder tapeten. Det skulle behövt vara klösbräda utefter hela hyllan. Regering beordrade snart nedmontering och nya tapeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Var köper man vettiga klösträd? Gärna med bra sovyta på hög höjd

Köpte detta till mina två katter ifjol och är toppnöjd. Bra höjd, stabilt och bred stam att klättra på.

https://www.bitiba.se/shop/kattillbehor/klostrad/klosstammar/...

Permalänk
Medlem

man kanske ska låta bli att avla fram katter som inte klarar av att vara i solen? Eller på annat än sätt deformerade.

Fina katter dock! De har ingen skuld i människors dumheter.

Permalänk
Medlem

Jag har den här, som jag köpte för nåt år sen, tycker den funkar fint. https://www.zooplus.se/shop/katt/klostrad_klosmobler/stora_kl...

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200